Heb je 'n prijs bij benadering?FreudeamFahren schreef:Mwoa, pré facelift gaan ook prima: Premium Classics heeft net weer één van de eersten "heel aardig" weg kunnen zetten. Is ook een uitermate fris exemplaar. Heeft even gestaan maar heeft z'n geld wel "gewoon" opgebracht.
Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- FreudeamFahren
Ik haal twee van hun auto's door elkaar zie ik nu op hun site. Ze hebben van de week niet de vroeg geproduceerde verkocht, maar de andere 2001 die ze hebben staan, die met slechts 27.000 km. Vroegen ze 39950 voor.
-
OK, da's geld qua vragen. Een E90 M3 2008 staat bij De Beier voor 37.5k. Ik ken die auto ook:)FreudeamFahren schreef:Ik haal twee van hun auto's door elkaar zie ik nu op hun site. Ze hebben van de week niet de vroeg geproduceerde verkocht, maar de andere 2001 die ze hebben staan, die met slechts 27.000 km. Vroegen ze 39950 voor.
14 jaar 27000km. 1900km per jaar zo berekend. Da's niet veel:)
Niet 'n beetje té weinig qua mechanica?
-
en die andere carbonzwarte SMG coupe van 30k is ook weg.FreudeamFahren schreef:Ik haal twee van hun auto's door elkaar zie ik nu op hun site. Ze hebben van de week niet de vroeg geproduceerde verkocht, maar de andere 2001 die ze hebben staan, die met slechts 27.000 km. Vroegen ze 39950 voor.
- RS-Ron
Vandaag voor het aangekondigde noodweer wat ons zou gaan teisteren de M3 weer even uitgelaten. Blijft een genot om in die auto te rijden. Wat betreft "waardevermeerdering/investering" is die SMG dan niet echt handig, wbt plezier lijkt ie wel voor mij gemaakt. Heb hem volgend jaar twee jaar, normaal ga ik dan weer eens kijken voor iets anders. Ik zou alleen niet weten wat voor een leuk ding ik zou moeten kopen na deze M3. (Rond de 25/30k) Deze M3 is na de aanpassingen van Maikel precies goed. Je kan er nog boodschappen mee doen, alleen beetje klimmen en klauteren met die kooi, of gewoon compromisloos hard gaan....... (Ik weet dat een echte coureur met een 328 me binnen twee ronden lapt op CPZ...... maar het geeft me wel een Max gevoel). Als ik in een DSG/DKG auto stuur lijken die zo "stabiel" een beetje een auto die prozak gebruikt, alle scherpe kantjes zijn eraf. Na 25 jaar Alfa met de daarbij behorende "karaktereigenschappen" ben ik wellicht voorgoed verknipt en zoek ik een beetje karakter in een auto.... en hij moet een beetje smoelen natuurlijk.
Gr Ron
Gr Ron
- Niels
- Auto: Prius+

Laat je niets wijsmaken Ron, deze liefhebber zou altijd een SMG willen en alleen de handbak nemen wanneer de deal goed zou zijn. Wellicht zie je het terug in de waarde stijging maar misschien ook wel niet. Auto's van deze leeftijden laten zich niet zo maar met elkaar vergelijken. O en een Phoenix gelb natuurlijk, dat zou wel zo mooi staan naast de Z3-M

-
Allemaal prima. Nu denk ik dat SMG wel 'lekker' is maar ook onderhoudstechnisch prijziger. En doortrekkend nogal klappend herinner ik me van de E36 3.2 M3 met gen 1 SMG bak, Phil Bastiaans was toen m'n bijrijder(via BMW NL/AG) en die vond 'm wel best klappen ja. Maar ja dat was '97. Toen hadden we nog 95% handbakken en 5 % flippers ofzo in sportautoland.
Ik zou zelf handbak kiezen vanwege de leuke tijd met dat ding de mechanische verbondenheid met de auto, amen.
Ik zou zelf handbak kiezen vanwege de leuke tijd met dat ding de mechanische verbondenheid met de auto, amen.
-
SMG2 met CSL software update en even revmatching upgrade in de DME van de motor en je kent een SMG 2 niet meer terug... 

