Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 24 sep 2011, 08:29

'Er is maar één ordentelijke uitweg uit de crisis en die bestaat eruit dat de Grieken alle beloftes nakomen, zodat de eurolanden en het IMF aan hun toezeggingen kunnen voldoen. Op die manier kunnen de twijfels over de houdbaarheid van de Griekse schulden verder achter de horizon verdwijnen'', stelde Kont.
Hoe naief kun je zijn, Grieken en beloftes.Ze vertrouwen mekaar onderling al niet eens.(Stond laatst een artikel in het AD(?) over de Grieken an sich en dat ze 't zelf ook belachelijk(maar wel fijn) vinden hoe wij ons in allerlei bochten wringen voor hun zaak.Zouden ze zelf nooit doen...)

Geen enkel land is echt betrouwbaar(behalve Turkije natuurlijk, neem me niet kwalijk) , kijk naar Ijsland.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 25 sep 2011, 19:25

Ja, dat krijg je als je te vaak over allochtonen praat...... :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 sep 2011, 19:31

:mrgreen: ook wel funny gedaan.

Robin

Bericht door Robin » 26 sep 2011, 08:11

Anyway, ik snap niet echt waarom Pechtold nou zo denderend was tov Wilders en Rutte, heeft iemand filmpjes/stukjes van zijn betogen die hem deze week tot topper (blijkbaar)maakten?

http://www.nu.nl/politiek/2625151/pecht ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 27 sep 2011, 22:34

Laten we dit maar eens aanpakken. Topje van de ijsberg imo. Verziekende mentaliteit.

http://www.nu.nl/binnenland/2626508/eis ... raude.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit soort criminaliteit kan tov kleine criminaliteit wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden.

Luco

Bericht door Luco » 27 sep 2011, 22:50

Ruben schreef:Laten we dit maar eens aanpakken. Topje van de ijsberg imo. Verziekende mentaliteit.

http://www.nu.nl/binnenland/2626508/eis ... raude.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit soort criminaliteit kan tov kleine criminaliteit wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden.
Ja klinkt allemaal leuk, maar de mensen die er echt aan verdienen blijven buiten schot of sluiten een deal, betalen en klaar.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 sep 2011, 23:19

Luco schreef:
Ruben schreef:Laten we dit maar eens aanpakken. Topje van de ijsberg imo. Verziekende mentaliteit.

http://www.nu.nl/binnenland/2626508/eis ... raude.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja klinkt allemaal leuk, maar de mensen die er echt aan verdienen blijven buiten schot of sluiten een deal, betalen en klaar.
Tuurlijk want de draaideur crimineeltjes zijn slachtoffer van de maatschappij.....

Uiteraard moeten deze witte boorden criminelen hard worden gepakt, maar qua overlast zie ik liever dat het uitschot welke buurten onleefbaar maken en homo's uit hun woning pesten toch liever hard aangepakt worden.

Daarna graag subsidiefraudes!!

Dan zal NL een stuk leefbaarder worden.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2011, 23:50

yeah :headbang:

Rupie

Bericht door Rupie » 28 sep 2011, 09:11

Michel P schreef:
Luco schreef:

http://www.nu.nl/binnenland/2626508/eis ... raude.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuurlijk want de draaideur crimineeltjes zijn slachtoffer van de maatschappij.....

Uiteraard moeten deze witte boorden criminelen hard worden gepakt, maar qua overlast zie ik liever dat het uitschot welke buurten onleefbaar maken en homo's uit hun woning pesten toch liever hard aangepakt worden.

Daarna graag subsidiefraudes!!

Dan zal NL een stuk leefbaarder worden.

Michel
Door deze redenatie gebeurt het dus dat mijn aangehaalde voorbeeld zo langzaam aan als geaccepteerd wordt beschouwd, er in ieder geval amper wordt opgekeken. Nee laten we ons concerteren op de mensen die iets boven de Balkende norm zitten en de moeder met uitkering die er een zwart schoonmaakbaantje bij heeft en laten we de mannen van het grote geld in luxe leven en vooral ook dan nog maatschappelijk naar ze opkijken.

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2011, 09:15

@Ruben, het is heel simpel, geld is macht en de mannen die nu voor het bankje staan zijn de stromannetjes.
Natuurlijk zou je de echte verdieners erachter moeten pakken, maar ja, geld is macht.
Dus dat is een droom, die mannen sluiten gewoon een deal van een aantal tientallen miljoenen en er komt geen vervolging.
De staat blij met zeg 50 miljoen afkoop en klaar is kees.

