Lol, alleen al het feit dat zij een ontslag van het kabinet moet goedkeuren (en dus ook kan afkeuren) maakt haar oppermachtig.Snipe schreef:Bolkestein: 'Ik heb diverse keren met koningin Beatrix om de tafel gezeten. Ik was staatssecretaris, minister, fractieleider van een regeringspartij en heb de formaties van '94 en '98 gedaan. Ik heb die bijeenkomsten altijd zeer gewaardeerd en de koningin heeft daar een nuttige rol in gespeeld. Om te zeggen dat zij macht heeft, is spijkers op laag water zoeken. Ik heb er in elk geval nooit iets van gemerkt. Om daar tegen ten strijde te trekken, is een gevecht om des keizers baard.'Robin schreef:Dus maak er wat ceremonieels van. Maar dat wil Trix niet ben ik bang.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... uzel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Nederland gaat naar de haaien
- Maus335i
Re: Nederland gaat naar de haaien
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL, ja IK heb m'n zaakjes voorelkaar. Zie 't maar zo.dvh schreef:Gezeik over teveel uitkeringen, koningshuis kost teveel, maar ondertussen wel de tijd hebben om tussen 7 en 18.00 non-stop te posten op DF, en daarnaast nog een dikke auto rijden.
* zwaait naar geloofwaardigheid *
En degenen die je niet ZIET posten zijn allemaal Überproductief inderdaad.
Laatst gewijzigd door Robin op 07 sep 2011, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
* leest bericht met kopje koffie in hand '
Mjah, ik klaag ook niet..
Mjah, ik klaag ook niet..
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@Maurice, ja, Bolkestijn heeft het kabinet Colijn in WWII nog meegemaakt. Tegen de 80 en nog het hoogste woord hebben. Doei. Net als Mart Smeets.Wegwezen 
- Michel P
Ja Bolkie is de weg een beetje aan het kwijt raken, die moet een beetje tegen zichzelf in bescherming worden genomen........ maar uit een ivoren toren waar de islam in geen velden of wegen te bekennen is heb je makkelijk praten!
Michel
Michel
- Luco
En Amerika zit natuurlijk niet in Kunduz en dergelijke en daar hebben ze de pensioenen en ziektekosten beter voor elkaarMaus335i schreef:Was jij het nou die nog nooit in Amerika was geweest?EG schreef:Ik begrijp echt niet waarom mensen in zo een maatschappij willen leven, zie jij dat werken in de VS? Nee het werkt totaal niet, weet je waarom? Omdat het in theorie allemaal liev en schattig is, extreme straffen (zelfs de ultieme straf: death penalty) en iedereen mag zijn eigen huis en haard verdedigen. Maar in de praktijk komen er een paar inbrekers met Kalashnikov's en MP5's je huis binnen en bij de eerste beste beweging knallen ze je romp van je hoofd af. Maarja je had een pistool onder je kussen, je kan jezelf verdedigen, daar ging het om toch?
Ik ben juist volledig vóór het plan van Marius: een soort gematigde vorm van red je eigen reet zeg maar. Nu weer al dat gezeik over die missie in Kunduz, Afghanistan. Moeten ze in Den Haag niet bezig zijn met de afbraak van onze pensioenen, de steeds hoger wordende zorgkosten, de dalende kwaliteit van het onderwijs en dat soort dingen?
Ja ziektekosten klopt wel, ben je daar ziek en wordt het niet gedekt dan laten ze je kapot gaan, mooie zelfredzaamheid.
- Michel P
Even gemist, goede post!Maus335i schreef:Was jij het nou die nog nooit in Amerika was geweest?EG schreef:Ik begrijp echt niet waarom mensen in zo een maatschappij willen leven, zie jij dat werken in de VS? Nee het werkt totaal niet, weet je waarom? Omdat het in theorie allemaal liev en schattig is, extreme straffen (zelfs de ultieme straf: death penalty) en iedereen mag zijn eigen huis en haard verdedigen. Maar in de praktijk komen er een paar inbrekers met Kalashnikov's en MP5's je huis binnen en bij de eerste beste beweging knallen ze je romp van je hoofd af. Maarja je had een pistool onder je kussen, je kan jezelf verdedigen, daar ging het om toch?
Ik ben juist volledig vóór het plan van Marius: een soort gematigde vorm van red je eigen reet zeg maar. Nu weer al dat gezeik over die missie in Kunduz, Afghanistan. Moeten ze in Den Haag niet bezig zijn met de afbraak van onze pensioenen, de steeds hoger wordende zorgkosten, de dalende kwaliteit van het onderwijs en dat soort dingen?
