Gran Turismo 5
-
Re: Gran Turismo 5
Maar ik ben geen Forza-fan, ik ben een fan van race games.
Ik hoop dat jij gelijk krijgt, maar de verwachtingen zijn hoog door de bizarre tijd die de ontwikkeling gekost heeft. Dan moet het meer zijn dan een spel met prachtige graphics, dat vind ik het minst belangrijke.
Ik hoop dat jij gelijk krijgt, maar de verwachtingen zijn hoog door de bizarre tijd die de ontwikkeling gekost heeft. Dan moet het meer zijn dan een spel met prachtige graphics, dat vind ik het minst belangrijke.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
De verwachtingen zijn enorm hoog ja, is ook niet gek.
Maar wat ik er tot nu toe van heb gezien, dan weet ik al dat ik het spel grijs zal spelen. Ook al is de besturing gelijk aan GT4 (die was toch niet zo slecht?), is het geluid niet zoals bij Forza (heb ik me bij GT4 ook nooit aan gestoord) en is het schademodel niet compleet bij alle auto's (heb ik ook niet gemist bij GT4).
Misschien ben ik iets minder kieskeurig en kritisch.
Het gaat mij er om dat ik met enorm veel auto's op enorm veel verschillende circuits kan rijden onder allerlei weersomstandigheden :banaan:
Maar wat ik er tot nu toe van heb gezien, dan weet ik al dat ik het spel grijs zal spelen. Ook al is de besturing gelijk aan GT4 (die was toch niet zo slecht?), is het geluid niet zoals bij Forza (heb ik me bij GT4 ook nooit aan gestoord) en is het schademodel niet compleet bij alle auto's (heb ik ook niet gemist bij GT4).
Misschien ben ik iets minder kieskeurig en kritisch.
Het gaat mij er om dat ik met enorm veel auto's op enorm veel verschillende circuits kan rijden onder allerlei weersomstandigheden :banaan:
-
- Auto: M3P, 130i
Ik vind alles best, zolang er maar geen f*cking "anti-afsnijgras" in zit.... 

-
Volgens mij is het nu zo dat je een ''grip penalty'' krijgt, net als in het echt als je over het gras/grind gaat ipv. van die belachelijk tijd penalty.indobesar schreef:Ik vind alles best, zolang er maar geen f*cking "anti-afsnijgras" in zit....
Dat was soms echt drama, zeker op bijv. Fuji Speedway met dat immens lange rechte stuk

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Dus toch.
Gran Turismo 5 Delayed Until “This Holiday Season”
Via the official PlayStation US Blog:
We can confirm that Gran Turismo 5 will not be available this November 2nd, but the game’s release will be coming this holiday season.
We sincerely apologize to GT fans for the delay, however, creator Kazunori Yamauchi and the team at Polyphony Digital want to make certain they are creating the perfect racing experience, and we are confident that this ambitious game will exceed expectations when it launches.
Expect this delay to apply to all regions around the world – I will update this post as other official sources continue to update for Europe, Asia, and Australia/NZ.
- Kevin20v
Ik ga dus voorlopig zeker geen nieuwe PS3 bestellen, het is net Duke Nukem 

-
Nee hoor, ik ben totaal geen Forza fan. Heb GT1, 2 en 3 dan ook veel gespeeld. Toen ik echter GT4 ging spelen had ik direct het gevoel van "Hmmm.... dit is gewoon een soort GT3 2.0". Toen ik GT5 Prologue voor het eerst ging spelen had ik hetzelfde, GT3/GT4 maar dan weer ff mooier.Richardt. schreef:Ik blijf er bij dat dit spel gewoon een keiharde knaller gaat worden
En ik voorspel ook dat de mensen die Forza-fan zijn, GT tot in den treure af blijven kraken.
So be it, beetje hetzelfde idee als met FIFA vs PES
- Chris van S.
Drommels Drommels! 

