Porsche Panamera
- Joop
Re: Porsche Panamera
Moet je nagaan...
...want dat heeft de Panamera visueel ook echt nodig.
Uiteraard wel afhankelijk van het wielontwerp. Vind ze zelf veel te bling en die velgen onder de auto van Jerry vind ik eigenlijk ook niets. Een paar propere velgen heeft Porsche eigenlijk nog niet in het gamma zitten voor de Panamera.
...want dat heeft de Panamera visueel ook echt nodig.
Uiteraard wel afhankelijk van het wielontwerp. Vind ze zelf veel te bling en die velgen onder de auto van Jerry vind ik eigenlijk ook niets. Een paar propere velgen heeft Porsche eigenlijk nog niet in het gamma zitten voor de Panamera.
- Robin Hartog
Die velgen die onder de Panamera zitten die Mark Nauta heeft getest vind ik anders erg proper.
Misschien had 21" of 22" beter geweest, maar desalniettemin erg gave velgen!

- JP
De Panamera wordt of is het eigenlijk al, een gewild tuningobject;

-
- Auto: M3P, 130i
Lelijker kan bijna niet...

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
De lokale Appie Heijn eigenaar (heeft 5 filialen) hier heeft ook sinds kort een Panamera turbo
oh ja, zijn beide dochters zitten bij mijn jongens in de klas, dus ik heb ze even uitgelegd met wie ze aan moeten pappen....

oh ja, zijn beide dochters zitten bij mijn jongens in de klas, dus ik heb ze even uitgelegd met wie ze aan moeten pappen....

- Tristan
Deze 3 wielen (laatste 2 resp. BBS en HRE denk ik) vind ik erg gaaf.JP schreef:De Panamera wordt of is het eigenlijk al, een gewild tuningobject;
![]()
- GTRene
Stefan R schreef:De lokale Appie Heijn eigenaar (heeft 5 filialen) hier heeft ook sinds kort een Panamera turbo![]()

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Vind de HRE ook bijzonder mooi, al staat dit exemplaar veel te laag en heeft hij geen andere bumpers/spoilers nodig. Setje velgen is voldoende, erg fraai!
-
Zojuist in Lech een Panamera Turbo gespot voor de bank in het centrum.....mega dik apparaat hoor....sjezus....
Tuurlijk weer geen foto gemaakt....brrr
Vandaag dus even niet skieen want het sneeuwt hier erg hard....
Tuurlijk weer geen foto gemaakt....brrr
Vandaag dus even niet skieen want het sneeuwt hier erg hard....
- Tim N
Gaat je niet om de Panamera, je wil gewoon ons de ogen uitsteken met je ski vakantie :jenna:
-
Ik blijf de Panamera (evenals de Gay-enne) een lelijk ding vinden. Voor mijn gevoel zijn de verhoudingen gewoon slecht gekozen, zelfs op 21 inch lijken de velgen te klein en hij ziet uit alsof ie 5000 kilo weegt en last heeft van chronisch overgewicht.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat het een uiterlijk is met voor en tegenstanders, dat is wel duidelijk. Dat heeft de 1-serie ook, je vind hem wel of niet mooi. Maar ook daar is iedereenFer Benning schreef:Ik blijf de Panamera (evenals de Gay-enne) een lelijk ding vinden. Voor mijn gevoel zijn de verhoudingen gewoon slecht gekozen, zelfs op 21 inch lijken de velgen te klein en hij ziet uit alsof ie 5000 kilo weegt en last heeft van chronisch overgewicht.
het over eens dat het super rijdt. Dat is met de Panamera ook. Die ziet er wel uit als een zwaargewicht (wat ik in deze klasse juist niet erg vind) maar rijdt
als een auto van 1300/1400kg. Die velgen ben ik het over eens. Ik zag laatst ook één op 18 inch staan bij PCR, dat is echt geen porum. Hij heeft wel 20"
nodig ja. Zoals de auto die ik gereden heb vind ik hem super.
Is toch gewoon een dikke kar zo:
-
Tim N schreef:Gaat je niet om de Panamera, je wil gewoon ons de ogen uitsteken met je ski vakantie :jenna:
Pfff niet echt....mis een dag skieen hier.....had veel liever geen PANAMERA gespot en op de berg gestaan. :fy:
-
Donkerblauw metallic en licht creme interieur graag....21 inch eronder en hopla cruisen...

- Mark Nauta
Zoasl jij hem beschrijft heb ik hem op de introductie van de auto in Rotterdam gezien. Een superkleur om foto's van te maken, maar ik zou hem no-way
zelf zo willen hebben. Veel te besmettelijk interieur. Daarnaast ben ik sowieso niet van de lichte interieurs. Panamera voor mij graag in heel donker grijs
met Espresso-kleurig interieur.
zelf zo willen hebben. Veel te besmettelijk interieur. Daarnaast ben ik sowieso niet van de lichte interieurs. Panamera voor mij graag in heel donker grijs
met Espresso-kleurig interieur.
-
Zo kunnen smaken verschillen Mark,zoals jij hem beschrijft zou ik em never niet bestellen.
Maar goed ik HEB hem ook niet te bestellen dat maakt t een stuk makkelijker om over na te denken.
Maar goed ik HEB hem ook niet te bestellen dat maakt t een stuk makkelijker om over na te denken.

- Sperdy
De Panama Porsche is natuurlijk geen lelijke auto. Dat is, en dat vind ik echt, niet waar. Maar het is helemaal geen spannend vormgegeven auto. Traditioneel ontwerp. Zoals een Mercedes 570 SEL, BMW 760IL, Audi S6 en Volkswagen Phyton (weet ik het of die auto's echt bestaan) ook allemaal saaie auto's zijn. Nou willen de fabrikanten van dit soort boten ook niet zo veel te maken, denk ik altijd, want ze zijn bedoeld voor de directeur, 55+ en dikke buik. En die allemaal geen smaak
De enige coole, en dat vind ik echt(!), gentleman limousines zijn voor mij de oude Jaguar XJ met dikke V12. Of nog veel beter: Daimler Super Eight of zo iets. Heerlijk!

