dvh schreef:In de detailhandel werken geeft een goed beeld van de beschaafde mens anno nu.
Zolang alles goed gaat blijft het beschaafd, maar zodra er wat tegenzit, iets niet naar wens is, of wat dan ook, dan is er stront aan de knikker. Het woord beschaafdheid is dan vaak ver te zoeken.
Mijn vriendin was daar vroeger altijd , goed bedoelt , naief in. Die ging ervanuit dat 95% v/d mensen normaal zijn en 5% maf.. Ik was toen al van mening dat 95% maf is, en 5% fatsoenlijk/normaal.
En die mening deel ik nog steeds..
Dus ook hier, 95% is maf

+1000000
Dat mijn naam hier ergens boven naar voren wordt gehaald betr de auto die ik rij, ik vat 't maar als 'n compliment op, ofzo, maar naar auto's (op)kijken is wel erg naief ook.No offence.
Als ik zie in de detailhandel en met importeurs om de tafel vandaag de dag laat staan mijn vakgebied/overvallen(been there done that 2 ton weg in 5 minuten inbraak) plus het boven de zaak wonen met mijn gezin, had ik allang 'n FF moeten rijden qua risico's en stress en gezeik, dagelijks, dagelijks.
Maar zo denkt de kleinburgerlijke lullo en de turk in z'n 8e hands Mercedes idem. Dus dat schiet ook niet op he.
Neh, de waarheid ligt wat in 't midden.
Maar om aan 'n auto af te kunnen zien hoe goed je 't doet. ofzoStatus zal 't altijd zijn, snap ik, weet ik. Misschien heb ik wel 'n PIcasso aan de muur te hangen of misschien is m'n keuken wel van Kwantum en m'n tv van Audiosonic uit de kijkshop. En de luitjes met ook hun eigen huis en een waardeloze bak(in hun ogen) prima . Maar wat is er van de bank van dat 'eigen huis'? Hou je zelf niet voor de gek. We zijn hier best slim met z'n allen.
Laten we niet afzakken naar het 'Mijn auto' verhaal van 'n aantal maanden terug van 'n persoon met een witte 458. Oh aah wat mooi.
Eerst zien dan geloven.
Groet Thomas
PS: Grote jongens, old boys network etc, allemaal prima, of beter niet prima, maar bedenk wel dat die grote jongens met mulitnationals werk bieden aan honderdduizenden gezinnen ook. Dat we 't ook niet allemaal zwart zien.