F1 2015
- Reind
Re: F1 2015
Ik schrijf toch nergens dat hij het niet goed gedaan heeft, hij heeft het geweldig gedaan. Ik schrijf alleen dat zijn beste resultaat tot nu toe niet zijn beste race tot nu is geweest. Hij heeft strategisch gereden wat voor deze wedstrijd heel goed heeft uitgepakt. Maar iedereen die Verstappen al langer volgt moet het met mij eens zijn hij van nature veel aanvallender rijd en elke mogelijk die hij heeft om in te halen, hij dit ook gewoon doet. Daarom dwingde hij ook zoveel respect af toen hij nog kartte. Dit typische karakter is waar ik van hou en is ook de reden waarom hij nu al in de F1 zit. Daarom is Verstappen Verstappen, Senna Senna en Prost Prost. Van die eerste twee ben en was ik groot fan en die laatste veel minder. Waarom? omdat die altijd strategisch reed maar daardoor ook minder opvallend.
- Eric-328
Vergeet niet dat je onder deze condities met deze banden wel behoorlijk agressief kunt rijden, maar dat je binnen no time geen banden meer over hebt. Formule 1 is helaas te veel managen en te weinig racen.
In deze fase is het zaak om punten te schrapen, hoe dan ook.
In deze fase is het zaak om punten te schrapen, hoe dan ook.
- Luco
Als het goed is gaat dat allemaal veranderen.
Vrije keuze bandencompound
alle hulpelektronica weg
benzineverbruik vrijer
hoop dat dit allemaal doorgaat
Vrije keuze bandencompound
alle hulpelektronica weg
benzineverbruik vrijer
hoop dat dit allemaal doorgaat
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Helemaal mee eens Tristan!Tristan schreef:Mooi al die typische Hollandse reacties. Goed resultaat maar altijd nog wat te zeiken hebben.![]()
Hij reed super goede tijden, reed zijn teammaat om z'n oren en vele anderen. Tevens diverse inhaalacties gedaan die helaas niet vastgelegd zijn. Ik zeg, top gereden!

En vergeet ook niet dat als ie geen drive-through had gehad hij misschien wel op het podium was geëindigd.
Door diezelfde drive-through verloor ie wel geen plaatsen, maar viel ie zo'n eind terug dat ie het laatste gedeelte van de Grand-prix ook niet meer aan kon vallen.
- Macboy
Reind helemaal gelijk. Maar zeg dan ook gewoon dat ie het geweldig heeft gedaan en nuanceer dat dan later. Of begin eerst kritisch maar eindig dan met de woorden 'verder geweldig gedaan' of zo. Anders lijkt het wel heel veel op zeikmodus. Van Hielke zijn we dat gewend, van jou niet 

