Dvh - F11 520d
- Martijn_bmw
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Het is per merk verschillend Tom en inderdaad als je tot aan de rechter gaat vechten zal je waarschijnlijk wel gelijk krijgen maar hoeveel mensen zullen die gang gaan?
In de praktijk gaat er iets stuk wat niet tuning (aandrijflijn) gekoppeld is dat zal niet snel meer dan 1000EUR kosten. Voor max 1000EUR gaat (bijna) niemand een rechtzaak beginnen met alle kosten en ellende / onzekerheid van dien.
In de praktijk gaat er iets stuk wat niet tuning (aandrijflijn) gekoppeld is dat zal niet snel meer dan 1000EUR kosten. Voor max 1000EUR gaat (bijna) niemand een rechtzaak beginnen met alle kosten en ellende / onzekerheid van dien.
- dvh
Als je rechtsbijstandverzekering ermee aan de slag wil, why not.
Maar ik probeer bij aankoop het mijzelf zo makkelijk mogelijk te maken. Lokaal en bij mensen wie ik vertrouw en of sociaal/moreel gezien aan mij/ik aan hun verbonden zit.
Mijn auto heb ik nu bijv bij Van Rijswijk in Veen gekocht. Zijn vader woont naast mijn zaak. Heel zijn familie komt hier. En de hoofdverkoper is mijn oude buurjongen. Garantie wordt door hun zelf geregeld. Zowel schriftelijk als mondeling zijn mij dingen beloofd.
Gezeik kun je altijd krijgen. Maar sommige dingen moet je gewoon op vertrouwen. Ik vertrouw ze. En mocht er was zijn dan geloof ik dat daar absoluut niet moeilijk om gedaan wordt. Dat soort dingen willen we hier niet hebben onderling. En dat gevoel is wederzijds.
Nu hoop ik na als het geneuzel met de 530d dat ik de komende de tijd het woord garantie niet hoef te gebruiken.
Maar koop je een auto ver weg bij een bedrijf waar je voor de rest 0 binding mee hebt. Is er dan wat dan komt het altijd aan op de officiële regels.
Maar ik probeer bij aankoop het mijzelf zo makkelijk mogelijk te maken. Lokaal en bij mensen wie ik vertrouw en of sociaal/moreel gezien aan mij/ik aan hun verbonden zit.
Mijn auto heb ik nu bijv bij Van Rijswijk in Veen gekocht. Zijn vader woont naast mijn zaak. Heel zijn familie komt hier. En de hoofdverkoper is mijn oude buurjongen. Garantie wordt door hun zelf geregeld. Zowel schriftelijk als mondeling zijn mij dingen beloofd.
Gezeik kun je altijd krijgen. Maar sommige dingen moet je gewoon op vertrouwen. Ik vertrouw ze. En mocht er was zijn dan geloof ik dat daar absoluut niet moeilijk om gedaan wordt. Dat soort dingen willen we hier niet hebben onderling. En dat gevoel is wederzijds.
Nu hoop ik na als het geneuzel met de 530d dat ik de komende de tijd het woord garantie niet hoef te gebruiken.
Maar koop je een auto ver weg bij een bedrijf waar je voor de rest 0 binding mee hebt. Is er dan wat dan komt het altijd aan op de officiële regels.
-
Ik heb net een afspraak gemaakt bij BR-Performance voor het einde van de maand. Van 143 pk naar 190 pk met de 318d. Kost 560 all-in. Ik heb nog een jaar Premium Selection garantie, maar ik neem het maar voor lief. F3X 318d lijkt mij een betrouwbaar genoeg platform met mijn type gebruik.
-
Ik geloof wel dat ik doorgaans voor een groot deel aanspraak kan maken op de garantie, maar het gezeik dat er bijkomt is me de tijd niet waard. Heb met de V70 destijds ook al teveel van m'n tijd in het ongedaan maken van de koop moeten steken.
Rechtsbijstand is allemaal leuk, maar ik moet dan eerst een keer verliezen zodat ik daarna een échte advocaat toegewezen krijg uit 'hun' verzekeringspot. Win je uiteindelijk de zaak maar ben je 3 jaar verder.
Denk dat je weinig aanspraak hoeft te maken op je verzekering David. Als ik al 3 weken zonder problemen kan rijden, lukt een ander dat minimaal een jaar.
Rechtsbijstand is allemaal leuk, maar ik moet dan eerst een keer verliezen zodat ik daarna een échte advocaat toegewezen krijg uit 'hun' verzekeringspot. Win je uiteindelijk de zaak maar ben je 3 jaar verder.
Denk dat je weinig aanspraak hoeft te maken op je verzekering David. Als ik al 3 weken zonder problemen kan rijden, lukt een ander dat minimaal een jaar.
- Martijn_bmw
David dat voorop hoor! zo koop ik ook veel liever bij mensen die ik ken en vertrouw en waar ik afspraken mee kan maken.
Mijn auto komt bij een bedrijf vandaan wat ik ook al 10 jaar ken ofzo en regelmatig langs ga, garantie wordt ook door hunzelf als risico gedragen en daarom kon ik ook prima de afspraak maken dat ik mocht chippen met behoud op garantie. (wat nu dus 15k km en 6mnd geleden is zonder problemen)
Mijn eerdere reactie over garantie verlies ging over chippen van een nieuwe auto waarbij je te maken hebt met een logge importeur/fabriekant daar werkt "people's business" niet en ben je overgeleverd aan de kleine lettertjes en een dealer die alleen maar een zetpop is van de importeur/fabrikant.
Mijn auto komt bij een bedrijf vandaan wat ik ook al 10 jaar ken ofzo en regelmatig langs ga, garantie wordt ook door hunzelf als risico gedragen en daarom kon ik ook prima de afspraak maken dat ik mocht chippen met behoud op garantie. (wat nu dus 15k km en 6mnd geleden is zonder problemen)
Mijn eerdere reactie over garantie verlies ging over chippen van een nieuwe auto waarbij je te maken hebt met een logge importeur/fabriekant daar werkt "people's business" niet en ben je overgeleverd aan de kleine lettertjes en een dealer die alleen maar een zetpop is van de importeur/fabrikant.
-
Nou, ik heb nu dus lekkage aan mijn dak, en er moest serieus gekeken worden hoe of wat met de garantie.
Ik heb 'm lachend aangekeken & gezegd dat hij het maar uit zoekt. (auto is 2 jaar oud!)
Puntje bij het paaltje gaan ze het uiteraard helemaal vervangen & oplossen, maar alleen het feit dat ze al durven te denken of het garantie is ja of nee.... Triest.
Ik heb 'm lachend aangekeken & gezegd dat hij het maar uit zoekt. (auto is 2 jaar oud!)
Puntje bij het paaltje gaan ze het uiteraard helemaal vervangen & oplossen, maar alleen het feit dat ze al durven te denken of het garantie is ja of nee.... Triest.
- Martijn_bmw
^^ precies wat ik zei, garantie op nieuw geregeld vanuit de fabriek is een ramp en als ze ook maar 1 haakje zien (bijv chip) om er onderuit te komen dan zullen ze dat zeker niet laten.
- dvh
Net snel even opgehaald en vlug ergens ergens weggezet.
Vanavond na 21.00 eens even rustig gaan rijden en genieten

