F80 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 11 aug 2015, 23:47

Hoi Knot,

Zit je weer met Dick te mailen ?

Je moet niet zoveel veronderstellen. Dat is de moeder van de fuckups.
En je moet beter lezen. Dat is ook duidelijk.

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40214
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 11 aug 2015, 23:59

Ga jij nou maar snel kijken wat je bij de Audi allemaal verrot kunt krijgen, ik verwacht binnen een maand een riante lijst met wat er bij de VAG groep allemaal wel niet fout ontworpen is ;)

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Sjoerd » 12 aug 2015, 00:10

Ik heb jarenlang met een GT3 op diverse circuits gereden. Ook daar jaarlijks een setje remmen (jouw foto is herkenbaar) op. Combinatie van het spul stevig gebruiken en ongetwijfeld niet rekening houden met het welzijn van de remmen. Want daar heb ik geen verstand van.

Wat ik zo lees en mij kan herinneren zelfs uit jouw 'TSM' tijd aan de groene kant is dat je jouw materiaal niet spaart. Dat is je goed recht en ik gun je het ook van harte. Ik heb dan wel moeite om te lezen dat het vooral niet aan jezelf ligt maar aan de techniek. Mijns inziens tijd voor wat zelfreflectie; het zou me niet verbazen dat de waarheid ergens tussen ligt. Gebruik je het spul maximaal dan horen daar ook maximale onderhoudskosten bij. Geen verwijt; slechts een constatering vanuit eigen ervaring.

Wij hebben overigens op de zaak 2 'slopers' rijden. Elke auto die ze hadden (slowmotion achtigen) gingen kapot. Nu ze zelf verantwoordelijk zijn voor de meerkosten voor 'onderhoud' gaan ze opeens niet meer stuk.en staan ze niet meer op plek 1 en 2 in de boete top 10.

Bovenstaand mijn eigen bescheiden mening!

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 00:27

Hoi Sjoerd.

Ik spaar materiaal zeker niet. Nooit eigenlijk. Daarin heb je punt.
Het gaat niet om de kosten, het gaat om remschijven die naar BMW maatstaven na ca 2000km gebruik vervangen moeten worden omdat er geremd is terwijl de schijven <100grd zijn geweest.
Dat is een lachertje.

Maar dit verhaal met die remmen klopt gewoon niet, van geen kant. Beste sedan ter wereld, gaan ze prat op. Dikke middelvinger. Die wagen gaat zo makkelijk hard, dat je ook net zo makkelijk wel eens hard moet remmen. Dat kan dus niet, nou ja het kan wel, heel goed zelfs (geen fading). En dat moet ik normaal vinden. Ik vind dat dus abnormaal.

Als ik die remmen op een dagje CPZ om zeep help is het een heel ander verhaal. Maar dat doe ik niet. Want ik kom niet met die kar op het circuit.

Maar was de Legacy 3.0R dan zo'n superwagen bijv ? Die werd echt uitgeknepen, altijd volgas. Reed ook 258kmh op de GPS. Moest ik ook noodstops mee maken. Heb ik 150.000km mee in Duitsland geboenderd door weer en wind. 1x de schijven vervangen. Omdat ze te dun werden. Waren 280mm schijven voor een auto van 1550kg......de 2008Sti nooit de schijven vervangen, de 2004 Sti AP erop gegooid omdat de std remmen bekend stonden dat ze braken. Ik wil subaru niet ophemelen maar ik kan toch wel zeggen dat ik remmentechnisch bij de overstap na 10 jaar Subaru naar de ///M5 remtechnisch wel redelijk van de regen in de drup gekomen ben. Iets is er niet in balans bij de M5.

Dat die Audi nu wel even verrot gereden gaat worden volgens Knot.....tja. dan snap je mijn beweegredenen nog niet helemaal. :bag: Lijst met ontwerpfouten heb ik geen maand voor nodig hoor, proefritje van een uur was voldoende :swinging:

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Sjoerd » 12 aug 2015, 08:36

Erik,

Ik heb ook wel het één en ander meegemaakt; bijvoorbeeld een fabrikant genaamd Audi die 1 liter op 2000 km olieverbruik op een W12 motor 'binnen de norm' vindt. Neemt niet weg dat de gebruiker er mijns inziens altijd wel invloed kan of moet hebben. Porsche heeft ook de naam 'remmenspecialist' en 'zo het circuit op'. Klopt als een bus behalve bij fanatiek/extreem gebruik.

