Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Miesjel » 02 okt 2011, 23:21

http://www.touristenfahrerforum.de/foru ... stcount=66" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Das Ringtaxi hat heute ne schwedische Corvette im Kesselchen abgeschossen! Ich war ca 5 Autos dahinter und muss sagen, dass was die NR GmbH da abzieht, ist ein ganz schlechter Witz!
Wie Ihr bestimmt mitbekommen habt, hat es heute eine längere Streckensperrung aufgrund eines schweren Unfalls gegeben. Über den Unfall an sich, will ich nur wenig loswerden, allerdings mehr über die Umstände:

Ich bin gegen 14.45 Uhr die erste Runde mit meiner Frau gefahren und gut durchgekommen. Die einzige Auffälligkeit in dieser Runde war, dass ein Leitplankenreparaturservice LKW samt Anhänger die NOS befuhr. Diesen hatte ich bereits Ausgang Adenauer Forst langsam überholt. Ich habe mir nur die Frage gestellt, was der denn da zu Suchen hat....

Die 2. Runde bin ich im Anschluss mit meinem Kumpel gefahren.
Ausgang Bergwerk Anfang Kesselchen stand dann an der linken Seite auf dem Grünstreifen der in Runde 1 erwähnte Anhänger des Leitplankenreparatur LKW´s: Der Schilderwald auf Diesem stellte eindeutig trotz geschätzen 140 bis 150 km/h folgendes dar: Fahrbahnverengung / 2 orange blinkende Warnlampen / 70 km/h Begrenzung. Jeder normal denkende Mensch sollte hier erkennen, dass eine mögliche Gefahrensituation besteht und seine Geschwindigkeit drastig reduzieren! Ich jedenfalls habe es erkannt und bin stark auf die Bremse. Mein Kumpel rief nur "Ach Du ********" als er das Chaos unmittelbar vor uns erkannte:
Querstehende verunfallte Autos, Leute auf der Fahrbahn, überall Teile und Scherben....
Nachdem wir gesehen hatten, dass bereits Leute nach hinten zum absichern unterwegs waren, haben wir uns auf den Weg gemacht, um zu checken, ob es Verletzte gab.
Ich bin dann nach ganz vorne gelaufen und konnte feststellen, dass es augenscheinlich keine argeren Verletzungen gab, was sich später auch als richtig herausstellte. Als ich wieder zum Standort des Ringtaxis zurück kam, bemerkte ich Feuer an dessen A Säule. Ich vermute, dass dort eine Flüssigkeit auf die heisse Bremse gelaufen war. Ein schwedischer Corvette Fahrer, der wie sich noch nach Zeugenaussagen herausstellte, vom Ringtaxi abgeschossen wurde, stellte auf Zuruf seinen Feuerlöscher zur Verfügung. Der Ringtaxifahrer hatte es aber leider nicht hinbekommen, die Sicherung von diesem zu entfernen
Kurzerhand hat mein Kumpel ihm dann den Feuerlöscher aus der Hand gerissen, das Ding entsichert und dessen Karre gelöscht.

Wie das Ganze passiert ist, kann ich nur aufgrund Aussagen von verwickelten Leuten widergeben:

Aufgrund des Anhängers incl. Schilderwald haben diverse Fahrer die Geschwindigkeit drastig reduziert. Dennoch ist es zu einem Unfall gekommen, in den mehrere Autos verwickelt wurden. Die Umstände möchte ich hier nicht erläutern.
Jedenfalls fuhr der Corvettefahrer an das Ende der Unfallstelle auf und kam noch locker zum stehen wurde dann vom Ringtaxi von hinten abgeschossen!
Meiner Meinung nach hätte das nicht passieren müssen, wenn der Taxifahrer mal lieber auf die Schilder geachtet hätte...
Als später die Streckensicherung an der Unfallstelle auftauchte, konnte man natürlich so einiges über Funk mitbekommen... unter anderem wurde der Streckensicherung aufgetragen, das verunfallte Ringtaxi nicht sichtbar, also mit einer Plane verdeckt von der Strecke zu bringen. Genau da fängt für mich die Sauerei an: fürchtet die NR GmbH etwa einen Imageverlust? Man redet immer von Gültigkeit der StVO bei den Tourifahrten und die Jungs in den weissen Schweineeimern dürfen auf der Strecke machen was sie wollen

