Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- tomgtr
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Pff ik wou ff reageren maar ik heb er de kracht niet meer voor. Je eigen ietwat simplistische visie gesteund zien door allemaal vage filmpjes en websites, al zo vaak gezien. Als iemand het omzaagt, uitleg vraagt of soms zefs walgelijk vindt is het , ik heb het niet geschreven, don't shoot the messenger en mijn koppie. Als iemand zegt ga je energie die je hierin steekt in iets leuks of nuttigs te steken wordt hij keihard door een mod teruggefloten. Al te vaak gezien dit. Heeft werkelijk waar NIKS met een discussie te maken.
- GTRene
owja, we moeten 'betrouwbare' bronnen gebruiken...euh welke zijn dat dan? CNN of NOS of? owja de FBI hahah ow wacht...
- Marius
In ieder geval de door Wikileaks gepubliceerde emails van het DNC/Clinton, die zijn nl (onbedoeld) door google geverifieerd aan de hand van de digitale handtekeningen van die emails zelf///Joost schreef:Even zonder het persoonlijk te spelen, maar hoe kun je in hemelsnaam in deze 'verkiezingsoorlog' nog geloven wat er geschreven wordt?

Wat daar oa heel duidelijk in door Hillary zelf bevestigd werd was dat ze een dubbele agenda voert en ook het 'pay-2-play' principe werd daarin bevestigd.
Laatst gewijzigd door Marius op 15 nov 2016, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marius
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- RutgerK
51.000 pagina's huiswerk 

- Downforce Hans
https://opiniez.com/2016/11/13/de-sloop ... cribe-blog" onclick="window.open(this.href);return false;
Is deze hier al voorbij gekomen?
- RutgerK
Marius, het is een berg lezen vrees ik.
Wat ik wel zo snel kan vinden dat mogelijk bedoeld met die pay 2 play is een verwijzing naar onderstaande tekst in een e-mail van november 2014:
3. Schedule issues 2015:
- Morocco: No matter what happens, she will be in Morocco hosting CGI on May 5-7, 2015. Her presence was a condition for the Moroccans to proceed so there is no going back on this. Important that you know background.
Dit betrof haar aanwezigheid bij de Clinton Global Initiative Middle East & Africa Meeting, May 5-7 2015 in Marrakech, Morocco
https://www.clintonfoundation.org/press ... -marrakech" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat een belangrijk issue waarom zie als corrupt gezien wordt?
Wat ik wel zo snel kan vinden dat mogelijk bedoeld met die pay 2 play is een verwijzing naar onderstaande tekst in een e-mail van november 2014:
3. Schedule issues 2015:
- Morocco: No matter what happens, she will be in Morocco hosting CGI on May 5-7, 2015. Her presence was a condition for the Moroccans to proceed so there is no going back on this. Important that you know background.
Dit betrof haar aanwezigheid bij de Clinton Global Initiative Middle East & Africa Meeting, May 5-7 2015 in Marrakech, Morocco
https://www.clintonfoundation.org/press ... -marrakech" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Link dumpen naar v8 etc. heb ik weinig moeite mee hoor. Dus blokkeren vind ik niet nodig.Arthur schreef:Eric Z, dat is toch allang bekend? Hebben ze een mooie "button" voor op t forum. De geschiedenis herhaalt zich met Rene, maar het ligt niet aan hem. "Groundhogday".
Verder wel met je eens, met betrekking tot de geschiedenis herhalen, mis alleen Luco nog met Calimero of betonblokken