- RS-Ron
Mijn M3 is hier idd van voorzien.Hoppa schreef:SMG2 met CSL software update en even revmatching upgrade in de DME van de motor en je kent een SMG 2 niet meer terug...
Gr Ron
-
Must voor SMG rijders... dag en nacht verschil... tussen kut naar bijna gewoonweg top
- MParallel
- Auto: BMW
SMG1 is heel zachtaardig vergeleken met SMG2. Die 2 in S5/6 en er gaat een shockwave door de auto heen.Robin schreef:Allemaal prima. Nu denk ik dat SMG wel 'lekker' is maar ook onderhoudstechnisch prijziger. En doortrekkend nogal klappend herinner ik me van de E36 3.2 M3 met gen 1 SMG bak, Phil Bastiaans was toen m'n bijrijder(via BMW NL/AG) en die vond 'm wel best klappen ja. Maar ja dat was '97. Toen hadden we nog 95% handbakken en 5 % flippers ofzo in sportautoland.
1 gaat ook wel lekker als je gaat jagen, maar niet het gevoel de hele aandrijflijn op z'n flikker te geven.
- Martijn 327i
- Auto: X3 M40i // M Performance
Als je goed kunt rijden en goed gevoel voor de auto hebt kun je gewoon heel hard zonder dat er iets bonkt.
Licht aan de chauffeur.
Heel klein beetje liften op het juiste moment en het gaat gewoon super.
Licht aan de chauffeur.
Heel klein beetje liften op het juiste moment en het gaat gewoon super.
- MParallel
- Auto: BMW
Als je op circuit boenjert is het gas op de bodem en flipperen.
Of hoog in toeren in S5/6 nog zin heeft vraag ik me af.
Of hoog in toeren in S5/6 nog zin heeft vraag ik me af.
- RS-Ron
Niet specifiek voor de SMG II alleen wellicht, maar wel raadzaam om achter e.a. te verstevigen met bijv. turner-plates en zwaardere rubbers. Kan preventief ook geen kwaad voor de eerste scheuren zichtbaar worden.
Gr Ron
Gr Ron
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nu boeit het mij verder niet maar hier zeg je toch gewoon dat SMG waardeloos is? En, indirect, dat het niet raar is dat men dat links laat liggen

Hoppa schreef:Must voor SMG rijders... dag en nacht verschil... tussen kut naar bijna gewoonweg top
-
Arthur schreef:Nu boeit het mij verder niet maar hier zeg je toch gewoon dat SMG waardeloos is? En, indirect, dat het niet raar is dat men dat links laat liggen
Hoppa schreef:Must voor SMG rijders... dag en nacht verschil... tussen kut naar bijna gewoonweg top
SMG is niet te vergelijken met de moderne dubbele koppelingen bakken, maargoed dat is appels en peren vergelijken.
Zeker vindt ik SMG2 niet kut, maar het verschil wat de 2 updates/mods doen is het verschil idd tussen Kut - bijna gewoonweg top.
Zelfde als met het geluid wat zon S54 produceerd, ik vindt het om te janken.... net een honda of opel met autostyle japcrap demper... maar hang je er dan een carbonnen airbox op.. tja dan is het toch echt een van de lekkerste klinkende NA motoren die er zijn,beetje hetzelfde verhaal als kut - bijna gewoonweg top

- Kasteel
Bij een kennis kwam laatst deze in de buurt binnen: https://diensten.vwe.nl/publiek/dienst/ ... 838&lng=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op basis van combi/prijs/handbak wellicht voor iemand? Zelf niet wezen kijken + 0 interesse in cabrio, maar wellicht voor iemand de moeite om te kijken
Op basis van combi/prijs/handbak wellicht voor iemand? Zelf niet wezen kijken + 0 interesse in cabrio, maar wellicht voor iemand de moeite om te kijken

- Hugo Bos
Hahhaa een M3 naast een Renault 5 met Seat wieldoppen
Beetje donkere foto's maar is dit Carbon zwart? Heel chique met bruin leer.

