[30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
- gijzbed-opc
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Hoi Rene.
Ze klaagden s'morgens al over een slechte wegligging en hadden toen al een uitstapje gemaakt.
Vandaar dat ze erg voorzichtig reden.
En hadden erg veel werk om hem weer rijvaardig te krijgen.
Gr.Peter.
Ze klaagden s'morgens al over een slechte wegligging en hadden toen al een uitstapje gemaakt.
Gr.Peter.
-
Zoals je op de inschrijvingslijst kunt zien was er niet ingeschreven met de CSLs maar met de UK auto's. Dat plan veranderde pas op zondagmiddag rond een uur 5 waarna er redelijk gebuffeld is om de CSL's klaar te krijgen, die waren net afgeladen van een andere trip. Zoals je op pagina 1 kunt zien geldt er een inschrijvingstijd van 96 uur, dus daar doe dan je niks meer aan. Dan kun je heel hard roepen dat het dom is maar als ik me niet vergis rijden we allemaal al jaren trackdays zonder verzekering?
Eerlijk gezegd rij ik persoonlijk liever op een dag dat er niks verzekerd is. Dan duurt het net ff wat langer voordat mensen een rode waas krijgen.....
Eerlijk gezegd rij ik persoonlijk liever op een dag dat er niks verzekerd is. Dan duurt het net ff wat langer voordat mensen een rode waas krijgen.....
- GTRene
Ah vandaar Peter, ik dacht al zoiets...normaal moet zo'n ding blazen, echter als er wat niet betrouwbaar voelt met de handling dan beter wat meer ruimte inplannen zeg maar...dat deed ik ook, liet eerder het gas los en op motor afremmen en remmen om zo de remmen niet te vaak zwaar te belasten, zodat als ik ze nodig had men remmen nog goed genoeg waren.gijzbed-opc schreef:Hoi Rene.
Gr.Peter.
Mede door de dure zeer hoge temp bestendige remolie ook geen last van vaporlock of kokende remvloeistof....
Nu allemaal vers spul rondom, morgen nog ff nwe zuiger en rubbers plaatsen rechtsvoor en een nwe sensor draad linksvoor, dan in-remmen en ready voor de volgende rit

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Met het risico dat bovenstaande een geintje is....... bestaat dat ding, en waar is het te koop?Tom Westendorp schreef:Ik raad dit soort mensen ook aan om the trackday manual te kopen, daar staat precies in uitgelegd wat een trackday is en hoe je je er hoort te gedragen, en neem van mij aan het is geen raket wetenschap.
-
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... &langId=-1" onclick="window.open(this.href);return false;smiley schreef:Met het risico dat bovenstaande een geintje is....... bestaat dat ding, en waar is het te koop?Tom Westendorp schreef:Ik raad dit soort mensen ook aan om the trackday manual te kopen, daar staat precies in uitgelegd wat een trackday is en hoe je je er hoort te gedragen, en neem van mij aan het is geen raket wetenschap.
- Petrolhead Tom
Ook via bol.com te koop, echt een vermakelijk stukje lees voer.steve smith schreef:http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... &langId=-1" onclick="window.open(this.href);return false;smiley schreef:Met het risico dat bovenstaande een geintje is....... bestaat dat ding, en waar is het te koop?Tom Westendorp schreef:Ik raad dit soort mensen ook aan om the trackday manual te kopen, daar staat precies in uitgelegd wat een trackday is en hoe je je er hoort te gedragen, en neem van mij aan het is geen raket wetenschap.

-
Onlinesmiley
Dank voor het leesvoer
Heeft DF voor 2011 al eens overwogen vanwege instroom van vers bloed een newbie trackday te doen?
Zeg s'morgens met alleen links inhalen op de rechte stukken, en s'middags reguliere regels?
Iets hogere prijzen om wat trainers te compenseren voor de dag enzo?

