
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Naast elkaar gezien, moet ik toch met tegenzin voor de nieuwe M3 kiezen, maar individueel bekeken, is de CSL toch wel erg fraai.
Wat die spiegels betreft dat CF pootje aan de bovenkant zou de Cw-waarde omlaag halen, werkt namelijk als een soort vleugel (doorsnede van het pootje is druppelvormig), maar hoeveel zetten ze weer niet in persmap
Het heeft dus wel een functie, of je het nou mooi vind of niet. Het past in ieder geval wel in mijn straatje wat vormgeving betreft: "Form Follows Function" (zie "even voorstellen" pagina).
Wat die spiegels betreft dat CF pootje aan de bovenkant zou de Cw-waarde omlaag halen, werkt namelijk als een soort vleugel (doorsnede van het pootje is druppelvormig), maar hoeveel zetten ze weer niet in persmap

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat de e46 er "verouderd" uitziet heeft ook vooral te maken met de generatie wisseling.
e46 is nog echt old school, Terwijl de e92 veel meer aansluit op de huidige modellen generatie.
Recht in de smoel is het wel een stoer ding die e92, maar en profil zit er toch wel de nodige haken en ogen in vind ik.
De stijlfouten die de gewone coupe heeft zie je gewoon terugkomen in dit model, BMW probeert dmv de aangepaste stylingdetails toch weer meer vierkante lijn in de auto te krijgen.
De e90 die in de basis veel vierkanter is zal straks veel stoerder voor de dag komen.
Ik zou mijn e46 M3 in de huidige uitvoering niet willen ruilen voor deze e92 M3. Staat dus even helemaal los van welke auto beter of slechter is.
Indruk zal de e92 straks wel maken. Maar nogmaals ik moet hem in het echt zien, dan zal ik ongetwijfeld mijn mening wel wat bijstellen.
e46 is nog echt old school, Terwijl de e92 veel meer aansluit op de huidige modellen generatie.
Recht in de smoel is het wel een stoer ding die e92, maar en profil zit er toch wel de nodige haken en ogen in vind ik.
De stijlfouten die de gewone coupe heeft zie je gewoon terugkomen in dit model, BMW probeert dmv de aangepaste stylingdetails toch weer meer vierkante lijn in de auto te krijgen.
De e90 die in de basis veel vierkanter is zal straks veel stoerder voor de dag komen.
Ik zou mijn e46 M3 in de huidige uitvoering niet willen ruilen voor deze e92 M3. Staat dus even helemaal los van welke auto beter of slechter is.
Indruk zal de e92 straks wel maken. Maar nogmaals ik moet hem in het echt zien, dan zal ik ongetwijfeld mijn mening wel wat bijstellen.
-
OnlineBram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
De nieuwe ziet er veel frisser uit, terwijl ik de oude mooier vind... Zeker in combinatie met de CS/CSL wielen eronder. Lastig keuzes maken op dit niveau.
Heb toen de poll toegevoegd werd wel op de keuze: Waardig opvolger E46-M3 gestemd .
Maar een echt oordeel kan ik pas geven als ik hem in het echt gezien heb. Hij zal IRL, net als alle Bangle-BMW's er veel beter uitzien.
Heb toen de poll toegevoegd werd wel op de keuze: Waardig opvolger E46-M3 gestemd .
Maar een echt oordeel kan ik pas geven als ik hem in het echt gezien heb. Hij zal IRL, net als alle Bangle-BMW's er veel beter uitzien.
Laatst gewijzigd door Joop op 08 mar 2007, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ah oke duidelijk, ikzelf heb het verhaal nieuwer is frisser losgelaten in mijn beoordeling. Het gaat mij om de overtuigende visuele impact die een model moet maken, als een model opzich zelf staat moet ik gewoon alles aan die auto mooi vinden.
Elke lijn op een e46 coupe, zowel de normale als de M3 varianten vind ik mooi. Voor mijzelf is daar geen discussie over mogelijk. Toen ik de 130i nog had vond ik het, en nog steeds een mooie auto, maar niet alles klopt aan de lijnvoering er zijn een paar stylingsdetails waar ik gewoon niet uitkom (anderen vinden het weer ronduit lelijk), ook al oogt het fris in het nieuwe BMW design, er blijven probleemzone's. De 5 serie heeft die ook, zoals bv de koplampen en de overgang in de zijpanelen. Nouja we hoeven ook niet alle manco's op te gaan vissen bij de huidige BMW generatie. Maar voor mij heeft de e46 M3 gewoon geen stylingmanco's.