- Hielke
Je mag het zeiken noemen, prima, maar ik noem het simpelweg juist analyseren. De steun die ik aan Reind's analyse gaf that is. En ja het is nu eenmaal zo dat ik niet aan blinde verheerlijking doe. Van niets en niemand.
Max heeft die vierde plaats op z'n Massas gehaald. Relatief rustig blijven, op het asfalt houden, en de anderen zien uitvallen. Niet de stijl die we van Max gewend zijn, maar in bepaalde gevallen, op bepaalde circuits, wel een heel effectieve stijl.
En meer is er niet gezegd!
Maar om de rijstijl en de uitslag als gevolg van het uitvallen van anderen nu te gaan ophemelen vind ik onzinnig. Dan moet je een volgende keer z'n agressieve inhaalrijstijl ook consequent afkeuren. Het lijkt wel of het altijd goed moet zijn wat Max doet. Als volwassen kerels met een bovengemiddelde kijk op auto's en autosport mogen we daar natuurlijk niet aan doen.
Mijn voorspelling voor de tweede seizoenshelft: Sainz en Verstappen blijven aan elkaar gewaagd. De paar tienden die Verstappen in de kwalificaties in de min lag op Sainz kunnen worden overbrugd. Waarschijnlijk niet, en er is ook geen noodzaak voor. De race is wat telt. En door z'n wat agressievere rijstijl zou ie het daar in theorie beter kunnen doen. In theorie, want met de inhaalacties op de middenklasse rijders zoals gedemonstreerd in de eerste races komt ie bij de toppers niet weg. Die laten zich niet vanaf 25 meter uitremmen. Die gooien de deur echt wel dicht. Zoiets kan dan in crashes uitmonden. Hoe hij daar mee omgaat is de vraag. In de de voorlaatste race heeft ie laten zien ook over de kook te kunnen. Gelijk z'n vader. Ipv even terugnemen, toch doorgaan. Als ie dat onder controle krijgt dan ziet het er goed uit.
Max heeft die vierde plaats op z'n Massas gehaald. Relatief rustig blijven, op het asfalt houden, en de anderen zien uitvallen. Niet de stijl die we van Max gewend zijn, maar in bepaalde gevallen, op bepaalde circuits, wel een heel effectieve stijl.
En meer is er niet gezegd!
Maar om de rijstijl en de uitslag als gevolg van het uitvallen van anderen nu te gaan ophemelen vind ik onzinnig. Dan moet je een volgende keer z'n agressieve inhaalrijstijl ook consequent afkeuren. Het lijkt wel of het altijd goed moet zijn wat Max doet. Als volwassen kerels met een bovengemiddelde kijk op auto's en autosport mogen we daar natuurlijk niet aan doen.
Mijn voorspelling voor de tweede seizoenshelft: Sainz en Verstappen blijven aan elkaar gewaagd. De paar tienden die Verstappen in de kwalificaties in de min lag op Sainz kunnen worden overbrugd. Waarschijnlijk niet, en er is ook geen noodzaak voor. De race is wat telt. En door z'n wat agressievere rijstijl zou ie het daar in theorie beter kunnen doen. In theorie, want met de inhaalacties op de middenklasse rijders zoals gedemonstreerd in de eerste races komt ie bij de toppers niet weg. Die laten zich niet vanaf 25 meter uitremmen. Die gooien de deur echt wel dicht. Zoiets kan dan in crashes uitmonden. Hoe hij daar mee omgaat is de vraag. In de de voorlaatste race heeft ie laten zien ook over de kook te kunnen. Gelijk z'n vader. Ipv even terugnemen, toch doorgaan. Als ie dat onder controle krijgt dan ziet het er goed uit.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Eerste deel van je reactie mee eens Hielke. De race in Hongarije was top maar we hebben geen briljante acties gezien zoals in China, Maleisië of Monaco. Super slim gereden gewoon en weer geen fouten gemaakt.
Over het 2e deel ben ik (terwijl ik zo objectief mogelijk probeer te zijn
) het er niet helemaal mee eens. Ze gaan in mijn ogen niet gelijk op. Max begint Carlos aardig te overschaduwen zo langzamerhand. In het begin van het jaar was Sainz duidelijk beter qua kwalificeren, dat wijt ik aan zijn grotere singleseater ervaring. Sainz had er 160+ races opzitten, Max slechts 1 seizoen F3. Dan zie je nu nivelleren. Max krijgt meer ervaring met het juist afstellen van de auto, het gaat momenteel gelijk op daarmee.
Qua races doet Max het echt beter. Ze hebben ongeveer dezelfde hoeveelheid pech gehad maar Max is bijna altijd sneller tijdens de races. Hij rijdt constanter, harder, slimmer en kan beter inhalen dan Sainz. Dat vertaalt zich in (veel) meer punten nu (al komt het merendeel van die punten natuurlijk uit Hongarije) maar ook in een betere beoordeling bij bijvoorbeeld de BBC tov. Sainz. Verder heeft Sainz de twijfelachtige eer (al zegt dat niet alles) dat hij dit seizoen so-far de meest ingehaalde rijder is van het hele veld. Ik volg als F1 fanaat bijna alle experts in F1 (journalisten, commentatoren, oud-coureurs die nog in het circus werken etc.) en je hoort echt meer positieve reacties over Max dan over Sainz. Ik heb Eddy Jordan bijvoorbeeld nog niet Sainz horen ophemelen en 'the next big thing' horen noemen. In mijn ogen is Max echt een veel betere racer dan Carlos. De kenners zien dat ook.
Je merkt ook dat Sainz zenuwachtiger begint te worden. Steeds meer kritiek op bepaalde zaken in de media. Over de mechanische grip, over teamstrategieën, in interviews net wat te vaak melden dat hij en Max in evenwicht zijn, dat hij het ook super doet. Onlangs deed hij nog de vrij onzinnige opmerking dat zijn veel grotere singleseater ervaring absoluut geen rol speelt in F1 en geen voordeel biedt tov. Verstappen. Onzin natuurlijk, die ervaring neem je mee en helpt je. Allemaal dingen die hij in mijn ogen beter niet kan roepen. Hou je op de vlakte en werk aan je eigen ontwikkeling.
Let wel: ik gun Sainz echt het beste. Een goede snelle rijder, een aardige jongen lijkt me en absoluut een aanwinst voor F1. Het is echter geen buitencategorie en dat is Verstappen wel. Verstappen zit qua ontwikkeling in sneltreinvaart in de lift, Sainz doet het ook prima maar die zit al veel meer aan zijn plafond dan Max.
Over het 2e deel ben ik (terwijl ik zo objectief mogelijk probeer te zijn

