Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Hielke
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Net de verklaring van Merkel aangehoord. In het licht van de pogingen van Duitsers de asielzoekers te helpen, alsook mbt de asielzoekers die wel iets van hun integratie willen maken, noemt ze de aanslag van de pleger 'widerwertig' (onuitstaanbaar). Wat een waanzin! Jan en alleman hebben haar gewaarschuwd dat het voor de hand zou liggen dat samen met de grote groep echte asielzoekers ook moslimextremisten Duitsland binnen zouden komen die er alleen maar op uit zijn aanslagen te plegen. Een kind had dat kunnen bedenken. Is ze nu werkelijk zo naïef? Gelooft ze echt dat de goedheid van de Duitsers geïnfiltreerde moslimextremisten in hun radicale gedachtegoed een 180 graden slag laat maken? Of weet ze zich geen raad meer met de situatie en begint ze maar wat te roepen?
Het maakt ook niet uit. Ik hoop alleen dat de Duitsers snel weer tot hun zinnen komen en zonder Merkel tot een vorm van 'Realpolitik' weten terug te keren.
Het maakt ook niet uit. Ik hoop alleen dat de Duitsers snel weer tot hun zinnen komen en zonder Merkel tot een vorm van 'Realpolitik' weten terug te keren.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik denk het laatste, dat ze zich geen raad meer weet en roept wat een deel van de bevolking plausibel in de oren zal klinken.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Merkel heeft inmiddels toch wel wat bloed aan haar handen. Zij is degene die de grenzen heeft open gezet voor iedereen.
-
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
Inderdaad, Merkel persoonlijk verantwoordelijk stellen en aanklagen hiervoor. Het is haar beleid, laat haar de gevolgen daarvan dan ook dragen. Ben benieuwd of één van de slachtoffers het aandurft om een zaak tegen haar te starten. Geen idee of het juridisch kans maakt maar het zou goed zijn om een daad te stellen.
Wat ik ook niet begrijp is dat er recent (vanuit oa. de VS) is gewaarschuwd voor aanslagen bij Duitse kerstmarkten en dat het dan toch, ook gezien de eerdere aanslag in Nice, mogelijk is om met een vrachtwagen zo'n plein op te rijden. Natuurlijk kun je niet alles tegenhouden (had ook iemand met een bomvest kunnen zijn) maar een paar simpele betonblokken had dit al kunnen voorkomen. Dat had je van de autoriteiten wel mogen verwachten, ook gezien de genoemde terreurdreiging dus.
Ik ben echt geen xenofoob of buitenlanderhater (verre van), ik stem ook geen Wilders, ik ben zelfs niet tegen het opvangen van (een beperkt aantal) asielzoekers. Maar wees realistisch. Laat bijvoorbeeld alleen een select aantal volledige gezinnen (met kinderen dus) toe. Alleenstaande volwassen mannen (of vrouwen) zou ik per definitie weigeren. Je kunt ze hooguit toelaten als ze bijv. vanwege geaardheid (homo's) gevaar voor hun leven lopen in hun eigen land maar verder gewoon niet. Je weet gewoon dat er een bepaald percentage geradicaliseerd is.
Wat ik ook niet begrijp is dat er recent (vanuit oa. de VS) is gewaarschuwd voor aanslagen bij Duitse kerstmarkten en dat het dan toch, ook gezien de eerdere aanslag in Nice, mogelijk is om met een vrachtwagen zo'n plein op te rijden. Natuurlijk kun je niet alles tegenhouden (had ook iemand met een bomvest kunnen zijn) maar een paar simpele betonblokken had dit al kunnen voorkomen. Dat had je van de autoriteiten wel mogen verwachten, ook gezien de genoemde terreurdreiging dus.
Ik ben echt geen xenofoob of buitenlanderhater (verre van), ik stem ook geen Wilders, ik ben zelfs niet tegen het opvangen van (een beperkt aantal) asielzoekers. Maar wees realistisch. Laat bijvoorbeeld alleen een select aantal volledige gezinnen (met kinderen dus) toe. Alleenstaande volwassen mannen (of vrouwen) zou ik per definitie weigeren. Je kunt ze hooguit toelaten als ze bijv. vanwege geaardheid (homo's) gevaar voor hun leven lopen in hun eigen land maar verder gewoon niet. Je weet gewoon dat er een bepaald percentage geradicaliseerd is.
