Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door HansD » 21 sep 2011, 18:48

Vlaktax en tegelijkertijd het afschaffen van allerlei toeslagen en subsidies (geld rondpompen via allerlei organisaties die ook geld kosten) ben ik voor. Niet alleen voor ondernemers maar voor iedereen.

De waarheid wat betreft bijstandsuitkeringen zal in het midden liggen. Er zullen vast mensen zijn die niet willen werken maar ik geloof niet dat het leeuwedeel van de mensen met een bijstandsuitkering niet anders wil. Ondanks alle toeslagen is het nog steeds geen vetpot.
Het verhogen van het minimumloon is een betere optie maar dan protesteert heel het bedrijfsleven omdat onze 'concurrentiepositie' aangetast wordt. Nu al worden er polen ed binnengehaald om het werk te doen omdat NL'ers te duur zijn, dat zal niet minder worden dan.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2011, 19:13

zal ook voor de korte duur zijn lijkt me...
stel ze halen 1 miljoen polen binnen die lekker "goedkoop" werken...
stel dat dan 1 miljoen NL burgers werkloos worden daardoor, dan hebben die weer een uitkering nodig die betaald moet worden...kunnen ze aan het eind beter die NL burgers wat meer betalen, die maken het ook in NL op (normaal gesproken) scheelt dan weer 1 miljoen ww uitkeringen dus uiteindelijk hou je iets meer over :mrgreen:

even grof gerekend he :wink:

Tom

Bericht door Tom » 21 sep 2011, 21:33

Hahahah een plasma tv van de gemeente. Schitterend. Hoe krijgen ze het verzonnen.

dvh

Bericht door dvh » 21 sep 2011, 21:55

Al die subsidie heeft de Its niet mogen redden :o
Weet je wat het is. Al dat belastinggeld gaat gewoon weer rond. Mensen kopen er tv's , kleding , voedsel , ect. van. Die mensen kopen bijv. bij mij weer een bril.

Zijn vaak de makkelijkste klanten, gezien het voor ze betaald wordt...
Die mensen krijgen echter niet meer dan een bijstandsloon en wellicht wat mazzeltjes , zoals een bril.
Maar breed hebben ze het niet. 3x per jaar naar de efteling met de kids zal er niet inzitten.
Maar het ( gekregen ) geld wat ze besteden komt gewoon weer terug bij de ondernemers. Enkel kunnen de ondernemers door slim te werk te gaan er een goede boterham aan overhouden. Meer dan die bijstandsmoeder heeft iig.

Wij werken ervoor... Maar wij hebben daardoor ook ( veel ) meer.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 sep 2011, 22:00

Maar breed hebben ze het niet. 3x per jaar naar de efteling met de kids zal er niet inzitten.
Off-topic...
Dat trekt Jan Modaal (en Jan 1,5x Modaal) ook niet vrees ik.
Reken maar eens uit wat een dagje Efteling kost voor 2 volwassenen, 2 kids. Brandstof voor de heen en terugreis, in het park nog wat eten en drinken etc. :shocking:

Schandalig, maar dat heeft verder niets met dit topic te maken :lol:

dvh

Bericht door dvh » 21 sep 2011, 22:03

offtopic:
Met jonge kinderen gaat het nog wel... die zijn nog gratizzz :)

EG

Bericht door EG » 22 sep 2011, 00:10

Wilders gezien vandaag? Hoe kinderachtig kan je worden als 2e Kamer lid?

Als je respect wilt, moet je dat zelf tonen. Wat mij betreft heeft hij alle credits verspeeld op dat vlak.

Zoek maar zelf naar de algemene beschouwingen.

