Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Andre

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Andre » 09 nov 2016, 09:39

11 miljoen immigranten dachten een verblijfsvergunning te krijgen in Amerika. Die kunnen het wel vergeten.

Operation Clean Sweep!

Het tij keert de mensen zijn er klaar mee. Amerika voor de Amerikanen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 nov 2016, 09:57

Even weer geplaatst, Rene had 'm op de vorige pagina.
Topverhaal wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Robin op 09 nov 2016, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 nov 2016, 09:58

De soep wordt daar echt niet zo heet gegeten als dat het wordt opgediend. Mooi dat de kliek die daar eens opgeschud wordt.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2016, 09:59

Ennuh Hanz, hij wil Detroit weer op de kaart zetten:)

dvh

Bericht door dvh » 09 nov 2016, 10:11

Hielke

Bericht door Hielke » 09 nov 2016, 10:11

Zo, deze zag ik niet aankomen.

Die peilers kunnen per direct aan de carriëre switch.

Deze uitslag gaat Amerika op de middellange termijn geen goed doen. En dat was met een keuze voor Clinton niet anders geweest. De belangrijkste democratie op aarde is een verdeeld land.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 nov 2016, 10:12

Brexit
GeenPeil
Trump

Oh, wat krijgen het establishment en de gutmenschen klop. :)

Ik kijk nooit TV maar vanavond ga ik speciaal naar DWDD en Pauw kijken, dat wordt humor. Denk dat de pure azijn uit de TV komt lopen!
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 09 nov 2016, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 nov 2016, 10:35

dvh schreef:
Bram schreef:Zo zie je maar. Met geld, een tegenstander die blijkbaar minstens zoveel weerstand oproept en populistische kreten valt heel veel te winnen.
Volgend jaar verkiezingen NL...
Maak je borst maar nat.
Jup :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2016, 10:50

Wouter81 schreef:Brexit
GeenPeil
Trump

Oh, wat krijgen het establishment en de gutmenschen klop. :)

Ik kijk nooit TV maar vanavond ga ik speciaal naar DWDD en Pauw kijken, dat wordt humor. Denk dat de pure azijn uit de TV komt lopen!
LOL zo dacht ik ook exact!
'Onze' pleister op de wond dat we Zwarte Piet zijn kwijtgeraakt. :tong:

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2016, 10:58

Maar gelukkig hebben de gutmenschen hier nog 'n troef achter de hand:)
http://www.nu.nl/buitenland/4348201/erd ... rkije.html" onclick="window.open(this.href);return false;

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 nov 2016, 11:04

Verrassend is dit zeker, hoewel de laatste acht jaar wel duidelijk werd dat Amerikanen niet zonder gezamenlijke 'vijand' kunnen om verenigd te blijven. Clinton heeft geen vijand benoemd (anders dan Trump) terwijl Trump vooral vijanden heeft benoemd (het establishment, immigranten, Islam etc.)
Het is Amerikaans om liever als arme op te kijken tegen de superrijken dan om welvaart meer te verdelen. Het blijft vreemd dat een volk juist het voorbeeld van establishment en de 1% kiest om orde op zaken te stellen.

Over beleid heb ik Trump nog niet gehoord en ik ben dan ook heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Marktwerking heeft Trump in ieder geval broertje dood aan. Hij wil Detroit weer op de kaart zetten? De auto industrie heeft zich massaal achter Clinton geschaard omdat Trump grote blokkades wil opwerpen voor fabrikanten om productielijnen naar Mexico te verplaatsen en hele hoge importheffingen op auto's die van buiten de VS komen. Met zo'n visie op marktbescherming werkt je internationale conflicten in de hand. Ik snap wel dat Trump Detroit voor het volk weer op de kaart wil zetten. Als je dat wil doen door industrieën te dwingen door marktingrijpen....

TTIP zal nu wel van de baan zijn denk ik. ;-)
Laatst gewijzigd door RutgerK op 09 nov 2016, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 nov 2016, 11:06

Trump mag dan met een overtuigende meerderheid gekozen zijn, maar het is juist interessant om te kijken hoe deze ommekeer tot stand is gekomen. Hij heeft meerdere belangrijke swing states geflipped van D naar R en dus ook kiezers voor zich gewonnen, die voorheen democratisch stemden. Sterker nog, er zijn een hoop Latino's die op hem gestemd hebben, iets wat totaal niet verwacht werd volgens de polls.

