Erik dB schreef:leuk opgereden met een grijze Scooby
Beetje late input van mijn kant, maar dat was ik, denk ik.

(Met dank aan Patrick, mooie foto's, thx!)
Ging idd leuk, paar keer stuivertje gewisseld. Op het eerste natste gedeelte bij Hatzenbach tot aan AF had ik erg veel last van onderstuur (antiroll-bars en Bilsteins op z'n zachtst en Goodyear F1 Eagles,

) en moest ik je voor laten gaan, daarna kon ik er op Kesselchen vooral op koppel dan weer voorbij.
Na aardig wat TF te hebben gereden de afgelopen tien jaar was dit de eerste mogelijkheid om flying laps te rijden en ik wilde wel eens zien wat een licht getunede Impreza (260pk) op de Dottinger Hohe voor snelheid zou halen, en wat het verschil dan zou zijn tussen indicated en GPS-snelheid.
Uiteindelijk weet ik het nog niet, want gelijk de eerste keer DH bij ongeveer 240 kwam de voorste helft van de linker dakstrip met een enorme klap losgevlogen.
Wel frappant dat ik vele jaren geleden op een nachtelijk verlaten A1 bij een niet nader omschreven snelheid exact hetzelfde had in mijn toenmalige Evo 6.
Accellereren-stoppen-sturen doen die rijstraketten prima, maar voor high-speed werk zijn ze minder geschikt.
De Subaru-rijders kennen ook allemaal de verhalen over drijfstanglagers die het begeven bij langer dan heel even 200+.
Heb het rondje toen met de alarmlichten aan en met 80km/u maar afgemaakt, een heel stuk rijden is die 20.8 km dan...
Van vriendelijke mede-DF'ers een kleine meter duct-tape kunnen scoren, en de DH de rest van de dag maar weer gewoon als techniek-koeling stuk gebruikt.
Een natte Ring is leerzaam en spannend, maar in een 4WD auto is een droge Ring toch een heel stuk leuker.
Raar, maar waar.
O ja, een 6-pots AP Racing BBK met 330mm schijven remt weergaloos in the dry, maar zonder ABS is het met staand water ehm... reuze interessant, en meer dan een klein beetje overberemd.