Dat zijn in ieder geval bronnen waarvan je redelijk kan inschatten hoe veel vertrouwen je er in moet hebben.GTRene schreef:owja, we moeten 'betrouwbare' bronnen gebruiken...euh welke zijn dat dan? CNN of NOS of? owja de FBI hahah ow wacht...
Dat vind ik bij de clickbait van jou lastiger in te schatten.
Hoewel ik het zeker niet altijd eens ben met bijvoorbeeld Rutger kan ik zijn bijdragen altijd wel waarderen. Bij hem heb ik in ieder geval het gevoel dat hij zich er in verdiept heeft en gaat dan ook inhoudelijk de discussie aan.
Dat heeft mijns inziens toegevoegde waarde om een ander te overtuigen van iets.
- Hielke
Nee. Een krachtig en goed geschreven stuk. Maar overduidelijk uit een bepaalde (rechtse) hoek. Net zoals alle stukken uit een hoek komen. Zijn visie dat het nu met de verkiezing van Trump ook in Europa met de 'politiek correcten' gedaan zal zijn lijkt me behoorlijk voorbarig. Als Trump er in Amerika niet in slaagt de verpauperende middenklasse tevreden te stellen dan is het na 4 jaar met hem gedaan. Dan heeft zijn verkiezing aan onze zijde van de plas slechts wat rimpelingen veroorzaakt. De vader is hier de wens van de gedachte bij de schrijver.Downforce Hans schreef:https://opiniez.com/2016/11/13/de-sloop ... cribe-blog
Uit de vele verschillende analyses die in de Amerikaanse media verschenen zijn om de onverwachte overwinning van Trump te duiden heb ik zelf de volgende analyse durven fabriceren. Trump's overwinning is vooral het verlies van Hillary Clinton. Dit als gevolg van twee punten: 1. Door Clinton's vereenzelviging met minderheden als latino's en zwarten, illegalen en zij die in de misdaadstatistieken oververtegenwoordigd zijn, hebben veel blanken zich bedreigd gevoeld. Als zij zo overduidelijk voor die andere groepen kiest, wat doet ze dan straks nog voor ons? 2. Bernie Sanders' populariteit op links was te wijten aan zijn beloftes de lijdende middenklasse middels onder andere een sterk verbeterd minimum loon en verbeterde rechtspositie van werknemers, in de vaart der volkeren omhoog te stuwen. In plaats van deze punten over te nemen schitterde Clinton nadien vooral met donaties uit olie producerende boevenstaten in het Midden Oosten om met deze gelden na een overwinning diezelfde staten en corporate America, dat de andere grote donateur was, van douceurtjes te voorzien. Wederom zag mainstream Amerika zich door dit beleid slecht vertegenwoordigd.
- Marius
Aanwezig zijn bij een meeting is geen ramp. Geld aannemen (als toendertijd minister van buitenlandse zaken !!) van regimes/politici om hun belangen te behartigen wel. Op basis van de inhoud in de emails zijn er vele artikelen daarover verschenen, genoeg leesvoer. Zelfs met lijsten van wie hoeveel doneerde.RutgerK schreef:Marius, het is een berg lezen vrees ik.
3. Schedule issues 2015:
- tomgtr
Hielke schreef:Nee. Een krachtig en goed geschreven stuk. Maar overduidelijk uit een bepaalde (rechtse) hoek. Net zoals alle stukken uit een hoek komen. Zijn visie dat het nu met de verkiezing van Trump ook in Europa met de 'politiek correcten' gedaan zal zijn lijkt me behoorlijk voorbarig. Als Trump er in Amerika niet in slaagt de verpauperende middenklasse tevreden te stellen dan is het na 4 jaar met hem gedaan. Dan heeft zijn verkiezing aan onze zijde van de plas slechts wat rimpelingen veroorzaakt. De vader is hier de wens van de gedachte bij de schrijver.Downforce Hans schreef:https://opiniez.com/2016/11/13/de-sloop ... cribe-blog
Uit de vele verschillende analyses die in de Amerikaanse media verschenen zijn om de onverwachte overwinning van Trump te duiden heb ik zelf de volgende analyse durven fabriceren. Trump's overwinning is vooral het verlies van Hillary Clinton. Dit als gevolg van twee punten: 1. Door Clinton's vereenzelviging met minderheden als latino's en zwarten, illegalen en zij die in de misdaadstatistieken oververtegenwoordigd zijn, hebben veel blanken zich bedreigd gevoeld. Als zij zo overduidelijk voor die andere groepen kiest, wat doet ze dan straks nog voor ons? 2. Bernie Sanders' populariteit op links was te wijten aan zijn beloftes de lijdende middenklasse middels onder andere een sterk verbeterd minimum loon en verbeterde rechtspositie van werknemers, in de vaart der volkeren omhoog te stuwen. In plaats van deze punten over te nemen schitterde Clinton nadien vooral met donaties uit olie producerende boevenstaten in het Midden Oosten om met deze gelden na een overwinning diezelfde staten en corporate America, dat de andere grote donateur was, van douceurtjes te voorzien. Wederom zag mainstream Amerika zich door dit beleid slecht vertegenwoordigd.
Ik denk dat je er nier ver naast zit Hielke. Blijft schokkend dat zo'n groot deel vann Amerikanen kiest voor zo'n ontzettende eikel. Laten we zeggen dat we hier de keuze hebben tussen Samson en Wilders. Ondanks dat ik Samson en heel de PVDA verschrikkelijk vind (en Lodewijk Asscher meer belooft voor minder bedeelden) zou ik niet voor Wilders kiezen.
-
Maar ik ook zeker niet voor Samsom.
Over m'n lijk.
Dilemma, spagaat, impasse hoe heet zoiets.
Over m'n lijk.

