'93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (exit)/'04 BMW 330i
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Zo stonden ze onder een B5. (erg smerig en met een aanhanger er achter. Vandaar dat 'ie zo op z'n kont hangt)
(was een erg fijne auto)
(was een erg fijne auto)
- Bijlagen
-
- Audi A4 B5.jpg (409.32 KiB) 2794 keer bekeken
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
In mijn zoektocht naar een andere auto, de gevorderde stage van verkoop van de Audi en mijn extreme lust om weer in een BMW terecht te komen, ben ik aan het kijken naar een mooie E46 330i waar we nog lange tijd in kunnen rijden. Het geluid van de 6 cilinder is echt een gemis. Ik zoek sowieso een facelift en als het effe kan met M-pakket, 6 bak en beneden de 2 ton. Ik ben er totaal nog niet over uit of ik een sedan of touring wil, maar na een tijdje een Avant te hebben gereden lijkt me een sedan wel leuk, maar ik twijfel nog of het te klein is voor ons gezin en voor road trips door Europa. Een touring is dan wel erg gemakkelijk, al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik 95% van de tijd met een sedan wegkom.
Nu heb ik de volgende auto's op het oog:

http://www.autobedrijfselekt.nl/BMW/3-s ... o=gallerij
2004 model 330i Estoril
Voordelen:
- Schitterende kleur en zeldzaam op een E46 non-M
- Mooie conditie, memory sportstoelen
- 6 bak en een van de laatste E46's
- 171.000 km boekje klopt en is bijgestempeld door eerst dealer later specialist
- 1e eigenaresse, vrouw van inmiddels 60 jaar oud aantoonbaar
Nadelen:
- Sedan, dus minder ruimte voor gezin en troep
- Geen M-pakket (wellicht mijn grootste punt), dus ook geen shadowline of M-stuur (wel sport stuur). Achteraf monteren bumperpakket is een kleine 2k OEM en niet echt te rechtvaardigen qua financien.
- Geen Xenon
- Schuifdak is stuk en kleppendekselpakking lekt, maar dat wordt gemaakt voor verkoop. Dus niet echt een issue.
of deze:

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... 81131.html
2002 model 330i Touring Titansilber
Voordelen:
- Touring, dus veel ruimte
- M-pakket (met Alcantara, maar dat vind ik prachtig)
Nadelen:
- Beschadiging op voorbumper en butsen op achterklep vanwege fietsendrager. Mogelijk eruit te onderhandelen.
- 147.000 km. Boekje tot 80.000 km ingevuld. Daarna onderhouden in eigen beheer, 3e eigenaar. Dit is puur telefonisch vermeld.
- Geen PDC
- Ik heb altijd gezegd nooit een zilverkleurige auto te willen, maar met M-pakket is het best te doen zo op de foto's.
- Moet ingevoerd worden uit D, dus zo'n 600-700 euro extra kosten. Geen punt, maar toch vermeldenswaardig. BPM is nog zo'n 200 euro.
- 5 bak, al is dat niet echt een euvel
Gezien er hier op het forum zitten die 1000x meer verstand hebben van E46's dan ik, zie ik wellicht wat zaken over het hoofd buiten het feit of ik persoonlijk een sedan of touring wil. Elk advies is welkom. Wat te doen?
Nu heb ik de volgende auto's op het oog:
http://www.autobedrijfselekt.nl/BMW/3-s ... o=gallerij
2004 model 330i Estoril
Voordelen:
- Schitterende kleur en zeldzaam op een E46 non-M
- Mooie conditie, memory sportstoelen
- 6 bak en een van de laatste E46's
- 171.000 km boekje klopt en is bijgestempeld door eerst dealer later specialist
- 1e eigenaresse, vrouw van inmiddels 60 jaar oud aantoonbaar
Nadelen:
- Sedan, dus minder ruimte voor gezin en troep
- Geen M-pakket (wellicht mijn grootste punt), dus ook geen shadowline of M-stuur (wel sport stuur). Achteraf monteren bumperpakket is een kleine 2k OEM en niet echt te rechtvaardigen qua financien.
- Geen Xenon
- Schuifdak is stuk en kleppendekselpakking lekt, maar dat wordt gemaakt voor verkoop. Dus niet echt een issue.
of deze:
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... 81131.html
2002 model 330i Touring Titansilber
Voordelen:
- Touring, dus veel ruimte
- M-pakket (met Alcantara, maar dat vind ik prachtig)
Nadelen:
- Beschadiging op voorbumper en butsen op achterklep vanwege fietsendrager. Mogelijk eruit te onderhandelen.
