F1 Seizoen 2020
- Niels
- Auto: Prius+
Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost
Ik ben geen fan (meer) van de jankende juwelier maar Hamilton was van bovenaardse klasse vandaag imho. 38 ronden (of iets in die richting) op een set intermediates waar het canvas zowat doorheen komt. Dat, en alleen dat brengt hem de overwinning. De rest is alleen maar banden aan het wisselen geweest. Het was Max zijn dag niet maar het moment in de race waarop hij zijn laatste set banden kreeg was tactisch gezien om te janken. Meestal heeft RB de strategie wel voor mekaar maar dit was gewoon een blunder.....
- daNpy
Perez heeft ook maar 1 keer gepit volgens mij 

- Knot
Hamilton heeft ook wel de luxe positie om een afwachtende houding aan te nemen he, overigens wel verstandig dat hij na 1 poging de aanval staakte, zo verstandig is hij wel maar wederom, het kan vanuit de luxe positie.
Bottas deed zijn werk maar spinde wel erg vaak hoor, hij was er zelf ook niet blij mee.
Max kon Perez echt niet voorbij komen dat bleek wel, van de ideale lijn af was een drama, dat ene foutje had hij gebruik van moeten maken maar inderdaad met een paar meter ruimte, nu sneed hij de bocht ook totaal verkeerd aan, was het binnen-binnen-pleite ipv buiten-binnen-buiten. Maarja, hij zat er al 10tallen ronden op te wachten en dacht ook, ik krijg waarschijnlijk geen 2e kans. Nu wel zaak om te leren met 1x 360 weer door te rijden dan had hij geen nieuwe inters hoeven halen (22sec) en zonder extra spin en wegrijden vanaf stilstand nog eens zeker 8 sec, had ie 30sec minder verkloot en nog een goede kans gemaakt. Werken aan crash/spin controle is ook een ding.
Niet wegkomen is wel een dingetje, zelfs in 1 antistall dus in 2 was het helemaal drama geweest. Moet Honda ook wel wat aan doen die electronica zeg. Ze hadden nog beter met meer wielspin weg kunnen trekken ipv hoe het nu ging.
Voor Vettel vind ik dit wel echt top hoor, hij verdiende dat podium na alle ellende wat hem is overkomen. weet zeker dat die auto van Leclerc een stuk meer aandacht krijgt.
Bottas deed zijn werk maar spinde wel erg vaak hoor, hij was er zelf ook niet blij mee.
Max kon Perez echt niet voorbij komen dat bleek wel, van de ideale lijn af was een drama, dat ene foutje had hij gebruik van moeten maken maar inderdaad met een paar meter ruimte, nu sneed hij de bocht ook totaal verkeerd aan, was het binnen-binnen-pleite ipv buiten-binnen-buiten. Maarja, hij zat er al 10tallen ronden op te wachten en dacht ook, ik krijg waarschijnlijk geen 2e kans. Nu wel zaak om te leren met 1x 360 weer door te rijden dan had hij geen nieuwe inters hoeven halen (22sec) en zonder extra spin en wegrijden vanaf stilstand nog eens zeker 8 sec, had ie 30sec minder verkloot en nog een goede kans gemaakt. Werken aan crash/spin controle is ook een ding.
Niet wegkomen is wel een dingetje, zelfs in 1 antistall dus in 2 was het helemaal drama geweest. Moet Honda ook wel wat aan doen die electronica zeg. Ze hadden nog beter met meer wielspin weg kunnen trekken ipv hoe het nu ging.
Voor Vettel vind ik dit wel echt top hoor, hij verdiende dat podium na alle ellende wat hem is overkomen. weet zeker dat die auto van Leclerc een stuk meer aandacht krijgt.
- Niels
En dat heeft zich uit betaald, geweldige prestatie van hem! Voor Vettel ook top natuurlijk, gewoon heel knap gedaan in die ouwe Fiat.
- Niels
Luxe positie? Hij is gewoon met kop en schouders de beste. Tast af, is geduldig en trekt een race naar zich toe. Max heeft naar mijn mening nagenoeg net zoveel talent, is ook in staat zeer banden sparend te racen maar is minder ervaren en net niet geduldig genoeg. Gelukkig wel een intelligente coureur, een stuk slimmer dan zijn paKnot schreef: 15 nov 2020, 20:06 Hamilton heeft ook wel de luxe positie om een afwachtende houding aan te nemen he, overigens wel verstandig dat hij na 1 poging de aanval staakte, zo verstandig is hij wel maar wederom, het kan vanuit de luxe positie.
Bottas deed zijn werk maar spinde wel erg vaak hoor, hij was er zelf ook niet blij

