Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.
- Mathieu
Re: Na 25 dagen toch tevreden de dealer verlaten
Maar i.p.v. dat jij iets van de dealer krijgt als zijnde een doekje voor het bloeden mag jij geld achterlaten met als doel dat je iets goedkoper kunt aanschaffen als zijnde compensatie.
Wat als je geweigerd zo hebben om ook nog maar één euro bij deze dealer te besteden?
Wat als je geweigerd zo hebben om ook nog maar één euro bij deze dealer te besteden?
-
Wat boeit dat nu eigenlijk. Luca heeft uiteindelijk tevreden het pand verlaten. Laat hem gewoon blij zijn met z'n wagen ipv net zo lang doorzeiken, totdat hij er uiteindelijk alsnog een naar smaakje aan overhoudt. Uiteindelijk gaat de gevonden oplossing toch alleen tussen hem en z'n dealer.
Ik zou zeggen geniet van de wagen en probeer deze wat langer te houden. Nieuwe auto's hebben wel vaker wat kleine puntjes die gladgestreken moeten worden. Door niet constant te wisselen houdt je iig nog tijd over om er plezier aan te beleven.

Ik zou zeggen geniet van de wagen en probeer deze wat langer te houden. Nieuwe auto's hebben wel vaker wat kleine puntjes die gladgestreken moeten worden. Door niet constant te wisselen houdt je iig nog tijd over om er plezier aan te beleven.

- Martijn_bmw
goede post Allenallen schreef:Wat boeit dat nu eigenlijk. Luca heeft uiteindelijk tevreden het pand verlaten. Laat hem gewoon blij zijn met z'n wagen ipv net zo lang doorzeiken, totdat hij er uiteindelijk alsnog een naar smaakje aan overhoudt. Uiteindelijk gaat de gevonden oplossing toch alleen tussen hem en z'n dealer.![]()

- Luca
Reactie advocaat:
Mocht de garage nog een compensatie ter beschikking stellen dan zou dit erg prettig en klantvriendelijk zijn maar juridisch is dit niet af te dwingen.
Ik verwijs u in dit kader naar mijn mailbericht van 6 september jl. waarin ik u hierover reeds in kennis stelde.
Reactie dealer:
Wij hebben hedenmiddag overleg gehad met de importeur inzake compensatie voor het gederfde genot. In eerste instantie wordt wederom verwezen naar de voorwaarden, waarin vermeldt staat dat ze hiertoe niet genoodzaakt zijn, echter hebben wij dringend verzocht toch een geste te doen in uw richting.
Mocht de garage nog een compensatie ter beschikking stellen dan zou dit erg prettig en klantvriendelijk zijn maar juridisch is dit niet af te dwingen.
Ik verwijs u in dit kader naar mijn mailbericht van 6 september jl. waarin ik u hierover reeds in kennis stelde.
Reactie dealer:
Wij hebben hedenmiddag overleg gehad met de importeur inzake compensatie voor het gederfde genot. In eerste instantie wordt wederom verwezen naar de voorwaarden, waarin vermeldt staat dat ze hiertoe niet genoodzaakt zijn, echter hebben wij dringend verzocht toch een geste te doen in uw richting.
- Macboy
Dan had je mij maar als advocaat moeten benaderen 

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Luca schreef:waarin vermeldt staat dat ze hiertoe niet genoodzaakt zijn, echter hebben wij dringend verzocht toch een geste te doen in uw richting.
Reactie advocaat:
Ik heb mijn cliënt verzocht te remmen alvorens op uw showroom in te rijden, echter is hij hiertoe niet genoodzaakt.

Maar hou hem heel en geniet er van.

