Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Martijn_bmw » 04 jul 2014, 10:27

Martin van der Zwaard schreef:Tipje voor de Frankrijk-gangers........hou je aan de snelheid!!

Ik ben begin juni op en neer naar Zuid-Frankrijk geweest en heb tot nu toe 3 bekeuringen mogen ontvangen.
Ze zijn er echt een flitsoffensief begonnen!! Je kan er echt nergens meer lekker doorrijden of je moet de consequenties accepteren.

1x 2km/h te hard €45,-
1x 3km/h te hard €45,-
1x 22km/h te hard €90,-

Alles na correctie en die is gelukkig redelijk groot in Frankrijk.
allemaal autoroute du soleil?

mooi ruk idd! mijn record Baarn-Cannes in 10uur ga ik dus niet meer halen :evil:

allen

Bericht door allen » 04 jul 2014, 10:32

Calculeer je de boetes in, kan het alleen nog maar meevallen. :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 jul 2014, 10:35

3km/h te hard is €45 en 22 te hard is €90. Nou, dan maar hele tijd 22 te hard rijden Martijn. :tooth:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 jul 2014, 10:39

Als ik dat zo zie moet je of precies Vmax rijden of 20 erboven.

Volgende week crossen we naar Benicassim (Valencia), gelukkig met 3-4 auto's, dan is de verleiding wat minder groot om te stampen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 jul 2014, 10:50

Robertdj schreef:Als ik dat zo zie moet je of precies Vmax rijden of 20 erboven.

Volgende week crossen we naar Benicassim (Valencia), gelukkig met 3-4 auto's, dan is de verleiding wat minder groot om te stampen.
klopt in FR is V-max+ 0-20km/h 45EUR en v-max + 21-30km/h 90EUR daarboven kan je redelijk aan de goden overgeleverd zijn en is het net hoe de pet van de gendarmerie staat op dat moment...

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 jul 2014, 13:12

Martijn_bmw schreef:allemaal autoroute du soleil?
Yep. 2x op de A6 tussen Macon en Dijon op nog geen 40km van elkaar en 1x op de A8 tussen Aix en Nice.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 jul 2014, 13:18

Martin van der Zwaard schreef:
Martijn_bmw schreef:allemaal autoroute du soleil?
Yep. 2x op de A6 tussen Macon en Dijon op nog geen 40km van elkaar en 1x op de A8 tussen Aix en Nice.
oke thnx! dat wordt dus extra opletten :D

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 jul 2014, 13:30

Wij gaan dus over 2 weken met de auto naar Zadar, Kroatie. Op de route stoppen we eerst nog in Postojna, Slovenie om familie te bezoeken. Dit heeft wellicht invloed op mijn vraag...

Hoe kunnen we nu het beste rijden? Ik krijg adviezen om via Passau/Graz te rijden om zo de Tauerntunnel en Karawankentunnel te vermijden, maar ik lees ook weer tegenstrijdige berichten dat het allemaal wel los loopt als je op een goed tijdstip bij de tunnels bent.

We zitten er ook aan te denken om 's nachts te rijden (dan wel 's ochtens heel vroeg), zodat de kleine kan doorslapen onderweg. we vertrekken op zondagavond, danwel 's maandags heel vroeg.

Vooralsnog denk ik nu, geen risico nemen en lekker via Passau (omstreeks daar overnachten) en dan de volgende dag Graz - Ljubljana - Postojna. Wat zijn jullie ervaringen?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 jul 2014, 14:19

Grappig, ben 2 maanden geleden op bezoek geweest bij Sloveense vrienden in Koper. Zijn toen ook bij Postojna Jama geweest. Wat een waanzinnig mooie grotten. Echte aanrader!

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 jul 2014, 14:43

tomgtr schreef:Grappig, ben 2 maanden geleden op bezoek geweest bij Sloveense vrienden in Koper. Zijn toen ook bij Postojna Jama geweest. Wat een waanzinnig mooie grotten. Echte aanrader!
So I heard! Mijn vrouw is er lang geleden ooit geweest en heeft me ook al meerdere keren gezegd dat het supermooi is.