Qua races doet Max het echt beter. Ze hebben ongeveer dezelfde hoeveelheid pech gehad maar Max is bijna altijd sneller tijdens de races. Hij rijdt constanter, harder, slimmer en kan beter inhalen dan Sainz. Dat vertaalt zich in (veel) meer punten nu (al komt het merendeel van die punten natuurlijk uit Hongarije) maar ook in een betere beoordeling bij bijvoorbeeld de BBC tov. Sainz. Verder heeft Sainz de twijfelachtige eer (al zegt dat niet alles) dat hij dit seizoen so-far de meest ingehaalde rijder is van het hele veld. Ik volg als F1 fanaat bijna alle experts in F1 (journalisten, commentatoren, oud-coureurs die nog in het circus werken etc.) en je hoort echt meer positieve reacties over Max dan over Sainz. Ik heb Eddy Jordan bijvoorbeeld nog niet Sainz horen ophemelen en 'the next big thing' horen noemen. In mijn ogen is Max echt een veel betere racer dan Carlos. De kenners zien dat ook.
Je merkt ook dat Sainz zenuwachtiger begint te worden. Steeds meer kritiek op bepaalde zaken in de media. Over de mechanische grip, over teamstrategieën, in interviews net wat te vaak melden dat hij en Max in evenwicht zijn, dat hij het ook super doet. Onlangs deed hij nog de vrij onzinnige opmerking dat zijn veel grotere singleseater ervaring absoluut geen rol speelt in F1 en geen voordeel biedt tov. Verstappen. Onzin natuurlijk, die ervaring neem je mee en helpt je. Allemaal dingen die hij in mijn ogen beter niet kan roepen. Hou je op de vlakte en werk aan je eigen ontwikkeling.
Let wel: ik gun Sainz echt het beste. Een goede snelle rijder, een aardige jongen lijkt me en absoluut een aanwinst voor F1. Het is echter geen buitencategorie en dat is Verstappen wel. Verstappen zit qua ontwikkeling in sneltreinvaart in de lift, Sainz doet het ook prima maar die zit al veel meer aan zijn plafond dan Max.
-
En om m'n verhaal te ondersteunen lees ik dit net. Dit lees ik nooit over Sainz.

Volgens het Duitse Motorsport-Total komt Max Verstappen in 2017 uit voor het team van Scuderia Ferrari als teamgenoot van Sebastian Vettel. Het Italiaanse team is zeer gecharmeerd van Max Verstappen en de geruchten gaan al langere tijd dat Ferrari de Nederlander wil strikken. Voor alsnog staat Verstappen voor 2016 nog onder contract bij Toro Rosso/Red Bull, waardoor een overstap volgend jaar niet mogelijk is.
Het talent van Max Verstappen wordt door Ferrari hoger ingeschat dan dat van Valtteri Bottas of Nico Hulkenberg, de mannen die voor 2016 het stoeltje van Kimi Raikkonen over zouden moeten nemen. Volgens de Duitse collega’s besluit Ferrari om een jaar langer door te gaan met Kimi Raikkonen, om vervolgens vanaf 2017 aan de start te staan met Max Verstappen.
Sterrijder Sebastian Vettel heeft bij de Ferrari directie zijn voorkeur uitgesproken om door te gaan met Raikkonen en zo een stabiel team te behouden.
De tijd moet leren of de geruchten correct zijn, wij wachten rustig af.
- Hielke
Je zit er duidelijk veel beter in dan mij Wouter. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Anderzijds weet ik wel dat het heel moeilijk is om als racer tov teammaat tijd te vinden. Als coureur doe je alles al maximaal. Je bent, ook als 17-jarige, al jaren gewend om de grenzen op te zoeken. We zullen het zien.
Anderzijds weet ik wel dat het heel moeilijk is om als racer tov teammaat tijd te vinden. Als coureur doe je alles al maximaal. Je bent, ook als 17-jarige, al jaren gewend om de grenzen op te zoeken. We zullen het zien.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Eens met Wouter!
Max en Sainz gingen gelijk op, maar Max wordt beetje bij beetje de betere lijkt het. Maar Sainz is zeker geen veldvulling en zie ik bij het juiste team ook nog wel een keer een race winnen.
Het nieuws van Ferrari heb ik ook gelezen. Hoewel ik fan ben van Ferrari en Vettel en ik van harte hoop dat ie de records van Schumi uit de boeken rijdt (gun ik Max overigens net zo goed), hoop ik niet dat Max de tweede Barrichello wordt.
Max moet naar een topteam en zich profileren als eerste rijder, iets wat hem bij Ferrari niet gaat lukken omdat Vettel daar dan al een paar jaar alles naar z'n hand heeft gezet vrees ik.
Max en Sainz gingen gelijk op, maar Max wordt beetje bij beetje de betere lijkt het. Maar Sainz is zeker geen veldvulling en zie ik bij het juiste team ook nog wel een keer een race winnen.
Het nieuws van Ferrari heb ik ook gelezen. Hoewel ik fan ben van Ferrari en Vettel en ik van harte hoop dat ie de records van Schumi uit de boeken rijdt (gun ik Max overigens net zo goed), hoop ik niet dat Max de tweede Barrichello wordt.
Max moet naar een topteam en zich profileren als eerste rijder, iets wat hem bij Ferrari niet gaat lukken omdat Vettel daar dan al een paar jaar alles naar z'n hand heeft gezet vrees ik.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Max = 17 en Sainz = 20. Ik ben benieuwd waar Max over 3 jaar staat tov Sainz.
- Luco
Dan is Max 20 en Sainz 23 