- Luco
@Luca
Super dat jij tevreden bent, dat is het belangrijkste.
Nu weer genieten van je auto
Puur uit nieuwsgierigheid, weten ze nu wat er kapot was aan het regelapparaat?
Nu weer genieten van je auto

- Petrolhead Tom
+ veel.Martijn_bmw schreef:goede post Allenallen schreef:Wat boeit dat nu eigenlijk. Luca heeft uiteindelijk tevreden het pand verlaten. Laat hem gewoon blij zijn met z'n wagen ipv net zo lang doorzeiken, totdat hij er uiteindelijk alsnog een naar smaakje aan overhoudt. Uiteindelijk gaat de gevonden oplossing toch alleen tussen hem en z'n dealer.![]()
Ik zou zeggen geniet van de wagen en probeer deze wat langer te houden. Nieuwe auto's hebben wel vaker wat kleine puntjes die gladgestreken moeten worden. Door niet constant te wisselen houdt je iig nog tijd over om er plezier aan te beleven.volledig mee eens.

- Luca
Ik krijg daar nog een terugkoppeling over. Wil het ook graag weten.Luco schreef:@Luca
Nu weer genieten van je auto![]()
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mocht je, als je er wel eens klaar mee bent, een slotje op dit draadje willen dan post je dat maar hier.
- Luca
De velgen zijn binnen.
Reactie dealer omtrent de storing;
"Er is een nieuw regelapparaat gemonteerd en deze kon niet via de gebruikelijke manier gecodeerd worden. Daarom is besloten de auto naar de importeur te vervoeren. Zij hebben in samenspraak met Duitsland handmatig de coderingen toegevoegd. Aangezien het een eerste keer betrof dat dit moest gebeuren is dit een aantal keren getest alvorens de auto gereed gemeld kon worden".
Reactie dealer omtrent de storing;
"Er is een nieuw regelapparaat gemonteerd en deze kon niet via de gebruikelijke manier gecodeerd worden. Daarom is besloten de auto naar de importeur te vervoeren. Zij hebben in samenspraak met Duitsland handmatig de coderingen toegevoegd. Aangezien het een eerste keer betrof dat dit moest gebeuren is dit een aantal keren getest alvorens de auto gereed gemeld kon worden".
- Luco
Maar ze weten niet wat er met het kapotte apparaat aan de hand was, ja het was kapot, maar wat?
- JP
De eerste keer met die regelappaten op de nieuwe GTi? Onder welke steen hebben die gezeten?
- EmielS60
Kans dat je dat krijgt te horen is klein.Luco schreef:Maar ze weten niet wat er met het kapotte apparaat aan de hand was, ja het was kapot, maar wat?
Het gaat meestal terug naar de fabrikant van de apparatuur (een Continental, Bosch...) en daarmee stopt de terugkoppeling naar de dealer. Een hele enkele keer krijg je het te horen...maar wat moet je er vervolgens mee? Het zijn niet meer de makkelijke printplaatjes van 10/15 jaar geleden waar je evt. nog zelf wat aan kon vervangen...helaas...

Ben blij dat wij via een remote sessie altijd terug kunnen vallen naar de eerdere software versie. Onze support/helpdesk is ook wel erg goed (Volvo).
Alsnog veel plezier met de GTI Luca.

- PD power
Golf VII is totaal anders dan Golf VI, is volgens mij ook nog niet te tunen ( ja alleen met boxje), dus hetgaan de dealer zegt zou best kunnen.JP schreef:De eerste keer met die regelappaten op de nieuwe GTi? Onder welke steen hebben die gezeten?
- RutgerK
Abt werkt inderdaad met een externe box/kabelboom voor hun software voor de VII.PD power schreef:Golf VII is totaal anders dan Golf VI, is volgens mij ook nog niet te tunen ( ja alleen met boxje), dus hetgaan de dealer zegt zou best kunnen.JP schreef:De eerste keer met die regelappaten op de nieuwe GTi? Onder welke steen hebben die gezeten?
- JP
Dat klopt, en VW Nederland doet niets meer met ABT. Alleen dat dit de eerste keer zou zijn met zo'n regelapparaat os de reinste kolder. Op het GTiforum zijn er nog enkele met dezelfde problemen op hún VII GTi
- Luca
Re: Na 25 dagen de auto retour. Nu alles nog afsluiten.....