Rupie

Bericht door Rupie » 28 sep 2011, 09:32

Uiteraard Luco. Maar zoals Michel betoogt voor maatschappelijk bewustzijn (?) op bepaalde gebieden, zo zou ik het voor bijvoorbeeld dit gebied willen doen. Laten we ook niet meer opkijken naar dit soort mensen, laten we daar wat meer vraagtekens bij zetten en voordeel het niet half.

Dat overheid het niet aanpakt, ala. Zonder de overheid te willen bashen, zijn we denk ik allemaal wel van mening dat er meer aan handhaving gedaan moet worden. Sommige mensen gillen er dan nog bij dat er allerlei wetswijzigingen bij moeten komen om vooral hun gelijk te halen (?) terwijl er simpel weg gehandhaafd moet worden. Alleen vergeten sommige mensen dat als ze de kans krijgen graag hun zakken vullen met dat wat ze zogenaamd verafschuwen.. En het dan gek vinden dat er niks veranderd. Rechts lullen, links vullen.

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2011, 09:43

Ja Ruben dat zeg ik ook al enige tijd.
Een hele hoop mensen roepen en schreeuwen over van alles en nog wat en doen of ze roomser zijn dan de Paus, ik moet daar altijd maar een beetje om lachen.

Ik ben zeker niet roomser dan de Paus en als je eenmaal in de positie zit dat je een paar miljoen per jaar kan verdienen in het grijze gebied, dan ben ik zo eerlijk om daar geen nee tegen te zeggen, maar ja die schreeuwers zouden dat natuurlijk nooit doen.

YEAH RIGHT :lollerdelol:

EG

Bericht door EG » 28 sep 2011, 10:24

Financiele wereld is echt erg hoor op dat gebied, bijv. Raad van Commissarissen, leden worden gewoon door hunzelf gekozen... Ik bedoel maar, hoe vriendjespolitieker wil je het nog hebben? Gewoon een fokking Old Boyz Network.

Iemand die de boel verneukt bij Shell krijgt gewoon een vette gouden handdruk die een gewone werknemer niet in 100 jaar kan verdienen, en maar zeuren "ja dat geld heb ik eerlijk verdiend".

Als mijn vriendjes in de bedrijfsleiding zaten waar ik werkte zou ik ook alles "eerlijk" verdiend hebben. Nu is dit geen" communistisch iedereen verdiend teveel" verhaal, maar het is wel degelijk zo dat vanaf een bepaald niveau er bijna alleen maar vriendjespolitiek is, ook in het politieke wereld zelf.

Verwar dit niet met het volgende: Robin (ja onze Robin) verdiend veel geld, rijd in een dikke 5 de hufter (doet stoer met zijn geld terwijl ik een zielige kamper in trainingspak ben met 8e hands Mercedes met 5 ton op de klok) Zo denk ik absoluut niet. Dat is gewoon fair and square verdienen. Het gaat mij om die klojo's die de boel verneuken en er betaald mee wegkomen dmv bonussen. En de mofo's in het bedrijfsleven die alleen maar "vriendjes" benoemen.

Maarja om dat te veranderen moet dat hele systeem van Raad van Toezicht, Raad van Commissarissen etc. helemaal op de schop. En dat gaat gewoon niet gebeuren.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 sep 2011, 10:28

@Ruben, zet de linkse bril eens af!! Jij accepteert het dus dat de bijstandsmoeder bij beunt met een zwart schoonmaakadresje! Te bizar voor woorden!!! Doe dan lekker de zolder van de sociale huurwoning vol wietplanten, nog makkelijker, en meer rendement! Gratis geld bestaat niet, i.p.v. dat je pleit dat die moeder een opleiding geniet gekoppeld aan een baan, zodat ze structureel iets aan haar afhankelijke positie en haar eigen beeld kan doen......... Dit maakt de verzorgingsstaat onhoudbaar!!!

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2011, 10:37

EG schreef:Financiele wereld is echt erg hoor op dat gebied, bijv. Raad van Commissarissen, leden worden gewoon door hunzelf gekozen... Ik bedoel maar, hoe vriendjespolitieker wil je het nog hebben? Gewoon een fokking Old Boyz Network.