- Hielke
Luco schreef:Dan is Max 20 en Sainz 23

Maar serieus Chris, het is niet aannemelijk dat een topcoureur met jarenlange ervaring nog aan snelheid gaat winnen. Is ook niet nodig lijkt me, de beide jongelingen zijn qua hotlapperij snel genoeg.
Die versnelde Ferrari constructie geloof ik trouwens niet. De Redbull strategie is er allerminst op gericht om toptalenten vervroegd naar concurrerende teams te laten gaan. Die toppers moeten van Toro Rosso naar Redbull om daar voor het wereldkampioenschap te gaan. Contractueel zal dat goed dichtgetimmerd zitten. Je vertrek vroegtijdig bij Toro Rosso als je de capaciteiten niet hebt om tot een hele grote uit te groeien.
En Ferrari is een team dat alleen de allergrootsten wil hebben. De wereldkampioenen. Schumacher, Alonso, Raikkonen, Vettel. Soms geven ze een trouwe testrijder of een ander een kans. Maar alleen als de nr. 1 geen andere topper naast zich duldt.
- Luco
Het enige waar ze in gaan winnen is raceslimheid/tactieken/lezen van de wedstrijd.
Ik denk dat Max daar op zich beter in is dan Sainz.
Maar Max wordt natuurlijk redelijk gehyped, daar schuilt ook het gevaar denk ik.
Dat rustig laten groeien zal lastig worden, de verwachtingen liggen hoog.
Misschien te hoog??
Ik denk dat Max daar op zich beter in is dan Sainz.
Maar Max wordt natuurlijk redelijk gehyped, daar schuilt ook het gevaar denk ik.
Dat rustig laten groeien zal lastig worden, de verwachtingen liggen hoog.
Misschien te hoog??
-
Mooi stukje:
Hij werkte in 1994 met Jos Verstappen samen bij Benetton en is nu als teammanager bij Toro Rosso betrokken bij het Formule 1-debuut van diens zoon Max: Graham Watson. GPUpdate.net zocht hem eerder in het jaar op voor een gesprek. Voor de zeventienjarige coureur uit Nederland waren er louter lovende woorden.
"Max steekt met kop en schouders uit boven alle coureurs met wie ik eerder heb samengewerkt", vertelt Watson, die als teammanager niet alleen over de logistiek gaat bij Toro Rosso maar er sinds het vertrek van sportief directeur Steve Nielsen ook op toeziet dat het team zich aan alle regels houdt. "En dat is een groot compliment, want ik heb in de loop der jaren met heel wat jongens gewerkt. Wat Max tot dusver heeft laten zien, is echt uitzonderlijk. Ik denk dat hij later in één adem genoemd wordt met alle grote namen uit het verleden."
"Max luistert heel goed naar wat hem verteld wordt en kan het vervolgens ook meteen toepassen", gaat de 48-jarige Nieuw-Zeelander, die in 2009 met Brawn GP wereldkampioen in de Formule 1 werd, verder. "Max rijdt heel volwassen. Hij heeft een 'oud hoofd' op zijn schouders als hij in de auto zit. Als je niet beter zou weten, zou je gewoon denken dat je met een ervaren rijder van doen hebt. Zijn feedback is altijd spot on. We zijn erg enthousiast over zijn potentie. Max is waarschijnlijk - nee, honderd procent zeker, helemaal niet waarschijnlijk - de beste coureur met wie ik tot dusver te maken heb gehad."
"Hij heeft gewoon nog wat meer tijd in de auto en ervaring nodig", laat Watson weten op de vraag waar Verstappen nog aan kan werken. "Maar dat hij nu al zo goed is, belooft nog wat voor de toekomst. In de Formule 1 is echter nooit iets zeker. Hij moet zich wel op dezelfde manier blijven ontwikkelen. Maar dat weet hij zelf ook. Max is een slimme jongen. Als je met iemand aan het praten bent en zegt dat hij nog jaren te gaan heeft in de Formule 1, dan keert hij zich om en zegt hij tegen je: 'alleen als ik goed genoeg ben'. Hij beseft dat het niet vanzelfsprekend is, wat een zeer goede eigenschap is om te hebben. Max is een harde werker, een natuurtalent en zeer intelligent. Hij komt nog wel ergens." Volgens Watson is het wel zaak dat Verstappen met beide benen op de grond blijft staan. "Maar daar ziet zijn vader wel op toe, dus ik verwacht geen problemen op dat vlak."