Dilemma, spagaat, impasse hoe heet zoiets.
- tomgtr
Ok Robin, maar zou je WEL op Wilders kunnen stemmen? Behalve zijn anti islam gedachtengoed is hij linkser dan Asscher.....
-
Mwoah.
Met het mes op de keel: Samsom vs Wilders. Dan Wilders. Een beetje zoals het Trump vs Hillary verhaal.
Met het mes op de keel: Samsom vs Wilders. Dan Wilders. Een beetje zoals het Trump vs Hillary verhaal.
- RutgerK
RutgerK
Hielke, ik ben het ook grotendeels eens met jouw analyse.
De grootste blunder hebben ze gemaakt rond de DNC. Sanders won een aantal districten nadat hij nummeriek de race eigenlijk al verloren had. Hij had eruit kunnen stappen maar bleef tot het laatst strijden voor de stemmen. Ik zag dat als een ultieme poging zijn agendapunten op de agenda van HRC te krijgen. Bij de DNC bleek ook nog eens dat de partijvoorzitter niet neutraal is geweest in de race. De woede onder Democraten kon je toen wel voelen.
HRC lijkt in niets een tegemoetkoming gedaan te hebben om die onvrede/woede weg te nemen bij de Democratische kiezer. Belangrijk punt van Sanders was ook om het establishment op te schudden en de middenklasse te beschermen tegen de 'grote inhalige bedrijven'.
HRC heeft weinig empathie laten zien en heeft volgens mij volledig vertrouwd op polls, de erfenis van Obama, dat er nu toch echt een vrouw als president gekozen moest worden en dat de minderheden toch wel op haar zouden stemmen.
Toen de debatten van de Republikeinen (Trump, Crus, Bush, Fiorina etc) werden getoond versus de debatten tussen HRC en Sanders leek het mij nog onbestaanbaardat de Republikeinen serieus genomen zouden worden in de race om het presidentschap.
De bijna rekenkundige wijze waarop HRC (het team) de campagne hebben gevoerd is haar ondergang geworden. Omdat ze weinig heeft gedaan om dat onderbuikgevoel aan te spreken kon ze vrij gemakkelijk als kil bestempeld worden. Ik denk ook dat onderwerpen zoals de meeting in Marokko veel meer aan haar zijn gaan kleven dan nodig was.
Als ik een beetje de mails lees dan heeft haar Foundation een meeting georganiseerd in Marrakech om te komen tot initiatieven voor verbeteringen op maatschappelijk vlak in Afrikaanse landen. Dat haar aanwezigheid vereist was is logisch als het land 12 miljoen bijdraagt aan de organisatie van een meeting die haar naam draagt om draagvlak te geven aan de meeting. Gezien de periode waarin het speelde (geen public office) lijkt mij dat ook geen probleem. Zelfs dat het in Marrakech werd georganiseerd mag geen probleem zijn. We organiseren ook WK's en OS'en in landen waar we juist van denken dat ze een zetje nodig hebben. HRC is NIET naar de meeting gegaan (Bill en Chelsea wel) omdat zij een maand ervoor had aangekondigd in de presidentsrace te stappen. Dat je dan terug moet komen op je toegezegde aanwezig is logisch en ook dat je dan een 'mess' veroorzaakt.
De gebeurtenis op zich lijkt mij dan ook niet zo problematisch, maar vanwege haar imago was het heel makkelijk om het te 'framen' als kil en berekend 'pay to play'.
Rene, het is niet mijn doel om steeds mijn gelijk bij jou te halen. Ik wil je gewoon meegeven dat je niets zo maar voor waar moet aannemen en dat het ook makkelijk is om andere verhalen te vinden. Google over een onderwerp exact het tegenovergestelde en wie weet wat je dan allemaal tegenkomt. Het is niet persoonlijk bedoeld, het is het kwaad bedoeld.
De grootste blunder hebben ze gemaakt rond de DNC. Sanders won een aantal districten nadat hij nummeriek de race eigenlijk al verloren had. Hij had eruit kunnen stappen maar bleef tot het laatst strijden voor de stemmen. Ik zag dat als een ultieme poging zijn agendapunten op de agenda van HRC te krijgen. Bij de DNC bleek ook nog eens dat de partijvoorzitter niet neutraal is geweest in de race. De woede onder Democraten kon je toen wel voelen.
HRC lijkt in niets een tegemoetkoming gedaan te hebben om die onvrede/woede weg te nemen bij de Democratische kiezer. Belangrijk punt van Sanders was ook om het establishment op te schudden en de middenklasse te beschermen tegen de 'grote inhalige bedrijven'.
HRC heeft weinig empathie laten zien en heeft volgens mij volledig vertrouwd op polls, de erfenis van Obama, dat er nu toch echt een vrouw als president gekozen moest worden en dat de minderheden toch wel op haar zouden stemmen.
Toen de debatten van de Republikeinen (Trump, Crus, Bush, Fiorina etc) werden getoond versus de debatten tussen HRC en Sanders leek het mij nog onbestaanbaardat de Republikeinen serieus genomen zouden worden in de race om het presidentschap.
De bijna rekenkundige wijze waarop HRC (het team) de campagne hebben gevoerd is haar ondergang geworden. Omdat ze weinig heeft gedaan om dat onderbuikgevoel aan te spreken kon ze vrij gemakkelijk als kil bestempeld worden. Ik denk ook dat onderwerpen zoals de meeting in Marokko veel meer aan haar zijn gaan kleven dan nodig was.
Als ik een beetje de mails lees dan heeft haar Foundation een meeting georganiseerd in Marrakech om te komen tot initiatieven voor verbeteringen op maatschappelijk vlak in Afrikaanse landen. Dat haar aanwezigheid vereist was is logisch als het land 12 miljoen bijdraagt aan de organisatie van een meeting die haar naam draagt om draagvlak te geven aan de meeting. Gezien de periode waarin het speelde (geen public office) lijkt mij dat ook geen probleem. Zelfs dat het in Marrakech werd georganiseerd mag geen probleem zijn. We organiseren ook WK's en OS'en in landen waar we juist van denken dat ze een zetje nodig hebben. HRC is NIET naar de meeting gegaan (Bill en Chelsea wel) omdat zij een maand ervoor had aangekondigd in de presidentsrace te stappen. Dat je dan terug moet komen op je toegezegde aanwezig is logisch en ook dat je dan een 'mess' veroorzaakt.
De gebeurtenis op zich lijkt mij dan ook niet zo problematisch, maar vanwege haar imago was het heel makkelijk om het te 'framen' als kil en berekend 'pay to play'.
Rene, het is niet mijn doel om steeds mijn gelijk bij jou te halen. Ik wil je gewoon meegeven dat je niets zo maar voor waar moet aannemen en dat het ook makkelijk is om andere verhalen te vinden. Google over een onderwerp exact het tegenovergestelde en wie weet wat je dan allemaal tegenkomt. Het is niet persoonlijk bedoeld, het is het kwaad bedoeld.
-