Maar je hebt dus niet gereden neem ik aan?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 jul 2014, 15:28

Hahaha, you are right! Naar Venetie gevlogen en daar auto gehuurd. We gingen maar vier dagen. Venetie geweest en in die grotten en voor de rest beetje in en om huis gehangen bij Vrienden. Was geloof ik pasen en weer was niet zo super.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 05 jul 2014, 14:50

In plaats van met 2 106 Rallyes op vakantie gaan we nu (noodgedwongen) met een huurauto. Ik ben zo slim geweest om m'n sleutelbeen te breken. Kan niet rijden en ook niet in de passagiersstoel zitten. Aan de rechter kant gebroken dus m'n 4-punts kunnnen niet en normale bijrijdersgordel dus ook niet. Moet dus links achterin zitten. We gaan er maar t beste van maken.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 05 jul 2014, 20:22

Ah kut Martijn. :( Beterschap!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 jul 2014, 21:00

Klote man! Beterschap!

D. Peters
Auto: Etron GT

Bericht door D. Peters » 06 jul 2014, 10:16

Martijn M schreef:In plaats van met 2 106 Rallyes op vakantie gaan we nu (noodgedwongen) met een huurauto. Ik ben zo slim geweest om m'n sleutelbeen te breken. Kan niet rijden en ook niet in de passagiersstoel zitten. Aan de rechter kant gebroken dus m'n 4-punts kunnnen niet en normale bijrijdersgordel dus ook niet. Moet dus links achterin zitten. We gaan er maar t beste van maken.
Sterkte man, ik zit ook met een gebroken sleutelbeen thuis. Een week geleden gevallen met fietsen, maar het gaat elke dag beter! Over een week kan ik weer autorijden volgens de arts. Hopelijk gaat het bij jou ook zo snel.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 06 jul 2014, 15:24

Thanx here.! We gaan nu waarschijnlijk met een Passat CC. Lekker cruisen dan maar.
D. Peters schreef:
Martijn M schreef:In plaats van met 2 106 Rallyes op vakantie gaan we nu (noodgedwongen) met een huurauto. Ik ben zo slim geweest om m'n sleutelbeen te breken. Kan niet rijden en ook niet in de passagiersstoel zitten. Aan de rechter kant gebroken dus m'n 4-punts kunnnen niet en normale bijrijdersgordel dus ook niet. Moet dus links achterin zitten. We gaan er maar t beste van maken.
Sterkte man, ik zit ook met een gebroken sleutelbeen thuis. Een week geleden gevallen met fietsen, maar het gaat elke dag beter! Over een week kan ik weer autorijden volgens de arts. Hopelijk gaat het bij jou ook zo snel.
Wat een toeval, de fiets gunde het mij ook niet. Ik mag 4 weken niet rijden, daarna zie ik wel verder. Jij ook beterschap!

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 07 jul 2014, 18:12

Ik ben net terug van een heerlijke autovakantie. 4500km in 10 dagen viel mij niet tegen, zeker de terugreis van 1400km in één ruk was nieuw voor mij. Ging perfect. NL -> Meiringen (CH) -> Amelia (IT) via de Sustenpass -> Monaco -> Huis. Ook de Route de Soleil was nieuw voor mij, ik ben de enige vorige keer teruggereden vanuit Zuid-Frankrijk over Parijs. Nu over Luxemburg was net zo mooi rijden en net zo soepel. Ik ben alleen die tol zat. Zonde van brandstof en tijd, maargoed, het poortje steeds uitknallen heeft ook wel wat.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 07 jul 2014, 19:36

Sustenpass vind ik echt een geweldige weg :)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jul 2014, 09:06

Thomasss schreef:Ik ben alleen die tol zat. Zonde van brandstof en tijd, maargoed, het poortje steeds uitknallen heeft ook wel wat.
Daar ontkom je niet aan in Frankrijk. Of je moet over de Route National rijden.
Je kan tegenwoordig wel een chip kopen bij de ANWB zodat je door de poortjes van de Telepeage kan rijden. Kan je met max 30km/h gewoon blijven rijden en je krijgt de rekening vanzelf thuis.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jul 2014, 09:32

