Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mari Oh Oh!

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Mari Oh Oh! » 05 mei 2020, 23:41

Gijzert schreef: 05 mei 2020, 19:30
Peric schreef: 05 mei 2020, 19:11
Martijn_bmw schreef: 05 mei 2020, 16:39 Jullie vergeten in het sommetje dat er ook nog een percentage overheen moet de kans dat je het uberhaupt krijgt!
Deze tabel is voor de mensen die het al hebben gekregen...
Zo zie ik 'm ook, dit zijn dus percentages voor 1 indivudu ná infectie. Daar hoeft helemaal geen berekening overheen.
En daarom wil je niet dat iedereen het ineens krijgt.
Dat was ook mijn punt, het krijgen of in het ziekenhuis komen is niet meteen het ergste, maar wel als er geen (IC) bedden meer over zijn en de zorg overbelast is. Als je de boel op zijn beloop laat kan je er namelijk vanuit gaan dat mensen één of twee kolommen naar rechts kunnen schuiven omdat ze domweg niet de zorg kunnen krijgen die ze wel nodig hebben/hadden. Of er in elk geval slechter af komen dan nodig.

Dat rekenvoorbeeld stond er alleen bij omdat mensen 0,8% schijnbaar een onnoemelijk kleine kans vinden, alleen vergeet je dan wel dat dat voor elk persoon geldt die je kent. En oké laten we de schatting van 65% voor groepsimmuniteit meenemen(kan net zo goed 90 zijn) dan zit je op 0,52(dit allemaal in de groep van 40-49 natuurlijk...)

JP

Bericht door JP » 06 mei 2020, 05:31

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 mei 2020, 08:17

https://www.nu.nl/coronavirus/6049315/n ... lk_wrapper

Met daaronder een comment:
Patrick69

15 minuten geleden

Ja dat krijg je als de overheid geen testen uitvoert of ter beschikking stelt. Mensen willen een antwoord. Denk dat de overheid ook bang is dat te veel mensen zich veilig voelen als ze het al gehad zouden hebben wat een niet gewenst gedrag ten gevolg zou hebben.
Wie zegt dat de overheid ook straks open is over de uitslagen? Zij hebben er alle belang bij om de uitslag aan te passen om hun (gevoerde) beleid te rechtvaardigen.
No doubt dat er veel malafide aanbieders zijn, maar men gaat imo te makkelijk voorbij aan alles wat maar gelinked is aan overheden.
'Dus zal het wel goed zijn'.

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2020, 08:21

Mari Oh Oh! schreef: 05 mei 2020, 23:41 Dat was ook mijn punt, het krijgen of in het ziekenhuis komen is niet meteen het ergste, maar wel als er geen (IC) bedden meer over zijn en de zorg overbelast is. Als je de boel op zijn beloop laat kan je er namelijk vanuit gaan dat mensen één of twee kolommen naar rechts kunnen schuiven omdat ze domweg niet de zorg kunnen krijgen die ze wel nodig hebben/hadden. Of er in elk geval slechter af komen dan nodig.

Dit laat weer zien hoezeer de zorg uitgekleed en uitgehold/gesaneerd was vóórdat er sprake überhaupt was van corona.

Zie het probleem dan: Te weinig bedden te weinig dit en te weinig dat, géén geld voor beschikbaar want daar doen we wat anders mee.
Maar iedereen wél achter Rutte cs aanhollen alsof hij een held is.

Elise

Bericht door Elise » 06 mei 2020, 08:57

Gisteren een item in nieuwsuur over Ischgl in Oostenrijk, waar het economische belang voor de volksgezondheid ging...

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233282 ... -open.html

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 mei 2020, 09:16

Robin schreef: 06 mei 2020, 08:21
Mari Oh Oh! schreef: 05 mei 2020, 23:41 Dat was ook mijn punt, het krijgen of in het ziekenhuis komen is niet meteen het ergste, maar wel als er geen (IC) bedden meer over zijn en de zorg overbelast is. Als je de boel op zijn beloop laat kan je er namelijk vanuit gaan dat mensen één of twee kolommen naar rechts kunnen schuiven omdat ze domweg niet de zorg kunnen krijgen die ze wel nodig hebben/hadden. Of er in elk geval slechter af komen dan nodig.

Dit laat weer zien hoezeer de zorg uitgekleed en uitgehold/gesaneerd was vóórdat er sprake überhaupt was van corona.

