Horloge / Horloges topic
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
Ik ken het merk. Apart, niet mijn wereld en zeker qua prijs iets wat ik dan echt aan mijn neus voorbij laat gaan.
- JP
Verklaar U nader aub....Robin schreef:Ik ken het merk. Apart, niet mijn wereld en zeker qua prijs iets wat ik dan echt aan mijn neus voorbij laat gaan.

- Robin
Het doet me denken aan 'n slap aftreksel van Alain Silbesrtein(moet je ook van houden, maar wél origineel)JP schreef:Verklaar U nader aub....Robin schreef:Ik ken het merk. Apart, niet mijn wereld en zeker qua prijs iets wat ik dan echt aan mijn neus voorbij laat gaan.Design is een kwestie van smaak. Getoonde foto's zijn ook niet allemaal mijn "cup of tea". Loopt bij dit merk de prijs/kwaliteitverhouding wat krom?
Beetje gemiddelde BRM zit dacht ik tussen de 5 en 10 mille, met gemodificeerde ETA's dacht ik. Da's net als Hublot ook de hoofdprijs vragen voor 'n vormgeving gejat van Audemars Piguet.
Bij mij is vormgeving natuurlijk ook zeer belangrijk en natuurlijk :Smaken verschillen, maar het gaat mij in de basis om het uurwerk/naam/historie van het merk en daarbij moet 't er ook aardig uitzien logisch.
- JP
Ok...dank voor de uitleg...... 

- Macboy
Hier een paar prachtige maar betaalbare horloges (meesten min €1295 max €3000):

Ik haat Omega maar deze zijn wel oke:

Ik haat Omega maar deze zijn wel oke:
-
Vind ze zelf dan weer totaal niet op elkaar lijken, al is de laatstgenoemde toch wel erg begeerlijk. Soort van kleuterhorloge voor volwassenen. Ik vind ze prachtig!Robin schreef:Het doet me denken aan 'n slap aftreksel van Alain Silbesrtein(moet je ook van houden, maar wél origineel)

BRM vind ik zelf spuuglelijk.
- Tom van H.
Erg fraai!Macboy schreef:![]()
- Luco
De eerste en de vijfde, lekker rustig
- Robertdj
De eerste
Heb sowieso een zwak voor Tissot, veel mooier wordt het imho niet in die prijsklasse.

Heb sowieso een zwak voor Tissot, veel mooier wordt het imho niet in die prijsklasse.
- frankv
Ik ben een Omega liefhebber, maar hoe meer ik naar dit horloge kijk, hoe minder ik er van begrijp.

Het lijkt op een Rolex duiker, en op een Rolex GMT, en hij heeft zwarte knoppen, en een gladde kroon, en het is een chronograaf, dus een concurrent van de Daytona, oh nee, want hij heeft geen tacho, dus het is een duiker met een chrono om twee keer hetzelfde te kunnen meten, terwijl je vanwege de gladde kroon de tijd niet kunt verstellen...
I don't get it. Ah, ik snap hem, het is een quartz in een luxe package en de "chrono" knoppen zijn de ouderwetse "select" en "set" knoppen als op een mooie vintage quartz:

Het lijkt op een Rolex duiker, en op een Rolex GMT, en hij heeft zwarte knoppen, en een gladde kroon, en het is een chronograaf, dus een concurrent van de Daytona, oh nee, want hij heeft geen tacho, dus het is een duiker met een chrono om twee keer hetzelfde te kunnen meten, terwijl je vanwege de gladde kroon de tijd niet kunt verstellen...

