F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
- Luco
Re: F1 Seizoen 2021 Data in openingspost.
Ja is toch duidelijk vastgesteld in de reglementen.
Dan loopt Mercedes het risico op straffen als ze niet dezelfde motor leveren aan een klant.
Dan loopt Mercedes het risico op straffen als ze niet dezelfde motor leveren aan een klant.
- Arthur
- Auto: Nr.51
En de kans dat RB wereldkampioen wordt met die klantenmotor. Daarom leveren ze wel aan McLaren want daar verwachten ze het blijkbaar niet van.
- alt
Mercedes dominantie werd in het verleden nooit doorbroken.
Niet in de jaren 30, 50, 2000.
Als Mercedes stopte met racen dan pas kregen de anderen weer kans op het kampioenschap.
Max in de Apha Tauti lijkt mij wel wat, want nu weet je dat hij altijd achter de Mercedessen rijdt & voor de rest van het veld.
Ook saai.
Niet in de jaren 30, 50, 2000.
Als Mercedes stopte met racen dan pas kregen de anderen weer kans op het kampioenschap.
Max in de Apha Tauti lijkt mij wel wat, want nu weet je dat hij altijd achter de Mercedessen rijdt & voor de rest van het veld.
Ook saai.
- Knot
Zal ze nog voor een onaangename verrassing komen te staan ben ik bang, dat chassis is prima verder.Arthur schreef: 21 dec 2020, 10:48 En de kans dat RB wereldkampioen wordt met die klantenmotor. Daarom leveren ze wel aan McLaren want daar verwachten ze het blijkbaar niet van.
-
Idd. Dat van Mercedes is ruk natuurlijk.Knot schreef: 21 dec 2020, 11:34Zal ze nog voor een onaangename verrassing komen te staan ben ik bang, dat chassis is prima verder.Arthur schreef: 21 dec 2020, 10:48 En de kans dat RB wereldkampioen wordt met die klantenmotor. Daarom leveren ze wel aan McLaren want daar verwachten ze het blijkbaar niet van.
- Knot
McLaren vs Redbull chassis bedoel ik.
Redbull = kut auto, willen ze niet leveren
Mclaren = beter voor mekaar en gaan ze WEL leveren..
- Arthur
Dan moeten we onze oranje bril dus opzetten en ligt het daaraan 

-
Dus omdat de auto van RB kudt is willen ze niet leveren?Knot schreef: 21 dec 2020, 11:42 McLaren vs Redbull chassis bedoel ik.
Sorry hoor. Maar dat lijkt me echt kul.
- Knot
Je snap het niet.
Ze zouden juist aan Redbull moeten leveren ipv aan McLaren als ze minder risico willen lopen.
Ze zouden juist aan Redbull moeten leveren ipv aan McLaren als ze minder risico willen lopen.
-
Maar het feit dat ze wel aan McLaren leveren en niet aan RB geeft aan dat Mercedes het anders ziet.Knot schreef: 21 dec 2020, 12:00 Je snap het niet.
Die zullen wat dichter op het vuur zitten denk ik.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Al die honderden mensen in de achterban monitoren ook de concurrentie tot op de milliseconde.
Als Mercedes RBR niet wil leveren, en Mclaren wel is dat voor een goede reden.
Als Mercedes RBR niet wil leveren, en Mclaren wel is dat voor een goede reden.
- JP
Red Bull moet gewoon Renault nog eens lief aankijken 

- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Als de Honda en de Renault motor elkaar afgelopen seizoen niet zoveel maakten, dan is die Mclaren toch gewoon een flink mindere auto dan de Red Bull? Of zie ik het verkeerd?
- Knot
McLaren doet het beter dan Renault
RedBull chassis is onbestuurbaar behalve voor Max Verstappen (die er zelf overigens ook voldoende fouten mee maakt vbw balans)
Mercedes motor is beter dan Renault
Redbull is (door Verstappen) de enige bedreiging voor Mercedes
Dus leveren we aan Mclaren en komt die voor Redbull, hebben ze minder bedreiging van Verstappen maar kon nog wel eens verkeerd uitpakken, zeker voor Bottas zijn P2. Zo zie ik het.