- 147.000 km. Boekje tot 80.000 km ingevuld. Daarna onderhouden in eigen beheer, 3e eigenaar. Dit is puur telefonisch vermeld.
- Geen PDC
- Ik heb altijd gezegd nooit een zilverkleurige auto te willen, maar met M-pakket is het best te doen zo op de foto's.
- Moet ingevoerd worden uit D, dus zo'n 600-700 euro extra kosten. Geen punt, maar toch vermeldenswaardig. BPM is nog zo'n 200 euro.
- 5 bak, al is dat niet echt een euvel
Gezien er hier op het forum zitten die 1000x meer verstand hebben van E46's dan ik, zie ik wellicht wat zaken over het hoofd buiten het feit of ik persoonlijk een sedan of touring wil. Elk advies is welkom. Wat te doen?
- Niels
- Berichten: 22496
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Ik ging voor de 2004. Mijn pa heeft een 2004 318d gehad en je kon wel merken dat alle kinderziektes eruit waren, was echt een heel goed ding. Daarnaast: 6-bak, estoril en geen gezeik met invoeren. Een Duitser met weinig kilometers die niet traceerbaar zijn wekt bij weder verkoop ook argwaan imho.
- Sander-E46
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
De zilvere is 15 jaar oud, dus rest bpm zou 0€ moeten zijn. De calculator geeft dit echter pas in kalenderjaar 2018 aan omdat deze geen rekening met maanden houdt. Verder zou ik voor de sedan gaan, voor mij ook geen zilvere auto.
-
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Vind die zilveren ook niet heel fris overkomen/idem voor de handelaar. Ik vermoed dat ik al wel weet wat voor soort eigenaar daar op zit.
Die Estoril is top, maar mist voor mij persoonlijk het m-pakket. Die zilveren details in bijv de bumper vloeken vreselijk imo.
Kortom, zelf zou ik graag nog even afwachten of er nog een mooiere langskomt.

Die Estoril is top, maar mist voor mij persoonlijk het m-pakket. Die zilveren details in bijv de bumper vloeken vreselijk imo.
Kortom, zelf zou ik graag nog even afwachten of er nog een mooiere langskomt.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Dank voor de reacties en meningen zover. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Estoril wagen. Eventueel zou het een mooi compromis zijn om er later een M-tech 2 voorbumper en kofferbaklip op te maken. Dat maakt het net wat sportiever, al kan mijn OEM OCD dat maar nauwelijks aan. 

-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Die sedan zou mijn keus zijn. Traceerbaar verleden, unieke kleur, en juist zonder m-pakket ook een hele mooie verschijning icm. de velgen en 330i neus. Verder ziet het interieur er netjes uit en met electrische stoelen.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
-
- Berichten: 18925
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Ik vind die Sedan prachtig, en mis zo met deze kleur het M pakket niet eerlijk gezegd.
Prachtig!
(PS. wil je die Alpina even goed bekijken voor me?
)
Prachtig!
(PS. wil je die Alpina even goed bekijken voor me?

- Martijn_bmw
- Berichten: 28442
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Ik vind de blauwe sedan ook echt super mooi!!
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Beide autos wordt je blij van denk ik. De touring is denk ik aan de dure kant, kan volgens mij nog wel wat af onderhandeld worden, al zijn 330's ook in Dld zo weg...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
ErikS schreef: 23 sep 2017, 09:51 Ik vind die Sedan prachtig, en mis zo met deze kleur het M pakket niet eerlijk gezegd.
Prachtig!
(PS. wil je die Alpina even goed bekijken voor me?)
Die Alpina is SCHITTEREND en hij krijgt m maar niet verkocht. Deze stond bij Premium Classics voor 42k en was binnen een paar weken verkocht. Na 2 weken al weer gestolen bij de nieuwe eigenaar en teruggevonden met een kapotte ruit en aan de navi geprutst. Staat nu met als nieuw maar helaas wel met duplicaatcode (op de foto's niet zo te zien) in de showroom voor 29k. Manmanman wat een mooie auto.