Vannacht werd op TV nog tussen neus en lippen door gemeld dat wellicht mensen uit schaamte op voorhand geen politieke kleur wilden bekennen. Maar dit werd al snel afgedaan als nonsens. Ik denk dat ze zich toch eens achter de oren mogen krabben, want diet riekt behoorlijk naar naiviteit.
Trump heeft voornamelijk een grote meerderheid achter zich gekregen bij de working class blanke bevolking. Veel meer dan Obama voor elkaar kon krijgen.

De mensen zijn klaar met 8 jaar democratisch gekwakkel. Ze willen verandering...echte verandering.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 nov 2016, 11:07

Deze zag ik eerlijk gezegd ook niet aankomen. Dacht toch dat Clinton het zou winnen. Ben benieuwd of er nu echt heel veel gaat veranderen daar.
Bijlagen
IMG_0870.JPG
IMG_0870.JPG (200.47 KiB) 1604 keer bekeken

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 nov 2016, 11:08

TTIP weg is dan alvast het eerste goede wat er van komt........

GTRene

Bericht door GTRene » 09 nov 2016, 11:11

Ik snap er weinig van Democraten of Republikeinen, ik zie Donald er meer tussen in zitten, opzich goed, maar word een zwaar gevecht denk ik in de Republikeinse partij? en dan nog, hij zal niet alleen beslissen, er zitten zoveel mensen achter, zelfde geld in NL, bv PVV ze kunnen wel graag wat willen, maar alles word afgezwakt via de andere partijen en of leden, het zal dus meestal een soort mix uitvoering zijn van.

Afijn, leuk te zien nu op TV (keek al vaak niet omdat ik me enorm ergerde aan die pro Clinton clan TV ook in NL en media bah) en nu smoesjes verzinnen ten top op TV hahahahah heerlijk.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2016, 11:13

Misschien hebben we als EU aan onszelf te wijten hoe USA/Trump over ons en TTIP denkt. Kijk nog even Pat Condell's filmpje.
EU is een avondland, USA kan weer een ochtendland worden zonder links democratisch geneuzel met geld van een ander en met stiekeme moslimsteun.

Ik zou bijna willen emigreren:)

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 nov 2016, 11:23

@Rene, ze houden nu ook een meerderheid in de Senaat en het HvA, dus de Republikeinen staan er prima voor. Als ze het nog even met elkaar intern eens kunnen worden, kan het raar lopen.

Obama kon slecht 2 jaar van zijn laatste termijn genieten van een democratische meerderheid in de Senaat, dus zijn plannen werden de laatste jaren compleet gedwarsboomd.

Hielke

Bericht door Hielke » 09 nov 2016, 12:14

RutgerK schreef: Het is Amerikaans om liever als arme op te kijken tegen de superrijken dan om welvaart meer te verdelen. Het blijft vreemd dat een volk juist het voorbeeld van establishment en de 1% kiest om orde op zaken te stellen.
Inderdaad, daar heb ik ook nooit iets van kunnen begrijpen. De relatief egalitaire Europese samenlevingen, en de 'winner takes all' mentaliteit van de Amerikanen staan vwb de verdeling van de welvaart tegenover elkaar.

Er was vanmorgen op CNN een Amerikaans historicus aan het woord (Douglas Brinkley) die aan de opvattingen van de historicus Arthur Schlesinger jr. refereerde. Schlesinger beschreef in oa 'The Cycles of American History' het cyclische verloop van machtsperiodes van Democraten en Republikeinen. Meestal duurt een periode 8 jaar, soms 12 jaar. Kijk de geschiedenis erop na en het blijkt te kloppen.

Het werk en denkwereld van Arthur Meier Schlesinger jr. was mijn afstudeerscriptie in 1996. Ik heb 'The Cycles of American History' en al zijn andere boeken gelezen, ik deel zijn opvattingen over die cycles en zijn kijk op het liberalisme in Amerika, maar ik heb tot vandaag geen moment in de kansen van Trump geloofd!

Tijd voor herlezing van het een en ander :)

Bombadil

Bericht door Bombadil » 09 nov 2016, 12:15

Bram schreef:Zo zie je maar. Met geld, .....valt heel veel te winnen.
Dat is de beeldvorming (heel geslaagd) maar Clintons campagnebudget (net als dat van Obama indertijd) was veel groter dan dat van de republikeinse tegenstander. Het heet niet voor niets "The Clinton Machine ".
De aanpak van Trump is meer gebaseerd op gratis media-aandacht, niet op gekochte spotjes met geld van donoren. Je zou daarin wellicht zelfs de noodzaak kunnen vinden voor aandachttrekkende opmerkingen of een heel slim gebruik van je mogelijkheden, afhankelijk van de bril die je opzet.