Watson bewaart goede herinneringen aan de periode dat hij als eerste monteur bij het Benetton Formule 1-team actief was en daar een seizoen lang naast Jos Verstappen werkte. "Dat waren mooie tijden. Ik kan je helaas niet alles vertellen, want dat zou niet eerlijk zijn naar Jos toe, maar het was een erg leuke tijd. Jos is een goede vent. We waren erg close met elkaar. Wat hij gedaan heeft met Max, is ongelooflijk. Hij heeft alles gegeven om Max te krijgen waar hij nu is. Het is een enorm succesverhaal."
Watson kan zich nog een test in Jerez herinneren, waar Verstappen senior een geintje uithaalde met het team. "We vroegen Jos om een van de racewagens een shakedown te geven voor de Grand Prix van Monaco. Hij moest er even drie of vier ronden mee rijden zodat we konden zien of alles in orde was, voordat de auto in de truck werd geladen en naar Monaco werd getransporteerd. Hij reed de pits uit en kwam niet veel later op de boordradio om te vertellen dat het hem heel erg speet maar dat hij van de baan was gespind en was gecrasht. Op de achtergrond hoorden we de motor echter nog draaien! Had hij om ons te plagen de auto achterop het circuit stilgezet! Dat soort grappen haalde hij graag met ons uit." Dergelijke momenten heeft hij met de jonge Verstappen nog niet meegemaakt. Watson: "Maar we zullen ongetwijfeld nog genoeg met Max beleven."
- GTRene
straks weer F1 bv op BBC2 om 13.10u
zo te zien vandaag weer droog en de training van gister zag je dat de eerste 12 oid vrij dicht bij elkaar liggen, benieuwd of Max in de top 10 kan rijden als het droog blijft.
Morgen zo te zien gaat het daar wel regenen, dat mag je dan hopen voor Max, alhoewel het voor hem dan ook goed mis kan gaan.
Benieuwd wat het wordt als het regent, dan zal er wellicht ook een paar keer de safety kar ingezet worden, althans, best tricky circuit lijkt me
http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Spa/4055569" onclick="window.open(this.href);return false;
zo te zien vandaag weer droog en de training van gister zag je dat de eerste 12 oid vrij dicht bij elkaar liggen, benieuwd of Max in de top 10 kan rijden als het droog blijft.
Morgen zo te zien gaat het daar wel regenen, dat mag je dan hopen voor Max, alhoewel het voor hem dan ook goed mis kan gaan.
Benieuwd wat het wordt als het regent, dan zal er wellicht ook een paar keer de safety kar ingezet worden, althans, best tricky circuit lijkt me

http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Spa/4055569" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
De FIA is echt gestoord
max 10 plaatsen straf voor een nieuwe motor
Button 50 plaatsen straf ivm nieuwe motor inclusief alle powerunits
Alonso 55 plaatsen straf ivm nieuwe motor inclusief alle powerunits
- GTRene
huh? wat een 'straffen' dan is het helemaal hopen op regen, hoe willen ze die 50 plekken regelen? over meerdere races oid?
- Robin Hartog
Da's wel erg overdreven Luco.Luco schreef:De FIA is echt gestoord