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2011, 00:28

Dat verbaast mij niets dat je hem niet mag.
Wilders is een clown. Beetje de metchu van de 2e kamer :) En al die kamerleden weten niet hoe ze ermee om moeten gaan, begrijpen zijn boodschap niet en happen al jarenlang (want de reacties zijn vaak nog kinderachtiger).
Dat cowboy gedrag van em mag ik wel. Z'n werkwijze is wat minder constructief, een Pim Fortuyn was daar veel beter in.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 00:30

@EG, nog lang niet :wink:

edit, inderdaad wat Tom al zegt, de reacties daarop waren veel on-volwassener terwijl Wilders toch wat "rake" dingen opgooide spelenderwijs :wink:

EG

Bericht door EG » 22 sep 2011, 01:20

Tom schreef:Dat verbaast mij niets dat je hem niet mag.
Wilders is een clown. Beetje de metchu van de 2e kamer :) En al die kamerleden weten niet hoe ze ermee om moeten gaan, begrijpen zijn boodschap niet en happen al jarenlang (want de reacties zijn vaak nog kinderachtiger).
Dat cowboy gedrag van em mag ik wel. Z'n werkwijze is wat minder constructief, een Pim Fortuyn was daar veel beter in.
Uhm happen naar zijn reacties? Sorry hoor maar hij maakt zichzelf compleet belachelijk en dan durf je dat verhaal nog goed te vinden. Notabene een andere partij van gedogen beschuldigen terwijl hijzelf de grote gedoger is... Compleet de omgekeerde wereld. Bijna iedereen in de kamer was het eens dat zijn gedrag niet kan.

Sorry maar als er meer mensen deze mening delen dan is Nederland inderdaad naar de haaien :dood:

Ook al schijt Wilders een drol midden in die Tweede Kamer, dan nog zijn bepaalde personen met hem eens. Nu begrijp ik heel goed hoe bepaalde enge personen aan de macht kunnen komen.

En Rene, wat jij verteld neem ik niet eens serieus, de reacties op Wilders waren zo volwassen maar als het kan, voorbeeldig kan ik het noemen en Roemer heeft hem op het eind gewoon de doodsklap uitgedeeld. Op een nette manier want daarop had hij niks zinnigs te zeggen.

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2011, 08:18

Mezelf maar even quoten uit het wereldzaken/politiek draadje.
Pffff Wilders weet de aandacht weer goed af te leiden tijdens de algemene beschouwingen en nergens inhoudelijk op in te gaan met wat simpele grapjes. Trapt daar nu echt nog iemand in?

Volgens mij gaat het over de miljoenennota die Wilders goedgekeurd heeft en niet over het pensioenakkoord of Griekenland.
Ja dus.

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2011, 08:37

Die man is geestelijk gestoord en niet zon klein beetje ook.
Ow ja en als die dan uiteindelijk door een of andere mede geestelijk gestoorde vermoord wordt zijn we bijna allemaal weer verbaasd en verontwaardigt.

Rare wezens, mensen.

PD power

Bericht door PD power » 22 sep 2011, 08:43

Luco schreef:Die man is geestelijk gestoord en niet zon klein beetje ook.
Ow ja en als die dan uiteindelijk door een of andere mede geestelijk gestoorde vermoord wordt zijn we bijna allemaal weer verbaasd en verontwaardigt.

Rare wezens, mensen.
Belachelijke opmerking Luco,

Geen enkel politiek argument of opmerking is of mag een vrijbrief zijn voor moord....daarvan gaat juist nederland naar de kloten.

Luco

Bericht door Luco » 22 sep 2011, 08:48

PD power schreef:
Luco schreef:Die man is geestelijk gestoord en niet zon klein beetje ook.

Rare wezens, mensen.
Belachelijke opmerking Luco,

Geen enkel politiek argument of opmerking is of mag een vrijbrief zijn voor moord....daarvan gaat juist nederland naar de kloten.

Waar zeg ik dat ik het goed keur, wel lezen PD.
Feit is gewoon dat die iedereen en alles maar beledigd en belachelijk probeert te maken, en dat we het allemaal aan zien komen dat er een keer een andere idioot iets tegen hem doet.
Daarmee keur ik het nog niet goed, maar zal niet verbaasd zijn dat het een keer gebeurd.

