F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.
Er is zoveel hypocrisie in en naast F1 vooral nu met social media en die live onboard radio toestanden.
- Enrico
Eens, nu hebben ze een PR shitfest waar zelfs Sophie aan mee doetKnot schreef: 15 nov 2022, 12:26 Toch vind ik dat je moet handelen naar de situatie zoals die op dat moment is en je dus van je beste kant moet laten zien.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik houd het nog steeds op jeugdige onbezonnenheid, wijsheid komt met de jaren, @25 zou ik het waarschijnlijk ook niet gedaan hebben, een paar jaartjes verder en het is zeer waarschijnlijk een andere situatie. Verder zou Perez het inderdaad niet nodig moeten hebben als hij zo goed is als hij zelf vindt, gewoon komend weekend laten zien dat je het zonder hulp ook lukt om Leclerq voor te blijven in de race, aan de wagen ligt het niet ...
- Knot
Aan de andere kant wel mooi voor P2, precies hetzelfde als vorig jaar, zelfde puntenaantal, meer overwinningen voor Leclerc.
-
Max heeft naar Perez toe natuurlijk helemaal geen verplichtingen, hij rijdt hem helemaal zoek en hij is de leider van het team. Maar wellicht kan hij hem wel nodig hebben in een ander seizoen, dus vanuit dat oogpunt had hij een geste kunnen doen. Genoeg over gezegd, je kan dit van twee kanten bekijken.
Waar Max wel een verplichting naar heeft dat is naar zijn team. Het team dat hem de wereldtitel heeft bezorgd door hem de beste auto te geven. Max lost zijn deel van deze verplichting natuurlijk al in door beide titels binnen te halen zonder grote steun van Perez. Maar.... als je jouw team (die graag die 1-2 willen, wat ze nog nooit is gelukt) op die manier kan helpen en nog meer de mensen achter je kan krijgen door plek 6 op te geven... just do it.
Waar Max wel een verplichting naar heeft dat is naar zijn team. Het team dat hem de wereldtitel heeft bezorgd door hem de beste auto te geven. Max lost zijn deel van deze verplichting natuurlijk al in door beide titels binnen te halen zonder grote steun van Perez. Maar.... als je jouw team (die graag die 1-2 willen, wat ze nog nooit is gelukt) op die manier kan helpen en nog meer de mensen achter je kan krijgen door plek 6 op te geven... just do it.
-
Ook wel eens
maar om dat op 400 meter van een verhitte race te verwerken is net iets te veel gevraagd.
maar om dat op 400 meter van een verhitte race te verwerken is net iets te veel gevraagd.
- JP
De beste man was al vertieft dat Louis zijn voorspoiler naar de gallemiezen reed, hij daardoor een langere pitstop moest doen, daar nog eens 5sec straf kreeg en dan moet je nog eens 4 seconden inhouden voor die Mexicaanse bonenschotel ? Max had er dus zonder safetycars al zeker 20-30sec voor gezeten. Misschien had Perez wat beter zijn best kunnen doen en de snelste rondepunt voor zijn raborekening kunnen nemen….
-
@JP, misschien heb ik de tijden dan verkeerd voor me? Maar zonder SC had Max nooit bij Perez in de buurt gekomen? Max lag in ronde 54, net voor de SC 74 seconden achter de leider en Perez slechts 16. Dat Perez na SC op mediums zat, dat was een gevolg van de bandenstrategie gedurende het weekend (geen softs meer beschikbaar van wat ik begreep). Die mediums gingen niet erg best dus dan snap ik dat je Max niet bij kan houden.
Ik verdedig niet dat Perez ook maar in de buurt kan komen van wat Max doet, maar volgens mij deed hij het lang niet zo slecht als hier geschetst. Ja, ik zie alle fouten die hij maakt en de pace die hij mist. Maar Max had hem nooit bijgehaald zonder SC, niet eens in de buurt.
Ik verdedig niet dat Perez ook maar in de buurt kan komen van wat Max doet, maar volgens mij deed hij het lang niet zo slecht als hier geschetst. Ja, ik zie alle fouten die hij maakt en de pace die hij mist. Maar Max had hem nooit bijgehaald zonder SC, niet eens in de buurt.
- Enrico
Goed objectief bekeken. De oranje brigade Perez bashers vergeten zo snel wat er daadwerkelijk gebeurt.k33z schreef: 15 nov 2022, 14:43 @JP, misschien heb ik de tijden dan verkeerd voor me? Maar zonder SC had Max nooit bij Perez in de buurt gekomen? Max lag in ronde 54, net voor de SC 74 seconden achter de leider en Perez slechts 16. Dat Perez na SC op mediums zat, dat was een gevolg van de bandenstrategie gedurende het weekend (geen softs meer beschikbaar van wat ik begreep). Die mediums gingen niet erg best dus dan snap ik dat je Max niet bij kan houden.
- WJ
Ennnnn Binotto eruit, Vasseur vervangt hem.WJ schreef: 15 nov 2022, 10:20Hoorde de naam van Vasseur al voorbijj komen als een eventuele opvolger.EvdP schreef: 15 nov 2022, 09:30 Je verwacht het niet...
Is teambaas Mattia Binotto op weg naar zijn exit bij Ferrari?
- Knot
Hoe zit het dan met die banden, mag je maar een bepaald aantal voor de race overhouden?
Anders zou ik altijd zeggen, dan maar minder in VT1, VT2 en VT3 rijden en banden sparen. Zelfde in de Q1 en Q2, als je toch al ruim door bent waarom dan die 2e run, puur om andere in de weg te rijden? Spaar die set!
Anders zou ik altijd zeggen, dan maar minder in VT1, VT2 en VT3 rijden en banden sparen. Zelfde in de Q1 en Q2, als je toch al ruim door bent waarom dan die 2e run, puur om andere in de weg te rijden? Spaar die set!
-
Ben nog eens in de rondetijden gedoken van Max vs Perez van de afgelopen race. Bijna de hele race volledig aan elkaar gewaagd, behalve de laatste stint toen ze op verschillende type compounds reden.
Dus zo slecht deed Perez het niet, in tegenstelling tot sommigen hier willen beweren. Max is hoger geeindigd door de SC.
En voordat mensen weer denken dat ik hiermee probeer Perez op te hemelen en Max af te branden, dat is het niet. Maar de data zegt gewoon dat Perez het zo slecht niet deed (racecraft daar gelaten zoals bij de SC).
Dus zo slecht deed Perez het niet, in tegenstelling tot sommigen hier willen beweren. Max is hoger geeindigd door de SC.
En voordat mensen weer denken dat ik hiermee probeer Perez op te hemelen en Max af te branden, dat is het niet. Maar de data zegt gewoon dat Perez het zo slecht niet deed (racecraft daar gelaten zoals bij de SC).
- Enrico
Zei ik al voor 2021 dat Perez gewoon goed is. Geen Max maar zeker niet een peullenbak tweede rijder. Gelukkig is perez ouder en zal volwassen genoeg zijn om Max volgend jaar niet weer te naaien als paybackk33z schreef: 15 nov 2022, 15:50 Ben nog eens in de rondetijden gedoken van Max vs Perez van de afgelopen race. Bijna de hele race volledig aan elkaar gewaagd, behalve de laatste stint toen ze op verschillende type compounds reden.
- JP
Ferrari ontkent op twitter nog zelf….maar ja….het blijft FerrariWJ schreef: 15 nov 2022, 15:03Ennnnn Binotto eruit, Vasseur vervangt hem.WJ schreef: 15 nov 2022, 10:20Hoorde de naam van Vasseur al voorbijj komen als een eventuele opvolger.EvdP schreef: 15 nov 2022, 09:30 Je verwacht het niet...
Is teambaas Mattia Binotto op weg naar zijn exit bij Ferrari?