- Bijlagen
-
- 15027814_1230000783727050_1471107185633152648_n_png.jpg (34.32 KiB) 1651 keer bekeken
-
Moest er wel om grinniken, dus nog ééntje:)
- Bijlagen
-
- rps20161107_232212.jpg (232.91 KiB) 1648 keer bekeken
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Een flink deel van de trump stemmen kunnen we als proteststem zien richting de gevestigde orde, en niet zozeer dat die oranje man zoveel charisma heeft.
Ik zie hetzelfde gebeuren in maart volgend jaar met wilders, omdat hier de dezelfde symptomen spelen als diverse reeds gelinkte uitleg.
Niet omdat die mozart met zijn populistisch gedrag zo geweldig is, maar meer omdat de rest niet wil luisteren blijkbaar.
Ik zie hetzelfde gebeuren in maart volgend jaar met wilders, omdat hier de dezelfde symptomen spelen als diverse reeds gelinkte uitleg.
Niet omdat die mozart met zijn populistisch gedrag zo geweldig is, maar meer omdat de rest niet wil luisteren blijkbaar.
- ///Joost
En Frankrijk is next...smiley schreef:Een flink deel van de trump stemmen kunnen we als proteststem zien richting de gevestigde orde, en niet zozeer dat die oranje man zoveel charisma heeft.
-
Betutteling, zelfoverschatting en schijntolerantie, de pijlers waarop het linkse pluche jarenlang hun 'ding' deed. 'Wij vertellen de man in de straat wel wat goed voor hun is'. Ik zie het in dit draadje ook al:)
- GTRene
Beste lezers
Ik neem helemaal niks zomaar voor waar aan van bv vele stukken omtrent dit wat ik post, ik neem het ter kennis aan, ik deel het zodat anderen het kunnen opnemen/lezen en zie maar wat je er mee doet, ik zeg niet dat iets waar is! ik deel een bericht, ik was er niet bij en ga er zeker niet blindelings vanuit dat alles klopt, ben gekke henkie niet, ik ben gekke René
just kidding a bit.
Ik zou ook niet willen dat anderen het voor waar aannemen, het is slechts info om erbij te kunnen nemen.
bv Albert Einstein is een enkel persoon, als hij iets zou zeggen wil niet zeggen dat het allemaal klopt? als 1 persoon een boek schrijft over meerdere mensen, wil het niet zeggen dat het klopt? het is immers de gedachtengang/belevenis van die persoon, helemaal uitkijken als het bv voor miljoenen mensen zou moeten gelden, pas daar voor op.
Kwam gister nog wel een leuke video tegen op FB over de verkiezingen en de media, deze viel me wel op, dus ik deel hem ff, let wel, gewoon ter kennismaking, wat echt of niet echt is of wat echt voelt ligt veelal aan hoe jij het ziet (de lezer/kijker) die het opneemt/ontvangt/leest, its how your mind can work...it can fool you or it can waken you, hey leuk voor op een tegeltje?
don't be to serious guys
de video, Fox news? draaien ze nou wat bij of? wellicht omdat ze niet uitgenodigd waren net als al die andere media giganten? zie verderop in die video.