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2011, 08:59

Even over die comfortabele bijstandtrekkers.. Over geen vetpot ed... Men vergeetceven gemakshalve dat ze links en rechts nog allerlei putjes en klusjes al dan niet legaal (wietzoldertje) er bij snaaien... Als je gratis geld krijgt de hele week kunt doen en laten wat je wilt dan zorg je vanzelf voor wat zwarte inkomsten.. En het kan ook allemaal zo makkelijk in NL.

mark123

Bericht door mark123 » 22 sep 2011, 09:01

Pfff, gisteravond Jong en Pownews zitten kijken. In Jong zie je hoe luxe die jongens in de bak het hebben. 4 uurtjes per dag werken (er geld voor krijgen), luxe cel met TV en gamestation, elke dag lekker eten wat je zelf op kunt geven, sigaretten, ontspanning. On-be-grij-pe-lijk.

Daarna pownews, ze gaan vanaf gisteren elke dag een kijkje nemen in 'nederland subsidieland', gisteravond een zwaar gesubsidieerde buikdans cursus waarbij de lokale wethouder eigenlijk ook niet weet waarom hier susbsidie op zit en de lerares haar zakken er mee vol steekt. Ik ben echt niet vies van een beetje subsidie hoor sterker nog, ik leef er ook deels van, in mijn geval is de input ca. 4 ton en het economisch bestedingseffect voor de betreffende stad het 60-voudige er van.

dvh

Bericht door dvh » 22 sep 2011, 09:03

Er zijn er meer die geestelijk gestoord zijn in de 2e kamer ( en daarbuiten ).
Het is gewoon theater.. Mannentjes en vrouwtjes die maar wat roepen.. weinig constructieve bijdrage leveren en vooral voor eigenbelang daar staan..

Het is vermakelijk om te kijken.. een soort soap.. maar serieus nemen doe ik het al lang niet meer.
En het enige waar Wilders goed in is, is het benoemen van sommige pijnlijke feiten in de samenleving. En dat geef ik hem na, hij blijft het roepen..

Vond dat vrouwtje van de SP vele malen erger.. wat een doos.
En dan komt pechtold weer tervoorschijn... Ook zo'n vervelend mannetje.. gewoon klagen om het klagen. Vragen om het vragen. Commentaar geven om het commentaar geven.. Gewoon niks toe te voegen..

Sterker nog.. De enige die ik enigsinds intelligent over vind komen is die kale rakker van de VVD.. Iemand die gewoon 2 the point is en een duidelijke vraag kan stellen, en duidelijk kan uitleggen. Gewoon concreet, zakelijk en direct.. zoals het hoort imho..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 sep 2011, 09:04

Ik krijg last van plaatsvervangende schaamte als ik dat circus in de 2e kamer aanschouw, de incompetentie druipt er vanaf, onhafhankelijk van de politieke voorkeur en stroming.........

Nederland Oh Nederland, Let Op uw Zaeck...................

Dit had ik gisteren al bij de buren gepost;

Ik word van niemand vrolijk daar in de kamer.......

Zo`n Buma Stemra(ar), zo`n (beton)Blok voor de kop, Sap(pig) geleuter, allemaal Roem(er)(loos) ten onder, vervolgens allemaal in het Slob, veel Wilder(s) kan het allemaal niet................Cohen die eens liedjes van weleer moet gaan zingen, nee het schiet echt niet op............wat een Pech(thold) als je daar je tijd moet doorbrengen.......

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2011, 09:14

dvh schreef:Er zijn er meer die geestelijk gestoord zijn in de 2e kamer ( en daarbuiten ).
Het is gewoon theater.. Mannentjes en vrouwtjes die maar wat roepen.. weinig constructieve bijdrage leveren en vooral voor eigenbelang daar staan..