De blauwe sedan had nog wat haken en ogen. De auto was net pas ingevoerd en gekeurd. Hij krijgt nog een flinke poetsbeurt, het schuifdak moet nog gemaakt worden en de kleppendekselpakking moet vervangen worden. Stoel is gescheurd/geschaafd, instaplijsten zijn gebobbeld, maar verder heeft ie zeker potentie.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28442
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Denk ook dat hij net ff teveel vraagt voor de Alpina.
E61 is lastige handel nu en zeker in die prijsklasse te oud voor veel mensen en te jong om als jongtimer te rijden.
Voor dit geld koop je ook een e6* M5 en Alpinas zitten eigenlijk altijd wel een stukje onder M geld qua waarde.
E61 is lastige handel nu en zeker in die prijsklasse te oud voor veel mensen en te jong om als jongtimer te rijden.
Voor dit geld koop je ook een e6* M5 en Alpinas zitten eigenlijk altijd wel een stukje onder M geld qua waarde.
- SanderZ
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
- Auto: Leon FR
- Locatie: Vld
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
die blauwe zonder twijfel, hou niet van zilveren auto's. Sws facelift bumper is mooier non m, dus zou er niet zoveel moeite mee hebben...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Overigens voor zover dat nog niet duidelijk was, ik ben er vanmorgen geweest. Hele aardige gast, BMW liefhebber en mooi bedrijfje. Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar er moeten nog wat zaken aan gebeuren wil ik de Estoril sedan aanschaffen. Ik moet niet eerst nog een paar zaterdagen moeten sleutelen voor ik er in kan rijden. O ja, de peilstok zat ook nog redelijk vast dus wellicht dat de CCV ook nog nagelopen moet worden. Maar ja, dat zijn tevens ook weer allemaal E46 kwaaltjes, net als het koelcircuit.
Ik begin er wel warm voor te lopen...Ik kan er m'n vinger niet op leggen, maar de kleur is echt schitterend in het echt. Dat icm de chrome accenten maakt het tot zowel een chique als een sportieve verschijning.
Boekjes zijn volledig ingevuld en de wagen is daadwerkelijk van 1 eigenaar geweest.
Ik begin er wel warm voor te lopen...Ik kan er m'n vinger niet op leggen, maar de kleur is echt schitterend in het echt. Dat icm de chrome accenten maakt het tot zowel een chique als een sportieve verschijning.
Boekjes zijn volledig ingevuld en de wagen is daadwerkelijk van 1 eigenaar geweest.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Ik zou ook voor de sedan gaan. Prachtige kleur en een sedan rijdt sportiever dan een touring.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28442
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
? Dat zit tussen de oren denk ik... sedan en touring zijn technisch identiek en die nog geen 50kg verschil ga je ook echt niet merken
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Overigens viel het mij nog alleszins mee hoe groot de kofferbak is. Best wel wat plek voor koffers en tassen. Achterbank is neerklapbaar, maar in principe staat daar de kinderstoel.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Nee wat mij betreft niet. Een sedan vind ik echt anders rijden dan een station.Martijn_bmw schreef: 23 sep 2017, 22:23 ? Dat zit tussen de oren denk ik... sedan en touring zijn technisch identiek en die nog geen 50kg verschil ga je ook echt niet merken
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Ik zou juist de memory stoelen als nadeel zien Joost.
Zitten toch een stuk hoger, M pakket is als je met nette 2e hands delen gaat werken wel te doen, enkel bumper zou ik echter niet aan wagen.
Deze al gezien? (iig bij laatste eigenaar geen winters, niet verkeerd voor een E46)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... Radius=500
Zitten toch een stuk hoger, M pakket is als je met nette 2e hands delen gaat werken wel te doen, enkel bumper zou ik echter niet aan wagen.
Deze al gezien? (iig bij laatste eigenaar geen winters, niet verkeerd voor een E46)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... Radius=500
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Die is inderdaad mooi Tim. Zwart zou echter niet mijn voorkeur hebben, maar het is een optie, gezien het onderhoud. Hij staat wel een beetje ver weg, da's jammer.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Heb heerlijk geboenderd met een Touring hoor, met als hoogtepunt Ron Simons himself opjagen in een van zijn Caymans op een heel nat Portimão.
Sedan of Touring zal qua prestaties het verschil niet maken. Ruimte en geluid is denk ik onderscheidener. Een sedan is denk ik iets minder geluidkast.
Sedan of Touring zal qua prestaties het verschil niet maken. Ruimte en geluid is denk ik onderscheidener. Een sedan is denk ik iets minder geluidkast.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28442
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Precies wat ik bedoelde, mijn e46 325i touring was de meest sportieve auto die ik heb gehad.