Wat me ook opvalt, zo in de details gravende, is dat Trump bij de zwarte kiezers en zelfs de latino`s veel beter scoort dan Romney deed. Iets wat hem mede superswing state Florida heeft doen binnenhalen. Blijkbaar zitten daar toch nog heel wat factoren welke niet matchen met het algemene mediabeeld van "racistische Trump"..

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 nov 2016, 12:31

Bombadil schreef: Wat me ook opvalt, zo in de details gravende, is dat Trump bij de zwarte kiezers en zelfs de latino`s veel beter scoort dan Romney deed. Iets wat hem mede superswing state Florida heeft doen binnenhalen. Blijkbaar zitten daar toch nog heel wat factoren welke niet matchen met het algemene mediabeeld van "racistische Trump"..
Vrije handelsverdragen van Obama hebben er toe geleid dat veel van de working class (jongeren/(donkere) minderheden/non college) hun banen verloren zijn. Er zijn geen banen met hetzelfde salaris bijkomen om de verloren banen te vervangen, wat wel beloofd was. Dit is een van de grote redenen waarom deze groep mensen genoeg heeft van het democratisch geluid en is overgestapt naar het republikeinse kamp.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 nov 2016, 13:35

///Joost schreef:Vrije handelsverdragen van Obama hebben er toe geleid dat veel van de working class (jongeren/(donkere) minderheden/non college) hun banen verloren zijn. Er zijn geen banen met hetzelfde salaris bijkomen om de verloren banen te vervangen, wat wel beloofd was. Dit is een van de grote redenen waarom deze groep mensen genoeg heeft van het democratisch geluid en is overgestapt naar het republikeinse kamp.
De middenklasse die in de IT werkt is ook aan de beurt door outsourcing naar het buitenland of zelfs lokale vervanging door H-1B visa (india) mensen.
Dat is ook hier in Europa aan de gang (het outsourcen dan)

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 nov 2016, 15:39

smiley schreef: De middenklasse die in de IT werkt is ook aan de beurt door outsourcing naar het buitenland of zelfs lokale vervanging door H-1B visa (india) mensen.
Dat is ook hier in Europa aan de gang (het outsourcen dan)
Oh, absoluut. Heel veel Indiers en Pakistani in de IT. Of klantenservice / order entry rechtstreeks geregeld vanuit India is ook niet abnormaal meer.

Overigens mbt de verkiezing is nu ook naar voren gekomen dat Hillary de popular vote lijkt te gaan winnen. Oftewel, meer mensen hebben op haar gestemd, maar toch verliest ze. Dit is slechts 4x voor gekomen in de historie van de verkiezingen, nl. in 1824, 1876, 1888 en 2000 (Bush vs. Gore).

Marius

Bericht door Marius » 09 nov 2016, 15:40

Weet niet of deze al voorbij was gekomen, wellicht interessant:

https://www.youtube.com/watch?v=_sbT3_9dJY4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik lees in dit topic commentaren over herverdeling van welvaart onder mensen. Altijd weer grappig om te zien dat mensen terugvallen op zulk communistisch gedachtengoed. Herverdeling van welvaart door overheden gaat altijd onder dreiging van geweld en dwang en is juist de oorzaak van enorm veel ellende. Grappige is ook dat mensen die iets bijdragen het niet hebben over verdeling van welvaart maar er aan toevoegen.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2016, 16:15

Zal straks even kijken Marius.

Wat mij bijv op FB opvalt is dat een grote groep imo weldenkende 'FB vrienden' van mij in zak en as zitten, totaal depri hun woord verkondigen tégen Trump, alsof de wereld vergaat. Drama. Echt waanzin(nig). Dat had ik niet achter velen gezocht. De man is nog niet eens geinaugureerd(is dat een goed woord?)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 nov 2016, 16:24

De mediapower van de gevestigde orde heeft de laatste maanden dan ook erg zijn best gedaan Trump (en zijn stemmers) in het debielenhoekje te duwen.
Blijkbaar zijn je FB vrienden daar gevoelig voor.

Plaats reactie