veejay schreef: 18 aug 2023, 21:15
Dat was precies mijn punt, wat is er nu BMW aan als de 'commercial' eigenlijk voor alle electrische auto's geldt (zonnepanelen/voorrang op een parkeervergunning). Wat is de Unique Selling Point nu, de merknaam? De ongelofelijk goede after sales? Mischien de kwaliteit van het spul? De lekkere koffie als je gebruik moet maken van je garantie en in de wachtruimte zit? Geen idee...
Dit dus. Het wordt allemaal eenheidsworst qua rijbeleving. Wel modelletje vind je het leukst(lees welke past in je budget?)
Tesla heeft natuurlijk zijn enorme voorsprong als pionieer. Maar die voorsprong begint te slinken begreep ik?
Koranen zoals KIA geloof ik hebben het steeds beter voor elkaar.
Nu met het mes op de keel iets electrisch: gewoon een Tesla. Hoef ik niet over na te denken. Dan neem ik bouwkwaliteit en wachten op te dure parts (van wat ik hoor en lees) wel voor lief.
Tuurlijk zie ik dat een Taycan/Etron/i4 M50 (kan ik wel mee leven, alledrie) wel mooier in elkaar steekt dan de rest(hoop ik)
Maar ik vind een Polestar 2 of die gekke grote KIA ook wel leuk om te zien!
Maar het mes zit nog niet op m'n keel
Zolang in dit draadje er niet (meer) wordt gefocussed op milieu en klimaat ben ik al blij en kunnen we focussen op de realiteit :
De voors en de tegens.