Nederlandse verkiezingen 2021
- WJ
Re: Nederlandse verkiezingen 2021
Het duid maar weer eens aan hoe verschrikkelijk kut de rest gewoon is.
-
Al die versplintering werkt ook niet. Max 10 partijen in de kamer. Stemmen naar rato verdelen waardoor een max 3 partijen kabinet makkelijk gevormd kan worden.
- alt
Dat mensen die toch weer stemmen op de VVD, laat zien dat deze stemmers -burgers - voor de politici, niet serieus moet nemen.
Dat is gelijk de verklaring voor de Rutte-doctrine.
De tweede kamer opgericht 1845 werd bemand door onafhankelijke mannen in het verleden.
Later werden politieke partijen opgericht, die nu nog in de tweede kamer zitten.
De leden van de partijen mogen slechts stemmen in de voorkeur van hun partij, dus niet op hun eigen mening.
De enige uitzondering heden ten dage is Pieter Omtzigt van het CDA,
Volgen mij de enige echte volksvertegenwoordiger.
Dat is gelijk de verklaring voor de Rutte-doctrine.
De tweede kamer opgericht 1845 werd bemand door onafhankelijke mannen in het verleden.
Later werden politieke partijen opgericht, die nu nog in de tweede kamer zitten.
De leden van de partijen mogen slechts stemmen in de voorkeur van hun partij, dus niet op hun eigen mening.
De enige uitzondering heden ten dage is Pieter Omtzigt van het CDA,
Volgen mij de enige echte volksvertegenwoordiger.
- Luco
Geert Kimpen
Ik zal wel geradicaliseerd zijn maar...
Kan iemand mij uitleggen waarom een premier die moest aftreden omdat hij met keihard beleid duizenden kwetsbare mensen in de afgrond heeft gebracht door onterecht boetes op te leggen, en te verhinderen dat ze rechtshulp kregen, nu afstevent op een klinkende verkiezingsoverwinning?
Kan iemand mij uitleggen waarom deze premier die persconferentie na persconferentie riep dat we er alles aan zouden doen om de ondernemers die gedwongen werden hun zaken te sluiten, overeind te houden, nu een leger ambtenaren aan het werk heeft gezet om de toeslagen terug te vorderen, en zo het laatste restje hoop te verpulveren, opnieuw dit land zal gaan leiden?
Kan iemand mij uitleggen waarom een premier die al deze kleine ondernemers geselt, tergt en het zaken doen onmogelijk maakt, nu dus het geld gaat terug vorderen dat hij zo kwistig rondstrooide, zonder dat dit alle voorpagina's van de kranten en nieuwsrubrieken haalt?
Kan iemand mij uitleggen waarom deze premier die ermee koketteert geen visie te hebben, die geen enkele stip op de horizon plaatst, een bevolking gijzelt in angst en depressie, en al een jaar lang in een tunnelvisie verkeert, het massale vertrouwen geniet in dit land?
Of zou ik dan toch geradicaliseerd zijn?
- Niels
- Auto: Prius+
Sja werkelijk onbegrijpelijk....
Wopke zit zich er bij Buitenhof weer onderuit te draaien....
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het lijkt wel een Corona shell shock effect met die peilingen voor de VVD.
Ik snap het ook niet
Ik snap het ook niet
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Wopke Schroefdopke waar gaan we heeen:)Niels schreef: 14 mar 2021, 12:19 Sja werkelijk onbegrijpelijk....
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Schroefdopke lol.
Goede vragen van die Geert, het is ook echt onbegrijpelijk...
-
de rede dat ik op de vvd stem is omdat ze meer wegen willen, snelheid overdag weer willen gaan verhogen, bpm naar beneden willen halen en mensen die hard rijden minder hard gaan bestraffen en mensen die als idioten rijden harder gaan bestraffen daar ben ik op zich ook wel voorstander van.
de rede van dat bpm omlaag ben ik voorstander van want dan gaan mensen auto's kopen en moeten bepaalde autobedrijven de focus op lease auto's verminderen ook in de hoop dat de kwaliteit dan beter word.
Ook ben ik voorstander van mensen die als idioten rijden harder te bestraffen omdat het gros van zulke mensen hun rijbewijs niet in Nederland gehaald heeft.... wellicht dat als het cbr wat beter werkt dat dit ook verholpen kan worden.
Meer wegen maakt mij niet heel veel uit zou het gewoon wat rustiger op de weg willen hebben.
snelheid overdag verhogen lijkt me gewoon leuk ondanks ik niet on snelheidsduivel ben.
ook zet de vvd niet heilig in op laadpalen en elektriciteit waar ik als jong persoon (18) ook geen voorstander van ben. hoe meer electrische auto's hoe meer mensen rijden omdat de lasten niet zwaar zijn buiten dat elektrische auto's hebben wijdere banden nodig accu gaat niet zolang mee als een benzine motor. en de support van tesla is/was ook heel slecht. Ook voor ons wegennetwerk zijn elektrische auto's niet goed want die zijn over het algemeen zwaarder dan benzine auto's. Tevens moeten de banden ook iets eerder vervangen worden omdat de auto zwaarder is. Electrische auto's hebben ook pas zin als ze erg groot zijn want dan hebben ze meer actieradius dat is ook een nadeel voor onze middeleeuwse smalle stadjes.
