Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door romo » 10 mar 2010, 07:36

Komt ik meteen op het volgende verhaal waar ik vanmiddag nog met hielke over gesproken heb. Het is voor mij steeds moeilijker om geld te geven voor auto s die het net niet zijn. Ik zeg niet dat je een csl moet kopen zo zijn er mensen die gek zijn bijv een alfa 75 en zijn rijeigenschappen zo heeft ieder zijn ding. Maar ik zie het nu op dit moment niet om bijv veel geld uit te geven voor nieuwe daily s als bijv een RS4 etc. Het zijn uiteindelijk auto s die het net niet zijn en je uiteindelljk gaat ergeren aan de zwakheden als je ze pust. Het is voor mij belangrijker om een auto te kiezen die mij uitdaagd en die niet verveeld en de CSL is daar een van.



Dan zou ik er maar zuinig op zijn........................want er wordt nagenoeg niets meer in die richting af fabriek gemaakt................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 10 mar 2010, 11:43

mooi verhaal Andre, je moet dan ook wel een beetje iemand zijn die af en toe limieten opzoekt zoals jij kan.
tis sowieso een heel mooie kar zo'n CSL

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Steven N. » 10 mar 2010, 12:18

Andre schreef:Komt ik meteen op het volgende verhaal waar ik vanmiddag nog met hielke over gesproken heb. Het is voor mij steeds moeilijker om geld te geven voor auto s die het net niet zijn. Ik zeg niet dat je een csl moet kopen zo zijn er mensen die gek zijn bijv een alfa 75 en zijn rijeigenschappen zo heeft ieder zijn ding. Maar ik zie het nu op dit moment niet om bijv veel geld uit te geven voor nieuwe daily s als bijv een RS4 etc. Het zijn uiteindelijk auto s die het net niet zijn en je uiteindelljk gaat ergeren aan de zwakheden als je ze pust. Het is voor mij belangrijker om een auto te kiezen die mij uitdaagd en die niet verveeld en de CSL is daar een van.
Ik volg je gedachte helemaal. Op dit moment deel ik je mening ook zeker. Al kan ik wel begrijpen dat mensen een RS4 oid aanschaffen. Als je snelle rechtuit km's wil maken met een goed ogende wagen dan heb je een perfecte sleurder. Nieuw zou ik het absoluut nooit kopen (prive) aangezien er genoeg aanbod is met de kop eraf, met name Duitsland natuurlijk.

Zelf zal ik ook altijd een scherp sturende (semi) racer willen hebben. Maar daarnaast vind ik een daily rechtuitbrander zo gek nog niet, zolang je maar in je achterhoofd hebt dat de racer er nog is. Nu denk ik niet dat jij heel veel km's maakt en kan ik je keuze begrijpen.

Hetzelfde heb ik nu met mijn E36. Na een tijdje ben ik gewoon uitgekeken op een auto en moet er iets veranderen. Wat ik nu vooral mis is vermogen. Met de 200pk die ik aanboord heb is het prima sturen, maar de rechtuit snelheid valt me steeds meer tegen. Dan zou je dus denken dat er iets anders moet komen. Vind een Z3M nog altijd interessant maar past op dit moment niet in m'n studentenbudget en is nog altijd nog lang zo scherp niet als m'n 325i en een stuk listiger op de limiet. Ik zal dus nog een flinke tijd in de E36 blijven rijden, maar zit nog wel altijd te denken aan een S50 onder de kap.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Andre » 10 mar 2010, 13:15

Die 325i is niet verkeerd die heb jij ook naar je hand gezet. Een geeft mega fun als je hem pust.

Auto s kosten mega veel geld en een auto moet mij dan wel uitdagen en als ie niet uitdaagd moet ie ook niet de wereld kosten. Diesel zou dan prima bevallen.