Kei mooi die nieuwe Michelin bandjes
Vanavond na 21.00 eens even rustig gaan rijden en genieten

Kei mooi die nieuwe Michelin bandjes

- Robin Hartog
Mooi ding dvh! Gefeli 

dvh schreef: Kei mooi die nieuwe Michelin bandjes

-
Re: Dvh - F11 520d
Top dat de banden zo goed bevallen!
Goede keuze wat mij betreft.
Goede keuze wat mij betreft.

- Martijn_bmw
zeker goeie keuze zowel de banden als de auto 
echt een dikke unit David!

echt een dikke unit David!

-
Mooi nummerbord!
- Niels
- Auto: Prius+
Mooie wagen hoor! Top kar.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Mooie auto!
-
Onlinetomgtr
Wat een toffe banden man!
- Luco
Waren wel dure bandjes 22k hoorde iktomgtr schreef:Wat een toffe banden man!

- dvh
Topbandjes.
Enige wat ik nu al merk is wat meer windruis.. komt van de ramen of het dak. Dat is ook niet zo vreemd. Valt meer op omdat de rest zo stil is. Onderstel + banden zijn top. Geruisloos.
Comfort en dynamic-stand merk je ook goed een verschil is. In comfort is het fijn wanneer je met een kater op zondagochtend achter het stuur zit. Maar dynamic zal de voornaamste stand worden.. Ik hou wel van een beetje vlot rijden en dat is het dan, vlot.
Na het chippen hoop ik te melden dat vlot naar relatief snel veranderd is.
Enige wat ik nu al merk is wat meer windruis.. komt van de ramen of het dak. Dat is ook niet zo vreemd. Valt meer op omdat de rest zo stil is. Onderstel + banden zijn top. Geruisloos.
Comfort en dynamic-stand merk je ook goed een verschil is. In comfort is het fijn wanneer je met een kater op zondagochtend achter het stuur zit. Maar dynamic zal de voornaamste stand worden.. Ik hou wel van een beetje vlot rijden en dat is het dan, vlot.
Na het chippen hoop ik te melden dat vlot naar relatief snel veranderd is.

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Mooie wagen! Kenteken had je niet hoeven te veranderen hoor want die staat een/twee pagina's terug nog vol in beeld. 

- dvh
Deze foto heb ik op een online publiekelijk fotoalbum staan, vandaar. Hier komt toch geen hond :p
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Haha oke. Benieuwd naar de overige foto's! Interieur etc. 

- Luca
Mooi! Fijne km toegewenst
- Arthur
- Auto: Nr.51
ik reed altijd in comfort mode. Dat gaat prima. Ik had dan wel de 190pk/400nm versie. Na het chippen straks zal comfort bij de jouwe ook prima zijn, schat ik in. Tenzij je wilt dat ie altijd wat verder in toeren doortrekt.
- Sander
Heel veel plezier ermee, mooi ding!
- dvh
Heb t idee dat ie ook iets alerter reageert in dynamic? Of zit dat tussen de oren.Arthur schreef:ik reed altijd in comfort mode. Dat gaat prima. Ik had dan wel de 190pk/400nm versie. Na het chippen straks zal comfort bij de jouwe ook prima zijn, schat ik in. Tenzij je wilt dat ie altijd wat verder in toeren doortrekt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Welke standen heb je dan? Ik had eco-pro, comfort en sport. De laatste is uiteraard het meest alert. Alleen dan trekt hij langer door en schakelt hij niet door naar 7 en/of 8. Laatste weet ik niet zeker (meer), reed nooit in sport.