Ik weet van een aantal (bloed)fanatieke ringridders dat zij ook jaarlijks véél meer onderhoud doen dan een paar liter olie en een filter.

Wellicht dat mensen met meer verstand hier op kunnen inhaken maar ik denk dat naar mate gewicht en snelheid hoger worden de krachten op materiaal exponentieel toenemen.

De Audi V8 TDI is een heerlijke motor; mijn vader heeft hem nu in de Cayenne. Liep vorige week op met heel veel gemak naar 260 teller km/h's. Ga je heel veel plezier aan beleven. Ik zou hem alleen lekker standaard laten en cruise control op 200 als je bij de Pruisen rijdt. Ik denk dat je dan net zo snel zo niet eerder maar vooral veel relaxder op de bestemming komt. Ik heb zelf jaren geleden (toen ik nog écht jong en wild was) meerdere keren per week op een lege A31 gereden; in het begin maximaal kijken of er nog een minuut van de reistijd af kon. Ik had het na een paar weken wel gezien; het ging daarna nog steeds erg vlot maar niet meer maximaal.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Dickh. » 12 aug 2015, 08:58

Erik, van harte met je nieuwe aanwinst. Prachtige auto. Hoop dat je er veel prettige kilometers mee gaat maken.

Even voor de meelezers op het forum: Erik de Man is geen klant van mij. Zijn BMW dealer heeft mij benaderd over de problematiek rond de remmen van de M5 en vervolgens een set after marked schijven besteld. Geen remmen up-grade. Er is door mijn klant nooit bij mij geklaagd, of opmerkingen geplaatst over deze schijven. Erik de Man heeft ondanks dat hij geen klant van mij is mijn volledige steun gehad en hij is geheel op de hoogte gebracht van de mogelijke oorzaak en gevolg.

Ondanks dat IK hier nu als incapabel en als leugenaar omschreven word kan ik vanzelfsprekend helaas niet verder op de materie ingaan want dat is tussen Erik de Man en zijn BMW dealer.

Dus helaas, geen popcorn en cola pakken want er komt geen modder gevecht van mijn kant.

markm
Berichten: 816
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door markm » 12 aug 2015, 09:01

ben benieuwd wanneer er het eerste aan de audi verrot gaat, als ik zo heel te verhaal leest gaan al je auto's binnen een korte periode verrot.....

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door woka » 12 aug 2015, 09:31

Dickh. schreef: Ondanks dat IK hier nu als incapabel en als leugenaar omschreven word kan ik vanzelfsprekend helaas niet verder op de materie ingaan want dat is tussen Erik de Man en zijn BMW dealer. .
Meelezer meldt zich. :) Zo heb ik het iig niet gelezen, Erik heeft toevallig ook Movits, maar daarmee was het probleem niet opgelost.

On topic: wordt het probleem bij de M5 F10 niet veroorzaakt door de Air Curtains. Die zijn bedoeld om een gladde luchtstroom langs de wielkasten te genereren en turbulentie in de wielkast te verminderen. Dat is goed voor de luchtweerstand en voor een lagere CO2-uitstoot:
"The Air Curtain reduces drag on the bodyshell in a very simple, but extremely effective way. Two narrowing channels guide the airstream through the front apron and past the wheels."

http://www.bmw.co.za/efficientdynamics/ ... th_air.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Als het werkt is er minder turbulentie bij het wiel, maar daardoor blijft de warme lucht daar "hangen".

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 10:27

Hoi Dick, als je dat zo opvat, is niet mijn intentie. Heb het nog 2x zo gepost dat ik niet negatief naar jou wil zijn. Woka ziet het exact zoals ik het bedoel. Er klopt iets niet aan de M5 en dat van die aircurtains vind ik iig interessante materie om eens in te duiken.

Jammer dat enkelen mij hier graag een verotte Audi toewensen. Daar ga ik dan weer niet op in.......