- Macboy
Kees zegt ook nergens dat het geen succes wordt. Tuurlijk wordt het een immens succes met miljoenen verkopen wereldwijd. Dat maakt echter niet dat het spel geschikt is voor een simmer als Kees.
Ik bekijk het spel gewoon als fungame. Als je dat doet, dan is het helemaal geweldig en alles wat boven de streep uitkomt is alleen maar mooi meegenomen nietwaar ?
Ik kan niet wachten tot de kerst 2010 !!!!
Ik bekijk het spel gewoon als fungame. Als je dat doet, dan is het helemaal geweldig en alles wat boven de streep uitkomt is alleen maar mooi meegenomen nietwaar ?
Ik kan niet wachten tot de kerst 2010 !!!!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik ook niet nee.Macboy schreef: Ik kan niet wachten tot de kerst 2015 !!!!

- Robin Hartog
Pfff... Nouja, heb ik iig nog even tijd om te sparen voor een mooi stuurtje incl. steun. 

-
Ik heb net een nieuw stuur + Wheel Stand Pro aangeschaft voor GT5, wordt dus helaas wat langer wachten.Robin Hartog schreef:Pfff... Nouja, heb ik iig nog even tijd om te sparen voor een mooi stuurtje incl. steun.
Misschien toch maar F1 kopen om in de tussentijd wat te oefenen

-
http://www.gtplanet.net/ps3-firmware-th ... -5s-delay/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fuck die spleetoog, er is iedere keer wel wat..
Dit spel wordt grafisch WOW en speelt weer als een krant! zelfde als al die andere kutdelen ervoor..
Dit spel wordt grafisch WOW en speelt weer als een krant! zelfde als al die andere kutdelen ervoor..
-
OnlineErik dB
Ik hoop eigenlijk op een mooi pakket-aanbiedinkje....., en ondertussen frustreer ik de economie wel verder door het geld lekker op de bank te laten staan :jenna:PatrickC2 schreef:Ik heb net een nieuw stuur + Wheel Stand Pro aangeschaft voor GT5, wordt dus helaas wat langer wachten.Robin Hartog schreef:Pfff... Nouja, heb ik iig nog even tijd om te sparen voor een mooi stuurtje incl. steun.
Misschien toch maar F1 kopen om in de tussentijd wat te oefenen
- VLA
Tja die "kutdelen" waren anders wel mega populair (wellicht zelfs de meest succesvolle racegames ooit), en dat zal deze ook wel worden. Vond de voorgaande delen altijd wel goed spelen, anders zou ik de komende ook niet kopen. Betere racegame vind je ook niet op de PS3.Paul schreef:Fuck die spleetoog, er is iedere keer wel wat..
- Robin Hartog
Ach, in de tussentijd maar vermaken dan met Need For Speed Hot Pursuit 2010.

- Mari Oh Oh!
De halve wereld is ook aan de Prius, iPhone en Senseo.VLA schreef:Tja die "kutdelen" waren anders wel mega populair (wellicht zelfs de meest succesvolle racegames ooit), en dat zal deze ook wel wordenPaul schreef:Fuck die spleetoog, er is iedere keer wel wat..

Ik ga gewoon even afwachten want het zou deze keer zo maar eens wel leuk kunnen worden, maar GT5P had ik erg snel gezien en daarna nooit weer aangeraakt. Net als de delen ervoor eigenlijk. Grafische praal en nog meer wagens zijn niet genoeg om mij nog een keer over de streep te trekken. Ik kan nog niet oordelen over GT5, maar (persoonlijke) resultaten uit het verleden geven mij geen goede hoop.
Ik snap dat velen er door aangetrokken worden, maar het is misschien ook iets te populair om echt goed te zijn.