Ik neem helemaal niks zomaar voor waar aan van bv vele stukken omtrent dit wat ik post, ik neem het ter kennis aan, ik deel het zodat anderen het kunnen opnemen/lezen en zie maar wat je er mee doet, ik zeg niet dat iets waar is! ik deel een bericht, ik was er niet bij en ga er zeker niet blindelings vanuit dat alles klopt, ben gekke henkie niet, ik ben gekke René

Ik zou ook niet willen dat anderen het voor waar aannemen, het is slechts info om erbij te kunnen nemen.
bv Albert Einstein is een enkel persoon, als hij iets zou zeggen wil niet zeggen dat het allemaal klopt? als 1 persoon een boek schrijft over meerdere mensen, wil het niet zeggen dat het klopt? het is immers de gedachtengang/belevenis van die persoon, helemaal uitkijken als het bv voor miljoenen mensen zou moeten gelden, pas daar voor op.
Kwam gister nog wel een leuke video tegen op FB over de verkiezingen en de media, deze viel me wel op, dus ik deel hem ff, let wel, gewoon ter kennismaking, wat echt of niet echt is of wat echt voelt ligt veelal aan hoe jij het ziet (de lezer/kijker) die het opneemt/ontvangt/leest, its how your mind can work...it can fool you or it can waken you, hey leuk voor op een tegeltje?

de video, Fox news? draaien ze nou wat bij of? wellicht omdat ze niet uitgenodigd waren net als al die andere media giganten? zie verderop in die video.
- frankie
vond deze wel aardig: https://decorrespondent.nl/5668/beste-p ... 2-b31dbe8f" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marius
Mooi fimpje Rene. Vwb de rellen die erin getoond worden, de persoon die aangevallen wordt, en het feit dat Obama/HRC/DNC daar verder totaal niet over oordelen in de media/oproepen tot kalmte bevestigd alleen maar dat je als US stemmer heel blij moet zijn dat je niet voor die mafklappers gekozen hebt.
- GTRene
idd, schijnbaar zit die George Soros ook achter veel van die rellen in de US, hij word ook veel genoemd met dat van de EU en noem maar op, her en der de boel destabiliseren, genoeg over te vinden, of alles klopt? who knows for sure, gewoon wat extra info hoe smerig zaakjes kunnen zijn, let op, kunnen, the readers decide.Marius schreef:Mooi fimpje Rene. Vwb de rellen die erin getoond worden, de persoon die aangevallen wordt, en het feit dat Obama/HRC/DNC daar verder totaal niet over oordelen in de media/oproepen tot kalmte bevestigd alleen maar dat je als US stemmer heel blij moet zijn dat je niet voor die mafklappers gekozen hebt.

wat eerste linkjes via google>>
http://www.stopdebankiers.com/soros-sto ... tje-op-vs/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://time2wakeup.me/?p=6317" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ninefornews.nl/anti-trump-pr ... air-soros/" onclick="window.open(this.href);return false;