-
Ik ben ook geen buitenlandenhater maar stem voor het eerst in maart wel PVV. Er zijn trouwens genoeg buitenlanders die ook PVV stemmen.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 20 dec 2016, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Als die extremisten zo graag naar het westen willen, moeten ze dit dan doen via de vluchtelingen-weg of zouden ze (als ze perse de intentie hebben hier aanslagen te plegen) anders niet in staat zijn een railrunner kaartje te nemen ?Hielke schreef:(...) Jan en alleman hebben haar gewaarschuwd dat het voor de hand zou liggen dat samen met de grote groep echte asielzoekers ook moslimextremisten Duitsland binnen zouden komen die er alleen maar op uit zijn aanslagen te plegen. Een kind had dat kunnen bedenken. Is ze nu werkelijk zo naïef? Gelooft ze echt dat de goedheid van de Duitsers geïnfiltreerde moslimextremisten in hun radicale gedachtegoed een 180 graden slag laat maken? Of weet ze zich geen raad meer met de situatie en begint ze maar wat te roepen?
(...)
- Bram
Mag ik dan ook Mark Rutte aanklagen? Ik krijg immers nog €1.000,- van hem en hij heeft wel lopen rotzooien met de hypotheekrente aftrek.Wouter81 schreef:Inderdaad, Merkel persoonlijk verantwoordelijk stellen en aanklagen hiervoor. Het is haar beleid, laat haar de gevolgen daarvan dan ook dragen. Ben benieuwd of één van de slachtoffers het aandurft om een zaak tegen haar te starten. Geen idee of het juridisch kans maakt maar het zou goed zijn om een daad te stellen.
Op het moment dat we politici gaan aanklagen omdat er indirect slachtoffers zijn gevallen door het gevoerde beleid blijft er denk ik nergens meer in de wereld een regering in het zadel. Lijkt me niet echt goed voor de stabiliteit in een land, net als dit soort achterlijke aanslagen trouwens.
-
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
Graag!Bram schreef: Mag ik dan ook Mark Rutte aanklagen? Ik krijg immers nog €1.000,- van hem en hij heeft wel lopen rotzooien met de hypotheekrente aftrek.

- Bram
Dat heb ik ook niet Tom, net zo min als voor de door jou aangedragen punten over moslims die buitensluiten omdat hun religie dat voorschrijft. Daar heb ik een pesthekel aan. Net als dat leerlingen elkaar buitensluiten omdat de één in de klas homo is, of dik, of oerlelijk. Ik begin onderhand een behoorlijke hekel aan religie te krijgen, maar houd ergens de hoop (noem het naïef) dat niet iedere aanhanger van welke religie dan ook zo is en denkt. Ik hoop dat ik gelijk krijg, maar de islam staat ondertussen wel op ruime achterstand...Tom schreef:Mij boeit het niet als iemand moslim is. Het enige wat mij boeit is hun haat/agressie richting niet-gelovigen en andere achterlijkheden zoals vrouwen onderdrukken of met kinderen trouwen. In onze samenleving past het niet: aanpassen dus.
Bram, je kunt toch ook geen sympathie hebben voor iemand die hakenkruizen op z'n lichaam tatoeëert (lees: openlijk ergens aanhanger van is) maar geen treinen naar concentratiekampen stuurt. "Blijf jij toch lekker in de waan dat extreem rechtse mensen en al haar aanhangers gewelddadige mensen zijn. Ieder zijn ding hè.". Hij doet toch niks fout? Uiteindelijk zat er maar één machinist die de trein daadwerkelijk richting het concentratiekamp reed. Als ik een hakenkruis tatoeëer zal ik er ook op aangekeken worden. En terecht, ondanks dat ik er niet naar handel is er iets in mij dat ermee geassocieerd wil worden. Als je als groep (die terecht vooral negatief in het nieuws komen) naar buiten wilt treden moet je ook niet huilen als je niet als individu behandeld wordt. De Islamitische gemeenschap heeft helaas al tevaak laten zien dat ze niet (volgens 'onze' normen en waarden) vredelievend zijn.
Gewoon kappen om uit naam van je godsdienst of overtuiging allerhande kromme dingen recht te lullen (ondanks dat misschien een klein percentage er daadwerkelijk naar handelt). Haat richting andersdenkenden is not done. Vrouwen onderdrukken is not done. Klaar. Pas dat aan en het hele probleem is de wereld uit.
Als ik al die linkse talkshows zie zoals Pouw waarin fatsoenlijke moslims hun woord doen, dan komt dat op mij over als iemand die een Hells Angels jasje aanheeft en de daden van z'n vriendjes goed praat, want het is gewoon een motorclub met vrienden. Je zou ook kunnen denken: flikker dan dat hesje weg en differentieer je van dat volk.
- Auke M535i
Merkel aanklagen wegens haar beleid? Hoe kortzichtig ben je dan.. Alsof de politiek alles kan oplossen en voorkomen?!
