RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Frank280zx » 25 feb 2014, 12:55

Haha Luco onze positieve man :P

Daarvoor zitten er schuifstukken verderop in de pijp.
Afzonderlijk van elkaar denk ik dat het wel los loopt door ervaringen met andere spruitstukken zonder flexibele stukken. de kunst is de hitte zo gelijkwaardig door het spruitstuk te verdelen.
De flenzen hebben ruimte op de bouten etc etc. verder is het relatief dikwandig RVS.

Dit gaat niet zo snel scheuren anders zouden ze het op USA V8 en ook wel doen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door GTRene » 25 feb 2014, 13:04

ik heb ook geen flexibele stukken, zal ook liggen aan hoe hard de motor schommelt en of je de motor transverse hebt liggen, dan is kantelen wel anders aan de orde.
verder gebruikt bv bmw van die dikke ringen in de uitlaat om te koppelen welke wellicht wat beweging toestaan al zal dat niet veel zijn :D

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29299
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Luco » 25 feb 2014, 13:14

Is gewoon ervaring, zeker als je motor niet beweegt en spruitstukken gaan werken is het gewoon een groot risico dat het gaat scheuren, heeft niks met negativiteit te maken, al zullen schuifstukken ook al helpen.
Het moet gewoon voldoende kunnen uitzetten en krimpen.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Frank280zx » 25 feb 2014, 13:54

Luco schreef:Is gewoon ervaring, zeker als je motor niet beweegt en spruitstukken gaan werken is het gewoon een groot risico dat het gaat scheuren, heeft niks met negativiteit te maken, al zullen schuifstukken ook al helpen.
Het moet gewoon voldoende kunnen uitzetten en krimpen.
Klopt dat negatieve was sarcasme :P
Ik ben het eens met het werken van het geheel. Maar de hele lijn hangt ook in rubbers

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Frank280zx » 26 feb 2014, 10:57

frank de jonge schreef:S50b30 heeft wel een flexibel stuk. Die dingen willen namelijk ook wel een scheuren of lekken.
Klopt die had ik eruit gehaald bij de vorige motor overigens zijn die meer om het trillen en schudden van de uitlaatlijn naar achteren op te vangen.

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Frank280zx » 28 feb 2014, 10:42

En de moeilijke kant krijgt nu ook vorm!!! dankzij RMR


Afbeelding


Afbeelding


Zo naar Guus de koster om wat nieuwe fittingen te zodat ik dit weekend verder kan met de dry sump en brandstoftoevoer

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door frank de jonge » 28 feb 2014, 10:56

Supergaaf ook om te volgen dit.

Kennis van mij heeft bij Patrick van Hartge destijds spruitstukken gekocht voor een M5 Vi die ook in zn e36 zou komen. Ben toen meegeweest dat spul ophalen. Project is niet afgemaakt want het blok werd verkocht me de spruitstukken aan een gast die het nu in zn Z3 heeft liggen.

Waren een paar hele mooie spruitstukken :-)

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Frank280zx » 10 mar 2014, 10:38

En weer een stapje verder!

Deze maand word het veel avonden doorhalen om alles op tijd af te krijgen!
Het blok is er nu weer even uit om de finale aanpassingen te maken en het terug te bouwen.

Afbeelding



De spruitstukken zijn tot aan de bak 'klaar r en worden deze week afgelast en ingepakt

Afbeelding


Afbeelding

De rest van de uitlaat word na de 20ste als het blok er weer inzit onder auto afgemaakt.

De bestuurderskant is wat 'exotischer' om wel de lengte te halen als aan de passagierskant, dat is op bijna alle runners gelukt. maar een v8 in een e36 is gewoon krap!!

In verhouding met het bouwen van de hele auto lijkt dit toch wel veel taaier! er zit een hoop uitdokter werk in, en eigenlijk gaat niks in een keer echt goed. :'(

Verder is de gaskabel af en komt deze van een Honda CB :), is de schakelstang af dus hij schakelt weer, en zijn de meeste leidingen op de brandstof na klaar. en dan ben ik vast nog tig zaken vergeten!
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 10 mar 2014, 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door ///Joost » 10 mar 2014, 16:05

Wat een project! Echt supergaaf man! :thumbup:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Peric » 10 mar 2014, 18:53

Frank280zx schreef:In verhouding met het bouwen van de hele auto lijkt dit toch wel veel taaier! er zit een hoop uitdokter werk in, en eigenlijk gaat niks in een keer echt goed. :'(
Je leert er wel veel van.. :)

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1983
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Hitz » 02 apr 2014, 13:56

Hoe is het met deze monsterlijke E36?

dennisgti25jubi
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 sep 2013, 20:10

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door dennisgti25jubi » 03 apr 2014, 06:41

Even je topic door gelezen. Maar wat een over dik project ik blijf dit volgen.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Eric-328 » 03 apr 2014, 10:08

Frank, rij jij zondag mee?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Erik K. » 04 apr 2014, 20:58

Op de rollenbank geweest?? :thumbup:

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1983
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Hitz » 07 apr 2014, 13:01

Ik zie wat dikke platen voorbij komen op FB!! Bevalt de V8 E36 een beetje?