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door ErikS » 12 aug 2015, 11:54

Erik schreef:Hoi Dick, als je dat zo opvat, is niet mijn intentie. Heb het nog 2x zo gepost dat ik niet negatief naar jou wil zijn. Woka ziet het exact zoals ik het bedoel. Er klopt iets niet aan de M5 en dat van die aircurtains vind ik iig interessante materie om eens in te duiken.

Jammer dat enkelen mij hier graag een verotte Audi toewensen. Daar ga ik dan weer niet op in.......
+1, ik zie ook geen probleem naar Dick toe.
De M5 incl berijder zijn't probleem, ookal ben ik het volkomen met je eens, dat als je een auto bouwt die zo hard gaat, dat die dan ook heel moet blijven.

Je heb natuurlijk een aardige reputatie kwa slopen van subaru blokjes ed. :tooth:

Ben benieuwd in hoeverre je nu met de audi omgaat. Je zal n stuk rustiger rondzoeven, ga ik van uit. :-)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43129
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Arthur » 12 aug 2015, 11:57

Het is je stijl van "neerplempen"...
Niemand wenst je een kapotte Audi toe. De vraag is alleen niet of hij kapot gaat maar wanneer :P
En je wilt Dick niet beschadigen maar doet dat toch door zijn naam te noemen en zijn gevoerde merken in 1 zin/verhaal. Kan wel begrijpen dat Dick dat zo opvat :?
Verder veel plezier met de Audi en ik hoop voor je dat die brengt wat je verwacht.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Riceaux » 12 aug 2015, 11:58

Ach de rest blijft wel heel. Dat is met 75000 Erik km's toch best okee? :df:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door EmielS60 » 12 aug 2015, 12:00

Er past toch wel een fiets achterin de A8? :tooth:

Veel plezier ermee!

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door ErikS » 12 aug 2015, 12:01

Riceaux schreef:Ach de rest blijft wel heel. Dat is met 75000 Erik km's toch best okee? :df:
Je heb de turbo verhalen gemist? ;-)

Of bedoel je dat ie in z'n algemeen nog heel is? :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Riceaux » 12 aug 2015, 12:11

ErikS schreef:
Riceaux schreef:Ach de rest blijft wel heel. Dat is met 75000 Erik km's toch best okee? :df:
Je heb de turbo verhalen gemist? ;-)

Of bedoel je dat ie in z'n algemeen nog heel is? :tooth:
Blijkbaar gemist ja. :tooth:

Versnellingsbak is wel goed blijkbaar. Of heb ik dat ook gemist?
Wel eens met de ringtaxi m5 rijders contact gezocht Erik? Of zij ook die problemen hebben?

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Andre » 12 aug 2015, 13:02

Ik had een porsche GT3 997 mk2 Na een paar trackdays kon ik de remmen ook vervangen. Hangt allemaal samen hoe grof je ze gebruikt. En er is eigenlijk geen mix van straat en circuit gebruik. Zeker op race pace niet.

Waarom houd een zware 1500kg BMW GT4 race auto het wel lang uit op ze remmen.

Schijven 378mm x 36mm en 6 pots remklauwen voor en achter 4 pots remmen ook 360mm schijf

Je rijd ze eerst op temp en gaat dan de race in. De blokken zijn goed ingeremd. En de Remblokken zijn Race kwaliteit die werken vanaf 300 graden tot over 700 graden.

Alles is op elkaar afgestemd de remkoeling die via de voorbumper met een slang naar het midden van de schijf gaat.
De schijven blijven in dat uur in de perfecte temperatuur hangen. De remblokken endurance of sprint heb je daarop uitgezocht die ook stabiel zijn in een bepaalde temperatuur range.


Remmen gaan kapot door straat blokken te gebruiken. Die hebben geen hoge temp nodig om meteen te remmen maar als ze extreem heet worden dan branden ze in op de schijf en als je daarna weer hard gaat remmen word het alsmaar erger. En koud remmen van 300km per uur naar 150km per uur is killing voor de remmen als je nou met straat of race blokken rijdt. De plotselinge extreme hitte opbouw in de koude schijf is geen merk tegenop gewassen. Zou je dit met een Race auto doen op LeMans straight dan krijgt je vanuit de Pits een hoop gezeur. Er is geen coureur die dit zou doen.

Voor Erik zijn rijstijl zijn er niet zoveel oplossingen. Misschien Keramisch daar heb ik geen ervaringen mee.