Jedenfalls stellte sich mir die Grundsatzfrage, ob es an einem Sonntag wo nun mal sehr viel Verkehr auf der NOS herrscht wirklich nötig ist, eine Leitplankenreparatur durchzuführen und diese lediglich durch einen mit 2 Warnleuchten behangenen und Schildern versehenen Anhänger zu sichern. Ich halte das für einen ganz schlechten Scherz, der durchaus Leben kosten kann! Zum Glück gab es bei diesem Crash keine schweren Verletzungen.
Sollte eine Leitplankenreparatur wirklich notwendig gewesen sein, hätte man die Strecke für die komplette Reparaturzeit komplett sperren sollen oder mindestens mit ausreichend Fahnenschwenkenden Streckenposten safen müssen.

KW

Bericht door KW » 03 okt 2011, 01:54

Holy Damn!! :shocking:

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 03 okt 2011, 08:04

Holy f*ck....dat ziet er niet tof uit. Witte Porsche en rood/geel/grijze Speedster waren er vorige week volgens mij ook....toen nog schadevrij :(

BMW`s met Nederlandse kentekens?

Knot

Bericht door Knot » 03 okt 2011, 09:37

"Another car, a BMW M3 ring taxi, did not pay attention and crashed against one of the decelerating cars"

klinkt niet super voor in de media...

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 okt 2011, 10:09

Knot schreef:"Another car, a BMW M3 ring taxi, did not pay attention and crashed against one of the decelerating cars"

klinkt niet super voor in de media...

Dit verbaast mij nog meer:
.... the TV wall where normally the safety video is shown there are now commercials....
:gek:

PD power

Bericht door PD power » 03 okt 2011, 11:47

Het was ook wel lekker aangegeven.........let op rond de 5:00

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ee0QPWUw ... r_embedded[/youtube]

KW

Bericht door KW » 03 okt 2011, 12:42

Mooi! Normaal mogen er ook geen filmpjes gemaakt worden, maar het is maar goed dat dat nu wel gedaan is. Kan iedereen zien wat een idioten dat zijn die daar de vangrail staan te fixen!
Natuurlijk wordt er lekker makkelijk in de media geroepen dat snelheid de oorzaak is, maar dat zie je daar om de bocht dus echt niet aankomen he! :crazy: dit is idd overduidelijk wachten op ongevallen.

indobesar schreef: Dit verbaast mij nog meer:
.... the TV wall where normally the safety video is shown there are now commercials....
:gek:
Inderdaad! Echt te zot voor woorden :crazy:

PD power

Bericht door PD power » 03 okt 2011, 13:10

Dat stuk ben je vol aan het trappen en dan zetten ze die wagen na de bocht gewoon op de rijbaan, zonder voor aankondiging, dan spoor je echt niet.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 03 okt 2011, 13:20

PD power schreef:Dat stuk ben je vol aan het trappen en dan zetten ze die wagen na de bocht gewoon op de rijbaan, zonder voor aankondiging, dan spoor je echt niet.
Idd, de jongens die 300+ pk hebben zitten daar zeker zo rond de 180km/h.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 okt 2011, 13:59

Goddank dat er filmbeelden zijn.

Die lui van de vangrailreparatie mag je nooit weer op De Ring toelaten. Niet als rijder, niet als toeschouwer, nooit weer. Dat geldt ook voor de malloot die opschrijft dat het ongeluk het gevolg van hoge snelheid was.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 03 okt 2011, 14:01

PD power schreef:Dat stuk ben je vol aan het trappen en dan zetten ze die wagen na de bocht gewoon op de rijbaan, zonder voor aankondiging, dan spoor je echt niet.
Op die bridge2gantry site staat een vermelding dat een aanwezige gezien had dat het onderhoud vermeld bij de ingang van de ring.