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Frank280zx » 07 apr 2014, 14:22

Ja ik was er bij! maar niet zonder slag of stoot! eigenlijk was vrijdagavond de auto pas lopend en afgesteld ( deels) we hadden gekozen voor een veilig tikje rijk programma! om na zondag nog terug te gaan om voor de pk's te gaan! we hadden namelijk meteen door dat de auto niet stil te noemen was en er dus flink wat extra demping aan te pas moet komen.

Op http://www.facebook.com/rmrmmotorsport staan ook wat filmpjes van de bank en wat live feeds met vlammen

We waren al een dag verloren doordat het triggerwiel geen 60-2 tanden had maar 40-1. Je ziet tandjes en als je bij de aankoop is gezegd dat het er 60 zijn.. dan tel je die niet gelijk na blijkbaar, wel doen dus!
Martin van DTC in Enkhuizen waar hij op de bank heeft gestaan heeft hem er wel mee aan het lopen gekregen maar zo bleek zondag het blijft problemen geven! Beter dan na de testbank is het niet geworden allen maar veel slechter!

hier een idee van een goede run net na de bank
https://www.facebook.com/photo.php?v=848245751858236

Tevens zat er een fout in de luchttemperatuur meter. het e.a resulteert tijdens de dag in steeds beroerder lopen de v8! maar goed bij een project als deze kun jij jezelf ook afvragen of alles wel in een keer kan werken!

Tijdens mijn eerste ronden in de vrije training had ik ook nog eens 2 volle ronden nodig om te ontdekken dat de launch control aan stond :tooth: Allemaal nieuwe knopjes haha
Op zichzelf niet heel erg het was volle bak regen! en we reden door een wat late keuze nog op de toyo's an sich hebben die best fatsoenlijk grip maar ik heb toch een klein uitstapje gemaakt (filmpje volgt) .
De kwalificatie ging al wat beter ondanks het half gas probleem dat bleef verergeren heb ik toch wat meer gevoel bij de auto gekregen.

Verder geeft de auto in ieder geval leuke vlammen! deels door nokkenasafstelling. dit zal wel zo blijven maar iets minder hopen we dan! het rijke lopen helpt er niet bij om het minder te maken.
Maar het geeft wel spectaculaire plaatjes!

https://www.facebook.com/photo.php?v=695772653813754

Afbeelding
gemaakt door Sander Eijgenraam

Afbeelding

Afbeelding

en gemaakt door Thomas Bakker!

Tijden zaten er nog niet in en tijdens race een liep de auto zwaar beroerd en is starten met een v8 is ook nog iets waar ik gevoel voor moet krijgen zonder al te gek wielspin te krijgen :tong:
Daarnaast vond CPZ een paar 103db toch iets te veel. :bag:

Al met al een erg goede testdag.
We gaan meer dempers onder de auto hangen en triggerwiel vervangen naar 60-2.
Vervolgens gaat hij weer naar DTC in Enkhuizen om het KMS goed afgesteld te krijgen.

Alles is nog heel en werkte naar behoren dat was toch wel het belangrijkste van deze dag! de basis is goed!
en met half gas en beroerd lopende basis was het leuk sturen. Ik denk wel dat we een jaar nodig hebben om alles op elkaar af te stemmen! maar dat is ook de lol.


Heeft iemand een e92 M3eindemper liggen toevallig? ik heb een ideetje namelijk

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6692
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door EvdP » 07 apr 2014, 15:07

Het ziet er wel spectaculair uit met die vlammen!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door GTRene » 07 apr 2014, 16:22

spectaculair idd, maar lijkt me dat je er geen 24h rit mee moet doen zo :mrgreen:

Afbeelding

versmelten de verbredingen en of erger vliegt ie in de vik oid :shock:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Erik K. » 07 apr 2014, 16:57

Frank280zx schreef: Heeft iemand een e92 M3eindemper liggen toevallig? ik heb een ideetje namelijk
Hier op het werk ligt nog een demper van een e93 M3, ook goed?

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Frank280zx » 07 apr 2014, 17:15

haha wat is het verschil? maar zou jij eens kunnen meten hoe breed zo een ding is ? en wat ze daar voor vragen?

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3618
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Martijn M » 07 apr 2014, 20:19

Die foto's met vlammen zijn wel enorm vet! Heel gaaf project.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Niels » 08 apr 2014, 08:12

Alsof je naar een DTM racer kijkt 20 jaar geleden :clap:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Erik K. » 08 apr 2014, 08:26

Frank280zx schreef:haha wat is het verschil? maar zou jij eens kunnen meten hoe breed zo een ding is ? en wat ze daar voor vragen?

Check PM

Gebruikersavatar
Frank280zx
Berichten: 543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Frank280zx » 08 apr 2014, 08:53

dank!


Hier het eerste filmpje! duurt tot ongeveer de 7e minuut voor ik door heb dat ik op launch control rondstuur.
Na al de labda waardes te checken op het KMS display.

https://www.youtube.com/watch?v=LfFG_NsUO6s

De basis is er let wel dat alles max half gas is door dus een constante fout van het triggerwiel
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 08 apr 2014, 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13422
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17

Bericht door Tristan » 08 apr 2014, 09:28

Hij klinkt wel gaaf, Frank! :mrgreen:

Hopelijk krijg je de kinderziektes er snel uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, Edwin de Haas, Eeuwe, Erminio, Hsp, JdvPolo, Martijn_bmw, RS-Ron en 9 gasten