- Macboy
Gisteren met de Renault Clio Sport V6 op Suzuka gereden. Diegene die met droge ogen durft te beweren dat dat geen fun racen is die moet zich echt laten nakijken ! Jezus wat heb ik gelachen en genoten. Zie ik voor me een Golf V GTI, echt subliem getekend allemaal, dikke fun. Die Renault die rijdt best lastig en tricky en mogelijk niet heel realistisch, maar het gevoel dat de auto geeft in het stuur is wel heel realistisch. Lift off in de gloria, echt dikke dikke pret man 

- Chris van S.
Das toevallig Ilja, gisteren heb ik ook op Suzuka gereden. Maar dan met de Honda NSX.
Wat heeft die auto een heerlijke balans. Om goed hard te gaan moet je de auto tegen je gevoel in de bocht in gooien cq inremmen. De auto glijd dan lekker door de bochten en in de meeste gevallen kom je toevalligerwijs aan het einde van de bocht uit. Zeker omdat de NSX redelijk helt door de bochten heen verwacht je dat niet echt....
Ik rijd met de NSX betere rondetijden dan met de Ferrari F430. Er zullen auto's zijn die harder gaan. Maar die auto's geven wat mij betreft minder GT5P DF.
Voordat ik het wist had ik met tijdrijden een rondje of 15 achter elkaar gereden op het lange circuit.
Als je GT5P hebt uitgespeeld kan je wel degelijk jezelf uitdagen.
Wat heeft die auto een heerlijke balans. Om goed hard te gaan moet je de auto tegen je gevoel in de bocht in gooien cq inremmen. De auto glijd dan lekker door de bochten en in de meeste gevallen kom je toevalligerwijs aan het einde van de bocht uit. Zeker omdat de NSX redelijk helt door de bochten heen verwacht je dat niet echt....
Ik rijd met de NSX betere rondetijden dan met de Ferrari F430. Er zullen auto's zijn die harder gaan. Maar die auto's geven wat mij betreft minder GT5P DF.
Voordat ik het wist had ik met tijdrijden een rondje of 15 achter elkaar gereden op het lange circuit.
Als je GT5P hebt uitgespeeld kan je wel degelijk jezelf uitdagen.
-
Net ook heel even GT5P gespeeld, met een Ford GT online op Suzuka.
En gelijk twee punten waar ik me erg aan stoor. De lange laadtijden in het algemeen en vooral als je online wilt duurt het een eeuwigheid voordat je eindelijk kunt racen.
Overigens wel gelijk 2e geworden, jammer dat de race maar 2 ronden duurde en je daarna weer een x aantal minuten bezig bent voor de volgende race
En gelijk twee punten waar ik me erg aan stoor. De lange laadtijden in het algemeen en vooral als je online wilt duurt het een eeuwigheid voordat je eindelijk kunt racen.
Overigens wel gelijk 2e geworden, jammer dat de race maar 2 ronden duurde en je daarna weer een x aantal minuten bezig bent voor de volgende race

- Chris van S.
Die laadtijd kan je enigszins versnellen door je connectie snelheid te verhogen.
- VLA
GT5P vind ik echt heerlijk spelen met de Amuse S2000, wat een fun zeg. In het begin beetje lastig om onder controle te houden, maar als je hem eenmaal leert kennen kun je er echt hard mee gaan. Check de replays maar van de top10 rijders, ziet er best spectaculair uit.
-
Je bedoelt gewoon mijn internetsnelheid?Chris van S. schreef:Die laadtijd kan je enigszins versnellen door je connectie snelheid te verhogen.
Als ik bijv. COD MW2 speel heb ik geen last van trage connectietijden, dat gaat gewoon lekker vlug. Ik vond het laden van GT4 al lang duren (offline) en bij GT5P is het niets beter. Online duurt het gewoon echt 3 of 4x zo lang als bij bijv. MW2
Dat is idd. een heerlijke wagen. Mits goed afgesteld kun je daar erg hard mee rijden 8)GT5P vind ik echt heerlijk spelen met de Amuse S2000, wat een fun zeg. In het begin beetje lastig om onder controle te houden, maar als je hem eenmaal leert kennen kun je er echt hard mee gaan. Check de replays maar van de top10 rijders, ziet er best spectaculair uit.