Tristan

Bericht door Tristan » 03 okt 2011, 14:01

Holy f*ck, zeg. Je zal het maar te laat zien en er vol opklappen. :duh:

smiley

Bericht door smiley » 03 okt 2011, 14:38

Tristan schreef:Holy f*ck, zeg. Je zal het maar te laat zien en er vol opklappen. :duh:
Deze witte was de eerste, en de rest volgde.

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 03 okt 2011, 14:42

Toch ook aardig opengeritst hoor :(

Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 03 okt 2011, 14:53

Je gaat toch niet aan vangrail werken als de ring open is. Dan ben je zo bi zo al levens moe.

Valt me nog mee dat er niemand in dat bord geknald is wat er net voor staat.

Je had ver van te voren al pionnen moeten plaatsen dat het naar 1 kant moet daarna het bord plaatsen en dan een stuk verder repareren.

Maar repareren moet je doen als de ring dicht is of s nachts niet onder openingstijden.

smiley

Bericht door smiley » 03 okt 2011, 15:06

Knot schreef:Toch ook aardig opengeritst hoor :(
Zolang het achterchassis of de achterste ophanging niet geraakt is, kan dat nog kostentechnisch nog reuze meevallen. (aangenomen dat het een track auto is, en er 2e hands onderdelen gebruikt mogen worden)

stefan740

Bericht door stefan740 » 03 okt 2011, 15:37

Dit kan nog wel eens een serieus staartje gaan krijgen.

Ik ben alleen maar blij dat ik zo'n 5 weken geleden mijn rondenkaart heb verkocht.

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 03 okt 2011, 17:35

Phoe, wat zonde. Maar wat een idioten, dat Tekstbord stond 1 op een idiote plek en 2 veels te laat. En die taxi laat het goede voorbeeld zien..

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 19:22

Er gold een snelheidslimiet van 70.
Als je dan nog met 180 aan komt vliegen...?

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 03 okt 2011, 19:34

daNpy schreef:Er gold een snelheidslimiet van 70.
Waar stond dat aangegeven? Op dat tekstbord? Veel te laat..

Fabian

Bericht door Fabian » 03 okt 2011, 19:37

Daar gaat het niet om.

Tegen de tijd dat je het bord op de heuvel ineens ziet staan als je de vorige bocht uitkomt, dan kun je wel remmen. Maar als er daarvoor al een aantal auto's geremd hebben dan rijden die heel rustig en heb je een kleine file, die dus al bij of net achter hè bord kan staan. Je remt je snelheid er dan echt niet meer uit van zeg 180 naar 40 ofzo. Ben blij dat het geen motorrijder was......

Ik heb op dat punt mijn 2 meest angstige momenten meegemaakt, toen er 1 auto gechrashed was en midden op de baan stond. Na de opening van de baan, in het eerste rondje erna, gebeurde hetzelfde. Maar ik reed toen achter Sabine, zij reageerde gelukkig goed waardoor ik er rechts langs kon en zij links. Er was rechts alleen nog eenauto in de berm gestopt, ik tikte met mn elleboog tegen zn spiegel aan met 150+ :hot: Toen zat m'n hart in m'n keel.

Ze staan daar onhandig, niet over nagedacht.

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 19:40

Voor het filmpje begint stond er al een snelheidslimiet + gele lampen (voor de hele sectie dus).
Dit betekent in mijn ogen dat je rustiger rijdt tót je de gevaarlijke situatie voorbij bent.
Als je binnen 100 meter niks bent tegengekomen en weer vol gas verder door de vele blinde bochten rijdt, dan krijg je dus dit.

PD power

Bericht door PD power » 03 okt 2011, 19:41

Moet je wel laser ogen hebben, om dit door de bomen in de bocht te kunnen zien...........

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 19:42

PD power schreef:
Moet je wel laser ogen hebben, om dit door de bomen in de bocht te kunnen zien...........
Wat dacht je van geen 180 rijden? :dood:

Plaats reactie