Reed absoluut sportiever dan bijvoorbeeld de 335i sedan. (F30)
En qua sturen en bochtensnelheid is de huidige 318i M sport de beste! Strak onderstel en sturen en ligt blokje op de vooras... (mist alleen natuurlijk een stukje vermogen
)
Reed absoluut sportiever dan bijvoorbeeld de 335i sedan. (F30)
En qua sturen en bochtensnelheid is de huidige 318i M sport de beste! Strak onderstel en sturen en ligt blokje op de vooras... (mist alleen natuurlijk een stukje vermogen

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Joost, sorry dat ik nog niet op je pb gereageerd heb maar ik zou persoonlijk ook voor de blauwe gaan.
Schitterende auto met mooie opties.
En de dingen die er aan mankeren zijn relatief simpel te verhelpen.
Schitterende auto met mooie opties.
En de dingen die er aan mankeren zijn relatief simpel te verhelpen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Het valt me niet mee om een 330i te vinden die ECHT 100% naar m'n zin is. Ik heb al lang in de gaten dat ik wat concessies moet gaan doen. Nu zit ik met een dilemma...Ik zit zelfs te twijfelen over een Steptronic. Ik ken het hele riedeltje van handbak is beter, bla bla, maar deze auto is gewoon de DD van ons gezin. 99% Van de tijd zijn we onderweg zoals een normale doorzonfamilie dat doet en dan heb ik liever comfort dan sportiviteit, al dan niet enigszins gecombineerd (sportstoelen is bijvoorbeeld een must waar ik niet van afwijk). Ik bekijk de dingen wel vaker rationeel dan emotioneel merk ik de laatste tijd.
Als ik een Step zou overwegen wordt de keuze ineens een stuk groter, want er staan best een aantal mooie 330i's te koop (sedan en touring) met een automaat. De motor lijkt me ook best geschikt icm een automaatbak. Ik zit alleen mezelf af te vragen of ik na een x aantal maanden geen spijt ga krijgen. Dat zou zonde zijn. Ik begrijp dat het geen SMG of DCT is, maar dan nog...
Specifiek heb ik deze in het vizier. Ik heb ook al contact gehad met de verkoper en iets meer foto's doorgekregen. Deze heeft alles wat ik zoek (Sondermodell, M-pakket, Alcantara), alleen een automaat. Klein scheurtje in de side bolster, en wegens lichte schade is 1 spatbord voor vervangen (OEM delen) en overgespoten samen met de voorbumper.
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... 38472.html
Al 15 jaar rijd ik met een handbak (alles Duits), al heb ik best wel wat ervaring in automaten, alleen niet in een 3 serie. Hier zullen vast wel wat ex-E46 bezitters zijn die een Step hebben gehad. Wat zijn jullie ideeen hierover? Overigens zou ik alleen de facelift overwegen, maar ik weet niet of er nog verschil zit in de bakken zelf.
Feedback?
Als ik een Step zou overwegen wordt de keuze ineens een stuk groter, want er staan best een aantal mooie 330i's te koop (sedan en touring) met een automaat. De motor lijkt me ook best geschikt icm een automaatbak. Ik zit alleen mezelf af te vragen of ik na een x aantal maanden geen spijt ga krijgen. Dat zou zonde zijn. Ik begrijp dat het geen SMG of DCT is, maar dan nog...
Specifiek heb ik deze in het vizier. Ik heb ook al contact gehad met de verkoper en iets meer foto's doorgekregen. Deze heeft alles wat ik zoek (Sondermodell, M-pakket, Alcantara), alleen een automaat. Klein scheurtje in de side bolster, en wegens lichte schade is 1 spatbord voor vervangen (OEM delen) en overgespoten samen met de voorbumper.
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... 38472.html
Al 15 jaar rijd ik met een handbak (alles Duits), al heb ik best wel wat ervaring in automaten, alleen niet in een 3 serie. Hier zullen vast wel wat ex-E46 bezitters zijn die een Step hebben gehad. Wat zijn jullie ideeen hierover? Overigens zou ik alleen de facelift overwegen, maar ik weet niet of er nog verschil zit in de bakken zelf.
Feedback?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Gijzert, Mark, Martijn M, matthyssie, Peter-Paul, Vanreijmersdal en 29 gasten