Joost BMW
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:11
Locatie: E46 ///M3 Coupe

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Joost BMW » 10 mar 2010, 13:31

helaas is (en blijft...) het aanbod zeer beperkt...
voor mij voldoet de normale M3 nog prima en blijft er nog wat over om over te dromen :)

mijn csl :)
Afbeelding

Joost H.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Joost H. » 10 mar 2010, 13:39

coole figures 8)

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door MX5T » 10 mar 2010, 13:52

Steven Nauta schreef:[Wat ik nu vooral mis is vermogen. Met de 200pk die ik aanboord heb is het prima sturen, maar de rechtuit snelheid valt me steeds meer tegen. Dan zou je dus denken dat er iets anders moet komen. Vind een Z3M nog altijd interessant maar past op dit moment niet in m'n studentenbudget en is nog altijd nog lang zo scherp niet als m'n 325i en een stuk listiger op de limiet. Ik zal dus nog een flinke tijd in de E36 blijven rijden, maar zit nog wel altijd te denken aan een S50 onder de kap.
Indachtig het hieronder copy/paste stukje van een oude rot zit de echte fun in de moeilijkheidsgraad en is dus een auto als de Z3M, die volgens jouw zeggen "een stuk listiger op de limiet is", juist de perfecte keuze
Meer vermogen doet in principe ook niet meer dan de moeilijkheidsgraad verhogen
Terug naar het plezier in de sport. Simca 1000 motor achterin (net als bij Porsche) en aandrijving op de achterwielen. Driften konden die Simca‘s, machtig. De achterveren werden met een winding ingekort en dat was het. Rijden maar en het werkte. Mijn eerste race reed ik in de toerwagenklasse tot 1000 cc. Ik werd 23e van een veld van ca 35 wagens. Het is altijd mijn mooiste race gebleven. Wat een spanning, wat machtig om te doen. Wel werd ik 2 X gelapt door Ed Swart en Appie Goedemans. Logisch want die reden met Fiat Abarth fabriekswagens. Het maakte allemaal niet uit, rijden in de Simca was fantastisch. Vraag het ook Jan Lammers, Hans Deen, mijn broers Jim en Loek en vele anderen.

Maar nu komt het. Die Simca had 50 pk. Een Suzuki Alto heeft op dit moment al 63 pk, maar daar zien ze je al mee aankomen op het circuit. . Wat ik wil zeggen is dat we ons laten verwennen met fantastische auto‘s en dan de rest minderwaardig vinden. Maar die fantastische auto‘s kunnen we niet betalen en daarom rijden we maar beter helemaal niet. Kijk, daar doe je jezelf vreselijk mee tekort. Er was niets mis met die Simca 1000 en dat zou het nu nog niet zijn. Er is ook niets mis met een Volvo 360 Geen Modena (125 pk), een BMW E30 (170 pk), een Unipart Seat Ibiza TDI (145 pk). Het gaat niet alleen om het vermogen. Het gaat ook om de moeilijkheidsgraad. Dat Simcaatje reed op straatbanden. Clebert Colombe V10, de beste straatband voordat er Toyo‘s waren. Maar op snelheid had je je handen vol. Een snelle ronde zonder fouten was altijd schaars. Hoe beter de banden hoe minder de lol.

En dan is er natuurlijk de competitie. Ik was altijd een wedstrijdbeest. Maakte niet uit waarin of waarmee. "wedstrijdje?" en dan ging je weer. Ook wedstrijdjes die je eigenlijk niet kon winnen. Toch doen, want het gaat niet om het winnen maar om de competitie. Jan Lammers en Cor Euser reden een gastenwedstrijd in de Volvo‘s Geen Modena. Beiden hadden een machtige race en konden slechts nipt winnen van de specialisten in de klasse.