Standaard de overheid en wereldleiders als zondebok laten dienen vind ik zo laf...

Standaard de overheid en wereldleiders als zondebok laten dienen vind ik zo laf...
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Snap ik, maar er moet toch iemand/ een entiteit ter verantwoording worden geroepen. Een trainer wordt ook ontslagen als de voetballertje$$$ slecht presteren...Auke M535i schreef:Merkel aanklagen wegens haar beleid? Hoe kortzichtig ben je dan.. Alsof de politiek alles kan oplossen en voorkomen?!![]()
Dus wie is verantwoordelijk dan?
- Bram
Je kan het besturen van een land toch niet vergelijken met het besturen van een sportclub, of een bedrijf?
Ik vind het misselijkmakend dat een figuur als Wilders hier weer politiek gewin uit probeert te slaan door met dergelijke tweets te komen:

en:
'Merkel, Rutte en alle andere laffe regeringsleiders hebben met hun opengrenzenpolitiek de asieltsunami en islamterreur binnengelaten'.
'Ze haten en vermoorden ons
En niemand beschermt ons
Onze leiders verraden ons
Een politieke revolutie is nodig
Om ons volk te beschermen'
Alsof hij wel bij machte is om aanslagen te voorkomen. Mooi niet dus. Die gebeuren ook onder zijn bewind, mocht hij premier van ons land worden. Daarom geloof ik ook niet in het volledig sluiten van grenzen. Aanslagen gebeuren, dat ga je daarmee niet tegenhouden.
Ik vind het misselijkmakend dat een figuur als Wilders hier weer politiek gewin uit probeert te slaan door met dergelijke tweets te komen:

en:
'Merkel, Rutte en alle andere laffe regeringsleiders hebben met hun opengrenzenpolitiek de asieltsunami en islamterreur binnengelaten'.
'Ze haten en vermoorden ons
En niemand beschermt ons
Onze leiders verraden ons
Een politieke revolutie is nodig
Om ons volk te beschermen'
Alsof hij wel bij machte is om aanslagen te voorkomen. Mooi niet dus. Die gebeuren ook onder zijn bewind, mocht hij premier van ons land worden. Daarom geloof ik ook niet in het volledig sluiten van grenzen. Aanslagen gebeuren, dat ga je daarmee niet tegenhouden.
- Robin
OK dan....Hoe is dit ontstaan en hoe hou je dit tegen dan?
Bram zei: 'Ik vind het misselijkmakend dat een figuur als Wilders hier weer politiek gewin uit probeert te slaan door met dergelijke tweets te komen:'
Is dit niet beetje selectieve verontwaardiging en de boel omdraaien? Ik vind die 12 doden en 50 gewonden misselijkmakend....
Bram zei: 'Ik vind het misselijkmakend dat een figuur als Wilders hier weer politiek gewin uit probeert te slaan door met dergelijke tweets te komen:'
Is dit niet beetje selectieve verontwaardiging en de boel omdraaien? Ik vind die 12 doden en 50 gewonden misselijkmakend....
- Robin
Als de islam niet zo invloedrijk was tov een handvol(LOL) terroristen hadden we hier clown Wilders niet hoeven hebben, of maak ik 'n denkfout?
- Bram
Pfff, dat vind ik natuurlijk ook Robin, duh. Net als iedere Syriër die een Russische bom op zijn dak krijgt, en zo zijn er wel legio voorbeelden te noemen natuurlijk.Robin schreef:OK dan....Hoe is dit ontstaan en hoe hou je dit tegen dan?
Wilders benoemt vaak waar het pijn doet, maar de manier waarop, is niet mijn ding...
- Robin
Laten we eens in oplossingen denken dan:)
En hoe 't is ontstaan.
En hoe 't is ontstaan.
-
zo is het Robin.
Wilders word gestemd, omdat nederland inmiddels al jaren in de uitverkoop staat. Men ziet Wilders echt niet als de ultieme leider van dit land. Maar Wilders benoemd het probleem wel en dat is de enige reden waarom hij stemmen krijgt.
Ik hoop dat ie 76 zetels krijgt. Dan 4 jaar lang de bezem erdoor. Nederland voor de nederlanders, geen EU en baas in eigen land etc. en dan pakken we na 4 jaar een goeie leider die zorgt dat het hier economisch goed blijft gaan.
Waarom dit is ontstaan.
Omdat sommige mensen denken dat ze culturen kunnen mixen. En dat culturen zich gaan aanpassen. Word nooit wat.
