Officieel: BMW 5 Serie

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW introduceert nieuwe 5 Serie

Mooi
108
72%
Laat maar zitten
9
6%
Eerst 'in het echt' zien
34
23%

Totaal aantal stemmen: 151

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 10 jun 2010, 21:07

romo schreef:Zij de wielkasten weer niet goed opgevuld? Naar buiten toe dus?

Gadverdamme............................ :'(

Hangt die karrosserie er weer als een zandzak om heen..............................
Wees maar niet bang Robert. Dat zit wel goed, maar wel minimaal met 19".

Dat ding van mij: Die kont van dat ding is zo stoer. Heb nu alle plakkers eraf.

Neus met die led angel eyes ook en en profil die korte vooroverhang/haaienneus.

En hij staat er lekker breed op(de foto's doen 'm geen recht) ook icm met het verlaagde (704)M Technik onderstel.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jun 2010, 21:15

Gelukkig, vind het een fail van de ergste orde als die wielkasten er weer een beetje leeg bijstaan...........

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jun 2010, 15:16

ErikMartijn schreef:Vreemde kleurstelling, ik zou het zelf nooit kiezen, maar het ziet er wel gaaf uit hoor.. :)

Afbeelding
Afbeelding

Die styling 312 wielen zijn ook heel gaaf.. 8)
Is zoals anderen opmerkten juist een verademing ! Super kleurencombo, zowel buiten als binnen. Zoals ze op het F10 forum ook al opmerken is het jammer dat BMW met name saaie kleuren in het gamme heeft. Dit is dan eindelijk een grote stap vooruit. Aan de andere kant is Individual natuurlijk ook al mogelijk, maar die prijs maakt het niet binnen handbereik voor de meesten onder ons.

Ook erg gaaf

Afbeelding

Afbeelding

Havanna is ook een mooie kleur: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=367089

En die handbak met die sportstoelen: jezus wat nodigt dit plaatje uit om zelf in te stappen en te rijden !

Afbeelding

Of deze http://www.bimmerpost.com/forums/attach ... 1273767661

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2010, 14:23

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 jun 2010, 14:41

romo schreef:Ik vind het wel wat die kleur...........................gewoon eens heel wat anders, beetje Alpina achtig.....................laat maar doorkomen.............

En dan met een Lemmon lederen interieur ..........................tadaaaaaaaaaa :love:

Nogmaals dan maar.........................

Hoe meer ik dat groene kleurtje zie, des te mooier ik hem vind................ :love:

Dat blauw vind ik het dan net weer niet..................

romo

Bericht door romo » 19 jun 2010, 14:48

Robin schreef:

GVD wat een mooi filmpje.........................de klasse straalt er af.................je zou toch stante pede zelf zo`n kar kopen............................... :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2010, 14:52

romo schreef:
Robin schreef:

GVD wat een mooi filmpje.........................de klasse straalt er af.................je zou toch stante pede zelf zo`n kar kopen............................... :hmmm:
Buiten die auto (die gewoon die andere 19"ers moet hebben :mrgreen: ) zit 't filmpje ook fris in elkaar en de 'presentator' doet 't leuk. Niet te moeilijk. Niet te duur, maar wel goeie info in korte tijd op 'n frisse manier. Kan DF ook wel eens naar kijken.

romo

Bericht door romo » 19 jun 2010, 14:58

Dus ik gelijk naar de BMW configurator..........................wat een kl.te ding zeg, ik word er steeds uitgemieterd...................heel slecht zo iets......................

Dat groene kleurtje kan ik niet achterhalen....................

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2010, 15:33

Niet om hier verder te gaan met de discussie, maar dat filmpje zegt me nog minder over het rijden. De enige keer dat ik het stuur zie draaien is ook nog eens zonder handen :bag:

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2010, 15:44

Rico schreef:Niet om hier verder te gaan met de discussie, maar dat filmpje zegt me nog minder over het rijden. De enige keer dat ik het stuur zie draaien is ook nog eens zonder handen :bag:
Klopt, maar het is gewoon duidelijk informatief, professioneel en humoristisch beetje. Tuurlijk moet er meer geragd worden.

romo

Bericht door romo » 19 jun 2010, 15:49

Helemaal niet...............................dit is geen ragbak.............................dit is stijl.........................

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 19 jun 2010, 15:51

Juist, we weten nu in ieder geval dat Gordon Gekko het een fantastische auto vindt. :wink:

Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2010, 02:27

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0IgklnKK ... re=related[/youtube]

En 'n witte best leuk:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wr5QfxBe ... re=related[/youtube]

En 'n 528i (Japan):

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2010, 03:31

las ik nou laatst ook niet ergens dat ze ook bezig waren met een hybride...?
maar dan de 550i + goodies 480pk ofzo en zuiniger :D

in elk geval is deze 5-serie een topper in z'n klasse, tis een grote bak maar je ziet het niet tot je er naast staat...
dus heel mooie lijnen eigenlijk.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jun 2010, 13:21

romo schreef:Dat groene kleurtje kan ik niet achterhalen....................
Tasman green !

Geweldig overigens de US, gewoon alleen 535i en 550i ...

Robin

Bericht door Robin » 21 jun 2010, 13:24

Macboy schreef:
Tasman green !

en 528i....en misschien 530d...

romo

Bericht door romo » 21 jun 2010, 13:35

Macboy schreef:
Tasman green !

Prachtig.................heel sereen, heel stijlvol......................hoort bij zo`n kar.................