De enige coole, en dat vind ik echt(!), gentleman limousines zijn voor mij de oude Jaguar XJ met dikke V12. Of nog veel beter: Daimler Super Eight of zo iets. Heerlijk!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zegt de man met een 1 serie die geilt op 'n Boxster Spyder en 'n Panamera helemaal geen lelijke auto vindt....FerdiACS1 schreef:De Panama Porsche is natuurlijk geen lelijke auto. Dat is, en dat vind ik echt, niet waar. Maar het is helemaal geen spannend vormgegeven auto. Traditioneel ontwerp. Zoals een Mercedes 570 SEL, BMW 760IL, Audi S6 en Volkswagen Phyton (weet ik het of die auto's echt bestaan) ook allemaal saaie auto's zijn. Nou willen de fabrikanten van dit soort boten ook niet zo veel te maken, denk ik altijd, want ze zijn bedoeld voor de directeur, 55+ en dikke buik. En die allemaal geen smaak![]()

Anyway, betreffende de Jags en Daimlers ben ik 't in deze met je eens, de rest vind ik wartaal van je.

- Sperdy
LOL. Ik probeerde iets te nuanceren Robin. Want ik vind deze Porsche-klont-Primera natuurlijk helemaal niets. Maat het is een fantasieloos model. Kijk, lelijk vind ik bijvoorbeeld een Citroen Saxo uit 1981. Maar ja, deze Porsche Panorama is het ook toch helemaal niet, nu ik dit zit te typen. Nee, het is toch een doods hok.Robin schreef:Zegt de man met een 1 serie die geilt op 'n Boxster Spyder en 'n Panamera helemaal geen lelijke auto vindt....FerdiACS1 schreef:De Panama Porsche is natuurlijk geen lelijke auto. Dat is, en dat vind ik echt, niet waar. Maar het is helemaal geen spannend vormgegeven auto. Traditioneel ontwerp. Zoals een Mercedes 570 SEL, BMW 760IL, Audi S6 en Volkswagen Phyton (weet ik het of die auto's echt bestaan) ook allemaal saaie auto's zijn. Nou willen de fabrikanten van dit soort boten ook niet zo veel te maken, denk ik altijd, want ze zijn bedoeld voor de directeur, 55+ en dikke buik. En die allemaal geen smaak![]()
De enige coole, en dat vind ik echt(!), gentleman limousines zijn voor mij de oude Jaguar XJ met dikke V12. Of nog veel beter: Daimler Super Eight of zo iets. Heerlijk!![]()
Anyway, betreffende de Jags en Daimlers ben ik 't in deze met je eens, de rest vind ik wartaal van je.
- Mark Nauta
Panamera Turbo is de snelste 4-deurs op de Nordschleife. 7:56min.
- Jurriuit
Wat heeft die tijd met z´n uiterlijk te maken?Mark Nauta schreef:Panamera Turbo is de lelijkste 4-deurs op de Nordschleife. 7:56min.

- GTRene
als ie zo snel voorbij komt (en je weinig ziet) lijkt ie mooiJurriuit schreef:Wat heeft die tijd met z´n uiterlijk te maken?Mark Nauta schreef:Panamera Turbo is de lelijkste 4-deurs op de Nordschleife. 7:56min.

met mooie wielen e.d. kan het best een mooie voor z'n soort zijn, dat wel.
- MartijnGizmo
Op dit forum worden auto's daar vaak mooier van...Jurriuit schreef:Wat heeft die tijd met z´n uiterlijk te maken?Mark Nauta schreef:Panamera Turbo is de lelijkste 4-deurs op de Nordschleife. 7:56min.

-
Ik denk dat er een verschil is tussen wat je vind en wat een feit is... Mooi of lelijk blijft een kwestie van smaak en is niet feitelijk te onderbouwen...FerdiACS1 schreef:De Panama Porsche is natuurlijk geen lelijke auto. Dat is, en dat vind ik echt, niet waar. Maar het is...
Ik blijf de panamera in iedergeval lelijk vinden (ook op de foto's van Mark, hoewel het mooie platen zijn)... Ik vind dat Porsche de laatste tijd zowiezo een beetje de weg kwijt is qua design. Ik mis de pure functionele ontwerpen een beetje. Op een Porsche horen wat mij betreft geen Ledjes (zeker niet nu 92'er Astra's die ook erop schroeven) en andere kitsch. De nieuwe GT3 RS vind ik ook overdreven met al die stickers. Ziet uit als de demo van een garage, mis nog net de stickers met de vanafprijs erop...
Als je dan een 964 ernaast zet...
- Joop
Zo juist op de terugweg uit Zwolle ben ik er nog eentje voorbij gegaan...
...ik kon in het donker niet helemaal zien welke uitvoering, de auto was daarnaast ook nog zwart...
...die 2 ledstreepjes aan de voorkant is wel armoe btw. Die voegen echt helemaal niets toe aan het ontwerp.
Koplampen zijn zo in het donker wel echt Porsche. Maar goed, het blijft wel heel veel auto als je er zo voorbij rijdt.
...ik kon in het donker niet helemaal zien welke uitvoering, de auto was daarnaast ook nog zwart...
...die 2 ledstreepjes aan de voorkant is wel armoe btw. Die voegen echt helemaal niets toe aan het ontwerp.
Koplampen zijn zo in het donker wel echt Porsche. Maar goed, het blijft wel heel veel auto als je er zo voorbij rijdt.