Focus II RS -> testrit op pagina 37 !

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
RVV

Re: Focus II RS

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 22:29

Mark 320iS schreef:
Als Ford het lukt om succesvol 305 PK op de voorwielen los te laten (waar ik niet aan twijfel gezien Ford's reputatie) krijgen ze veel meer roem en zijn ze de koning onder de voorwielaandrijvers.
Da's net zo iets als dirigent zijn van de jostiband :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 dec 2008, 22:48

Rico schreef:
Mark 320iS schreef:
Als Ford het lukt om succesvol 305 PK op de voorwielen los te laten (waar ik niet aan twijfel gezien Ford's reputatie) krijgen ze veel meer roem en zijn ze de koning onder de voorwielaandrijvers.
Tja... als we zo beginnen... dan is Erica Terpstra in badpak een E90 M3. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 22:53

Wouter81 schreef:
Rico schreef:
Mark 320iS schreef:
Tja... als we zo beginnen... dan is Erica Terpstra in badpak een E90 M3. :mrgreen:

Erica is een CSL geworden :bag:

http://www.ad.nl/diagnose/2826253/Erica ... chter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 dec 2008, 22:59

Rico schreef:Da's net zo iets als dirigent zijn van de jostiband :bag:
Heb jij Edwin ook in je msn lijst? :mrgreen: :bag:

Even serieus; ik heb een proto van die RS over de Ring zien gaan, dat was best indrukwekkend.
8.17 is ook geen tijd die je zomaar even haalt, heel veel grip, nauwelijks overhellen en een bruut geluid.
Als van a naar b in zo weinig mogelijk tijd raket zal dit een zeer geslaagde auto zijn.
Maar als het je daar niet om te doen is, als je net zo graag 10 seconden van die Ringtijd op zou offeren voor meer uitdaging, meer speelsheid, meer fun, dan is het eeuwig zonde dat Ford heeft gekozen voor fwd en niet een awd systeem als dat van de oudere EVO's of STI Impreza's erop heeft gezet.
En ik vind fun belangrijker dan snelheid, dus ik vind het een gemiste kans. Helaas, want op heel veel andere gebieden spreekt de Focus me meer aan dan de huidige EVO en Impreza.

Mark

Bericht door Mark » 17 dec 2008, 10:17

Rico schreef:
Mark 320iS schreef:
Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 17 dec 2008, 12:39

Inderdaad er is een groot verschil tussen fun en 10 sec sneller op een circuit.

Maar dat doet niet onder dat ford hier weer een hele goeie fwd gaat neerzetten en mensen die niet graag de bibs laten slingeren hier heel veel plezier mee kunnen hebben om snelle ronden te rijden.

Loeb stopt met wrc als ie in een FWD moet. Andy priaulx kon niks worden met de fiat 500 op ROC. Hij heeft er geen gevoel bij en vind rwd veel meer uitdaging om hard mee te gaan.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 dec 2008, 15:53

Wouter81 schreef:Idd. Ik denk juist dat de Focus RS interessant is OMDAT 'ie FWD is. Ik ben echt heel benieuwd hoe Ford het voorelkaar krijgt om daar 305 PK op los te laten en dat in goede banen te leiden. Ik twijfel er geen moment aan dat ze daarin gelukt zijn. De geschiedenis heeft wel bewezen dat ze qua weggedrag super auto's kunnen bouwen. De knappe koppen van Ford weten natuurlijk ook wel de nadelen van FWD maar als ze daar niet omheen hebben kunnen werken zouden ze er ook niet voor gekozen hebben, daar ben ik van overtuigd.

Een EVO of STi kloon neerzetten is minder interessant dan zo'n 305 PK FWD kanon neerzetten als ze nu hebben gedaan. Laten we eerst de tests eens afwachten voordat we vanachter ons bureau het ding bij voorbaat al bekritiseren, omdat 'ie FWD is. :)
Prachtig verwoord :beer:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 17 dec 2008, 19:35

Peter Tunissen schreef:
Rico schreef:Da's net zo iets als dirigent zijn van de jostiband :bag:
Heb jij Edwin ook in je msn lijst? :mrgreen: :bag:

Even serieus; ik heb een proto van die RS over de Ring zien gaan, dat was best indrukwekkend.
8.17 is ook geen tijd die je zomaar even haalt, heel veel grip, nauwelijks overhellen en een bruut geluid.
Als van a naar b in zo weinig mogelijk tijd raket zal dit een zeer geslaagde auto zijn.
Maar als het je daar niet om te doen is, als je net zo graag 10 seconden van die Ringtijd op zou offeren voor meer uitdaging, meer speelsheid, meer fun, dan is het eeuwig zonde dat Ford heeft gekozen voor fwd en niet een awd systeem als dat van de oudere EVO's of STI Impreza's erop heeft gezet.
En ik vind fun belangrijker dan snelheid, dus ik vind het een gemiste kans. Helaas, want op heel veel andere gebieden spreekt de Focus me meer aan dan de huidige EVO en Impreza.
Geloof me, een Focus RS (oude type) is écht net zo leuk als een Evo of Sti (265pk), zelfs leuker dan een Sti imo, ding onderstuurd behoorlijk op de limiet waar je er bij een RS minder last van hebt + het feit dat hij sneller in de bochten is! Het enige wat je niet kan is powersliden maar dat kan ook bij een Sti niet omdat hij bij een poging daartoe zijn voorbanden oprookt :wink: ...

Topfuel

Bericht door Topfuel » 17 dec 2008, 19:39

edit, dubbel :oops:
Laatst gewijzigd door Topfuel op 18 dec 2008, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 17 dec 2008, 19:39

Dit vind ik een toepasselijk filmpje van Chris Harris in een Focus RS. Left foot braking techniek om een voorwielaandrijver nog sneller een bocht door te krijgen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 17 dec 2008, 21:18

Peter Tunissen schreef:

True, het maakt m idd 'beperkter', meen oprecht dat als auto 4wd was geweest, ik ding zou overwegen en nu niet... Rondetijden van Focus RS/Megane RS, geloof het allemaal wel, maar als er slechts 1 fun auto kan staan, vind ik persoonlijk fwd te beperkt.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 18 dec 2008, 18:50

Joy Jolliffe schreef:Dit vind ik een toepasselijk filmpje van Chris Harris in een Focus RS. Left foot braking techniek om een voorwielaandrijver nog sneller een bocht door te krijgen.
Zóóó jammer dat mijn VAG meuk dat niet toelaat... Geoefend met andere auto´s en het werk idd!

Harrie

Bericht door Harrie » 19 dec 2008, 20:22

Prijs Duitsland..... 33.900 Euro. De eerste Focus RS koste in Duitsland 32.000 Euro. In Nederland 42.000 Euro.

Ik val in herhaling waarschijnlijk, maar die 33.900 is EXACT dezelfde prijs als BMW Duitsland hanteert voor de 130i. Weer de vraag...als alle landen de nieuwe RS rond de 130i kunnen prijzen waarom kan Ford NL dat dan niet? De slurptax voor de RS is geen enkele duizenden meer, maar slechts een paar honderd euro meer.

Andre

Bericht door Andre » 20 dec 2008, 01:47

130i heeft co2 van 197 en de focus RS van 225. De grens ligt bij 205. Dus 20x125 euro is dat ie zo bi zo 2500 euro meer kost dan 130i dan zal ie ook wel een F label hebben. Ik heb jullie toch al vaker gezegd al het leuke spul verdwijnt van de weg. Behalve de hele dure auto s zoals ferrari etc. de miljoenairs kopen die toch wel. Maar wij liefhebbers van leuke rijders auto s in de middenklasse staan straks met lege handen, omdat deze auto s nieuw niet meer te betalen zijn en dan komen ze dus 2e hands ook niet meer op de markt.

voor 33900 dan had ik er zeker een gekocht. Maar nu niet voor de prijs die zo giga oploopt door nederlandse roverheid. Geen enkele blaam voor ford. Die auto is gewoon 33900 waard. Top prijs voor een top auto.

Harrie

Bericht door Harrie » 20 dec 2008, 11:28

Andre, zo te zien is nog niet duidelijk wat de noeuwe slurptax gaat worden. Ik had de onderstaande berekening toegepast, kompleet met link waarvandaan. Dan viel de slurptax reuze mee.

in 2009 wordt dit Benzine: € 110,- per extra gram/km co2 uitstoot boven 222 g/km

zie hier. http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/2 ... olgen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een andere site geeft weer andere getallen. Als dit klopt dat komt er inderdaad nog veel bovenop. Daar staat tegenover dat de afbouw van de BPM ook voor 2009 verder gaat en dat de netto prijzen van de auto's in NL lager liggen dan de ons omringende landen.

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/ri ... 009_4c.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Die stelt vanaf 2009 : € 125,- per extra gram/km co2 uitstoot boven 205 g/km

Blijfdt dus nog steeds gissen. :cry: Ach, waar maak ik me druk om....ik koop er (voorlopig?) toch geen. :bag:

Andre

Bericht door Andre » 20 dec 2008, 12:24

205 en 125euro harrie dat is hem.