Zie het probleem dan: Te weinig bedden te weinig dit en te weinig dat, géén geld voor beschikbaar want daar doen we wat anders mee.
Helemaal mijn idee, en naar mijn mening een geval van goedkoop is duurkoop...

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2020, 10:36

Elise schreef: 06 mei 2020, 08:57 Gisteren een item in nieuwsuur over Ischgl in Oostenrijk, waar het economische belang voor de volksgezondheid ging...

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233282 ... -open.html
'Niemand' wist er nog écht wat van begin maart. Want rond die tijd vond RIVM dat dat virus ook weinig voorstelde en wel in China kon blijven.
En oppositiepartij die ruikt een prooi en stelt dat economisch belang vóór gezondheid ging.
Ja achteraf. Zo gaat dat in de politiek.
Die barman zou toch eigenlijk voor de krijgsraad moeten, want die heeft volgens velen moedwillig honderden besmet? Of ligt het toch genuanceerder dan dat?
(waarom mag Trump niet zomaar vingerwijzen naar -in zijn ogen- het schuldige China en vingerwijzen wij naar vanalles en iedereen. Retorische vraag)

Verder kon ik de Oostenrijkers zonder ondertiteling meer dan prima verstaan. De Nederlander dan weer net niet. Dat vond ik wel weer geinig.:)

Het wordt nu echt tijd om de boel te laten vieren.

Andre

Bericht door Andre » 06 mei 2020, 11:35

Precies Robin.

Er zijn nu Nederlanders die willen oostenrijk aansprakelijk stellen. Het gaat natuurlijk niet om de aansprakelijkheid. Ze denken misschien kan ik er financieel ook wat van mee pikken.

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2020, 11:44

Koekoek.

Shakes

Bericht door Shakes » 06 mei 2020, 11:51

Ach als Irakezen naast een munitiefabriek het proberen dan mogen onze gelukzoekertjes ook.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mei 2020, 13:21

Robin schreef: 06 mei 2020, 08:21

Geheel mee eens.

Als de Corona Crisis enigszins onder controle is moet bovenstaande punt absoluut belicht worden.

-Te veel zorgbepuinigingen, gevolg ; van alles te weinig, ALLES
-Marktwerking zorg (IMO gehele publieke sector) direct een nekschot; ABFÜHREN

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 mei 2020, 16:37

100% eens ook, zorg terug naar publieke sector én van alles meer capaciteit.
Als je dat dan toch doet, ook einde zorgverzekeraars en gewoon als overheid zijnde kosten uit algemene middelen betalen.

Dan gaat uiteraard een belasting omhoog, staat wel tegenover geen verzekeraar met winstoogmerk ertussen en geen mensen die de verzekering niet regelen / betalen.

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 06 mei 2020, 16:47

Terrassen, restaurants, clubs e.d. gaan waarschijnlijk weer open. Dat is dus wat ik echt niet snap. Hoe belangrijk is dat? Kan me niet voorstellen dat dit zonder gevolgen blijft(i.e. er komt een 2e golf aan patiënten). Hoe gaan dronken mensen afstand houden? Gaat nooit gebeuren.

Kunnen mensen nou echt niet zonder een biertje of een wijntje in de publieke ruimte? Kan je toch ook gewoon in je tuin of balkon drinken.
Laatst gewijzigd door RJL86 op 06 mei 2020, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

328Ti

Bericht door 328Ti » 06 mei 2020, 16:55

RJL86 schreef: 06 mei 2020, 16:47 Terrassen, restaurants, clubs e.d. gaan waarschijnlijk weer open. Dat is dus wat ik echt niet snap. Hoe belangrijk is dat? Kan me niet voorstellen dat dit zonder gevolgen blijft(i.e. er komt een 2e golf aan patiënten). Hoe gaan dronken mensen afstand houden? Gaat nooit gebeuren.

Kunnen mensen nou echt niet zonder een biertje of een wijntje in de publieke ruimte? Kan je toch ook gewoon in je tuin op balkon drinken.
Ik had het eerder deze week met een goede vriend/buurman(2 vooraf geselecteerd waarmee ik op gepaste afstand contact zou houden). Op onze veranda buiten wat biertjes doen. Ik zou uit de koelkast van garage uitserveren en door bleekbad overhandigen (ja ik ga erg ver...). Na 3 bier zat meneer dus zelf in de koelkast te graaien. Kortom, eens als er alcohol in het spel komt, zijn de rivm regels erg moeilijk te handhaven