- Hielke
- Knot
- Mari Oh Oh!
- Knot
- JP
Wat is er nog uitgekomen van de “under investigation” van Verstappen ?
- Knot
Met een sisser afgelopen... White Lines Matter ging even niet op gelukkig.
Als die stop gewoon een 2.0 was geweest had al die ellende niet gebeurd waarschijnlijk... als..als...
Als die stop gewoon een 2.0 was geweest had al die ellende niet gebeurd waarschijnlijk... als..als...
- Downforce Hans
"Ham heeft 1 iemand ingehaald op de baan, de rest is allemaal weer meer geluk dan racecraft."
Dat is een onderdeel van "racecraft". Racecraft is namelijk het complete plaatje, niet alleen auto's inhalen.
Dat is een onderdeel van "racecraft". Racecraft is namelijk het complete plaatje, niet alleen auto's inhalen.
- Knot
In 2008 bij Mclaren toen vond ik hem een goede rijder, nam risico's, was echt aan het racen, vanaf zijn 2e WK was het autopilot zonder dat de vonken eraf vlogen, hoe verder hij kwam hoe saaier het werd met een dagsensatie op zn tijd. En dit jaar met al het knielen, klagen over de radio over vanalles wat hem niet 100% aan kwam waaien, BLM, shirts, petjes, zwarte lak tot het trieste aan toe, heeft niks meer met racen te maken. Gebruik van Mercedes power en positie om te kijken hoe ver hij kan gaan met NON-F1 zaken.
-
Wat Hamilton naast de baan doet staat natuurlijk helemaal los van of hij de beste coureur is. Ik vind hem naast de baan ook wat vermoeiend tegenwoordig, maar dat kan ik loskoppelen als hij zijn racehelm op zet. Dan geniet ik enorm van hem.
Voor alle Hamilton haters, lees jullie eigen posts nu eens terug... allemaal drog redenen. Hij haalt niet in, hij wacht af, hij heeft de beste auto, zijn teamgenoot is niet goed genoeg, iedereen wint in die auto, hij valt niet aan, hij zeurt op de boordradio.
Wat kan Hamilton nog meer doen om volgens jullie wel de beste te zijn? Overal waar hij gereden heeft, vanaf zijn kart tijd, is hij zo ongeveer de beste geweest. Hij maakt nooit fouten, hij is snel, hij is slim, tja..... Wat kan hij nog meer doen in jullie ogen? Ik snap er werkelijk geen reet van.
Voor alle Hamilton haters, lees jullie eigen posts nu eens terug... allemaal drog redenen. Hij haalt niet in, hij wacht af, hij heeft de beste auto, zijn teamgenoot is niet goed genoeg, iedereen wint in die auto, hij valt niet aan, hij zeurt op de boordradio.
Wat kan Hamilton nog meer doen om volgens jullie wel de beste te zijn? Overal waar hij gereden heeft, vanaf zijn kart tijd, is hij zo ongeveer de beste geweest. Hij maakt nooit fouten, hij is snel, hij is slim, tja..... Wat kan hij nog meer doen in jullie ogen? Ik snap er werkelijk geen reet van.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nico Rosberg wat een rijder was dat:-)
- Knot
Idd tm 2008 dikke prima maar nu vind ik er weinig meer aan. Auto laten staan en Albon rond tikken enz.. tsja regeltjes in zijn voordeel, sportiviteit ver te zoeken. Zelfde met Prost, prima prestaties maar zaaddodend om naar te kijken op het einde.
Hoe Hamilton er na de quali als een zoutzak bij stond met zn P6... ik heb niks fout gedaan blabla... zou in zijn voordeel werken als hij had gezegd dat het weer niet meezat en de rest gewoon sneller was maar dat zal je m niet horen zeggen de juwelier.
Hoe Hamilton er na de quali als een zoutzak bij stond met zn P6... ik heb niks fout gedaan blabla... zou in zijn voordeel werken als hij had gezegd dat het weer niet meezat en de rest gewoon sneller was maar dat zal je m niet horen zeggen de juwelier.
-
Alonso is toch ook geen pannekoek lijkt me (spannende strijd destijds).
En Schumacher had nu ook niet de beste teamgenoten, is dat dan ook een nep kampioen?
En Schumacher had nu ook niet de beste teamgenoten, is dat dan ook een nep kampioen?
- daNpy
Bedoelde er meer mee dat het weer meer geluk is. Zoals hierboven staat, met 130 punten vóór heb je nogal een luxe positie.Downforce Hans schreef: 15 nov 2020, 21:19 "Ham heeft 1 iemand ingehaald op de baan, de rest is allemaal weer meer geluk dan racecraft."
Als hij Vettel in moest halen om zijn kampioenschap veilig te stellen, had hij meer risico genomen dan 1 keer lafjes en dan afhaken.
- daNpy
Hamilton maakt nooit fouten
vraag dat albon en Ocon eens.
Met je drogreden

