mogen ze wel eens doorwerken... 4 veren monteren kan gewoon in een uurtje hoor.Robin schreef: 17 apr 2018, 12:38 Ok dank. Maar montage is ook wel een 4/5 uur incl uitlijnen werd mij gezegd dus dan reken ik ook al op 5 meier IN de BTW.(Dealer)
Voorste veren zitten óm demper(1.5 uur per kant??), achtersten zitten naast de demper, laatste is minste werk werd gezegd.
BMW M2
- Martijn_bmw
Re: BMW M2
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Je verwacht het niet;
Kar een beurt laten doen. Geen zorgen, want een Service Inclusive afgesloten.
Huh?
Ligt er net een rekening in de bus
Wel even goed voor inzicht wat er gedaan is, geen bougies, iemand die weet wanneer dat wel moet? Voor het geld hoef je dat Service contract ook weer niet af te sluiten, das wel pijnlijk duidlijk
Man man man, dit bij een officiële dealer pffff
Ik nog snel even een kenteken check BMW site; alewaar de bevestiging van het abonnement.
Ik verheug me al weer op het telefoon gesprek...........
Kar een beurt laten doen. Geen zorgen, want een Service Inclusive afgesloten.
Huh?
Ligt er net een rekening in de bus

Wel even goed voor inzicht wat er gedaan is, geen bougies, iemand die weet wanneer dat wel moet? Voor het geld hoef je dat Service contract ook weer niet af te sluiten, das wel pijnlijk duidlijk

Man man man, dit bij een officiële dealer pffff
Ik nog snel even een kenteken check BMW site; alewaar de bevestiging van het abonnement.
Ik verheug me al weer op het telefoon gesprek...........

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef: 17 apr 2018, 16:48 Hoi Gerard.
Ik wil de mijne echt nog niet kwijt en niet tov een Competition en toe te betalen bedrag en 50kg meer....
Heb ook geen schuifdak trouwens.
Heb je gekeken op BMW nl zoekfunctie en mobile.de?
Iemand ervaring met Schnitzer? Toch 'n naam.
https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/m/f8 ... 2-f87.html
Volgend jaar is ie 3 jaar jong, mooie termijn om in te ruilen toch? Zelfde als 1M inruilen op M2, daar moesten ook de nodige pecunia`s bij. Ik overweeg het zeker, wel even afhankelijk wat die GT4 nog motorisch gaat doen. Dit najaar schat ik in zal dat vermoedelijk duidelijk zijn, dan weet ik wel hoe de vlag er bij hangt en wat de strategie zal zijn.
Er komt een moment dan wil je weer verder, langer wachten is dan alleen maar meer afschrijven en meer bij betalen.
-
Liefst 2016 of 2017 m2 zwart grijs of blauw.
Hoop dat er iets komt!!
Hoop dat er iets komt!!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Met nog geen eerste beurt en de 25000km nog niet eens aangetikt in 2 jaar tijd volgende maand, ga ik me eerst theoretisch druk maken om de prijs in NL:)
Want dan is er nog meer moois en wat schiet ik er mee op?
Prijskaartje M2 80-90k kaal of vol en dan Comp net geen 100k zou nog eens iets om over na te denken zijn....
.... maar een nieuwe M2 doen al eerder 90k dan 85k, dus ik houd m'n hart vast.
Ik ga geen 40 mille bijbetalen ben je gek....
Want dan is er nog meer moois en wat schiet ik er mee op?
Prijskaartje M2 80-90k kaal of vol en dan Comp net geen 100k zou nog eens iets om over na te denken zijn....
.... maar een nieuwe M2 doen al eerder 90k dan 85k, dus ik houd m'n hart vast.
Ik ga geen 40 mille bijbetalen ben je gek....
- romo
Centenkwestie is het........
Maar welk alternatief is er dan?
Maar welk alternatief is er dan?
- Macboy
Check de plaatjes anders even goed. Dat zijn dus niet de standaard BMW sportstoelen. Die hebben namelijk een uitschuifbaar gedeelte voor. Die heeft de huidige M2 inderdaad ook. De nieuwe heeft de M4 stoelen.Nickvl schreef: 14 apr 2018, 11:37 Geen andere stoelen in de M2 CS? Precies dezelfde als in m;n pa zn F31 316I
Zijn lekkere stoeltjes hoor maar zou hem wel afmaken
-
Doorrijden?