Beetje donkere foto's maar is dit Carbon zwart? Heel chique met bruin leer.
- Tim N
Marine blau zegt de ad
- GTRene
oooh, voor de cabrio liefhebbers, weinig km en leuk geprijst , helemaal als het ook als Hartge op kenteken staat en het ook nog eens de enige is? kan maar zo
Hartge H50

wie haalt dit snoepje op

Hartge H50
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;Verhandlungsbasis
26.000 EUR
Unfallfrei
Cabrio
EZ 07/2001
99.000 km
Benzin (E10-geeignet)
312 kW (424 PS)
Schaltgetriebe
Verkaufe hier schweren Herzens meinen originalen Hartge H50, den einzigen in der CABRIO version. für leistung und beschreibung hier ein link: http://www.autobild.de/artikel/hartge-h50-37236.html" onclick="window.open(this.href);return false; es ist der selbe nur eben als cabrio und folgende ZUSÄTZLICHE Ausstattung: - Car-pc mit windowssystem incl. wlan, sowie eine cam, um gemütliche ausfahrten aufzunehmen- digitale anzeige des Ganges - verdeck öffnet per Fernbedienung und die leuchten sind programmierbar (schliesen&öffnen des Fahrzeugs) - Reifen und Bremsen sind alle 4 neu - das bekannte problem des s62 mit der vanos ist auch behoben worden. beide getauscht vor 30tkm (mit rechnung 5000euro) - Optimiertes Steuergerät - der motor ist immer warm gefahren worden und sehr gepflegt worden. er schnurrt wie ein kätzchen (solange man das gaspedal nicht berührt)
![]()
wie haalt dit snoepje op

- GTRene
en wie de gesloten versie zoekt, wel wat prijziger, doch weinig km en sowieso echt.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2#" onclick="window.open(this.href);return false;39.900 EUR
Sportwagen/Coupé
EZ 06/2000
69.000 km
294 kW (400 PS)
Schaltgetriebe
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Vanwaar dat E36 stuur in een E46?
- Tim N
E39 stuur maar idd vraag blijft wat doet het in een 2000 M3?
- Knot
Originele H50... wat een gaaf ding.... maar 40k.... blijft geld al valt het me nog mee, zijn er niet zoveel van. Beste motor voor die periode de 5 liter V8! Vandaar ook het stuur 

- Joy
René had 'm vorig jaar ook al hier gepost:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=3400" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=3400" onclick="window.open(this.href);return false;
Voertuigtype:
Gebruikt
(1 vorige eigenaar)
Verkoopprijs:
€ 24.990,-
Carrosserie: Coupé (5 Stoelen)
Kilometerstand: 63.000 km
Bouwjaar 04/2001
Vermogen: 294 kW (400 pk)
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik: 11,9 l/100 km(gecombineerd)
Kleur: Blauw Metallic
Uitrusting: Leder Zwart
Citaat:
Bijzonderheden
Einmalige möglichkeit BMW HARTGE H50 mit 63000km.
Weltweit wurden 6 Stück ausgeliefert!
1. Besitz!
Komplett typisiert und eingetragen!
Fahrzeug hat diverse leichte Mängel, wie Schiebedachabdeckung, Lackierung ist eher schlecht, Stoßstange vorne nicht optimal montiert etc.
Also damit so ein Einzelstück PERFEKT da steht, müsste man sicher knappe 5000 Euro investieren!
Besichtigung ist nach Terminvereinbarung jederzeit möglich!
Kommissionsverkauf.
0664 / 7918170.
Finanzierung und Eintausch möglich!