Ik snap dat een oppositie als doel heeft het huidig zittende kabinet (welke dat dan ook maar is) zo hard mogelijk af te zeiken door foutjes met een vergrootglas te bekijken. Alles wordt in het werk gezet om een huidig zittende pluche zo snel mogelijk er uit te werken. Landsbelang? Ach, who cares! (nobody does).
@Luco, een inwoner van de VS heeft de vrijheid zicht te verzekeren, doe je dit niet, dan jammer dan...... keuze vrijheid en eigen verantwoording.
Of moet elke werkende altijd maar krom liggen voor werk schuw tuig wat in NL in de watten gelegd word onder het mom, zielig, en ze willen wel maar kunnen niet.........
Als je vanaf 1 januari alle uitkeringszooi, subsidies e.d. zou afschaffen zijn dit soort uitvreters acuut genezen....
Michel
- Luco
Michel, in principe met je eens, maar de premies daar zijn zo hoog dat de normaal werkende zich dat niet kan veroorloven en dus bij voorbaat afgeschreven is bij een chronische ziekte vanwege de kosten.Michel P schreef:Even gemist, goede post!Maus335i schreef:Was jij het nou die nog nooit in Amerika was geweest?EG schreef:Ik begrijp echt niet waarom mensen in zo een maatschappij willen leven, zie jij dat werken in de VS? Nee het werkt totaal niet, weet je waarom? Omdat het in theorie allemaal liev en schattig is, extreme straffen (zelfs de ultieme straf: death penalty) en iedereen mag zijn eigen huis en haard verdedigen. Maar in de praktijk komen er een paar inbrekers met Kalashnikov's en MP5's je huis binnen en bij de eerste beste beweging knallen ze je romp van je hoofd af. Maarja je had een pistool onder je kussen, je kan jezelf verdedigen, daar ging het om toch?
Ik snap dat een oppositie als doel heeft het huidig zittende kabinet (welke dat dan ook maar is) zo hard mogelijk af te zeiken door foutjes met een vergrootglas te bekijken. Alles wordt in het werk gezet om een huidig zittende pluche zo snel mogelijk er uit te werken. Landsbelang? Ach, who cares! (nobody does).
@Luco, een inwoner van de VS heeft de vrijheid zicht te verzekeren, doe je dit niet, dan jammer dan...... keuze vrijheid en eigen verantwoording.
Of moet elke werkende altijd maar krom liggen voor werk schuw tuig wat in NL in de watten gelegd word onder het mom, zielig, en ze willen wel maar kunnen niet.........
Als je vanaf 1 januari alle uitkeringszooi, subsidies e.d. zou afschaffen zijn dit soort uitvreters acuut genezen....
Michel
Wil je dat hier?
Ik roep ook wel eens, we moeten terug naar wie niet werkt zal niet vreten.
Maar realistisch gezien kan dat gewoon niet.
- Michel P
@Luco,
Ik denk dat je wonderbaarlijke staaltjes krijgt te zien waar ze in Lourdes jaloers op zijn als je de boel af gaat schaffen!
Zou een werknemer in de VS met een modaal inkomen geen ziektekostenverzekering kunnen betalen of maakt hij andere keuzes.....
Michel
Ik denk dat je wonderbaarlijke staaltjes krijgt te zien waar ze in Lourdes jaloers op zijn als je de boel af gaat schaffen!
Zou een werknemer in de VS met een modaal inkomen geen ziektekostenverzekering kunnen betalen of maakt hij andere keuzes.....
Michel
- Luco
EersteMichel P schreef:@Luco,
Michel
Tweede, nou je hoort wel eens verhalen dat ik denk hoe is het mogelijk, maar kan vanuit hier niet beoordelen of het door verkeerde keuzes komt.
- Maus335i
Ik hoor dat vaker, maar heeft iemand ooit de moeite genomen om te kijken wat een ziektekostenverzekering kost in Amerika? Buiten het feit dat de meeste medewerkers al zijn verzekerd via het werk. Vraag net een quote op voor 27 jaar (ben niet-roker) bij een random Florida Health Insurance vergelijker. Prijzen variëren tussen de 61 en 103 dollar.Luco schreef:Michel, in principe met je eens, maar de premies daar zijn zo hoog dat de normaal werkende zich dat niet kan veroorloven en dus bij voorbaat afgeschreven is bij een chronische ziekte vanwege de kosten. Wil je dat hier?