De e92 M3 heeft er echt wel een paar in mijn ogen. En die zijn designtechnisch gezien niet meer op te lossen.
Hij is mooi maar niet vanuit alle hoeken. Overigens heeft de Z4 coupe hier ook last van. Van uit bapaalde hoeken super, en aan de andere kant zie je punten die het gewoon niet waar maken.
Elke lijn op een e46 coupe, zowel de normale als de M3 varianten vind ik mooi. Voor mijzelf is daar geen discussie over mogelijk. Toen ik de 130i nog had vond ik het, en nog steeds een mooie auto, maar niet alles klopt aan de lijnvoering er zijn een paar stylingsdetails waar ik gewoon niet uitkom (anderen vinden het weer ronduit lelijk), ook al oogt het fris in het nieuwe BMW design, er blijven probleemzone's. De 5 serie heeft die ook, zoals bv de koplampen en de overgang in de zijpanelen. Nouja we hoeven ook niet alle manco's op te gaan vissen bij de huidige BMW generatie. Maar voor mij heeft de e46 M3 gewoon geen stylingmanco's.
De e92 M3 heeft er echt wel een paar in mijn ogen. En die zijn designtechnisch gezien niet meer op te lossen.
Hij is mooi maar niet vanuit alle hoeken. Overigens heeft de Z4 coupe hier ook last van. Van uit bapaalde hoeken super, en aan de andere kant zie je punten die het gewoon niet waar maken.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Je neemt me de woorden uit m'n mond.Rico v Velzen schreef:...
Elke lijn op een e46 coupe, zowel de normale als de M3 varianten vind ik mooi. Voor mijzelf is daar geen discussie over mogelijk. ... ook al oogt het fris in het nieuwe BMW design, er blijven probleemzone's. ... Maar voor mij heeft de e46 M3 gewoon geen stylingmanco's.
De e92 M3 heeft er echt wel een paar in mijn ogen. ... Hij is mooi maar niet vanuit alle hoeken...
-
OnlineBram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
De meeste mensen zijn bang voor verandering. We kijken al jaren tegen de relatief hoge kofferbak van de E46 aan en dat element hebben ze overboord gezet bij de E92. Bij zo'n (grote) aanpassing krijg je altijd dat soort reacties, zeker in het begin als men eraan moet wennen. Mensen zijn bang voor veranderingen en dat is soms wel jammer.
Ik vind de E92 een geslaagd model, zowel op de foto's als in real life. Dat schopt de E46 niet gelijk naar een tweede rang, maar ik vind dit model qua design wel als een vooruitgang. De kritiek dat het een boot is snap ik ook niet. Ik vind het juist, ondanks z'n groei, een mooi dynamisch ontwerp dat verre van lomp oogt.
Ik vind de E92 een geslaagd model, zowel op de foto's als in real life. Dat schopt de E46 niet gelijk naar een tweede rang, maar ik vind dit model qua design wel als een vooruitgang. De kritiek dat het een boot is snap ik ook niet. Ik vind het juist, ondanks z'n groei, een mooi dynamisch ontwerp dat verre van lomp oogt.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Design kleding is niet voor iedereen heren. Waar sommige mensen nu mee lopen, komt de rest over een jaar mee. Zo werkt dat. Niet iedereen is modegevoelig.
Ik wel. De nieuwe M3 is een parel. Over enige maanden is IEDEREEN overstag.
Let wel, dit zijn de foto's nog maar, in het echt wordt hij nog bruter.
MARK MY WORDS: THIS IS THA REAL SHIT !!!!!!!!!
Briljant !
Eindelijk weer feest in autoland ! Eindelijk weer een reden om alle autobladen af te lopen :!: :!:
Sinds de E39 M5 niet meer gehad !!!
WOOOW
Ik wel. De nieuwe M3 is een parel. Over enige maanden is IEDEREEN overstag.
Let wel, dit zijn de foto's nog maar, in het echt wordt hij nog bruter.
MARK MY WORDS: THIS IS THA REAL SHIT !!!!!!!!!
Briljant !

Sinds de E39 M5 niet meer gehad !!!
WOOOW
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Dat plaatje willen wij ook wel zien!Macboy schreef: @Dexter bedankt !! SUPER mooi gedaan, heb die van jou nu als achtergrond.

Edit: je bedoeld zeker de plaatjes van P17?

Laatst gewijzigd door Erik K. op 08 mar 2007, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tom ik ben niet bang voor verandering, ik was de gek die als 1 van de eerste in een nieuwe 1 serie reed (120d) En ook daarna vlot door naar de 130i..... Die alleen maar is weggegaan vanwege de huidige auto, maar nooit weg willen doen omdat ik er zat van was..