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2008, 14:54

Harrie schreef: Ach, waar maak ik me druk om....ik koop er (voorlopig?) toch geen. :bag:
Harrie dat is nou net het hele punt waar Andre en ik al langere tijd op hameren, maar wat iedereen lijkt te negeren... als niemand dit soort auto's meer nieuw koopt, dan worden ze straks ook niet meer gebruikt aangeboden. En die paar die dan wel te koop staan , daar vragen ze weer de hoofdprijs voor. Dit zal niet binnen een jaar gebeuren, maar het gaat al wel hard,, mar over een paar jaar is er gewoon geen leuk aanbod meer.. er is vanuit de overheid gewoon sprake van een soort van sterfhuis constructie.

Harrie

Bericht door Harrie » 20 dec 2008, 18:23

Rico schreef:
Harrie schreef: Ach, waar maak ik me druk om....ik koop er (voorlopig?) toch geen. :bag:
Harrie dat is nou net het hele punt waar Andre en ik al langere tijd op hameren, maar wat iedereen lijkt te negeren... als niemand dit soort auto's meer nieuw koopt, dan worden ze straks ook niet meer gebruikt aangeboden. En die paar die dan wel te koop staan , daar vragen ze weer de hoofdprijs voor. Dit zal niet binnen een jaar gebeuren, maar het gaat al wel hard,, mar over een paar jaar is er gewoon geen leuk aanbod meer.. er is vanuit de overheid gewoon sprake van een soort van sterfhuis constructie.
Weet ik, en je hebt ook gelijk. Maar dat is iets waar de regering geen bal om geeft. Ik heb me ook lang geleden voo rmezelf geconcludeerd dat ik een goede gebruikte uit Duitsland of Luxenburg totaal geen probleem is. Ik heb niets met advertenties waar bij staat....orginele Nederlandse auto.... JA EN???

In Duitsland worden er nog zat verkocht om over 2 jaar leuke 2dehandse hier in NL te koop te zetten. Die van mij is immers ook Duitse import.

Andre

Bericht door Andre » 21 dec 2008, 01:24

Ja harrie en nu ga je namelijk weer de fout in.

Welk land je buiten de EU ook je auto vandaan haalt. De co2 tax is NIET zoals bpm afbouwend. Haal je een RS uit duitsland en je wil gele platen is het straks gewoon de volle mep co2 tax betalen. Dus das niet intressant meer om te importeren. Kan je beter er een van iemand kopen waar alles al over betaald is in nederland maar die zullen schaars worden op deze manier.

RVV

Bericht door RVV » 21 dec 2008, 01:31

Klopt en reken maar dat ze de grijze import kant goed dichttimmeren.

Harrie

Bericht door Harrie » 21 dec 2008, 10:59

Andre, ben ik niet helemaal met je eens. De CO2 tax is niet zo'n hoog bedrag als de BPM. Zoals je zelf al zegt is de BPM afbouwend en ook nog eens keer zo dat de komende jaren minder wordt. De CO2 mag van mij gerust (liever niet natuurlijk) nog vol meegeteld worden als ik een auto uit Duitsland haal. Als ik zie dat een RS uit Duitsland of Belgie voor 15k weg kan, in Nederland een soort gelijke 25k kost, dan zit er nog wel wat marge om een volle CO2 erbij te betalen.

En om nou te zeggen dat ik weer de fout in ging... :wink: Ik gaf tenslotte de site aan waar ik de info vandaan haalde m.b.t. de slurptax. Kan ik niet veel aan doen dat die dan niet klopt. :shithappens:

Friso

Bericht door Friso » 21 dec 2008, 14:30

De CO2 tax is niet zo'n hoog bedrag als de BPM.
Dit moet waarschijnlijk zijn. De CO2 tax is NOG niet zo hoog als de BPM.

Er zit nu een knop aan en het enige wat men in Den haag hoeft te doen is er elk jaar een draai aangeven.

Harrie

Bericht door Harrie » 21 dec 2008, 15:57

Friso schreef:De CO2 tax is niet zo'n hoog bedrag als de BPM.
Dit moet waarschijnlijk zijn. De CO2 tax is NOG niet zo hoog als de BPM.

Er zit nu een knop aan en het enige wat men in Den haag hoeft te doen is er elk jaar een draai aangeven.
Dat zie je nu al gebeuren. Naast het grensgetal is ook het tariefgetal aangepast. Ach..we waren het al gewend toch...ik kan me nog herinneren dat we geen WOZ meer hoefde te betalen. :wink:

Harrie

Bericht door Harrie » 23 dec 2008, 10:26

Nog een kleine prijsupdate. De Renault Megane R26R kost in UK £23,800. De Focus RS £24,995

Macboy

Bericht door Macboy » 25 dec 2008, 01:10

Dus 40k in Nederland ! Mooi man ;)

Plaats reactie