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 mei 2020, 16:59

Is win-win voor ze.
Ze komen de ondernemers tegemoet (Die nog niet kapot zijn), en de boa's kunnen helemaal los met bekeuringen.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 06 mei 2020, 17:35

Vind de discussie over de zorg een lastige. Ik vind de marktwerking veel te ver doorgeslagen. Ik maak me alleen zorgen dat het onder beheer van overheid een nog grotere kolere zooi wordt. Dan krijgen we, net als bij de andere overheidsdiensten, een Mexicaans zorg-leger.......... in het elk ziekenhuis een overhead aan “nadenkers” en af en toe een verloren verpleegster / arts die zich helemaal kapot loopt te rennen. Mensen in de zorg die gevoel hebben bij hun vak worden uitgekotst en de droeftoeters die commercieel niet aan de bak komen gaan daar als “staf” de boel verzieken. Als beloning promoveren we ze die dan weg. Kan ie nog meer medewerkers dwarszitten. Ik zie het elke dag gebeuren binnen de overheid. En wie van de kansparels in de politiek gaat dat voorkomen........................... juist, geen.

Gr Ron

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2020, 18:00

328Ti schreef: 06 mei 2020, 16:55
RJL86 schreef: 06 mei 2020, 16:47 Terrassen, restaurants, clubs e.d. gaan waarschijnlijk weer open. Dat is dus wat ik echt niet snap. Hoe belangrijk is dat? Kan me niet voorstellen dat dit zonder gevolgen blijft(i.e. er komt een 2e golf aan patiënten). Hoe gaan dronken mensen afstand houden? Gaat nooit gebeuren.

Kunnen mensen nou echt niet zonder een biertje of een wijntje in de publieke ruimte? Kan je toch ook gewoon in je tuin op balkon drinken.
Ik had het eerder deze week met een goede vriend/buurman(2 vooraf geselecteerd waarmee ik op gepaste afstand contact zou houden). Op onze veranda buiten wat biertjes doen. Ik zou uit de koelkast van garage uitserveren en door bleekbad overhandigen (ja ik ga erg ver...). Na 3 bier zat meneer dus zelf in de koelkast te graaien. Kortom, eens als er alcohol in het spel komt, zijn de rivm regels erg moeilijk te handhaven

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 06 mei 2020, 18:03

Lekker man, ladderzat iedereen onderhoesten

RJL86
Auto: Mazda 3

Bericht door RJL86 » 06 mei 2020, 18:08

Robin schreef: 06 mei 2020, 18:00
328Ti schreef: 06 mei 2020, 16:55

Afbeelding
:lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2020, 18:18

Luco schreef: 06 mei 2020, 18:03 Lekker man, ladderzat iedereen onderhoesten
Voor jou hebben we Shandy. Een heel krat:-)

Peric

Bericht door Peric » 06 mei 2020, 18:26

Vraag me af hoeveel mensen dat hier kennen.. :lol:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 06 mei 2020, 18:28

Elke zaterdag een flesje Shandy met een Tom Pouce voor de buis om de Willem Ruis show te kijken. :beer:

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2020, 18:31

:)

Bij m'n opa. Ik was 10/11? Hij had zondags 'n krat te staan, wij tikkertje doen om het huis. Doodmoe aan de shandy. Na 2 flesjes 'voelden we 'm al' zeiden we dan stoer tegen elkaar:)

Zit nu even gewoon aan de tweede 33cl van Freddy. Als dat van meneer allen mag:)

-Geen maagzuur
-betaalbaar(he Knot):)
-je steunt de Nederlanders lol
-zonder suiker(aldus diabetesfonds.nl)

Robin

Bericht door Robin » 06 mei 2020, 18:38

Stefan R schreef: 06 mei 2020, 18:28 Elke zaterdag een flesje Shandy met een Tom Pouce voor de buis om de Willem Ruis show te kijken. :beer:
Afbeelding

En die fokking kutcavias erbij:)

Ook zo een fijn stel. En dan moest en zou je van ma kijken. Traumas:)
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mei 2020, 18:57

Peric schreef: 06 mei 2020, 18:26 Vraag me af hoeveel mensen dat hier kennen.. :lol:

In het weekend eind jaren `70 begin jaren `80 schat ik; Shandy en Wokkels met dipsaus, op TV " The Dukes Of Hazzard", uiteraard vanwege Daisy Duke :tooth:

Daarna; "Sanford and Son" met die briljant oude zeikerd.

Voor wie het heeft meegemaakt :lol:

Plaats reactie