EIGEN MENING
Als je het mij vraagt zou ik automatische transmissies bannen van de benzine-auto's gezien automaten duurder zijn en minder lang mee gaan dan een handgeschakelde bak ook is een handgeschakelde bak lichter en beschadigd die de weg minder. Echter is er wel een uitzondering je mag wel automaat-benzine rijden als je daarvoor een medische rede hebt. bijvoorbeeld 1 been werkt niet goed.
Ook zou ik aanraden om merken als Daihatsu weer terug in Nederland te laten komen omdat zij goede en goedkope auto's maken. Ik zou graag auto's als de
Daihatsu mira
suzuki alto works
Daihatsu Copen GR
(andere Kei-car class auto)
Weer terug zien gezien dat auto's zijn die economisch zijn, licht zijn en relatief klein zijn zo balanceer je later hopelijk de elektrische auto's op de weg uit. ook de benzine prijs terug naar 1.40 want nu is 1L cola goedkoper dan 1L benzine....
de rede van dat bpm omlaag ben ik voorstander van want dan gaan mensen auto's kopen en moeten bepaalde autobedrijven de focus op lease auto's verminderen ook in de hoop dat de kwaliteit dan beter word.
Ook ben ik voorstander van mensen die als idioten rijden harder te bestraffen omdat het gros van zulke mensen hun rijbewijs niet in Nederland gehaald heeft.... wellicht dat als het cbr wat beter werkt dat dit ook verholpen kan worden.
Meer wegen maakt mij niet heel veel uit zou het gewoon wat rustiger op de weg willen hebben.
snelheid overdag verhogen lijkt me gewoon leuk ondanks ik niet on snelheidsduivel ben.
ook zet de vvd niet heilig in op laadpalen en elektriciteit waar ik als jong persoon (18) ook geen voorstander van ben. hoe meer electrische auto's hoe meer mensen rijden omdat de lasten niet zwaar zijn buiten dat elektrische auto's hebben wijdere banden nodig accu gaat niet zolang mee als een benzine motor. en de support van tesla is/was ook heel slecht. Ook voor ons wegennetwerk zijn elektrische auto's niet goed want die zijn over het algemeen zwaarder dan benzine auto's. Tevens moeten de banden ook iets eerder vervangen worden omdat de auto zwaarder is. Electrische auto's hebben ook pas zin als ze erg groot zijn want dan hebben ze meer actieradius dat is ook een nadeel voor onze middeleeuwse smalle stadjes.
EIGEN MENING
Als je het mij vraagt zou ik automatische transmissies bannen van de benzine-auto's gezien automaten duurder zijn en minder lang mee gaan dan een handgeschakelde bak ook is een handgeschakelde bak lichter en beschadigd die de weg minder. Echter is er wel een uitzondering je mag wel automaat-benzine rijden als je daarvoor een medische rede hebt. bijvoorbeeld 1 been werkt niet goed.
Ook zou ik aanraden om merken als Daihatsu weer terug in Nederland te laten komen omdat zij goede en goedkope auto's maken. Ik zou graag auto's als de
Daihatsu mira
suzuki alto works
Daihatsu Copen GR
(andere Kei-car class auto)
Weer terug zien gezien dat auto's zijn die economisch zijn, licht zijn en relatief klein zijn zo balanceer je later hopelijk de elektrische auto's op de weg uit. ook de benzine prijs terug naar 1.40 want nu is 1L cola goedkoper dan 1L benzine....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zou het niet gewoon kunnen dat Rutte psychopaat is, hoe ‘gek’ dat misschien ook klinkt? Wat zou kunnen verklaren dat hij totaal geen inlevingsvermogen heeft, geen enkel mededogen heeft, geen schaamte kent en alles gewoon weg kan lachen zoals ook in dat filmpje van alt blijkt met die ondernemer?Bram schreef: 14 mar 2021, 12:45 Schroefdopke lol.
Als je zoiets leest, dan sluit ik het niet uit: https://www.loyalist.nl/maatschappij/psychopaat-rutte/
- MarkS
... en meestal zie en hoor je ook gewoon wat je wilt zien en horen hè
- Niels
- Auto: Prius+
Als je vandaag Buitenhof had gekeken Wouter dan had je kunnen zien dat een dergelijk optreden gewoon bij de gemiddelde politici hoort (helaas). Werkelijk waar verontrustend hoe Wopke schroefdopke in de toeslagen affaire staat....Wouter81 schreef: 14 mar 2021, 15:39Zou het niet gewoon kunnen dat Rutte psychopaat is, hoe ‘gek’ dat misschien ook klinkt? Wat zou kunnen verklaren dat hij totaal geen inlevingsvermogen heeft, geen enkel mededogen heeft, geen schaamte kent en alles gewoon weg kan lachen zoals ook in dat filmpje van alt blijkt met die ondernemer?Bram schreef: 14 mar 2021, 12:45 Schroefdopke lol.
Als je zoiets leest, dan sluit ik het niet uit: https://www.loyalist.nl/maatschappij/psychopaat-rutte/
@Mickmans, met alle respect maar ik ben van mening dat je nog iets meer levenservaring moet op doen...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Niet gezien Niels maar zou idd prima kunnen wat je zegt. Ga het even terugkijken. Ben benieuwd.
-
Niels schreef: 14 mar 2021, 16:15
@Mickmans, met alle respect maar ik ben van mening dat je nog iets meer levenservaring moet op doen...
zal ik doen

