Voordat de draagarmen er weer onder gaan, heb ik deze nog even voorzien van een laagje Hamerite.
Persoonlijk erg blij met het resultaat.

En daarna was tijd om alles er weer onder bouwen.

Niet vergeten elke 10 draadjes even de auto te starten....gewoon voor de zekerheidNurdt schreef: 24 nov 2020, 15:03 Heb ik ook tijden bij gezeten zonder ervaring. Kabeltje voor kabeltje werkt gewoonweg het beste en veilig...![]()
Dat is een mooi lijstjeVanreijmersdal schreef: 24 nov 2020, 20:04 Het zijn allemaal van die kleine dingetjes.
Ik had nog loze stekkers en bedrading onder de motorkap en onder het dashboard, dus uitdunnen en verwijderen. Zekeringkast uitdunnen en desnoods vervangen. Het frame voor de achterspoiler in de achterklep is niet naar mijn zin. Op de middentunnel zit een brace die ik wil verwijderen, normaal leunt en zit het dashboard op gemonteerd.
Andere uitlaat, die vooral lichter moet zijn.
Misschien Hoedenplank verwijderen en tussenschot vervangen. Weet eigenlijk niet of dit iets met de stijfheid doet.
Ik heb voor de verlichting verwijderd, dus ik wil de koplampen minimaliseren voor het gewicht zonder de looks te verliezen.
Benzine catch can monteren.
Motorkap opschuren zodat de Carbon structuur weer zitbaar is. Rechter deur aanpassen zodat het openkieren op snelheid weg is. Wielkasten uitrollen. Iets bedenken voor het verlengen van de pedalen zodat de stoel meer naar achteren kan. Uitlijnen. Uitwegen. Koelvloeistof lekkage oplossen. Remleidingen voor vervangen.
Nou, dat dus![]()
De catch can wil op de oude plek van de accu plaatsen. Dus helemaal rechts achterin en dan de beplating er omheen zodat de cabine afgeschermd is. Het liefst wil ik de slangen vanaf de originele tank naar de catch can zo min mogelijk door de cabine heen hebben, even kijken of dat gaat lukken.PeterM schreef: 24 nov 2020, 23:07
Waar wil je de catchtank monteren?
En ga je zelf een uitlaat maken?
Wel lekker als het straks allemaal klaar is voor het nieuwe seizoen.
Vanreijmersdal schreef: 25 nov 2020, 08:22De catch can wil op de oude plek van de accu plaatsen. Dus helemaal rechts achterin en dan de beplating er omheen zodat de cabine afgeschermd is. Het liefst wil ik de slangen vanaf de originele tank naar de catch can zo min mogelijk door de cabine heen hebben, even kijken of dat gaat lukken.PeterM schreef: 24 nov 2020, 23:07
Waar wil je de catchtank monteren?
En ga je zelf een uitlaat maken?
Wel lekker als het straks allemaal klaar is voor het nieuwe seizoen.
Die uitlaat ga ik niet zelf maken. Dat kan ik helaas niet. Er is wel iemand die mij daar mee wil helpen, maar ik ben meer iemand van de zelfstandige boldon oplossingen. Ik zit nu te kijken naar een eisenmann oplossing. Alleen het is moeilijk te achterhalen wat deze weegt. Ondertussen weet ik wel dat de achterdemper hiervan 3 kilo lichter is. Ik had stiekem op meer gehoopt, maar het is nog steeds 25% lichter. Ben nog wel opzoek naar het gewicht van het middensysteem.
Afgelopen jaren begon ik in februari pas met de winter aanpassing, waardoor ik soms pas in juli weer ging rijden. Met het laatste incidentje, vond ik het wel een mooi moment om gelijk door te pakken. Kan ik volgend jaar het seizoen vroeg beginnen.