Heeft DF voor 2011 al eens overwogen vanwege instroom van vers bloed een newbie trackday te doen?
Zeg s'morgens met alleen links inhalen op de rechte stukken, en s'middags reguliere regels?
- frankv
Dat lijkt mij geen goed idee. Ik heb niet het idee dat eventuele problemen specifiek door newbies worden veroorzaakt. Bovendien wordt ik op sommige rechte stukken liever rechts ingehaald zoals bv voor de kumho bocht.smiley schreef:Dank voor het leesvoer![]()
Voor mij zou de belangrijkste regel zijn om niet bij het ingaan van een bocht ergens voorbij te steken,maar alleen bij het uitkomen. Vaak laat iemand veel ruimte bij het ingaan van een bocht om de ideale lijn te nemen. Dan is het gemakkelijk om net als op je PS3, hem er tussen te zetten en wat later te remmen. Maar dan ben je je ruimte aan het nemen ten koste van een ander ipv dat je op jezelf let en je iedereen de ruimte geeft.
Misschien is het een goede regel om alleen voor een bocht in te halen als je er bij het instuurpunt voor kunt zitten ipv er naast (en voor is dan helemaal de ene auto voor de andere, dus niet de ene voorband voor de andere, dat is naast).
- Knot
Gister op Assen nog geoefend.. makkelijkste vind ik door 10m later in te sturen en daarvoor naar buiten te knipperen, kan de snellere achter je het duidelijk zien vooraf en wel insturen zodat jij er daarna weer direct achteraan kunt.
-
Onlinesmiley
Die newbies zoals ik proberen zich in bochten te concentren op lijnen, rempunten enz.frankv schreef:Dat lijkt mij geen goed idee. Ik heb niet het idee dat eventuele problemen specifiek door newbies worden veroorzaakt. Bovendien wordt ik op sommige rechte stukken liever rechts ingehaald zoals bv voor de kumho bocht.smiley schreef:Dank voor het leesvoer![]()
.
Als daar ook nog spiegelen en stress bij komt, is dat wat minder.
Pas met Lotus on Track nog een newbie dagje gedaan, en zonder die 211's en supercharged exiges die je om de oren vliegen, kun je je beter concentreren op je leermomenten vindt ik.
- gijzbed-opc

Alexsti en ??
HansR en ?
Rico en Perry
Corvette en ? Tom wes....

- Remmie
Heel de middag heb ik maar 1 moment op rechte stuk meegemaakt waarvan ik zoiets had van:
Dat was niet nodig. met ze 4en tegelijk erlangs op een paar mm van me neus.
Ik mag mezelf wel als newbie neerzetten op Zandvoort. Dit was me 2e trackmiddag op dit circuit.
Ik ben langzaam, 2,27min. Maar het gaat voor mijn gevoel leuk.
Ondanks dat er voldoende kanonnen rijden/mensen met goed snelheid erin tov mij.
- Luco die voorbij stuift.
- Steve "ze groepje" die rap maar zeer netjes over de baan gaan.
- Hans + de andere Corvette Rijder die samen aan het spelen zijn.
- RingMazda
- Andre/Wouter
- Steven
- HansGP
- GTRene
en zo kan ik nog wel doorgaan.
Ondanks dat ik langzaam ben werd ik constant op een nette manier ingehaald of er werd gewacht met inhalen.
Ja het is flink spiegelen, je kan je niet helemaal concentreren op je ideale lijn of rempunten, maar je leert
wel snel hoe andere rijders reageren en wat je het beste kan doen.
Ik vond dat door de DF rijders die ik ben tegengekomen netjes gereden werd
Dat was niet nodig. met ze 4en tegelijk erlangs op een paar mm van me neus.
Ik mag mezelf wel als newbie neerzetten op Zandvoort. Dit was me 2e trackmiddag op dit circuit.
Ik ben langzaam, 2,27min. Maar het gaat voor mijn gevoel leuk.
Ondanks dat er voldoende kanonnen rijden/mensen met goed snelheid erin tov mij.
- Luco die voorbij stuift.
- Steve "ze groepje" die rap maar zeer netjes over de baan gaan.
- Hans + de andere Corvette Rijder die samen aan het spelen zijn.
- RingMazda
- Andre/Wouter
- Steven
- HansGP
- GTRene
en zo kan ik nog wel doorgaan.
Ondanks dat ik langzaam ben werd ik constant op een nette manier ingehaald of er werd gewacht met inhalen.
Ja het is flink spiegelen, je kan je niet helemaal concentreren op je ideale lijn of rempunten, maar je leert
wel snel hoe andere rijders reageren en wat je het beste kan doen.
Ik vond dat door de DF rijders die ik ben tegengekomen netjes gereden werd

- RutgerK
De Nordschleife is officieel alleen maar links inhalen omdat het een openbare weg is.Robin Hartog schreef:Wat betreft richting aangeven: Ik heb "geleerd" dat als je naar rechts richting aangeeft, dat ze je links passeren. Dat heb ik meerdere malen gezien op de Nordschleife. En lijkt mij ook logisch..

- Dutch
Met Dutch en Dutch Jr.gijzbed-opc schreef: Rico en Perry
![]()
- Bert ///M3
Was jij er gisteren ook? Wel een 328i gezien maar wist niet dat jij er in zat.Knot schreef:Gister op Assen nog geoefend.. makkelijkste vind ik door 10m later in te sturen en daarvoor naar buiten te knipperen, kan de snellere achter je het duidelijk zien vooraf en wel insturen zodat jij er daarna weer direct achteraan kunt.
Dat vind ik zelf ook het makkelijkste, meestal komt de achterligger er vanzelf wel langs maar anders stuur je even later in en steek je je hand omhoog, dan weet ook iedereen waar ze aan toe zijn. Vooral als je meer PK hebt als je achterligger dan kan het voor diegene lastig zijn om er langs te komen. Want het probleem is dan namelijk dat ze er op uitacceleren ook niet langs komen zoals Frank suggereert, dat kan wel alleen als de 1 veel meer grip heeft maar als iedereen op slicks staat bijvoorbeeld dan werkt dat vaak niet. Valt en staat alleen met spiegels kijken, voorganger moet dan wel goed kijken wie er achter hem zit. Ik was gisteren ook niet echt snel op Assen dus dat was zeker in het begin weer een aardige oefening qua achterom kijken