Waarom dan weer niet hier?

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jun 2010, 13:45

Je kijkt niet goed: kleurcode Metallic A81 Tasman.

romo

Bericht door romo » 21 jun 2010, 13:53

Akkoord, ik heb een configurator problem............

edit; net gechecked.....................maar die kleur staat niet bij de standaard aangeboden kleuren.............

Is dit een apparte optie?

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jun 2010, 13:57

Die eerste maakt duidelijk dat een voice over prima kan werken met beeld en het filmpje van die Japanners is natuurlijk geniaal in de mate van details. Prachtig om te zien hoe dat autom. parkeren werkt !

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jun 2010, 13:59

romo schreef:Is dit een apparte optie?
Hij staat gewoon in de prijslijsten vermeld.

http://www.bmw.nl/nl/nl/general/downloa ... nload=true

romo

Bericht door romo » 21 jun 2010, 14:24

Macboy schreef:
romo schreef:Is dit een apparte optie?
Hij staat gewoon in de prijslijsten vermeld.

http://www.bmw.nl/nl/nl/general/downloa ... nload=true

Dat klopt, maar bij de configurator staat ie er niet tussen...............FAIL

Tristan

Bericht door Tristan » 21 jun 2010, 15:24

Heb zojuist een proefrit van ca. 45 min. gemaakt in een F10 528iA:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allereerst, zilvergrijs zou niet mijn kleur zijn op deze auto. Zou liever in donkergrijs, blauw of zwart gaan aangezien ik dit een chiquere kleur vind. Ben wel erg benieuwd hoe hij in Alpinweiss zou uitkomen.

Maar goed, instappen, de juiste zitpositie creëren en dat was in de auto geen probleem. De optionele sportstoelen hadden voldoende stelmogelijkheden en stuur kon heerlijk naar je toe gezet worden. Dus zitpositie is gewoon goed, typisch BMW. Bij het wegrijden moest ik wel erg wennen aan de gevoelige gas- en rempedaal aangezien deze erg bekrachtigd zijn. Eenmaal onderweg krijg je al gauw beide goed onder controle.

De auto had ook optionele schakelflippers achter het stuur en met een kleine tik snel in manuele modus wordt gezet, alleen vond ik dat naarmate je de flippers gebruikt hebt, de bak zelf heel snel weer overschakeld naar auto-modus, soms iets te snel naar mijn mening. Bij manuele modus schakelt de bak erg snel en schakeltijden waren kort. Alleen als je in de 8e versnelling reed en bv. 80 km/u rijdt, moet je 6x flipperen om naar de 2e verzet te gaan. Dat is dus geen optie, dus dan alleen de kickdown gebruiken. Overigens vind ik de 8 versnellingen een beetje overkill, maar zal deels meewerken aan de Efficient Dynamics, maar voor manueel schakelen te veel van het goede.

Ook de diverse settings geprobeerd, normal, sport en sport+. Verschil qua demping vond ik niet groot, wel stuurt de auto wat zwaarder en directer in sport-modus. Maar geen schokkend verschil qua demping en weggedrag.

De motor ging gretig aan het gas, klonk tussen 5000 en 7000 rpm het lekkerst en motor moet op toeren gehouden worden om het beste eruit te halen. Gelukkig was dat geen probleem. Wel vond ik de motor wat vreemd klinken bij gas los. Auto blinkt niet uit qua koppel, maar wordt erg geholpen door de 8-traps automaat die zorgt dat je snel in het juiste toerengebied zit.

De verdere bedieningen in de auto heb ik niet geprobeerd, ben puur voor het rijden zelf gegaan en dat is me uitermate bevallen. Ondanks dat je het gewicht van de auto voelt, stuurt hij lekker direct (deels door Active steering) maar blinkt niet uit qua gevoel. Auto is wel goed te plaatsen bocht in en achtertrein heeft voldoende grip om de bocht door te accelereren. Met DSC off is een rokend binnenwiel bijna niet mogelijk, dus qua grip zit het wel snor.

Ik denk dat een 535i of 530d de beste motor is voor deze auto. Meer koppel onderin waardoor je wat rustig rijdt. Met de 528i moet je behoorlijk schakelen om het beste eruit te halen, geen straf, maar op een moment ben je dat zat en wil je net even wat meer power onderuit zonder veel te schakelen.

Al met al een begeerlijke auto met sportieve aspiraties zonder oncomfortabel te zijn. BMW geeft aan dit soort auto's nog steeds uitstekend te kunnen bouwen.

Zover mijn korte impressie.

Robin

Bericht door Robin » 21 jun 2010, 15:29

Mooi verhaal Tristan. Hoef IK 't niet meer te doen. :mrgreen:

Mee eens betr de automaat en 't hele verhaal mee eens. Ik moest wennen aan de indirecter PS3 voelende electrische stuurbekrachtiging.Maar man wat kan dat ding hard door 'n bocht voor zo'n boot.

Verder is de 535/550i voorzien van datzelfde electronische 'sperdiff' als de 135i die NIET aan remingrepen doet, maar iig wat power stuurt naar 't buitenste wiel zodat driftwerk best wel gaat.

romo

Bericht door romo » 21 jun 2010, 17:06

Doe maar een 550i , beetje chippen en klaar..................... :mrgreen:

Alhoewel, een gechipte 6 cilinder zal het ook best doen................het prijs verschil is ook absurd..................ok, de 6 cilinder it is...............

Plaats reactie