- Peric
Ik gooi 'm er nog maar een keer in zo vlak voor de verkiezingen... 
Rutte z'n verdiensten.

Rutte z'n verdiensten.
- Bijlagen
-
- RutteLegacy.jpg (63.12 KiB) 558 keer bekeken
- MarkS
- MarkS
Ook nog maar een keertje dan?Peric schreef: 14 mar 2021, 17:39 Ik gooi 'm er nog maar een keer in zo vlak voor de verkiezingen...
Rutte z'n verdiensten.
https://frontbencher.nl/peilingen/
-
Wat mij betreft mogen ze invoeren dat de 2/3/4 (tot ze minimaal 75 zetels hebben) grootste partijen verplicht moeten gaan regeren. Want straks bij de coalitievorming zul je weer zien dat er hele rare combinaties bij elkaar gezocht worden waar de meerderheid van de stemmers niet op zit te wachten. Dus op basis van de peilingen een VVD/PVV/CDA coalitie met misschien D66 i.p.v. het CDA.
-
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Met alle respect, maar als je argumentatie voor VVD stemmen is zodat je dan weer 130 kan rijden terwijl Prins Bril alle kans krijgt om je over een paar jaar in een veel te dure huurwoning te stoppen onder de noemer ‘liberale woningmarkt’, dan kun je beter niet gaan stemmen.
Ik wilde nog noemen ‘en je met een grote studieschuld opzadelen’ maar dat is volgens mij hier niet aan de orde.
Ik wilde nog noemen ‘en je met een grote studieschuld opzadelen’ maar dat is volgens mij hier niet aan de orde.
- MarkS
Met alle respect ... LOL
- RS-Ron
Maar leg me ff uit, wat doet prins bril nu precies verkeerd ? Wat doet ie nou wat eigenlijk niet mag ? Hij koopt huizen en verhuurt ze........Camiel schreef: 14 mar 2021, 21:52 Met alle respect, maar als je argumentatie voor VVD stemmen is zodat je dan weer 130 kan rijden terwijl Prins Bril alle kans krijgt om je over een paar jaar in een veel te dure huurwoning te stoppen onder de noemer ‘liberale woningmarkt’, dan kun je beter niet gaan stemmen.