Met je drogreden
-
Hamilton kan het bij sommigen gewoon niet goed doen, weet niet wat dit is. Zal wel met zijn imago buiten de baan te maken hebben (waar ik me ook niet in kan vinden).
Normaal is het verhaaltje dat hij de beste auto heeft, nu heeft hij die een keer niet (kijk maar naar Bottas) en wint hij toch. Dan is hij weer laf, heeft hij geluk en haalt hij niet in of doet hij dit niet spectaculair genoeg. En dan heeft hij het nog makkelijk ook omdat hij 130 punten voor staat en geen ultieme inhaalactie moet maken voor het kampioenschap. Wie moest dat wel vandaag? Niemand...
Max hoeft ook niet te winnen, net zo weinig druk als Hamilton. Alleen misschien Albon en de RPs, die voelde meer druk vandaag.
En natuurlijk maakt Hamilton fouten, dat doet iedere coureur. Alleen de statistieken wijzen inmiddels toch wel uit dat hij dat relatief weinig doet.
Normaal is het verhaaltje dat hij de beste auto heeft, nu heeft hij die een keer niet (kijk maar naar Bottas) en wint hij toch. Dan is hij weer laf, heeft hij geluk en haalt hij niet in of doet hij dit niet spectaculair genoeg. En dan heeft hij het nog makkelijk ook omdat hij 130 punten voor staat en geen ultieme inhaalactie moet maken voor het kampioenschap. Wie moest dat wel vandaag? Niemand...
Max hoeft ook niet te winnen, net zo weinig druk als Hamilton. Alleen misschien Albon en de RPs, die voelde meer druk vandaag.
En natuurlijk maakt Hamilton fouten, dat doet iedere coureur. Alleen de statistieken wijzen inmiddels toch wel uit dat hij dat relatief weinig doet.
- Niels
Ocon, is dat niet die rijdende chicane die Max op de eerste positie eraf tikte?
-
De jankende juwelier was wel via de teamradio aant huilen om nieuwe banden te mogen komen halen want hij had bang dat ze zouden ploffen.Niels schreef: 15 nov 2020, 20:02 Ik ben geen fan (meer) van de jankende juwelier maar Hamilton was van bovenaardse klasse vandaag imho. 38 ronden (of iets in die richting) op een set intermediates waar het canvas zowat doorheen komt. Dat, en alleen dat brengt hem de overwinning. De rest is alleen maar banden aan het wisselen geweest.
‘t is pas toen de engineer zei: neen, blijven rijden want we zien aan de banden van Bottas (die wel was gewisseld) dat ze nog heel goed zijn en dus de zijne ook nog goed moesten zijn met de huidige data.
Ik denk oprecht dat Hamilton een goeie piloot is maar de beste zijn gewoon het Mercedes team
en de auto errond.
Zet Max in de Mercedes en die wint ook 7 titels met nog veel meer voorsprong elk jaar.
Waar Max nu af en toe in de buurt komt zou Hamilton nooit in de buurt komen van een Max.
Maar dat is mijn persoonlijke mening

Hopelijk is 2021 Mercedes plots minder dominant want anders wordt het echt een shitshow.
Verwacht wel dat Mclaren met de Mercedes motor en Ric/Norris wel eens leuk kan worden.
Laatst gewijzigd door Karel op 15 nov 2020, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
Heb gisteren enorm genoten van dat ene rondje van Hamilton in FP3 dat in beeld werd gebracht. De wagencontrole in dat ene rondje was ongekend.
Ze hadden het bij Mercedes dit weekend niet voor elkaar qua banden die in natte omstandigheden op temperatuur (in dit geval niet) kwamen. Misschien was het ook simpelweg een kwestie van een band kiezen en daar langere tijd op blijven rijden. Mercedes wist dat bij een opdrogende baan de kansen zouden kunnen keren, maar de uitvoering van Hamilton had weinig tot niks met de kwaliteiten van de auto te maken. Briljant hoe hij in extreme omstandigheden nagenoeg foutloos de ronden aaneen reeg. Een historische race.
Ze hadden het bij Mercedes dit weekend niet voor elkaar qua banden die in natte omstandigheden op temperatuur (in dit geval niet) kwamen. Misschien was het ook simpelweg een kwestie van een band kiezen en daar langere tijd op blijven rijden. Mercedes wist dat bij een opdrogende baan de kansen zouden kunnen keren, maar de uitvoering van Hamilton had weinig tot niks met de kwaliteiten van de auto te maken. Briljant hoe hij in extreme omstandigheden nagenoeg foutloos de ronden aaneen reeg. Een historische race.
- Knot
En als ze het bij Mercedes (voor Hamilton) niet helemaal voor elkaar hebben, lassen we gewoon een 20 seconden VSC in toch? 

-
OnlineLuco
Geluk dwing je natuurlijk ook af, maar het valt in veel situaties ook wel zijn kant op.
Maar zoals Knot al zegt, zaaddodend is het wel, vond ik ook van het schumacher tijdperk, net als tot 2020 van het marquez tijdperk in de moto gp, kijk eens naar dit seizoen, nog nooit zo spannend geweest, en dat is de F1 nu absoluut niet.
Maar zoals Knot al zegt, zaaddodend is het wel, vond ik ook van het schumacher tijdperk, net als tot 2020 van het marquez tijdperk in de moto gp, kijk eens naar dit seizoen, nog nooit zo spannend geweest, en dat is de F1 nu absoluut niet.