Iemand die de boel verneukt bij Shell krijgt gewoon een vette gouden handdruk die een gewone werknemer niet in 100 jaar kan verdienen, en maar zeuren "ja dat geld heb ik eerlijk verdiend".

Als mijn vriendjes in de bedrijfsleiding zaten waar ik werkte zou ik ook alles "eerlijk" verdiend hebben. Nu is dit geen" communistisch iedereen verdiend teveel" verhaal, maar het is wel degelijk zo dat vanaf een bepaald niveau er bijna alleen maar vriendjespolitiek is, ook in het politieke wereld zelf.

Verwar dit niet met het volgende: Robin (ja onze Robin) verdiend veel geld, rijd in een dikke 5 de hufter (doet stoer met zijn geld terwijl ik een zielige kamper in trainingspak ben met 8e hands Mercedes met 5 ton op de klok) Zo denk ik absoluut niet. Dat is gewoon fair and square verdienen. Het gaat mij om die klojo's die de boel verneuken en er betaald mee wegkomen dmv bonussen. En de mofo's in het bedrijfsleven die alleen maar "vriendjes" benoemen.

Maarja om dat te veranderen moet dat hele systeem van Raad van Toezicht, Raad van Commissarissen etc. helemaal op de schop. En dat gaat gewoon niet gebeuren.
helemaal mee eens :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 28 sep 2011, 10:51

hier heet het gewoon "netwerken".... het heeft gewoon een naam en zelfs studies! :duck:

Michel P

Bericht door Michel P » 28 sep 2011, 10:53

Metchu schreef:hier heet het gewoon "netwerken".... het heeft gewoon een naam en zelfs studies! :duck:
+1 niets mis mee, zolang het maar niet gasten uit de politiek zijn die uitkotst worden op plek A i.v.m. incompetentie, en dan via de partij stempelkaart weer een andere job in de (semi) overheid scoren.......

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 sep 2011, 11:10

EG schreef:Financiele wereld is echt erg hoor op dat gebied, bijv. Raad van Commissarissen, leden worden gewoon door hunzelf gekozen... Ik bedoel maar, hoe vriendjespolitieker wil je het nog hebben? Gewoon een fokking Old Boyz Network.

Ben het opzich met je eens hoor. Alleen.... stel dat je zelf in die positie zou zitten... in dat old boys netwerk... dan stapte je zelf ook in en zei je ook geen nee tegen bonussen en gouden handdrukken van tonnen of miljoenen. 99 Op de 100 mensen zouden het dan ook doen. Dat maakt het nog niet moreel juist maar wel verklaarbaar.

De mens is hebzuchtig. Dat is ze altijd geweest en zal ze altijd blijven. Je kunt nog zoveel regels, richtlijnen en protocollen opstellen maar hebzucht hou je niet tegen dus zullen banken altijd inhalig blijven, bestuurders kollosale bonussen aan zichzelf uit keren en zal men vriendjes in posities neerzetten die hen goed uitkomt. Maar dat is feitelijk overal zo. Het meer is nooit vol, we willen altijd meer, meer, meer. :) "Greed is Good" zei Gordon Gecko in de film Wallstreet. Of het goed is weet ik niet (denk het niet) maar dat het realiteit is, is een zekerheid.

Rico heeft ooit iets gepost hier over het flinterdunne laagje beschaving wat we hier hebben. Daaronder zijn we gewoon nog een stel beesten waarbij het recht van de sterkste geldt. Zo is het helaas.

dvh

Bericht door dvh » 28 sep 2011, 13:33

In de detailhandel werken geeft een goed beeld van de beschaafde mens anno nu.
Zolang alles goed gaat blijft het beschaafd, maar zodra er wat tegenzit, iets niet naar wens is, of wat dan ook, dan is er stront aan de knikker. Het woord beschaafdheid is dan vaak ver te zoeken.

Mijn vriendin was daar vroeger altijd , goed bedoelt , naief in. Die ging ervanuit dat 95% v/d mensen normaal zijn en 5% maf.. Ik was toen al van mening dat 95% maf is, en 5% fatsoenlijk/normaal.

En die mening deel ik nog steeds..
Dus ook hier, 95% is maf :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 28 sep 2011, 13:45

dvh schreef:In de detailhandel werken geeft een goed beeld van de beschaafde mens anno nu.
Zolang alles goed gaat blijft het beschaafd, maar zodra er wat tegenzit, iets niet naar wens is, of wat dan ook, dan is er stront aan de knikker. Het woord beschaafdheid is dan vaak ver te zoeken.