RedBull chassis is onbestuurbaar behalve voor Max Verstappen (die er zelf overigens ook voldoende fouten mee maakt vbw balans)
Mercedes motor is beter dan Renault
Redbull is (door Verstappen) de enige bedreiging voor Mercedes
Dus leveren we aan Mclaren en komt die voor Redbull, hebben ze minder bedreiging van Verstappen maar kon nog wel eens verkeerd uitpakken, zeker voor Bottas zijn P2. Zo zie ik het.
- frankie
Het onbestuurbare van de RB lijkt ook wat overdreven te worden. Misschien dat dat in de eerste races meer speelde, maar afgaande op de laatste race lijkt dat ook wel weer mee te vallen. anders kan Albon ook niet met ruime marge op de nummer 5 een 4e plek pakken.
- Luco
De Mclaren deal was al ver voor Honda bekend maakte om te stoppen.Gijzert schreef: 21 dec 2020, 12:20Maar het feit dat ze wel aan McLaren leveren en niet aan RB geeft aan dat Mercedes het anders ziet.Knot schreef: 21 dec 2020, 12:00 Je snap het niet.
Die zullen wat dichter op het vuur zitten denk ik.
Mclaren zal het in 2021 lastig krijgen, je moet het allemaal wel werkend krijgen met elkaar.
Maar vanaf 2022 schat ik McLaren hoger in dan RB.
Renaault is een twijfelgeval, maar die wil Alpine ook op de kaart zetten, dus wie weet.
- RS-Ron
Renault is al 10 jaar een twijfelgeval Luco. Zo lang er daar een Fransman aan het roer staat zal dat, ben ik bang, ook zo blijven. Flávio was van een ander kaliber dan Cyril. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik heb ook 4 jaar “gehoopt” op een motor die Cyril beloofde in de RBR. Daar moeten ze een man neerzetten met de benodigde capaciteit en mentaliteit........... dus geen Fransman.
Gr Ron
Gr Ron
- Hielke
Dat zie je helemaal goed. Red Bull kon met de Renault motoren nog in de buurt komen van Mercedes, dat is McLaren nooit gelukt. Gat mag dan volgend jaar wat kleiner worden, maar ze gaan de RB's niet bedreigen.Wout309t schreef: 21 dec 2020, 12:42 Als de Honda en de Renault motor elkaar afgelopen seizoen niet zoveel maakten, dan is die Mclaren toch gewoon een flink mindere auto dan de Red Bull? Of zie ik het verkeerd?
En dat 'onrijdbaar' zijn van de RB aan het begin van het seizoen is natuurlijk de grootste onzin. Zoiets wil RB ons doen geloven om de fouten van team en rijders in die eerste races te verbloemen. Ook zo'n uitspraak als 'wel voor Max te rijden, maar voor andere rijders niet' slaat helemaal nergens op. Als een auto te los is op de kont dan heeft een rijder plenty mogelijkheden om die kont weer in het gareel te krijgen. Dat ie dan langzamer gaat zijn zou een gevolg van die ingrepen kunnen zijn, maar makkelijk rijdbaar word ie er wel van.
- Knot
Daarom konden Gasly en Albon ook prima met de Redbull overweg zeker.
- Luco
RS-Ron schreef: 21 dec 2020, 14:16 Renault is al 10 jaar een twijfelgeval Luco. Zo lang er daar een Fransman aan het roer staat zal dat, ben ik bang, ook zo blijven. Flávio was van een ander kaliber dan Cyril. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik heb ook 4 jaar “gehoopt” op een motor die Cyril beloofde in de RBR. Daar moeten ze een man neerzetten met de benodigde capaciteit en mentaliteit........... dus geen Fransman.