Waarom iets anders kopen als de huidige nog bevalt en de nieuwe amper meer biedt? Voor een 40k bijbetaling zou ik persoonlijk een grotere upgrade wensen dan dit.
En inderdaad, wat Macboy zegt. Dit lijken inderdaad de 'standaard' M3/4 stoelen te zijn. Maar of die 55 kilo meer wegen?

- Macboy
Doorrijden is onzin natuurlijk als je zakelijk rijdt. Prive is ander verhaal.
- Will F.
dan naar prive ermee....
- Macboy
Exact ! Maar dan zakelijk wel iets nieuws ernaast toch ?
- Artosevo
- FreudeamFahren
Check de specs anders even goed. De M4 kuipen zijn optioneel; standaard zijn de reguliere 1/2 serie sportstoelen, met het uitschuifbare stuk voor, die ook in de f31 316i te krijgen zijn...Macboy schreef: 17 apr 2018, 22:15Check de plaatjes anders even goed. Dat zijn dus niet de standaard BMW sportstoelen. Die hebben namelijk een uitschuifbaar gedeelte voor. Die heeft de huidige M2 inderdaad ook. De nieuwe heeft de M4 stoelen.Nickvl schreef: 14 apr 2018, 11:37 Geen andere stoelen in de M2 CS? Precies dezelfde als in m;n pa zn F31 316I
Zijn lekkere stoeltjes hoor maar zou hem wel afmaken
Mooi ook dat gemekker over 50 kg. Een extra turbo, inclusief bijbehorend koelerpakket, een flink forsere remmenset, andere veerpootbrug. Ik zou niet weten wat een acceptabele gewicht toename is als je niet helemaal los gaat op oplossingen die de prijs echt de hoogte in jagen. Een gewone M2 is al geen vlieggewicht; daar zit meer “het probleem” dan in die 50 kg extra. Probleem tussen aanhalingstekens, want de gewone stuurt anders dan het gewicht doet vermoeden.
-
Skitterend ding, maar ik zou 'm in 't blauw doen en dan zie ik mij totnutoe geen 40k bijbetalen voor dit geweldige ding.

Alleen om kosten te maken het ding zakelijk wegschuiven, er is ook nog zoiets als wat Zed240 hierboven zegt. Ding is nog geen twee jaar en heeft nu 23000km gelopen.
Ik vind m'n kar skitterend en met wat upgrades mettertijd kan ik zeker nog wel wat weekjes doorrijden voordat hij uitelkaar valt.
Kortom, ik trek het toe te betalen bedrag helemaal niet, dat kan er bij mij niet in:)