Een ander voorbeeld. Ik heb een aantal vrienden die hebben verstand van wijn. Cursus gevolgd en zo, slokje nemen, moeilijk kijken en er mankeert altijd wat aan. Ik vind wijn ook lekker, maar voor mij is het al gouw goed. Mijn favoriet is Cotes de Ventoux van ca € 3.00, altijd goed. Willen ze mij uitleggen hoe dat werkt met die wijn en waar het bijzondere in zit. Maar ik wil dat niet weten. Hun wijn kost ten minste het 10-voudige en er mankeert altijd wat aan. Die van mij kost weinig en is altijd goed. Vergelijk het met auto‘s en er zijn mensen die alles onder een Porsche GT3 te min vinden. Natuurlijk is dat een fantastische auto. Maar het plezier is niet 50 X zo groot. Misschien nog niet eens 2 X. Maar de kosten zijn wel 50 tot 100 X zo hoog. Blijf je gewoon dan vind je Patat, Cotes de Ventoux en Volvo‘s heel erg lekker.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Macboy » 10 mar 2010, 16:25

Andre schreef:Net even de CSL uitgelaten.

Ik had wat aanpassingen gedaan met de uitlijning. Om hem nog meer naar me hand te zetten. Maar gatverdamme wat staat ie nou goed voor straat. Ik kon er maar niet over uit. Ik dacht van nou moet ik naar huis het was mooi ah nee nog een keer een bocht aanvallen. Echt ongelooflijk wat een auto dit is. Die balans is me op me lijf geschreven zoals ie nou stuurt. Het zo heerlijk om een auto op onder en overstuur te rijden. Het lichtere gewicht van csl de dikkere stabi s het onderstel motor airbox alles is als een zwitseruurwerk op elkaar afgestemd. Anno 2010 is er nog steeds bijna niks te koop die dit evenaart in zijn standaard vorm. Mijn 130i racer in zekere zin wel maar is niet meer te gebruiken op straat en mist altijd nog een hoogtoerige M motor. Een GT3 is the next big thing maar de balans van een porsche is heel anders maar heeft die uitdaging weer in andere balans. Die geeft midbend veel onderstuur en als ie in overstuur gaat zijn de sliphoeken groter. En daar is juist de balans van de CSL zo mooi. Je drift niet en je drift wel om op die rand te rijden is in de csl zo mooi. Voor mij perfectie. Nog niet een auto gehad die alles aanvinkt.

Komt ik meteen op het volgende verhaal waar ik vanmiddag nog met hielke over gesproken heb. Het is voor mij steeds moeilijker om geld te geven voor auto s die het net niet zijn. Ik zeg niet dat je een csl moet kopen zo zijn er mensen die gek zijn bijv een alfa 75 en zijn rijeigenschappen zo heeft ieder zijn ding. Maar ik zie het nu op dit moment niet om bijv veel geld uit te geven voor nieuwe daily s als bijv een RS4 etc. Het zijn uiteindelijk auto s die het net niet zijn en je uiteindelljk gaat ergeren aan de zwakheden als je ze pust. Het is voor mij belangrijker om een auto te kiezen die mij uitdaagd en die niet verveeld en de CSL is daar een van.
Heerlijk verhaal om te lezen Andre. Ik geniet met je mee vanachter mijn scherm !

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 772
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door BamiesGTA » 10 mar 2010, 16:33

Joost BMW schreef:helaas is (en blijft...) het aanbod zeer beperkt...
voor mij voldoet de normale M3 nog prima en blijft er nog wat over om over te dromen :)

mijn csl :)
Afbeelding
Welk merk is die CSL? :roll:

En inderdaad, coole figuren!