Poepoe, wat duur!
Nee, de Nederlandse zorgverzekeringen zijn echt extreem duur geworden en worden steeds verder uitgekleed. Werkt ons systeem beter? Naar mijn idee niet.
- RVV
Koningshuis maak ik me niet druk om. Kosten daarvan zijn nog minder dan een druppel op een gloeiende uitkeringsplaat. Overigens zijn de Duitsers de grootste fans van ons koningshuis.
Maargoed over uitkeringen gesproken.. pak al die uitkeringen/kinderbijslagen die naar verwegistan worden weggesluisd maar eens aan. Schijnen ze mee bezig te zijn, maar dat kan niet snel genoeg gaan. Met een NL uitkering ben je miljonair in een bananenland. Dat is gewoon gekkenhuis.
Maargoed over uitkeringen gesproken.. pak al die uitkeringen/kinderbijslagen die naar verwegistan worden weggesluisd maar eens aan. Schijnen ze mee bezig te zijn, maar dat kan niet snel genoeg gaan. Met een NL uitkering ben je miljonair in een bananenland. Dat is gewoon gekkenhuis.
- dvh
Toch is het verzekeringssysteem iets wat ik niet wens in Nederland terug te zien.
Of je nu verzekerd bent of niet, krijg je kanker is beslist de 'board' in het ziekenhuis dat jou behandeling niet genoeg kans van slagen heeft, dan ben je afgeschreven..
En het verzekerd zijn via je werkgever dat ben je nu ook. Maar wordt je ontslagen en breek je je poot omdat je boos bent en tegen een prullenbak schopt dan wordt je toch geholpen.
Uitvreters of niet, geholpen worden in dit soort gevallen moet een stukje beschaving zijn ivm een kostenplaatje.
Of je nu verzekerd bent of niet, krijg je kanker is beslist de 'board' in het ziekenhuis dat jou behandeling niet genoeg kans van slagen heeft, dan ben je afgeschreven..
En het verzekerd zijn via je werkgever dat ben je nu ook. Maar wordt je ontslagen en breek je je poot omdat je boos bent en tegen een prullenbak schopt dan wordt je toch geholpen.
Uitvreters of niet, geholpen worden in dit soort gevallen moet een stukje beschaving zijn ivm een kostenplaatje.
-
mark123
Goed punt, ik sprak laatst met een redelijke 'insider' somaliërs die met 9-10 man in een huurhuisje van 300 euro p/m wonen en allen de uitkering direct doorstorten naar familie in somalië. Be-lach-e-lijk (ofzo).RVV schreef:Koningshuis maak ik me niet druk om. Kosten daarvan zijn nog minder dan een druppel op een gloeiende uitkeringsplaat. Overigens zijn de Duitsers de grootste fans van ons koningshuis.
Laat ze daarnaast maar eens een goed systeem verzinnen voor uitkeringstrekkers die niet wíllen werken en daarvoor allerlei smoesjes verzinnen waarmee ze nog thuis mogen blijven zitten ook nog en lekker de hele dag bier drinken, peukjes roken en kijken naar de 2 weken oude LCD tv van 47 inch...en dan in de avond lekker beunen met je ziektewet.
- Marius
Uhm nee, de VS is eerder hard op weg een communistische staat te wordenHansD schreef:Zelfs de VS, als nachtwakersstaat bij uitstek, kent bijv welfare en voedselbonnen en helpt burgers en bedrijven uit de brand met subsidies.
http://www.greaterthings.com/Constituti ... planks.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als de EUssr overigens.
- Marius
Overigens, even los van alle voorkeuren voor politieke stromingen, het moge overduidelijk zijn dat de huidige manier niet werkt. 300/350 miljard staatschuld momenteel en straks na de sanering in de EU waarschijnlijk richting de 600 miljard. De grenzen om op termijn een failissement te veroorzaken zijn allang gepasseerd. Ons 'geneuzel' over wijzigingen op kleine schaal heeft dus eerlijk gezegd weinig invloed op het grote geheel vrees ik.
- Michel P
Dus verkopen dat koningshuis aan die DuitsersRVV schreef:Koningshuis maak ik me niet druk om. Kosten daarvan zijn nog minder dan een druppel op een gloeiende uitkeringsplaat. Overigens zijn de Duitsers de grootste fans van ons koningshuis.