De 1 serie was wel het schoolvoorbeeld optimaforma van de stijlbreuk met de oude school.
De nieuwe BMW designlijn is niet lelijk, maar niet alles klopt, Daar zou ik geen auto voor laten staan, anders had ik ook geen 2 1 series gekocht. Een e92 M3 zou ik ook niet laten staan vanwege zijn styling, als de rijdynamiek/beleving net zo goed is als van de e46 M3 zoals ik hem heb. Dan is het niet ondenkbaar dat in de toekomst er ooit eentje zal komen.
Maar ik zit er nu niet om te springen... Er zijn genoeg huidige M3 rijders die dat wel doen, nou die worden helemaal gek want ik lees her en der dat het nog wel 1,5 tot 2 jaar kan duren voordat ze fatsoenlijk geleverd gaan worden.
De 1 serie was wel het schoolvoorbeeld optimaforma van de stijlbreuk met de oude school.
De nieuwe BMW designlijn is niet lelijk, maar niet alles klopt, Daar zou ik geen auto voor laten staan, anders had ik ook geen 2 1 series gekocht. Een e92 M3 zou ik ook niet laten staan vanwege zijn styling, als de rijdynamiek/beleving net zo goed is als van de e46 M3 zoals ik hem heb. Dan is het niet ondenkbaar dat in de toekomst er ooit eentje zal komen.
Maar ik zit er nu niet om te springen... Er zijn genoeg huidige M3 rijders die dat wel doen, nou die worden helemaal gek want ik lees her en der dat het nog wel 1,5 tot 2 jaar kan duren voordat ze fatsoenlijk geleverd gaan worden.
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Toen de nieuwe TT gepresenteerd werd op het grootste TT-forum, was iedereen het unaniem over eens dat de oude veel mooier was.
Iedereen hekelde de nieuwe lijnen, en had commentaar.
Nadat hij in het echt te bewonderen was bij de dealer, en hij in het straatbeeld verscheen, bleken mensen 180 graden om te slaan.
Inmiddels komen er wekelijks nieuwe berichten van mensen die hun nieuwe TT hebben ontvangen of besteld hebben.
Engeland was en is het land waar meer TT's verkocht worden dan de rest van de wereld.
Er zijn tientallen leden die de auto tot in de grond hadden afgekraakt en hem nu voor de deur hebben staan, niet alleen vanwege het uiterlijk, maar ook vanwege de betere rijei
Ik denk dat het met de huidige M3 rijders niet anders zal zijn.
Meeste mensen blijven gevoelig voor nieuwe ontwerpen, of verbeterde techniek. Waarom zou je anders een M3 gekocht hebben?
Ik merk wel, dat de leden die hun eerste TT al vrij in het begin van de introductie gekocht hadden, nu sneller omgeslagen zijn, dan diegene die het "oudere" model pas anderhalf jaar geleden hebben gekocht.
Daarom begrijp ik Rico zijn standpunt ook heel goed. Hij heeft de CS nog niet zo lang, en hij is er nog "lang niet op uitgekeken" ( in hoeverre je uitgekeken kunt raken op een dergelijke auto)
Maar ik ben ervan overtuigd, dat als hij 4-5 jaar in de M3 had gereden, en hij tevreden was, en zeker weer een dergerlijke zou willen rijden, dat de nieuwe M3 hem ook op de langere termijn zou gaan bekoren.
Mijn eigen mening...
Ik vind hem stoer en nog agressiever uitzien dan de vorige. Hij doet het vorige model verouderd laten uitzien.
Maar wat veel belangrijker is, ik denk dat hij qua rijeigenschappen weer een sprong voorwaarts heeft gedaan.
Want ondanks onze opmerkingen omtrent zijn gewicht, weet ik zeker dat hij sneller en nog scherper zal rijden dan de vorige.
Dit is BMW wel toevertrouwd met een van hun topmodellen.
Rico heeft geboft dat hij een gebruikte M3 heeft gevonden die als nieuw is. De nieuwe M3 zal duurder zijn dan het vorige model, dus als je de overstap zal maken zal het verschil in prijs aanzienlijk zijn.
Toch vind ik de CSL/CS niet zomaar een "oude" M3. Hij blijft in mijn ogen een auto appart. Ik zou net als Rico nog een aantal jaren blijven genieten van deze auto, en me niet gek laten maken.
Een punt vind ik wel minder. Dat is dat men deze auto presenteerd met dezelfde velgen als het vorige model. Ik vind het pracht velgen, maar van de andere kant is het ook een gemiste kans. Misschien dat de echte versie wel met een aantal nieuwe type velg gepresenteerd zal worden.