Gr Ron
-
1 tja die 77k mensen ontslagen idk wrm dat gebeurdPeric schreef: 14 mar 2021, 17:39 Ik gooi 'm er nog maar een keer in zo vlak voor de verkiezingen...
Rutte z'n verdiensten.

2 verzorgingstehuizen gesloten jammer

3 ziekehuizen falliet verklaart wel nr1

4 oekraiene verdrag doorgedrukt was gwn om de russen te pesten en gelijk de oekraieners van de vodka af te helpen

5 referendum afgeschaft dat snap ik wel met al die wappies

6 Aow leeftijd omhoog komt omdat er te veel boomers zijn

7 pensioen index!? wat is dat (groeten gen Z)

8 terroristen gefinancierd waarschijnlijk omdat "the enemy of my enemy is my friend"

9 sleepwet doorgedrukt wederom geen idee wat dat is moet me wss iets meer "inlezen"

10 1600 zaken geseponeerd dat is gewoon een optie net zoals schikken (betalen) en opbiechten

11 duurdere energie en brandstof komt omdat mensen het te veel gebruiken en omdat iedereen zen kids met de auto naar school brengt...

12 polen en turken uitkering tja belastingdienst was ook al voor vvd niet super...

13 aantal daklozen verdubbeld komt wederom door boomers die alle huizen kopen

14 hogere huur komt ook door boomers

15belasting deal met multinationals wij (jongeren) moeten ergens aan het werk en het liefst niet bij een shady winkeltje gwn appie of Macdonalds

16 record immigratie komt omdat we jonge mensen nodig hebben om de boomers op te vangen.

17 NL grootste netto betaler EU komt omdat we een handelsland zijn en dus die buren nodig hebben het is beter dan een goedkopere handelspact met china straks worden we allen communistisch.

18 BTW verhoging komt omdat boomers allemaal zo zuinig zijn en de staat heeft geld nodig

19 Record afgetreden bewindspersonen ja die gingen met pensioen logisch dat de AOW verhogd word

20 bezuinigd op politie dat komt omdat jullie boomers altijd zo braaf zijn

21 leger zonder kogels is niks nieuws mijn opa (de boomer) heeft nog op wacht gestaan zonder zelfs een geweer gwn met een stok.