Martin van der Zwaard schreef:
Thomasss schreef:Ik ben alleen die tol zat. Zonde van brandstof en tijd, maargoed, het poortje steeds uitknallen heeft ook wel wat.
Daar ontkom je niet aan in Frankrijk. Of je moet over de Route National rijden.
Je kan tegenwoordig wel een chip kopen bij de ANWB zodat je door de poortjes van de Telepeage kan rijden. Kan je met max 30km/h gewoon blijven rijden en je krijgt de rekening vanzelf thuis.
inderdaad ideaal zo'n ding :thumbup:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jul 2014, 12:57

Ik wist het niet toen ik ging maar het was overal erg rustig dus geen last.
Maar volgend jaar haal ik er wel een denk. Veel makkelijker en geen gedoe met in de rij staan.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jul 2014, 14:34

Martin van der Zwaard schreef:Ik wist het niet toen ik ging maar het was overal erg rustig dus geen last.
Maar volgend jaar haal ik er wel een denk. Veel makkelijker en geen gedoe met in de rij staan.
indd. voor die eenmalige 7.5EUR aanschaf en administratiekosten van 1.20EUR per maand dat je hem gebruikt is het prima betaalbaar.

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 08 jul 2014, 22:35

Dat van dat kastje zag ik helaas te laat, dat was wel wat gewwest. En dat van die Sustenpass was puur toeval, toen ik mijn navi vertelde dat ik van Meiringen naar Italië wilde. En aangezien ik nog 700+km te gaan had heb ik toen maar besloten de Gotthardtunnel te nemen ipv de Pass. Komt wel weer :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 jul 2014, 09:40

Weer terug van twee weken Gardameer. Heb een heerlijke tijd gehad met vriendin en de kleine. In het voorseizoen valt het erg mee qua Nederlanders en drukte, ook de reden dat we nu zijn gegaan. Slechts twee nachten onweer en verder heerlijk gehad. Omgeving is inderdaad bijzonder toeristisch maar je moet de juiste plekjes weten te vinden. Ben persoonlijk ook meer gecharmeerd van het Comomeer, maar met die kleine is dit ideaal met top faciliteiten op een rustige camping.
Ook Venetië bekeken wat wij erg vonden tegenvallen. Supercarvalley maakte veel goed met bezoeken aan Lamborghini, Pagani en Ferrari. Genoten van zowel heerlijk ijs als perfecte espresso en fris fruitige wijntjes uit de omgeving.

Ritten gingen heerlijk en 1.350 km in één ruk was ook goed te doen met de Leon, de kleine heeft het perfect gedaan achterin. Ternauwernood een kettingbotsing van +- 20 auto's met 80km/h kunnen mijden door goed sturende Duitsers. Dat was even schrikken, maar de kleine at lekker door van zijn wafeltje :D

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 09 jul 2014, 11:12

Inmiddels ook weer terug van dikke 3 wk Italië (Caldonazo-meer en omgeving Bolzano). Heerlijke vakantie gehad waarbij de V70 D5 weer in positieve zin opviel als reismobiel. Ook na > 1.000 km relaxed uitstappen. Opvallende auto-momenten:
- met een noodvaart ingehaald worden door een Aventador op de Duitse Autobahn :)
- ingehaald worden door een X5 + aanhanger met daarop twee motoren. Hij reed 150 a 160 km/u met die combinatie :hmmm:
- prima weer gehad maar dikke regen op de terugweg op de A61 bij M.Gladbach. Als frequent Ringbezoeker weet ik dat je dan weg moet blijven van de linker rijstrook want de afwatering in de bochten naar links is belabberd: plassen die tot over de helft van de linker rijstrook komen dus mooi met 90 op de rechter strook blijven rijden. Mijnheer met zijn E-klasse dacht daar anders over en kwam met ca 130/u voorbij. 200m voor mij zag ik hem al gaan. Spinnend op een plas op de linker rijstrook en vervolgens links en rechts de vangrail geraakt en achterstevoren op de vluchtstrook tot stilstand gekomen :(. Dat was niet zo handig van die mijnheer.

Plaats reactie