Het is vermakelijk om te kijken.. een soort soap.. maar serieus nemen doe ik het al lang niet meer.
En het enige waar Wilders goed in is, is het benoemen van sommige pijnlijke feiten in de samenleving. En dat geef ik hem na, hij blijft het roepen..

Vond dat vrouwtje van de SP vele malen erger.. wat een doos.
En dan komt pechtold weer tervoorschijn... Ook zo'n vervelend mannetje.. gewoon klagen om het klagen. Vragen om het vragen. Commentaar geven om het commentaar geven.. Gewoon niks toe te voegen..

Sterker nog.. De enige die ik enigsinds intelligent over vind komen is die kale rakker van de VVD.. Iemand die gewoon 2 the point is en een duidelijke vraag kan stellen, en duidelijk kan uitleggen. Gewoon concreet, zakelijk en direct.. zoals het hoort imho..
+veel, Wilders is écht niet de enige clown in de Tweede Kamer, het zit er vol mee.

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2011, 09:44

Over geen vetpot ed... Men vergeetceven gemakshalve dat ze links en rechts nog allerlei putjes en klusjes al dan niet legaal (wietzoldertje) er bij snaaien... Als je gratis geld krijgt de hele week kunt doen en laten wat je wilt dan zorg je vanzelf voor wat zwarte inkomsten.. En het kan ook allemaal zo makkelijk in NL.
Dat heet fraude en daar hebben we het wetboek van strafrecht voor. Om de conclusie te trekken dat je met een bijstandsuitkering vanzelf wel voor zwarte inkomsten zorgt is voor jou rekening en zou ik graag onderbouwd zien. Tuurlijk wordt er gefraudeerd, en dat moet aangepakt worden, maar zomaar even alle bijstandgerechtigden over een kam scheren als fraudeurs gaat me veel te ver.
Wilders is écht niet de enige clown in de Tweede Kamer, het zit er vol mee.
Niet de enige nee maar wel de grootste en degene die gisteren weer eens als eerste begon met kinderachtig doen en afleiden van de werkelijke discussie. Misschien heb ik het gemist maar is hij ook inhoudelijk op de miljoenennota, zijn steun daaraan en de maatregelen die zijn Henk en Ingrid treffen ingegaan? Ik heb hem gehoord over poedels, minaretten en de NAVO maar niet over de miljoenennota 2012.
Het leek wel een schoolpleintje gisteren waar een paar kindjes elkaar aan het pesten waren.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 09:55

Ja wat moeten we met clown Wilders dan? En de minstens zo clowneskische en paniekerige oppositie. Waar ging het 'fout'dat Wilders daar toch staat 'belangrijk te doen'?
Denk daar maar eens over na. :D

Hint, op een bepaald moment keert de wal het schip. Schip als in Pantserkruiser Potemkin/Red October/Koersk. :kikker:

Lache dit:
De Blonde Blah Blah Beverrat
Laatste update: 22 september 2011 05:14 info
Voorzitter: Het woord is aan de heer Wilders. Door Nico Dijkshoorn.
Foto: ANP Geert Wilders: Dank u wel mevrouw de voorzitter. Ik wil beginnen met zes keer Grote Gedoger te zeggen. Grote Gedoger, Grote Gedoger, Grote Gedoger, Grote Gedoger Grote Gedoger.

Grote Gedoger en dan heb ik het natuurlijk over Job Cohen, de Grote Gedoger, want het kan toch niet zo zijn, voorzitter, dat de heer Cohen hier met droge ogen gaat zitten verkondigen dat hij niet de Grote Gedoger is. Ik zie hem nu opstaan, de Grote Gedoger en volgens mij wil de Grote Gedoger iets aan mij vragen.

Job Cohen: Dat klopt voorzitter. Ik wil hier op reageren door de heer Geert Wilders de Grote Gekke Geheimzinnige Goochelaar te noemen, die heel verbaasd in een hoed staat te kijken en daar een bloederig in stukken gehakt konijn uit haalt. Geert Wilders is de Lekker Lullende Lijpe Limburgse Laatmaarwaaien Lapzwans.