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Tom » 10 mar 2010, 16:35

BMW

Joost BMW
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:11
Locatie: E46 ///M3 Coupe

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Joost BMW » 10 mar 2010, 16:48

Kyosho 1:18 BMW M3 CSL, inmiddels zo zeldzaam als de echte ;)
figures zijn van Metal Gear Solid
:)

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 772
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door BamiesGTA » 10 mar 2010, 17:03

Joost BMW schreef:Kyosho 1:18 BMW M3 CSL, inmiddels zo zeldzaam als de echte ;)
figures zijn van Metal Gear Solid
:)
Inderdaad. Ging twijfelen of ik hem ook had (heb mn modelauto's nog steeds niet uitgestald, staan er nog 30+ in een kast), bleek het de Kyosho M3 GTR te zijn...
CSL is inderdaad zeldzaam :wink:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Steven N. » 10 mar 2010, 18:03

Tom schreef:BMW
:lol:
Ringmazda schreef:
Terug naar het plezier in de sport. Simca 1000 motor achterin (net als bij Porsche) en aandrijving op de achterwielen. Driften konden die Simca‘s, machtig. De achterveren werden met een winding ingekort en dat was het. Rijden maar en het werkte. Mijn eerste race reed ik in de toerwagenklasse tot 1000 cc. Ik werd 23e van een veld van ca 35 wagens. Het is altijd mijn mooiste race gebleven. Wat een spanning, wat machtig om te doen. Wel werd ik 2 X gelapt door Ed Swart en Appie Goedemans. Logisch want die reden met Fiat Abarth fabriekswagens. Het maakte allemaal niet uit, rijden in de Simca was fantastisch. Vraag het ook Jan Lammers, Hans Deen, mijn broers Jim en Loek en vele anderen.

Maar nu komt het. Die Simca had 50 pk. Een Suzuki Alto heeft op dit moment al 63 pk, maar daar zien ze je al mee aankomen op het circuit. . Wat ik wil zeggen is dat we ons laten verwennen met fantastische auto‘s en dan de rest minderwaardig vinden. Maar die fantastische auto‘s kunnen we niet betalen en daarom rijden we maar beter helemaal niet. Kijk, daar doe je jezelf vreselijk mee tekort. Er was niets mis met die Simca 1000 en dat zou het nu nog niet zijn. Er is ook niets mis met een Volvo 360 Geen Modena (125 pk), een BMW E30 (170 pk), een Unipart Seat Ibiza TDI (145 pk). Het gaat niet alleen om het vermogen. Het gaat ook om de moeilijkheidsgraad. Dat Simcaatje reed op straatbanden. Clebert Colombe V10, de beste straatband voordat er Toyo‘s waren. Maar op snelheid had je je handen vol. Een snelle ronde zonder fouten was altijd schaars. Hoe beter de banden hoe minder de lol.

En dan is er natuurlijk de competitie. Ik was altijd een wedstrijdbeest. Maakte niet uit waarin of waarmee. "wedstrijdje?" en dan ging je weer. Ook wedstrijdjes die je eigenlijk niet kon winnen. Toch doen, want het gaat niet om het winnen maar om de competitie. Jan Lammers en Cor Euser reden een gastenwedstrijd in de Volvo‘s Geen Modena. Beiden hadden een machtige race en konden slechts nipt winnen van de specialisten in de klasse.

Een ander voorbeeld. Ik heb een aantal vrienden die hebben verstand van wijn. Cursus gevolgd en zo, slokje nemen, moeilijk kijken en er mankeert altijd wat aan. Ik vind wijn ook lekker, maar voor mij is het al gouw goed. Mijn favoriet is Cotes de Ventoux van ca € 3.00, altijd goed. Willen ze mij uitleggen hoe dat werkt met die wijn en waar het bijzondere in zit. Maar ik wil dat niet weten. Hun wijn kost ten minste het 10-voudige en er mankeert altijd wat aan. Die van mij kost weinig en is altijd goed. Vergelijk het met auto‘s en er zijn mensen die alles onder een Porsche GT3 te min vinden. Natuurlijk is dat een fantastische auto. Maar het plezier is niet 50 X zo groot. Misschien nog niet eens 2 X. Maar de kosten zijn wel 50 tot 100 X zo hoog. Blijf je gewoon dan vind je Patat, Cotes de Ventoux en Volvo‘s heel erg lekker.
Heel mooi verhaal Ton, dat is ook precies waar ik me van bewust ben. Ik vind het juist bijzonder leuk om op de limiet te rijden, maar juist dat is waar ik maar beperkte mogelijkheden in heb qua budget. Ik kan namelijk maar een bepaald aantal trackday's in een jaar rijden. De winst zit bij mij ook niet in het vermogen of hoe de wagen eruit ziet, maar juist in mijn eigen rijkunsten. Dit is dus het punt waar ik aan moet werken, kritischer kijken naar mijn ronden, het juist instellen van mijn onderstel en de juiste samenwerking hierin vinden. Die 200pk is ook wel genoeg, maar de helft meer blijft trekken.