Ring taxi onderhoud is extreem heb ik wel eens gehoord. Daar zal wekelijks of misschien wel dagelijks nieuw spul onderkomen. Die rijden dan wel met Race remblokken die niet werken op straat gebruik.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40214
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 12 aug 2015, 14:29

Ringtaxi wordt netjes opgewarmd dus dan blijft de boel warm en zal je minder temperatuurverschil in de schijven hebben.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 14:37

Ring taxi is zeer extreem onderhoud. Ik heb zelfde gehoord als Andre. Na een volgeboekte dag kunnen er nieuwe schijven en blokken op. Er zijn lange stukken waar niet geremd wordt en krijgt het systeem enorm op zijn falie. Keramisch werkt niet op de ring. En gezien mijn maat, die zijn keramische schijven ook al om zeep heeft 3x zelfs, is dat ook geen optie. Wat ik zeg, er is iets mis met de M5. Gewicht sowieso ivm snelheid niet normaal, en temp van de remmen, al dan niet te koud of te warm. Einde van de rit is het niet voor mekaar. Als 300kmh remmen gelijk staat aan scheuren, moeten ze die begrenzer niet verwijderen........en dan nog....zeggen dat je minder hard moet remmen, is hetzelfde als dat je zegt dat je niet volgas mag rijden omdat anders de motor ploft. Bij een Subaru van 30k euro met een getunede motor kun je dat verwachten. Bij een std M5 van 150k niet. Verder moeten we oppassen er is 1 enorm groot verschil, ik rijd niet op het circuit. Indien toch dat verglijk gemaakt moet worden, mijn gebruik is nog niet 1pct van de circuit belasting. Zoals Andre het zegt, de boel gaat waarschijnlijk eraan bij hard remmen vanaf hoge snelheid met koude remmen. Punt is wel dat je geen keuze hebt tussen wel of niet remmen en zacht of hard remmen. Je moet gewoon remmen. En dat trekken die schijven niet. OEM niet, Movit niet. En de rest ga ik niet proberen. Audi heeft andere insteek. Zoals gezegd. Tempo rijden liefst op de cc. Ik verheug me al. En ja gezien die 75kkm valt het wel mee. Euro de km ofzo :mrgreen:

Gebruikersavatar
JWdrive
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door JWdrive » 12 aug 2015, 16:29

De mogelijkheid om in elke situatie te kunnen verlangen van je remmen wat je zou hopen is een resultante van de vergelijking die BMW heeft gemaakt bij het ontwerp van de remmen. Daarin zitten een aantal variabelen zoals kostprijs, maximale klantprijs acceptatie, levensduur, onderhoudsgemak, prestaties, vervuiling etc.

Afgezien van high-end competities zoals Formule 1 en Le Mans moeten er gewoon concessies gedaan worden voor consumenten. Ik ben het eens met Erik dat je voor een auto van €150k verwacht dat het geheel van componenten op elkaar is afgesteld. Dus als een auto 300 kan, dan moet hij ook fatsoenlijke remmen hebben die dat aankunnen in de meeste situaties.

Desondanks ken ik ook genoeg mensen die altijd standaard roepen als iets stuk gaat, 'daar moet het toch tegen kunnen'? Zelflerend vermogen of reflectie is dan het sterkste punt denk ik, bij mij gaat het niet stuk.

Vroeger riep mijn moeder altijd dat ik zaken met beleid moet doen. Jaren later begrijp je pas wat dat inhoud. Je hebt respect voor techniek, hanteert het voorzichtig, mogelijk voorzichtiger dan nodig. Goed voorbeeld, ik draai uit principe niet bij stilstand aan het stuur, of gooi ook niet de deur hard dicht. Zal vast vaak goed gaan, maar onder aan de streep slijt het allemaal harder.

Als een auto warm is moet je hem kunnen gebruiken waar hij voor is. Collega reed in zijn Volvo de koppakking eruit op de autobahn, mijn Audi heeft tiental duizenden KM's autobahn gezien op topsnelheid en geeft geen krimp. Toch een verschil of het er voor gemaakt is en hoe het gebruikt wordt.