Alleen om kosten te maken het ding zakelijk wegschuiven, er is ook nog zoiets als wat Zed240 hierboven zegt. Ding is nog geen twee jaar en heeft nu 23000km gelopen.
Ik vind m'n kar skitterend en met wat upgrades mettertijd kan ik zeker nog wel wat weekjes doorrijden voordat hij uitelkaar valt.
Kortom, ik trek het toe te betalen bedrag helemaal niet, dat kan er bij mij niet in:)
-
@Faf en die dikke remmenset met 40(?) mm voor is ook 'n optie, waarbij het onmogelijk is 18 inch driftsetje te monteren.
Neemt niet weg dat 't een machtig ding is weer, en 10% 'meer' voor 40k meer. Koekkoek:)
Edit:
Neemt niet weg dat 't een machtig ding is weer, en 10% 'meer' voor 40k meer. Koekkoek:)
Edit:
-
Die spiegels wil ik wel. Die wielen zijn aardig, maar zie liever m'n eigen wielen. Die kleur, netjes, maar pakt me niet.
Innenraum, die stoelen. Mooi, maar mehr Gewicht. En rugleuning middenstuk stof?
En hij staat in 't filmpje ook niet echt laag:)
Die motor: Darum. Maarja.....
4.3 naar 100?
In de praktijk zal hij wel onder de 4 kunnen gaan, maar 4.3 schiet ik ook niks mee op:)
Innenraum, die stoelen. Mooi, maar mehr Gewicht. En rugleuning middenstuk stof?
En hij staat in 't filmpje ook niet echt laag:)
Die motor: Darum. Maarja.....
4.3 naar 100?
In de praktijk zal hij wel onder de 4 kunnen gaan, maar 4.3 schiet ik ook niks mee op:)
- FreudeamFahren
Voor de spielerei in Germanie hoeft alleen achter de 18 inch te passen. Zijn de optionele (da hast du recht) achterremmen zo groot dat ook daar geen 18” past?Robin schreef: 18 apr 2018, 06:33 @Faf en die dikke remmenset met 40(?) mm voor is ook 'n optie, waarbij het onmogelijk is 18 inch driftsetje te monteren.
40 mille bijleggen voor een andere versie van ergens toch ook weer dezelfde auto als je met de huidige knap happy bent en ook nog lekker aan het modden bent (na een stukje zakken oogt en voelt het weer anders) is knap driest.
-
Tja, maar om achter 'n driftwiel (18 inch dan) te plaatsen wil ik niet en ga ik niet doen. Dat geeft mij niet de beleving dat ik in 'n 'normaal rijdende oem BMW onderweg ben'. Ik wil dan of 18 inch rotzooi(of beter spul) rondom, of 19 inch idem.
Ik doe dat nu met Pilot Alpin in 18 inch waar ik ook in de winter mee rijd. Kan ook 'n mindere(lees $$$) band zijn hoor, maar dan wel 4 stuks. Kortom voor mij zal dat weer 'n extra 19 inch wintersetje worden. Theoretisch.
Ik doe dat nu met Pilot Alpin in 18 inch waar ik ook in de winter mee rijd. Kan ook 'n mindere(lees $$$) band zijn hoor, maar dan wel 4 stuks. Kortom voor mij zal dat weer 'n extra 19 inch wintersetje worden. Theoretisch.
- romo
Ergens komt er een tijd, dan wil je je huidige kar inruilen neem ik aan? (Ik spreek niet over volgende week, maar wel 2019)
Nou, wat is het probleem dan?
En buiten deze kar, wat is er dan aan alternatief?
Kortom; er moet altijd (meer) geld bij.
Doorrijden kan, tot St Juttemis als je wil, ieder zijn ding uiteraard.
Dat HKS overtuigt me ook niet geheel, eerst maar eens IRL zien.
Nou, wat is het probleem dan?
En buiten deze kar, wat is er dan aan alternatief?
Kortom; er moet altijd (meer) geld bij.
Doorrijden kan, tot St Juttemis als je wil, ieder zijn ding uiteraard.
Dat HKS overtuigt me ook niet geheel, eerst maar eens IRL zien.
-
Over 1,5 jaar een nieuw model 2 series/M2 misschien?
Er is ook geen probleem, ieder spreekt voor zichzelf, maar het moeten inruilen om te moeten inruilen(zo lees ik het bij jou Romo) gaat er met 40k bijbetalen niet in. Snap je dat ook? Ik ben jou niet, jij bent mij niet:)
Er is ook geen probleem, ieder spreekt voor zichzelf, maar het moeten inruilen om te moeten inruilen(zo lees ik het bij jou Romo) gaat er met 40k bijbetalen niet in. Snap je dat ook? Ik ben jou niet, jij bent mij niet:)
- romo
Ik ruil niks in om dat ik zo graag wil. (das dus een verkeerde interpretatie Robin) Volgend jaar is de kar 3 jaar jong, voor mij is dat een mooie termijn zakelijk gezien. Staar de Porker ook nog op het program eventueel.
Ik houd alle opties open.
De nieuwe genaratie M2 kan zeker, maar dan ga je aan 40K bij betalen tekort komen, dat spreekt voor zich.
Kortom; ik ga het allemaal zien en beleven. Alles kan, niks moet.
Ik houd alle opties open.
De nieuwe genaratie M2 kan zeker, maar dan ga je aan 40K bij betalen tekort komen, dat spreekt voor zich.
Kortom; ik ga het allemaal zien en beleven. Alles kan, niks moet.
-
Misschien wordt de nieuwe M2(next gen) door z'n minder CO2 uitstotende motor etc wel eens minder prijzig dan we denken.
Edit, maar deze M2 Competition wordt toch niet limited als in zoveel stuks toch? Hij gaat gewoon 'nu' in productie, vervangt de huidige en tot 2020(?) ofzo geproduceerd? Iemand?
Edit, maar deze M2 Competition wordt toch niet limited als in zoveel stuks toch? Hij gaat gewoon 'nu' in productie, vervangt de huidige en tot 2020(?) ofzo geproduceerd? Iemand?
Laatst gewijzigd door Robin op 18 apr 2018, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
^Keep on dreaming 
Alleen al aan afschrijving kom je er dan niet mee weg, al zou de aanschaf prijs nieuwe generatie gelijk blijven.

Alleen al aan afschrijving kom je er dan niet mee weg, al zou de aanschaf prijs nieuwe generatie gelijk blijven.
-
CO2tax is altijd een redelijke component in de NL prijs Romo:)