Een velg die de nieuwe look benadrukt.
Wat een lang verhaal, voor een niet BMW rijder....
Iedereen hekelde de nieuwe lijnen, en had commentaar.
Nadat hij in het echt te bewonderen was bij de dealer, en hij in het straatbeeld verscheen, bleken mensen 180 graden om te slaan.
Inmiddels komen er wekelijks nieuwe berichten van mensen die hun nieuwe TT hebben ontvangen of besteld hebben.
Engeland was en is het land waar meer TT's verkocht worden dan de rest van de wereld.
Er zijn tientallen leden die de auto tot in de grond hadden afgekraakt en hem nu voor de deur hebben staan, niet alleen vanwege het uiterlijk, maar ook vanwege de betere rijei
Ik denk dat het met de huidige M3 rijders niet anders zal zijn.
Meeste mensen blijven gevoelig voor nieuwe ontwerpen, of verbeterde techniek. Waarom zou je anders een M3 gekocht hebben?
Ik merk wel, dat de leden die hun eerste TT al vrij in het begin van de introductie gekocht hadden, nu sneller omgeslagen zijn, dan diegene die het "oudere" model pas anderhalf jaar geleden hebben gekocht.
Daarom begrijp ik Rico zijn standpunt ook heel goed. Hij heeft de CS nog niet zo lang, en hij is er nog "lang niet op uitgekeken" ( in hoeverre je uitgekeken kunt raken op een dergelijke auto)
Maar ik ben ervan overtuigd, dat als hij 4-5 jaar in de M3 had gereden, en hij tevreden was, en zeker weer een dergerlijke zou willen rijden, dat de nieuwe M3 hem ook op de langere termijn zou gaan bekoren.
Mijn eigen mening...
Ik vind hem stoer en nog agressiever uitzien dan de vorige. Hij doet het vorige model verouderd laten uitzien.
Maar wat veel belangrijker is, ik denk dat hij qua rijeigenschappen weer een sprong voorwaarts heeft gedaan.
Want ondanks onze opmerkingen omtrent zijn gewicht, weet ik zeker dat hij sneller en nog scherper zal rijden dan de vorige.
Dit is BMW wel toevertrouwd met een van hun topmodellen.
Rico heeft geboft dat hij een gebruikte M3 heeft gevonden die als nieuw is. De nieuwe M3 zal duurder zijn dan het vorige model, dus als je de overstap zal maken zal het verschil in prijs aanzienlijk zijn.
Toch vind ik de CSL/CS niet zomaar een "oude" M3. Hij blijft in mijn ogen een auto appart. Ik zou net als Rico nog een aantal jaren blijven genieten van deze auto, en me niet gek laten maken.
Een punt vind ik wel minder. Dat is dat men deze auto presenteerd met dezelfde velgen als het vorige model. Ik vind het pracht velgen, maar van de andere kant is het ook een gemiste kans. Misschien dat de echte versie wel met een aantal nieuwe type velg gepresenteerd zal worden.
Een velg die de nieuwe look benadrukt.
Wat een lang verhaal, voor een niet BMW rijder....
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dit kunnen ze alsnog verbeteren door de nummerplaat in de bumper te plaatsen, dat maakt de kont, mn van achteren bezien veel dikker, beetje zo`n J Lo assRobin schreef:Wachten op de E90. De voorkant van de E92 vind ik mooier(maar vanwege moderner) dan de E46. Silhouet is de kont van de E92 veel te plat en lang en die achterlichten, maar geef mij overall toch NU maar de E92 hoor.Graag.
Sophia Loren was ook een keer mooi.

Ook een geintegreerde spoiler ala de CSL, zal de kont ronder en dikker maken. Als echte "ass" man is dat voor mij de oplossing voor de idd te platte kont.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Velgen maken de auto mischien
Opvallend is wel dat dit gewoon CSL velgen zijn zelfs met CSL/Cup sportbanden.
Uiteindelijk zal het ook bij mij wel goedkomen met deze M3...... MAAAAAAR als de vooruitzichten goedgestemd zijn is er straks een 1 serie coupe M variant... en als ik tegen die tijd moet kiezen dan weet ik het nu al...

Uiteindelijk zal het ook bij mij wel goedkomen met deze M3...... MAAAAAAR als de vooruitzichten goedgestemd zijn is er straks een 1 serie coupe M variant... en als ik tegen die tijd moet kiezen dan weet ik het nu al...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 22 gasten