Mijn vriendin was daar vroeger altijd , goed bedoelt , naief in. Die ging ervanuit dat 95% v/d mensen normaal zijn en 5% maf.. Ik was toen al van mening dat 95% maf is, en 5% fatsoenlijk/normaal.

En die mening deel ik nog steeds..
Dus ook hier, 95% is maf :mrgreen:
+1000000

Dat mijn naam hier ergens boven naar voren wordt gehaald betr de auto die ik rij, ik vat 't maar als 'n compliment op, ofzo, maar naar auto's (op)kijken is wel erg naief ook.No offence.
Als ik zie in de detailhandel en met importeurs om de tafel vandaag de dag laat staan mijn vakgebied/overvallen(been there done that 2 ton weg in 5 minuten inbraak) plus het boven de zaak wonen met mijn gezin, had ik allang 'n FF moeten rijden qua risico's en stress en gezeik, dagelijks, dagelijks.
Maar zo denkt de kleinburgerlijke lullo en de turk in z'n 8e hands Mercedes idem. Dus dat schiet ook niet op he. :kikker:

Neh, de waarheid ligt wat in 't midden.

Maar om aan 'n auto af te kunnen zien hoe goed je 't doet. ofzoStatus zal 't altijd zijn, snap ik, weet ik. Misschien heb ik wel 'n PIcasso aan de muur te hangen of misschien is m'n keuken wel van Kwantum en m'n tv van Audiosonic uit de kijkshop. En de luitjes met ook hun eigen huis en een waardeloze bak(in hun ogen) prima . Maar wat is er van de bank van dat 'eigen huis'? Hou je zelf niet voor de gek. We zijn hier best slim met z'n allen.

Laten we niet afzakken naar het 'Mijn auto' verhaal van 'n aantal maanden terug van 'n persoon met een witte 458. Oh aah wat mooi.
Eerst zien dan geloven.

Groet Thomas :D

PS: Grote jongens, old boys network etc, allemaal prima, of beter niet prima, maar bedenk wel dat die grote jongens met mulitnationals werk bieden aan honderdduizenden gezinnen ook. Dat we 't ook niet allemaal zwart zien.
Laatst gewijzigd door Robin op 28 sep 2011, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 sep 2011, 13:48

Zonnekoningin
Laatste update: 28 september 2011 05:34 info
Amai wat kan een zonnekoningin diep vallen. Zo rijd je in een sjieke indiumgrijze Mercedes, zo sta je stil. Op non-actief. Door Peter Wierenga.
Foto: ANP

Nurten Albayrak, bestuursvoorzitter van het COA (de club die asielzoekers huisvest), maar nu dus even niet meer. Een verrassende wending, sinds gefrustreerde werknemers anoniem de klok luidden over Albayraks despotische 'bestuursstijl' die een 'angstcultuur' schiep.

Dat het verhaal echt niet uit de duim verzonnen was, kon je meteen op je klompen aanvoelen. Wat al bleek uit haar verontwaardigde reactie, met een impliciete dreiging met een proces tegen de journalist.

Een extra hint was daarna al te vinden in een sterk stuk in de Volkskrant (helaas niet online). Albayrak – lid van de VVD – krijgt van mensen die met haar gewerkt hebben de credits voor een moeilijke reorganisatie. Waar ze bovenop zat.

Verwijt

Maar ook krijgt ze een duidelijk verwijt, namelijk dat ze zich in de loop der jaren boven de rest verheven is gaan voelen. 'Nurten is een uitstekende manager, maar heeft een ego als een balzaal.' Was getekend, trendwatcher Adjied Bakas.

Dat is de man die elk jaar opnieuw de toekomst voorspelt, en dit keer achteraf uitstekend kan verklaren waar het misging. Want Bakas zat tot vorig jaar in de Raad van Toezicht van het COA.

En wil nog wel een leuk weetje delen. Dat de Raad vond dat Albayrak, net als iedereen bij de overheid, een Volvo moest rijden. Maar dat haar reactie was: hoho ik ben Turk, en die rijden geen Volvo, die rijden Mercedes. En zo geschiedde. Al wordt officieel ontkend dat het om een goudkleurige bak ging: de kleur was indiumgrijs...