I don't get it. Ah, ik snap hem, het is een quartz in een luxe package en de "chrono" knoppen zijn de ouderwetse "select" en "set" knoppen als op een mooie vintage quartz:
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tom van H. schreef:Erg fraai!Macboy schreef:![]()
Romeinse cijfers vervangen door streepjes...........................en bestellen maar................
- Tom van H.
Ben momenteel weer ff door m'n horlogebudget heen voor 2012 (en 2013...)romo schreef:Tom van H. schreef:
Erg fraai!
Romeinse cijfers vervangen door streepjes...........................en bestellen maar................
- Robin
Wat Macboy hierboven toont, vind ik die Ball wel geinig, die Alpina ook wel leuk(50mm en Peseux caliber), maar de Seamaster chrono Broad Arrow met eigen caliber(superuurwerk) wil ik wel. Graag in staal.
De rest is meer voor m'n ouweheer qua styling denk ik.
De rest is meer voor m'n ouweheer qua styling denk ik.
- Macboy
Prachtig Nederlands merk van John Twaalfhoven. Heeft er ook 12 jaar aan gewerkt lol. Merk toont verjaardagen en/of bijzondere momenten te kiezen door de gebruiker. Bovenin de gebeurtenis datum, onderop de naam. Bovenin de huidige maand en de komende maand waarin de gebeurtenis plaatsvindt. Links en rechts de leeftijd bij verjaardag (links tientallen rechts jaren). Ook nog eens een prachtig ontwerp. Gaat hoge ogen gooien denk ik !

- dvh
Ook betaalbaar en best leuk !
De Magretta Moana Pacific Chronograph PVD
479,-

De Magretta Moana Pacific Chronograph PVD
479,-
- Hand-wound chronograph
- Limited to 1000 pieces world wide
- 23-jewel, column wheel controlled movement running on 21.600 bph (ST-1901, based on the vintage Venus 175)
- It offers a running second dial at the 9 o'clock position, a 30 minute counter sub-dial at 3 o'clock, and a sweep second counter mounted centrally along with the timekeeping minute and hour hands
- See through back shows the movement
- Case side and back in black PVD-coated brushed steel, top of case in black PVD-coated polished finish
- Uni-directional bezel(60 clicks) with ceramic insert and etched markings
- Screw-in type crown with logo
- "Double domed" sapphire crystal (strongly scratch-resistant)
- Anti reflection coating on the inside
- Water resistant to 500 meters
- Super Luminova C3 on hands and dial
- Diameter: 44mm without crowns
- With thick signature series strap in black with red backside OR black with red stitches and red back side OR chocolate brown
- Delivered in a pine-wood box
- With canvas roll-case suitable for 1 watch and max. 3 straps
- RVV
Zeker een mooi horloge, prijs lijkt me niks mis mee!
Overigens ben ik op zoek naar een nieuwe "rammer" de Panerai draag ik graag, maar als ik ga zwemmen laat ik hem thuis. Ding is wel waterdicht genoeg, maar met leren band niet ideaal (steeds wisselen voor rubber) . Daarbij een tikje tegen de rand van het zwembad aan en hij is beschadigd. Heb dat altijd met de wat duurdere horloges, je bent er een beetje "extra" voorzichtig mee. Daarom een horloge waar je niet zo zuinig op hoeft te zijn maar wel een beetje knap er uit ziet en voldoende waterdicht is. Kom ik net dit ding tegen. In verschillende varianten. Lijkt me wel iets. Niet al te duur (685 euro), buts of een kras kan die wel hebben lijkt me. Een Glycine combat sub.
Meningen? Is het wat voor het gebruiksdoel? Of lekker laten liggen?
De bovenste spreekt me het meest aan.