herwinbmw
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:36

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door herwinbmw » 10 mar 2010, 18:30

even autogespot kijken zijn meerdere zwarte op NL kenteken en in totaal met grijs 21 op NL kenteken

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Snipe » 10 mar 2010, 18:33

Andre schreef:zwarte of grijze het maakt geen reet uit als je lekker aan het rijden bent.
Zwart? Grijs? Hoezo?

Afbeelding

Geniaal.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door MX5T » 11 mar 2010, 01:51

Steven Nauta schreef: Ik vind het juist bijzonder leuk om op de limiet te rijden, maar juist dat is waar ik maar beperkte mogelijkheden in heb qua budget. Die 200pk is ook wel genoeg, maar de helft meer blijft trekken.
Het was mij al duidelijk dat een Z3M met een studentenbudget een wat moeilijke combinatie is. Om toch met een beperkt budget op de limiet te rijden is eigenlijk eenvoudig, zoals hiervoor al min of meer aangegeven...............rijden met gebruikte straatbanden. Voor weinig geld heb je dan banden waardoor je ook sneller kunt switchen van bandenmerk of type wat je vaardigheid verhoogt om de auto op die andere banden optimaal te laten presteren. Minder grip ontlast ook je remsysteem, kortom het rijden wordt stukken goedkoper en blijft even uitdagend, wel wat minder spraakmakende tijden op de klok maar hoe belangrijk is dat met deze auto uiteindelijk

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Shakes » 11 mar 2010, 07:59

Heb het schaalmodel nog nieuw in doos staan.

Collectors item dus, mooi!

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5072
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Fernando » 11 mar 2010, 08:11

Shakes schreef:Heb het schaalmodel nog nieuw in doos staan.

Collectors item dus, mooi!
Wat wil je ervoor hebben dan? :angel:










Weinig kans, ik weet het....

Joost BMW
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:11
Locatie: E46 ///M3 Coupe

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Joost BMW » 12 apr 2010, 21:47

staat er weer eentje op autoscout http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bhflsu3zq1ue

heeft denk ik wel wat moeten doorstaan die auto... :roll:
Nieuw CSL stuur
Nieuw differientieel
Nieuwe schokdempers
4 Nieuwe 19 inch banden

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Christoph » 12 apr 2010, 21:49

Joost BMW schreef:staat er weer eentje op autoscout http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bhflsu3zq1ue

heeft denk ik wel wat moeten doorstaan die auto... :roll:
Nieuw CSL stuur
Nieuw differientieel
Nieuwe schokdempers
4 Nieuwe 19 inch banden
Je weet van wie die is right? ... :lol:

Joost BMW
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:11
Locatie: E46 ///M3 Coupe

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Joost BMW » 12 apr 2010, 21:53

geen idee :oops:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Hans » 12 apr 2010, 21:54

Gaat die CSL van Andre nu alweer in de verkoop?

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Ahmed » 12 apr 2010, 21:54


Joost BMW
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:11
Locatie: E46 ///M3 Coupe

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Joost BMW » 12 apr 2010, 21:56

lol oops sorry, dacht dat andre een zwarte had... ;)

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5072
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door Fernando » 12 apr 2010, 21:59

Stelletje slaapkoppen.... :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 14 gasten