- Knot
Je was met de gele neem ik aan? Heb nog altijd het beeld van de rode M3 vandaar dat ik er niet op gelet had anders was ik wel ff langsgelopen.
Dat zelf inhalen ging bij mij iig niet goed bij het merendeel. Heb slechts 193pk en een auto waar de subwoofer etc nog in lag. Blijf je een half rondje op iemand zn bumper hangen die zelf niet aan de kant gaat, die nemen het verhaal van "degene achter je moet van de lijn af en jou inhalen" iets TE letterlijk. Dan moet ik om er toch voorbij te komen wel een aanloop nemen en uit gaan remmen of weg gaan duwen omdat ik zelf ook lekker wil rijden.
Kom je uiteindelijk in situaties waarbij mensen voor je persé voor willen blijven en daardoor fouten gaan maken, sturen te laat in etc.. dacht ik 1x die gaat breed en dit pit in, ik netjes met 170 de ramshoek in om erachter te komen dat ze je totaal nog niet in de gaten hebben (of schijt aan je hebben) en je bij richting de GT gewoon links het gras in willen duwen... heb ik nog mooie beelden van, zal ik ff in het fototopic assen posten later als ik tijd heb.
Dat zelf inhalen ging bij mij iig niet goed bij het merendeel. Heb slechts 193pk en een auto waar de subwoofer etc nog in lag. Blijf je een half rondje op iemand zn bumper hangen die zelf niet aan de kant gaat, die nemen het verhaal van "degene achter je moet van de lijn af en jou inhalen" iets TE letterlijk. Dan moet ik om er toch voorbij te komen wel een aanloop nemen en uit gaan remmen of weg gaan duwen omdat ik zelf ook lekker wil rijden.
Kom je uiteindelijk in situaties waarbij mensen voor je persé voor willen blijven en daardoor fouten gaan maken, sturen te laat in etc.. dacht ik 1x die gaat breed en dit pit in, ik netjes met 170 de ramshoek in om erachter te komen dat ze je totaal nog niet in de gaten hebben (of schijt aan je hebben) en je bij richting de GT gewoon links het gras in willen duwen... heb ik nog mooie beelden van, zal ik ff in het fototopic assen posten later als ik tijd heb.
- Aad
Ik vindt persoonelijk dat er netjes gereden werd op Assen . en erg goed rekening gehouden werd met elkaar .
Met +/- 80 deelnemers gaat er natuurlijk altijd wel iets niet helemaal goed , ben zelf ook twee keer het gras in gegaan .
Met +/- 80 deelnemers gaat er natuurlijk altijd wel iets niet helemaal goed , ben zelf ook twee keer het gras in gegaan .
-
Op de bovenste foto van de laatste reeks.
AlexSTI en GarreTT(Gerrit)
AlexSTI en GarreTT(Gerrit)

- Mathieu
Inderdaad!
De laatste keer dat ik AlexSTI heb gezien was 's avonds tijdens de 24 du Mans, toen zag hij er een stuk beroerder uit, hik, burp.
He, Hans en Hans?
De laatste keer dat ik AlexSTI heb gezien was 's avonds tijdens de 24 du Mans, toen zag hij er een stuk beroerder uit, hik, burp.
He, Hans en Hans?
- Downforce Hans
Mathieu schreef:Inderdaad!
He, Hans en Hans?
Sorry Mathieu, maar wij Hans en Hans weten niet waar je het over hebt

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Nou deze Hans weet het wel.. dementie slaat snel toe Hans, merk ik al
Alex stomdronken naast de baan met 5 bier in zijn hand midden in de nacht...

- Downforce Hans
Ja peenvogel dat weet ik ook wel, ff mattie jennen klojo, begrijp je dan ook niks......................Hans R schreef:Nou deze Hans weet het wel.. dementie slaat snel toe Hans, merk ik al![]()

- Mathieu
Altijd blijven lachen, Hanz 

- GTRene
wat je ook kan doen als je denkt wat een irritatie krijg ik van die voorligger...ik kom er niet langs maar moet wel elke keer harder remmen dan nodig oid....dan kun jij het heft in handen nemen door dan maar ff de pits op te zoeken...1min wachten en dan weer verder scheuren
om een minuut of iets meer dicht te rijden op diezelfde persoon doe je wel ff over...iedereen "blij" tis toch geen race 
kan je materiaal meteen wat afkoelen.

kan je materiaal meteen wat afkoelen.
- Mathieu
Of hem/haar er gewoon afbeuken :!:
Dan ben je er ook wel voorbij...................
Dan ben je er ook wel voorbij...................