Scuderia Ferrari Statement:
In relation to speculation in certain media regarding Scuderia Ferrari Team Principal Mattia Binotto's position, Ferrari states that these rumours are totally without foundation.
- Enrico
Ferrari heeft geen upgrades ivm budget cap, zit ontslag vergoeding in of buiten de cap 
-
Interessant. Checo (vóór) midbend al dotje 'vol' gas:
https://twitter.com/JM42SZN/status/1591896552318308352
En hier Pole lap LEC bij 50s geleidelijk gasgevend 'na' zelfde bocht.

https://twitter.com/JM42SZN/status/1591896552318308352
En hier Pole lap LEC bij 50s geleidelijk gasgevend 'na' zelfde bocht.

-
Zal me niks verbazen dat het over heel wat anders gaat dan dit gedoe over het rondje.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Lijkt mij ook. Max gaf 2 maanden na Monaco nog een interview waarin hij aangaf dat de samenwerking met Checo prima was. Het moet dus iets recenters zijn. Hoe dan ook domme aktie.Gijzert schreef: 16 nov 2022, 17:44 Zal me niks verbazen dat het over heel wat anders gaat dan dit gedoe over het rondje.
- Enrico
Zou denken de Max punten record had hij Alonso net voor de finish kunnen inhalen.Gijzert schreef: 16 nov 2022, 17:44 Zal me niks verbazen dat het over heel wat anders gaat dan dit gedoe over het rondje.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Max heeft het puntenrecord al. En daarnaast is dat een onzin record met meer races dit jaar en ook meer punten voor sprintraces.
-
En niet te vergeten: Max was natuurlijk behoorlijk pissed toen Lewis hem er wéér afreed en Max 5s kreeg en Lewis as usual weer lekker door kon....
-
Hülkenberg gaat '23 rijden voor Haas, naast KMag.
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... XcSqvdTedo
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... DwCBF.html
- JP
Weer een supertalent weg 

- Enrico
Dat heet Max imaliseren. Alsof Max stopt omdat de record gebroken is…. Dit is zijn kans om hem zo hoog mogelijk te zetten.Frank_Sch schreef: 16 nov 2022, 22:33 Max heeft het puntenrecord al. En daarnaast is dat een onzin record met meer races dit jaar en ook meer punten voor sprintraces.
- Enrico
De suck my balls saga can continue.Robin schreef: 17 nov 2022, 07:07 Hülkenberg gaat '23 rijden voor Haas, naast KMag.