Concluderend ben ik van mening dat een M5 remmen zouden moeten hebben die geschikt zijn voor het werk. Anderzijds hanteer ik sinds mijn opvoeding alles met beleid, en heb ik respect voor techniek, ook voor remmen.

Veel plezier met je Audi! Ik heb zowel een BMW en een Audi, en ze zijn beiden ontzettend goed, maar niet vergelijkbaar.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door bm-dub » 12 aug 2015, 17:22

Veel plezier met de Audi, zullen vast vele comfortabele km's worden (en zuiniger).
Kan je iets meer vertellen over de rest van de onderhoudskosten die hebt gehad aan de M5? Turbo's, bak, etc. En wellicht hoe/waarom het stuk ging.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 12 aug 2015, 18:40

Alles met beleid uiteraard, warm rijden vind ik bijv extreem belangrijk, dus altijd 25(!!) km warmrijden, minimaal. Die remmen, je hebt soms geen keuze als je 280 (of 250 of 200) rijdt, en je moet dan opeens remmen in het tante Sidonia scenario, je geen keuze hebt, en je wel moet trappen als Knot zijn 650cc. En dan remt hij zeer overtuigend, bizar zelfs. Daarom is het zo jammer dat die M5 gewoon remschijven als ontbijt eet.

Kosten (ongeveer) over 75kkm / 21 maanden / euro per km

(met de grote beurt en weer een set schijven en blokken erin meegenomen)

mrb 0,02 €
verzekering 0,03 €
afschrijving 0,40 €
remmen en banden 0,24 €
regulier onderhoud 0,07 €
benzine 0,31 €
totaal 1,06 €

Turbo, bak, diff en spruitstukken hebben me niets gekost. Allemaal fabrieksgarantie.
Hoofdkostenpost is de afschrijving, zoals te verwachten, gevolgd door benzine (daar is ook makkelijk 14 liter/100km van te maken maar daar heb je geen M5 voor) en daarna remmen en banden.

:df:

Zit nu wel te vloeken, maar dat is misschien ook wel omdat ik weet dat ik die M enorm ga missen. Zelfs met kut remmen erop. Het was elke keer dikke piemelwerk om dat ding te starten (mits hij warm was, koud klinkt het echt lelijk) of hem in te trappen waar dan ook. Die zwiepende kont ga ik ook missen. Man man man wat een afgrijselijk gaaf apparaat. Snel maar weer een 4banger Subaru opbouwen voor de hobby haaksheid :mrgreen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Petrolhead Tom » 12 aug 2015, 19:03

Ach troost je met de gedachte dat het geen V10 was dan had de post benzine het dik gewonnen van de afschrijving. :tooth:

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door speedy25 » 12 aug 2015, 19:31

Wat ik nou niet helemaal snap? BMW bouwt een M5 je kan ermee 300+ knallen maar je mag er niet stevig mee door remmen als de remmen koud zijn? als jij 10km 300+ knalt zijn je remmen toch sowieso een heel eind afgekoeld? Deels kan je zoiets opvangen door op het overige verkeer te anticiperen maar mijn ervaring leert mij ook dat je soms niet anders kan omdat er weer 1 zomaar naar links komt.
Je zou toch denken dat een auto als de BMW M5 hier over moet kunnen en dat hier over nagedacht is door BMW? Waarom een super sedan bouwen als je deze uitrust met onderdelen die de snelheid niet aan kunnen of ben ik nou gek?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Bram » 12 aug 2015, 19:36

Exact. Een super sedan van anderhalve ton bouwen die ruim 300 km p/u kan knallen is prima, maar het is inderdaad raar dat na een paar knappe noodstops de boel verrot is en vervangen dient te worden. Ik zou het er ook mee rijden op de Autobahn, aangezien het daar (en zeker op zondagavond) makkelijk kan.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2292
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Godspeed » 12 aug 2015, 19:47

Ik lees met veel plezier mee. Van ieders mening is wat te zeggen, m.u.v. een enkeling wellicht. Ik ga me absoluut niet mengen in zo'n discussie, zal nog geen mening geven, maar vermakelijk is het wel :whistle:

Leuk hoe je schrijft Erik. Natuurlijk ook veel relaxte km's gewenst in de A8!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EvdP, Fabian, L5S1, Martin*, Mil0, Opa, SlowCo en 1 gast