Geert Wilders: Voorzitter, ik neem dit voor kennisgeving aan van de Duivelse Dubbeldoorgedraaide Draaikont en zeg nu nog maar een keer, omdat ik het zo leuk vind en omdat ik hoop dat iedereen het dan gaat zeggen: Grote Gedoger. Grote Gedoger, Grote Gedoger, Grote Gedoger, Grote Gedoger. Het werden er vijf, sorry voorzitter. We hebben het hier, voorzitter, over de Penetrant Pissende PVDA Poedel, ook iets wat we vanochtend hebben verzonnen maar dat was toch net minder pakkend dan de Grote Gedoger.

Job Cohen: Voorzitter, wat de Blonde Blah Blah Beverrat hier zegt, daar klopt helemaal niets van. Was het niet Gekke Geert zelf, was het niet de Onbenullig Onderduikende Onzin Opperbevelhebber van Onzinnig Oppervlakkige Ouwehoeren die mij eergisteren nog een Theedrinkende Tinus noemde? Wat is het nou, voorzitter? Laat de Buitengewoon Beestachtige Blonde Baviaan daar nu eens klip en klaar antwoord op geven.

Geert Wilders: Mevrouw de voorzitter, de Grote Gedoger staat hier de Ongelofelijk Onnozele Onderknuppel uit te hangen, maar de Grote Gedoger weet heel goed waar het hier in het debat over gaat: de lulligste bijnaam verzinnen. Het gaat niet om onze koningin, onze Slavernij Schilderijen Schat, het gaat niet om onze premier De Huiverige Halfhomo, maar het gaat om de beste bijnaam voor Job Cohen en volgens mij heb ik gewonnen met De Grote Gedoger.

Job Cohen: Als het daar om gaat, mevrouw de voorzitter, mag ik de heer Wilders dan nu de Kleine Kapotmaker noemen, nee, laat ik het anders zeggen, mag ik de Kleine Kapotmaker dan hier, de Kamerbreed Kloottrappende Kapsones Kapotmakende Korstige Keeshond noemen?

Geert Wilders: Dat mag, Grote Gore Geniepige Gootsteenontstopper Grillworst Gehandicapte Gonorroe Gedoger.

Job Cohen: Dank u wel Matennaaiende Machtswellustige Maaiende Minderbegaafde Moederneuker

Voorzitter: Ik geef nu het woord aan het Kippenvleugel en Katenspek Kapotmakende Kamergekkie, mevrouw Thieme.

© NU.nl/Nico Dijkshoorn Print dit artikel Foto of tip bij dit bericht

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 10:07

Maus335i schreef:+veel, Wilders is écht niet de enige clown in de Tweede Kamer, het zit er vol mee.
whaha :tooth: precies, dat bedoel ik maar.
Je zou er ook helemaal gestoord worden daar, vaak een boel blabla en ambtenaren pappen en of nathouden taal maar door al die mannetjes en vrouwtjes daar die allemaal vooraan willen staan en mee bleren komt er allemaal weinig van, velen staan er te veel voor zichzelf en niet echt voor de gemiddelde NL burger en das jammer.
Als je het alleen te netjes houd en alleen ambtenaren status taal e.d. maken anderen daar ook weer misbruik van en blijft het pappen en nathouden in de kamer om maar in de kamer te zitten.

dvh

Bericht door dvh » 22 sep 2011, 10:12

http://www.luckymedia.nl/luckytv/2011/09/job/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitterend !

HansD

Bericht door HansD » 22 sep 2011, 10:20

Dijkshoorn is sterk. Dat was wel het nivo.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 10:23

dvh schreef:http://www.luckymedia.nl/luckytv/2011/09/job/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitterend !
LO, ik heb wel te doen met arme Job eigenlijk. Maar if you can't stand the heat get out of the kitchen ofzo.

Plaats reactie