22 dividend belasting is zoals de markt het stuntelt altijd wel

23 gestuntel met MH17 kwam door de russen

gros hiervan is sarcastisch bedoeld vat het niet persoonlijk op

nog een fijne nacht
Grt, Gen Z

en denk eraan osso prijs omlaag !!!
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het Oekraine verdrag is erdoor gerost omdat Europa verlekkerd naar het Skifska gasveld keek, wat de Energiewende een mooie betaalbare draai zou kunnen geven.Mickmans schreef: 14 mar 2021, 22:17 4 oekraiene verdrag doorgedrukt was gwn om de russen te pesten en gelijk de oekraieners van de vodka af te helpen![]()
Skifska viel onder Oekraine, totdat Rusland de krim bezette en het daarmee inpikte.
De stekker werd eruit getrokken https://en.wikipedia.org/wiki/Skifska_gas_field en Nordstrom 2 kon verder als gepland.
Geopolitieke stratego.
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Klopt, wettelijk mag dat. Moreel is een ander verhaal. VVD heeft de woningmarkt écht gesloopt. Als je leest dat in de afgelopen 10 jaar 25% van de woningen in de grote steden door particuliere beleggers is opgekocht, die dermate dik overbieden zodat starters en jongeren geen kans krijgen om het huis te kopen met €1000 per maand aan hypotheek, en die jongeren vervolgens wél datzelfde huis terug mogen huren voor €1500 per maand, dan vind ik dat stuitend. Geen zelfbewoningsplicht, geen landelijke aanpak, helemaal niks. Nooit is er ook maar iets gedaan om de huizencrisis en stijgende huizenprijzen op te lossen. Sociale huur is een hangmat voor de lucky few, maar als je meer dan de huurtoeslaggrens als inkomen hebt ben je de lul. Nogal wiedes, want de VVD-achterban vaart er wel bij, die stijgende prijzen. Ondertussen wonen 30-jarigen met een full-time baan nog steeds in studentenhuizen omdat alleen wonen niet betaalbaar is. Of wordt een studio van €1000 per maand hip aangeprezen als een ‘tiny house’ (terwijl je ondertussen ook €300K hypotheek en daarmee een ‘big house’ kan betalen van dat geld). Er wordt niet genoeg (passend) gebouwd, omdat de grondprijzen van gemeenten zo ridicuul hoog zijn. Hoe komt dat? Nou, omdat de landelijke politiek nu al meer dan 10 jaar probeert zoveel mogelijk lasten af te wentelen op gemeenten vanuit ‘financieel conservatisme’ (waar ik overigens niet op tegen ben, maar wel de manier waarop) en de gemeenten moeten die lasten érgens op terugverdienen. En natuurlijk doen ze dat niet via de OZB van hun welvarende achterban vanuit een solidariteitsbeginsel, maar via kunstmatige schaarste in de grondprijzen, te betalen door jongeren die een huis willen kopen. De HRA wordt in stappen afgeschaft nadat de achterban jarenlang van allerlei gunstige regels en aflossingsvrije/spaar/beleggingsvormen heeft kunnen profiteren, maar elke huiseigenaar ontvangt nog steeds gemiddeld €200 per maand aan HRA, ondanks dat het gros het niet eens nodig zal hebben. Waar blijft mijn €200 per maand gratis huursubsidie? Ik heb dat geld ook niet nodig, maar huiseigenaren hoeven daar ook niks voor te doen behalve de marge van hun bank te betalen. Ik betaal de marge voor mijn verhuurder toch ook?RS-Ron schreef: 14 mar 2021, 22:08Maar leg me ff uit, wat doet prins bril nu precies verkeerd ? Wat doet ie nou wat eigenlijk niet mag ? Hij koopt huizen en verhuurt ze........Camiel schreef: 14 mar 2021, 21:52 Met alle respect, maar als je argumentatie voor VVD stemmen is zodat je dan weer 130 kan rijden terwijl Prins Bril alle kans krijgt om je over een paar jaar in een veel te dure huurwoning te stoppen onder de noemer ‘liberale woningmarkt’, dan kun je beter niet gaan stemmen.
Ik wilde nog noemen ‘en je met een grote studieschuld opzadelen’ maar dat is volgens mij hier niet aan de orde.![]()
Gr Ron
De regerende poltiek denkt ook dat door de leennormen op te schroeven de jongeren meer kansen krijgen, maar het enige wat er gebeurd is dat jongeren nóg meer gaan bieden op het huis van doorstromers omdat ze al 20x misgegrepen hebben en ondertussen wel 20K per jaar naar Prins Bril moeten overmaken. Kijk maar naar de correlatie van leennormen in de afgelopen 10 jaar (tweede inkomen van 30% naar 90% meetellen in tijdsbestek van een paar jaar, afschaffen overdrachtsbelasting) en huizenprijzen. Rente is daar ook een onderdeel van, maar je hypotheekbedrag gaat niet magisch omlaag als de rente stijgt... Doorstromers hebben er ook geen reet aan, want het huis waar zij naar doorstromen is ook navenant duurder geworden. Dus wie profiteert er? Juist, investeerders en verhuurders. Louche taxateurs en makelaars werken ook lekker aan dat spelletje mee en drijven de prijzen op, en banken knijpen daarin een oogje toe want die zien de hypotheekbedragen alleen maar omhoog gaan en daarmee een lagere rente gecompenseerd worden.
En starters kun je ook niet de schuld geven want die hebben letterlijk maar 1 keuze en dat is FOMO; of je werkt de rest van je leven om je huurhuis te betalen omdat de huizenprijzen alleen maar verder stijgen, of je gaat zo snel mogelijk tot het gaatje in je hypotheek en stapt blind op die rijdende trein met Mark Rutte als machinist en hoop dat je niet over een paar jaar door diezelfde trein overreden wordt zodra de huizenmarkt een keer instort of de rentes weer omhoog gaan. Want de huizenprijzen stijgen zo dramatisch hard dat je dit jaar misschien een woning van 50m2 kan betalen, maar volgend jaar is dat 40m2 en het jaar daarna misschien maar een studio’tje van 30m2.
Even wat frustratie met de huidige politiek.