http://www.horloge.nl/glycine-combat-su ... 96n-d9.htm
Overigens ben ik op zoek naar een nieuwe "rammer" de Panerai draag ik graag, maar als ik ga zwemmen laat ik hem thuis. Ding is wel waterdicht genoeg, maar met leren band niet ideaal (steeds wisselen voor rubber) . Daarbij een tikje tegen de rand van het zwembad aan en hij is beschadigd. Heb dat altijd met de wat duurdere horloges, je bent er een beetje "extra" voorzichtig mee. Daarom een horloge waar je niet zo zuinig op hoeft te zijn maar wel een beetje knap er uit ziet en voldoende waterdicht is. Kom ik net dit ding tegen. In verschillende varianten. Lijkt me wel iets. Niet al te duur (685 euro), buts of een kras kan die wel hebben lijkt me. Een Glycine combat sub.
Meningen? Is het wat voor het gebruiksdoel? Of lekker laten liggen?
De bovenste spreekt me het meest aan.
http://www.horloge.nl/glycine-combat-su ... 96n-d9.htm
- Macboy
- tomgtr
http://www.christopherward.co.uk/men/di ... -skwk.html
Voor weinig een mooie automaat/dual time/duiker. Eta uurwerk. Lijkt me voor geld niks mis mee.
Voor weinig een mooie automaat/dual time/duiker. Eta uurwerk. Lijkt me voor geld niks mis mee.
- RVV
Ook een mooi ding maar voor het gebruiksdoel zit die boven het budget. Eigenlijk is 500 euro een beetje de grens met die 685 voor die Glycine heb ik die al opgerekt.
- Robin
Allrmaal leuk en aardig, maar voor wat je gewend bent Rico, kun je net zo goed 'n Casio G Shock of ICE Watch kiezen bij wijze van. Ik vind het vanuit DAT OOGPUNT allemaal niks....
En heb je je DeepSea nog? Dat is toch 'n 24/7 sport/vakantieklok bij uitstek eventueel.
En heb je je DeepSea nog? Dat is toch 'n 24/7 sport/vakantieklok bij uitstek eventueel.
-
+1Robin schreef:Allrmaal leuk en aardig, maar voor wat je gewend bent Rico, kun je net zo goed 'n Casio G Shock of ICE Watch kiezen bij wijze van. Ik vind het vanuit DAT OOGPUNT allemaal niks....
Ik zou er zelf ook hooguit een paar tientjes voor neerleggen als het ding alleen om moet om even de tijd te zien. Bij het klussen of in het zwembad loop je toch geen modeshow

- Arthur
- Auto: Nr.51
Sterker nog... je kunt in een zwembad heel goed zonder. Er hangt vast wel ergens een klok.
- Robin
Tja, 'n mens kan ook heel goed zonder 'n auto.
Op vakantie/in 'n zwembad ofzo draag ik altijd een klok. Überhaupt, behalve als ik slaap draag ik 'n klok. Altijd eigenlijk. Dus ook op vakantie/zwembad. Welke klok je daarvoor uitkiest weet ieder voor zich, maar met 'n mooie Panerai/Zenith/DS zie IK ig het nut niet van zo''n relatief dure tussenbeide klok.
Gelukkig heb ik sportklokken in m'n collectietje, maar als dat niet zo was nam ik 'n G Shock of 'n Seiko Automaat van rond de 100 euro. Eerlijke klokken voor 'n eerlijk prijsje.

Op vakantie/in 'n zwembad ofzo draag ik altijd een klok. Überhaupt, behalve als ik slaap draag ik 'n klok. Altijd eigenlijk. Dus ook op vakantie/zwembad. Welke klok je daarvoor uitkiest weet ieder voor zich, maar met 'n mooie Panerai/Zenith/DS zie IK ig het nut niet van zo''n relatief dure tussenbeide klok.
Gelukkig heb ik sportklokken in m'n collectietje, maar als dat niet zo was nam ik 'n G Shock of 'n Seiko Automaat van rond de 100 euro. Eerlijke klokken voor 'n eerlijk prijsje.
- dvh
Tijdens het zwemmen wil ik persoonlijk helemaal niks om mijn arm.
Zelfs zo'n bandje v/d kluisjes vind ik al irritant. Die gaat dan ook netjes in de broekzak.
Rico, volgens mij is het niet je merk. Maar er zijn best sportieve , relatief goedkope , Breitlings te vinden met een sportband.
Deze staat voor 1000,- euro op Chrono24

Wellicht is daar nog wat vanaf te praten
Best een mooie (sport)klok imho.

Zelfs zo'n bandje v/d kluisjes vind ik al irritant. Die gaat dan ook netjes in de broekzak.
Rico, volgens mij is het niet je merk. Maar er zijn best sportieve , relatief goedkope , Breitlings te vinden met een sportband.
Deze staat voor 1000,- euro op Chrono24
Wellicht is daar nog wat vanaf te praten

Best een mooie (sport)klok imho.
- HarryC
G-Shock Ruuulez.......hahaha