- HansD
Sorry hoor maar als ik in de 1e 3 verklaringen al 2x de woorden evil, tyranny en oppression tegenkom samen met 3 verwijzingen naar de bijbel die verklaard hoe het dan wel zou moeten ben ik er al klaar mee.Marius schreef:Uhm nee, de VS is eerder hard op weg een communistische staat te wordenHansD schreef:Zelfs de VS, als nachtwakersstaat bij uitstek, kent bijv welfare en voedselbonnen en helpt burgers en bedrijven uit de brand met subsidies.
http://www.greaterthings.com/Constituti ... planks.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan ook alles. HRA, alle belastingtoeslagen (waaronder kinder-, huur- en zorgtoeslag), tegemoetkoming kinderopvang, AOW, bijstand, WW, you name it. Dat zal de maatschappij vast wel even opschudden.Als je vanaf 1 januari alle uitkeringszooi, subsidies e.d. zou afschaffen zijn dit soort uitvreters acuut genezen....
Dat denk ik ook maar waarschijnlijk op een andere manier dan jij.Ik denk dat je wonderbaarlijke staaltjes krijgt te zien waar ze in Lourdes jaloers op zijn als je de boel af gaat schaffen!
- Michel P
Zal niet altijd even fijn op worden gereageerd, door de verslaafden aan gratis geld, want die menen een recht te hebben omdat ze zielig zijn....... en dat hebben zieligheidswerkers ze jaren verteld, dus dat geloof zit diepCitaat:
Maar dan ook alles. HRA, alle belastingtoeslagen (waaronder kinder-, huur- en zorgtoeslag), tegemoetkoming kinderopvang, AOW, bijstand, WW, you name it. Dat zal de maatschappij vast wel even opschudden.
Uiteraard en dan IB percentages naar beneden met 25%
Citaat:
Dat denk ik ook maar waarschijnlijk op een andere manier dan jij.
Michel
- Marius
LOL was wellicht niet de meest fijne link erover. Hier een wat prettiger lezende dan:HansD schreef:Sorry hoor maar als ik in de 1e 3 verklaringen al 2x de woorden evil, tyranny en oppression tegenkom samen met 3 verwijzingen naar de bijbel die verklaard hoe het dan wel zou moeten ben ik er al klaar mee.Marius schreef:Uhm nee, de VS is eerder hard op weg een communistische staat te wordenHansD schreef:Zelfs de VS, als nachtwakersstaat bij uitstek, kent bijv welfare en voedselbonnen en helpt burgers en bedrijven uit de brand met subsidies.
http://www.greaterthings.com/Constituti ... planks.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
.
http://www.libertyzone.com/Communist-Ma ... lanks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- HansD
Ik zou het voorstellen aan de AOW'ers en het leeuwedeel van de hypotheekhouders in NL. Ik vermoed dat ze het niet eens zijn als hun 'gratis geld' wordt afgepakt.
Een flattax en minder toeslagen zodat er minder geld wordt rondgeschoven ben ik voor maar zo rigoureus als jij net voorstelde lijkt me onmogelijk.
Een flattax en minder toeslagen zodat er minder geld wordt rondgeschoven ben ik voor maar zo rigoureus als jij net voorstelde lijkt me onmogelijk.
- Luco
Bijstand en ww mag hoor, ik krijg toch geen donder als ik zonder zit, maar betaal er wel voor.
- Bert ///M3
Acuut HRA afschaffen dan is half Nederland direct failliet 
En degene die dat niet zijn lopen waarschijnlijk een mega verlies op hun huis op mochten ze wel ooit verkopen.
En degene die dat niet zijn lopen waarschijnlijk een mega verlies op hun huis op mochten ze wel ooit verkopen.
- HansD
Maar de HRA is wel verreweg de grootste subsidiepot van NL. Al die Henk en Ingrids die zo lopen te janken over subsidieinfusen willen dat dan weer net niet afschaffen. Zou het zo kunnen zijn dat subsidies goed zijn als je er zelf van profiteert maar verspilling van beslastinggeld als je er geen gebruik van kunt maken
.
http://www.mkbservicedesk.nl/4652/subsi ... kosten.htm
http://www.mkbservicedesk.nl/4652/subsi ... kosten.htm
- dvh
Ook jij komt netjes in de bijstand wanneer je niks meer hebt.Luco schreef:![]()
Bijstand en ww mag hoor, ik krijg toch geen donder als ik zonder zit, maar betaal er wel voor.