Zuur

Dat ze kritische medewerkers het leven zuur kon maken, past precies in het plaatje. Een pittige tante. Je had verwacht dat ze met haar vechtlust ook dat onderzoek wel zou overleven.

Een verrassende wending. Ook voor minister Gerd Leers. Zo zit je met Mauro aan tafel, die op zijn tiende naar Nederland kwam en die je eigenlijk terug wou sturen naar Angola tot je erachter komt dat zelfs je eigen partij dat te hardvochtig vindt, zo zit je met Nurten aan tafel. Die ook met 'weinig' begon, maar die opklom tot rolmodel, duurbetaald rolmodel – en die je om de tuin leidt.

Leers

Want zei Leers niet eerder al dat hij eerder al had afgesproken, begin dit jaar, dus lang voor de beerput open ging, dat haar salaris teruggeschroefd werd tot onder de Balkenende-norm van 180k?

En nu blijkt dus overduidelijk dat hij op het verkeerde been is gezet. Omdat er, zoals het ministerie dat formuleert, 'inconsistentie' zit in de informatie die ze verstrekte over haar loonstrookje. Gerd is voorgelogen.

Vierkant

Net als de Raad van Toezicht. Stond die eerst nog vierkant achter Albayrak, nu zullen voorzitter Loek Hermans (partijgenoot) en de zijnen zich wel achter de oren krabben. Want de vraag of dat onderzoek naar die angstcultuur binnen het COA wel in opdracht van diezelfde Raad van Toezicht uitgevoerd zou moeten worden, wordt eenvoudigweg retorisch nu blijkt dat zij niet eens goed op de hoogte waren van Albayraks werkelijke loonstrookje.

En voor we de gebruikelijke allochtonendiss gaan opratelen, kunnen we beter vaststellen dat hier een heel systeem gefaald heeft. Want in de Raad van Toezicht zitten senatoren van meerdere politieke partijen, die meestal een waslijst aan dit soort bijbanen hebben.

En zich niet al te ver in de details (kunnen?) verdiepen. Wat Bakas ruiterlijk toegeeft. Ze hadden moeten ingrijpen, maar tja, 'we kwamen slechts vier keer per jaar bij elkaar, dan was er voor dat soort dingen weinig tijd.'

Een zonnekoningin valt nooit alleen.
Nu.nl

Robin

Bericht door Robin » 28 sep 2011, 13:55

Vorige week was 't al op 't journnaal Michel. Ik denk :He Albayrak, maar 't is die andere. Ik dacht ook: Verrek dat rode NOS bolwerk komt eindelijk bij zinnen door een Turkse diva terecht te stellen zogezegd.

Nee hoor, ze is lid van de VVD.

Mercedes dit en dat, ze had 'n Volvo moeten halen.Dan was er niks aan de hand geweest. Ik zeg dit toch al jaren?

Nu komt de linkse aap uit de mouw en het heet het NOS journaal. :D

Neemt niet weg dat dat mens d'r te besteden centen jaarleijks wel erg kut besteedde, geen wonder dat ze weg is.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 sep 2011, 14:45

Ik had gisteren avond een leuk gesprek met iemand die al zijn leven lang PVDA stemt, maar walgt van Cohen, en ook ziet dat de multicul en graai cultuur toch echt dramatisch is, en ze op dat vlak na goed links gebruik aardig zijn ingeburgerd......

Veel Turken in NL leeft in zijn gedachten voor 75% nog in Turkije (TV zenders, kranten, landgenoten waar ze hier mee omgaan) dat word niet doorbroken omdat men bruid of bruidegom importeert, of uit de eigen gemeenschap kiest!

Michel

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2011, 15:13

Robin schreef:
PS: Grote jongens, old boys network etc, allemaal prima, of beter niet prima, maar bedenk wel dat die grote jongens met mulitnationals werk bieden aan honderdduizenden gezinnen ook. Dat we 't ook niet allemaal zwart zien.
En dit vergeet 95% van de schreewers dan weer, maar ja, zoals ik al vaker zeg, zelf in de spiegel kijken valt niet mee he, dan is naar alles en iedereen uithalen veel makkelijker.
Misschien beter om zelf een leven te gaan zoeken :D

Rupie

Bericht door Rupie » 28 sep 2011, 15:37

Ja, lol, wat een sociaal gedrag van de grootondernemers.

Plaats reactie