Zucht..........
Had gehoopt vandaag alles af te sluiten. Helaas gaat dat nog niet lukken..........

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Luca
Met de gti is alles top.
Alleen de compensatie, de afwikkeling..................
Alleen de compensatie, de afwikkeling..................

- JP
Je bent te lang netjes gebleven, en de dealer die heeft nooit je probleem serieus genomen. Hoe kunnen ze je anders afschepen met een kluitje in het riet?
- Luca
Gezien de rekening vd velgen eerder op de mat lag dan de velgen, de velgen opgehaald.
Bij het ophalen was 1 velg Thv een naafkapje al redelijk beschadigd. Deze dus achtergelaten. Daar zou een nieuwe voor komen. De velgen waren een beetje vies (de randen dan) door bandenvet wat was achtergebleven bij de montage bij Conti.
Thuis de velgen schoongemaakt. De bedoeling was om de set op te bergen tot aan de winter.
Resultaat naar een goede controle......... Alle velgen blijken beschadigd te zijn
Nog even voor de goede orde: het is een geheel nieuwe set!!!
Meteen gebeld. Set (3 die ik had meegenomen) worden weer opgehaald.
Ik heb zo,n gevoel dat dit niet meer goed komt. Ik hou me hart vast als ze wederom een "nieuwe" set leveren....... Heb nu gevraagd om een financiële compensatie. Dan koop ik zelf wel de banden en velgen..............
Had gehoopt alles nu af te kunnen sluiten. Niet dus......
Ps: ik vond het wel een mooie set.
Bij het ophalen was 1 velg Thv een naafkapje al redelijk beschadigd. Deze dus achtergelaten. Daar zou een nieuwe voor komen. De velgen waren een beetje vies (de randen dan) door bandenvet wat was achtergebleven bij de montage bij Conti.
Thuis de velgen schoongemaakt. De bedoeling was om de set op te bergen tot aan de winter.
Resultaat naar een goede controle......... Alle velgen blijken beschadigd te zijn
Nog even voor de goede orde: het is een geheel nieuwe set!!!
Meteen gebeld. Set (3 die ik had meegenomen) worden weer opgehaald.
Ik heb zo,n gevoel dat dit niet meer goed komt. Ik hou me hart vast als ze wederom een "nieuwe" set leveren....... Heb nu gevraagd om een financiële compensatie. Dan koop ik zelf wel de banden en velgen..............
Had gehoopt alles nu af te kunnen sluiten. Niet dus......
Ps: ik vond het wel een mooie set.
- GTRene
zo gaat dat helaas vaak...
they can try en soms tot wie het eerst moe wordt en opgeeft
of wie de langste adem heeft.
soms moet je er zelf afstand van nemen, voordat de 'kwaal' groter wordt dan de 'ergenis' of oid.
they can try en soms tot wie het eerst moe wordt en opgeeft

soms moet je er zelf afstand van nemen, voordat de 'kwaal' groter wordt dan de 'ergenis' of oid.

- Luca
"opgeven" is geen optie!!
Het heeft mij zoveel "gekost" dus wil ook zeker nu een goede compensatie.
Ik denk dat een financiële compensatie (een op de gti bestelde accesoires terugbetalen) nu de beste en makkelijkste oplossing.
Het heeft mij zoveel "gekost" dus wil ook zeker nu een goede compensatie.
Ik denk dat een financiële compensatie (een op de gti bestelde accesoires terugbetalen) nu de beste en makkelijkste oplossing.
- Luco
Je zou toch verwachten dat een dealer na zon debacle iig die set netjes schoon en onbeschadigd levert, zo zie je maar weer hoe serieus je genomen wordt.