EnAlonso receives a 30-place grid drop and Button 25 places, which means the McLaren pairing will now start at the back of the Spa-Francorchamps grid for Sunday's race.
En @ Rene:Alonso's 30-position penalty comprises 10 places for the use of a seventh ICE, five places apiece for a seventh turbocharger and seventh MGU-H, along with five places apiece for a sixth MGU-K and control electronics.
Button gets 10 places for an eighth turbocharger, five for an eighth MGU-H, as well as five positions for a seventh ICE, and five for a seventh MGU-K.
Allemaal hier vandaan: http://www.autosport.com/news/report.php/id/120394" onclick="window.open(this.href);return false;However, following a rule change last month the most a driver can now be penalised is to be demoted to the back of the grid as the FIA opted to dispense with in-race penalties for such infractions.
Following second practice it is anticipated McLaren and Honda will take on an additional ICE, and other parts, thus incurring further - albeit meaningless - penalties.
This is to allow Honda the opportunity to analyse the latest updated power unit in the wake of its introduction, and to provide the team with systems at its disposal going forward, hopefully without any further penalties.
In light of the changes regarding penalties, it is a clever circumvention of the regulations, which may yet force the FIA's hand to close the loophole.
- Luco
op sky en op rtl hadden ze het over totaal 105 plaatsen voor mc laren
- Luco
hele zware klapper van de jong in GP2
-
De reden waarom McLaren dat allemaal wisselt is omdat ze een update van de hele powertrain hebben en dus hebben ze voor beide coureurs het hele zaakje twee keer vervangen (en dus niet omdat het kapot was). Zo hebben ze allebei weer twee frisse powertrains en hoeven ze hopelijk de rest van het seizoen niets meer te vervangen.
Die van Max is wel echt kapot en wordt dus in feite net zo hard gestraft als Alonso en Button. Als ik Toro Rosso was zou ik daar ook nog wat extra nieuwe onderdelen in lepelen
Die van Max is wel echt kapot en wordt dus in feite net zo hard gestraft als Alonso en Button. Als ik Toro Rosso was zou ik daar ook nog wat extra nieuwe onderdelen in lepelen
-
Mooi stukje van de BBC, een dag uit het leven van Jos en Max. Geeft ook een kleine indruk van wat er nodig is om te karten op het niveau dat Max heeft gedaan
Meer chassis dan de gemiddelde kartbaan, rekken vol met banden, motoren en andere onderdelen. En zelfs een eigen rollenbank.
Toch respect ook voor Jos hoor dat hij er zoveel tijd, geld en moeite in heeft gestoken
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34027380

Meer chassis dan de gemiddelde kartbaan, rekken vol met banden, motoren en andere onderdelen. En zelfs een eigen rollenbank.

Toch respect ook voor Jos hoor dat hij er zoveel tijd, geld en moeite in heeft gestoken
- Robin Hartog
Kan wel kloppen, maar dan rekenen ze er ook al de tweede keer nieuwe onderdelen bij denk ik dan.Luco schreef:op sky en op rtl hadden ze het over totaal 105 plaatsen voor mc laren
- dvh
Erg leuk filmpje. Zie je ook een andere kant...Richardt. schreef:Mooi stukje van de BBC, een dag uit het leven van Jos en Max. Geeft ook een kleine indruk van wat er nodig is om te karten op het niveau dat Max heeft gedaan![]()
Meer chassis dan de gemiddelde kartbaan, rekken vol met banden, motoren en andere onderdelen. En zelfs een eigen rollenbank.![]()

Zo'n jongen als Max is wat dat betreft perfect klaargestoomd voor de F1.
Ik ben geen kenner.. Maar ik kan me voorstellen dat , ik moet maar wat, een Senna gezien zijn geboorteplaats niet de luxe gekend heeft die een Max verstappen wel heeft. En die waren ook erg goed.
Hoe doet die jongen dat met school? Stomme vraag misschien. Maar hij is nu pas 17.. Waar haalt ie de tijd vandaan?
Waar haal ik de tijd vandaan? Mis het wel een beetje.. F1 vind ik altijd erg leuk om te kijken/volgen... Helaas mis ik 95% van het seizoen :*-)