Gr Ron
Ja, alleen doen Honda en RB hetzelfde, van alles beloven en niet leveren, net als Renault, alleen als het Renault is wordt er over gezeurd, en nu RB en Honda niet leveren wordt het goedgepraat

Max wordt met RB en Honda echt geen WK
- Enrico
- Arthur
Je verdraait het nu wel. RB had voorheen het chassis beter voor elkaar dan nu. Alleen toen leverde Renault niet wat ze beloofden. RB baseerde zich op Renault, wat een fout was, zoveel is duidelijkLuco schreef: 21 dec 2020, 14:38RS-Ron schreef: 21 dec 2020, 14:16 Renault is al 10 jaar een twijfelgeval Luco. Zo lang er daar een Fransman aan het roer staat zal dat, ben ik bang, ook zo blijven. Flávio was van een ander kaliber dan Cyril. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik heb ook 4 jaar “gehoopt” op een motor die Cyril beloofde in de RBR. Daar moeten ze een man neerzetten met de benodigde capaciteit en mentaliteit........... dus geen Fransman.
Gr Ron
Ja, alleen doen Honda en RB hetzelfde, van alles beloven en niet leveren, net als Renault, alleen als het Renault is wordt er over gezeurd, en nu RB en Honda niet leveren wordt het goedgepraat![]()
Max wordt met RB en Honda echt geen WK

Ohja, en dat laatste ben ik ook ‘bang’ voor.
- Luco
Leg mij eens uit wat ik verdraai dan? Rb schreeuwt dat ze de beste winter ooit hebben, dat ze gaan strijden om de titel, niet dus.Arthur schreef: 21 dec 2020, 15:48Je verdraait het nu wel. RB had voorheen het chassis beter voor elkaar dan nu. Alleen toen leverde Renault niet wat ze beloofden. RB baseerde zich op Renault, wat een fout was, zoveel is duidelijkLuco schreef: 21 dec 2020, 14:38RS-Ron schreef: 21 dec 2020, 14:16 Renault is al 10 jaar een twijfelgeval Luco. Zo lang er daar een Fransman aan het roer staat zal dat, ben ik bang, ook zo blijven. Flávio was van een ander kaliber dan Cyril. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik heb ook 4 jaar “gehoopt” op een motor die Cyril beloofde in de RBR. Daar moeten ze een man neerzetten met de benodigde capaciteit en mentaliteit........... dus geen Fransman.
Gr Ron
Ja, alleen doen Honda en RB hetzelfde, van alles beloven en niet leveren, net als Renault, alleen als het Renault is wordt er over gezeurd, en nu RB en Honda niet leveren wordt het goedgepraat![]()
Max wordt met RB en Honda echt geen WKNu is de Honda wellicht sterk genoeg en hebben ze zelf de zaakjes niet goed voor elkaar. Voor Verstappen beide keren gevalletje jammer.
Ohja, en dat laatste ben ik ook ‘bang’ voor.
En de Honda is echt niet sterker dan de Renault nu is.
Dus Renault leverde niet wat ze beloofden.
Nu levert RB niet wat ze beloven.
Ik zie het verschil niet zo.
Verder vraag ik me af of er niet meer achter de beslissing zit van Honda om te stoppen, want voor de indycar gaan ze wel door en komen er ook nieuwe motoren, dus dat verhaal van het elektrificeren geloof ik ook geen hol van.
Misschien dat het toch een beetje aan RB ligt?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Of aan de wil tot Mercedes verslaan ligt.
Zowel Honda als Renaul als Ferrari kunnen (zonder valsspelen) niet tippen aan de merc motor in de laatste 7 jaar ondanks de honderden miljoenen die de teams elk tot hun beschikking hebben.
De enige reset is een motor regelementswijziging. En die had jaren eerder moeten komen om dit snoozefest te onderbreken.
Zowel Honda als Renaul als Ferrari kunnen (zonder valsspelen) niet tippen aan de merc motor in de laatste 7 jaar ondanks de honderden miljoenen die de teams elk tot hun beschikking hebben.
De enige reset is een motor regelementswijziging. En die had jaren eerder moeten komen om dit snoozefest te onderbreken.
- Hielke
Ze konden er niet mee overweg omdat ze de druk niet aankonden. Maar als je alles wilt geloven dat RB en Helmut Marko je voorschotelen, prima.Knot schreef: 21 dec 2020, 14:25 Daarom konden Gasly en Albon ook prima met de Redbull overweg zeker.