Ieder land zijn eigen cultuur en normen en waarden en niet met elkaar bemoeien laat staan doorelkaar mixen!!!!
Wilders word gestemd, omdat nederland inmiddels al jaren in de uitverkoop staat. Men ziet Wilders echt niet als de ultieme leider van dit land. Maar Wilders benoemd het probleem wel en dat is de enige reden waarom hij stemmen krijgt.
Ik hoop dat ie 76 zetels krijgt. Dan 4 jaar lang de bezem erdoor. Nederland voor de nederlanders, geen EU en baas in eigen land etc. en dan pakken we na 4 jaar een goeie leider die zorgt dat het hier economisch goed blijft gaan.
Waarom dit is ontstaan.
Omdat sommige mensen denken dat ze culturen kunnen mixen. En dat culturen zich gaan aanpassen. Word nooit wat.
Ieder land zijn eigen cultuur en normen en waarden en niet met elkaar bemoeien laat staan doorelkaar mixen!!!!
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
My 2 cents.
Deels huurlingen die als proxy ingezet worden om landen naar de tering te helpen die het in hun hoofd halen om van de petrodollar af te stappen, of toevallig in de weg liggen van een beoogde gas of olielijn.
Anderzijds plaatselijke warlords die hun kans zien eens lekker los te gaan als de dictator van het eerdere punt omgeduwd is.
Zo is het ontstaan.
Deels huurlingen die als proxy ingezet worden om landen naar de tering te helpen die het in hun hoofd halen om van de petrodollar af te stappen, of toevallig in de weg liggen van een beoogde gas of olielijn.
Anderzijds plaatselijke warlords die hun kans zien eens lekker los te gaan als de dictator van het eerdere punt omgeduwd is.
Zo is het ontstaan.
- Robin
Wat deden die warlords en huurlingen dan met oliedollars AD 570 als ze nog met paard en wagen werkten en 't buskruit en de stoommachine nog niet was uitgevonden?:)smiley schreef:My 2 cents.
Zo is het ontstaan.
-
-
Maar de huidige politiek benoemt niet eens de pijn. Dat vind ik een veel groter probleem. Deden ze dat maar, dan kon je in ieder geval richting een oplossing werken (wat voor Wilders ongetwijfeld een flink compromis zijn). En dan die reactie van Rutte en Merkel, met een bak verontwaardiging. Ik snap dat ze voor de camera zo reageren, ze kunnen niet anders, maar is de zoveelste aanslag nu echt zo'n verrassing? Als een leerling in jouw klas tig keer z'n huiswerk niet af heeft en hij zakt voor een examen, dan ben je toch ook niet verontwaardigd?Bram schreef:
Wilders benoemt vaak waar het pijn doet, maar de manier waarop, is niet mijn ding...
- Hielke
Merkel aanklagen is natuurlijk not done. Dan kun je net zo goed al het stemvee dat op haar gestemd heeft aanklagen.
Merkel is politicus en moet in de politieke arena afgerekend worden. Tijdens verkiezingen dus.
Merkel is politicus en moet in de politieke arena afgerekend worden. Tijdens verkiezingen dus.
-
https://www.youtube.com/watch?v=rGsFGvLNEGA" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bram
Nee, dan ben ik weinig verrast, net als over de reactie van Wilders. Het is echt veel te makkelijk om de regerende politiek maar de schuld te geven van dit soort ellende.Tom schreef:Maar de huidige politiek benoemt niet eens de pijn. Dat vind ik een veel groter probleem. Deden ze dat maar, dan kon je in ieder geval richting een oplossing werken (wat voor Wilders ongetwijfeld een flink compromis zijn). En dan die reactie van Rutte en Merkel, met een bak verontwaardiging. Ik snap dat ze voor de camera zo reageren, ze kunnen niet anders, maar is de zoveelste aanslag nu echt zo'n verrassing? Als een leerling in jouw klas tig keer z'n huiswerk niet af heeft en hij zakt voor een examen, dan ben je toch ook niet verontwaardigd?Bram schreef:
Want dan kan ik Wilders net zo goed de schuld geven van de toenemende polarisatie en onverdraagzaamheid hier. Net zo zinloos.
En hoezo benoemt de politiek niet waar het pijn doet? Samsom had het ooit over een etnisch monopolie op overlast van Marokkanen, volgens Spekman moeten Marokkanen die niet deugen vernederd worden, Rutte heeft al eens gezegd dat we in oorlog zijn met IS. Ze formuleren het alleen minder scherp/extreem dan Wilders.
- JP
Rutte en aanhang wil graag de rotte appels eruit halen. Wilders zegt gewoon dat er nestrot zit.