BMW M2
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW M2 confirmed
Een blauwe met DCT wordt 't dus in theorie:)
Thank Thijs en E60 M5.
Thank Thijs en E60 M5.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zover was ik reeds, ik ben ook hier naar aan het kijken;
http://www.bimmerparts.nl/bmw-inbouwset ... ekrem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben sinds de Porker PCCB`s echt overtuigd van deze remmerij, het remt waanzinnig, het ziet er beter uit, het is lichter en last but not least; geen remstof..............
Dat het allemaal overdone is zal allemaal wel, das die hele M2 al............

http://www.bimmerparts.nl/bmw-inbouwset ... ekrem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht past er een set van de M4 CCB`s op die schade heeft gehad of zo, ik ga het overwegen als de kosten voor mij acceptabel blijven.Met hun vergrote afmetingen (400 mm voor, 380 mm achter) en het grotere aantal zuigers zijn de M carbon-keramische remmen door hun zeer hoge hittebestendigheid geschikt voor langdurig gebruik op het racecircuit. Daarbij zorgt de geperforeerde, intern geventileerde remschijfring voor een duidelijk geoptimaliseerde respons bij nat wegdek, terwijl ook de warmte optimaal wordt afgevoerd. Het 6-zuiger-remsysteem voor en het 4-zuiger-remsysteem achter zijn te herkennen aan hun vaste remklauwen in de kleur Gold metallic en aan het karakteristieke M logo.
Ik ben sinds de Porker PCCB`s echt overtuigd van deze remmerij, het remt waanzinnig, het ziet er beter uit, het is lichter en last but not least; geen remstof..............
Dat het allemaal overdone is zal allemaal wel, das die hele M2 al............

- MarkS
Wat remmen betreft, even deze review lezen ...
http://www.motortrend.com/roadtests/one ... _update_5/
-
Ze zijn niet makkelijker om mee te leven, maar wel een briljante optie als zo nu en dan het maximale wil qua remmen (op een trackday.)MarkS schreef:Wat remmen betreft, even deze review lezen ...
Voor 80% van de kopers zijn de standaard remmen prima en die hebben dus niks aan de onhebbelijkheden van deze Carbon remmen. Die andere 20% neemt dat dus voor lief.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bij de Porker heb ik geen last van onhebbelijkheden ........heerlijk die PCCB`s
-
Idem op mijn AMG GTS, die CCB's.romo schreef:Bij de Porker heb ik geen last van onhebbelijkheden ........heerlijk die PCCB`s
Zou niet meer zonder willen.

- Snipe
Dat is verrassend, gezien je nickname.E60 M5 schreef:mijn AMG GTS.
-
Voor mij was het ook een verassing, was geen MB fan.Snipe schreef:Dat is verrassend, gezien je nickname.E60 M5 schreef:mijn AMG GTS.

De E60 M5 heb ik ook nog, gaat in de mottenballen in de hoop dat die meer waard zal worden. Maar misschien is dat wishful thinking.

Wat CCB's betreft, was een one-liner maar ik was in eerste instantie wel huiverig voor totdat ik me er meer in had verdiept en realiseerde dat het eigenlijk geen carbon remmen zijn. CCB is echt wat anders en ze hoeven echt niet warm te zijn om echt flink te presteren.
Er zijn hier en daar wel wat negatieve ervaringen te vinden maar ik was definitief om na het proefrijden.
Brembo maakt twee varianten waarbij er een een extra laag heeft. Op hun site staat welke variant ze voor welke merk produceren.
Een min punt is dat ze duur zijn, dat altijd beide kanten tegelijk vervangen dienen te worden en kennelijk (ikzelf begrijp dat nog niet), kan de mate van slijtage aan de schijven alleen vastgesteld worden door ze te wegen, dus na demontage.
Bovendien zijn ze kwetsbaar, dus oppassen geblazen bij vervangen van velgen maar ook bij het grind happen.
Misschien klopt niet alles maar dat is wat ik uit diverse bronnen heb kunnen destilleren.

P.S. een van de linkjes:
http://www.brembo.com/en/car/original-e ... amic-discs" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Allemaal zeer interessante materie die ceramische schijven.
Alle voors en tegens gelezen te hebben zie ik 't nut niet, ik lees kwetsbaar, grindhappen(driftdagen)\
Er zijn veel efficiëntere en voordeligere manieren om je remmerij aan te passen(voor trackdays etc) ben ik achter.
Als je geen trackdays doet is alleen het schoon blijven een mooi pluspunt en 't staat mooi voor de heb en weet, maar een stock stalen M remsysteem is voor dagelijks(dus niet trackdays) gewoon voldoende.
Alle voors en tegens gelezen te hebben zie ik 't nut niet, ik lees kwetsbaar, grindhappen(driftdagen)\
Er zijn veel efficiëntere en voordeligere manieren om je remmerij aan te passen(voor trackdays etc) ben ik achter.
Als je geen trackdays doet is alleen het schoon blijven een mooi pluspunt en 't staat mooi voor de heb en weet, maar een stock stalen M remsysteem is voor dagelijks(dus niet trackdays) gewoon voldoende.
-
En een olietempmeter zoals de 1M analoog onderin de toerenteller heeft, waar zit ie bij de M2, in 't iDrivescreen of niet aanwezig? Zou wel knullig zijn als hij er niet op zat. Is een belangrijk metertje voor mij.
- romo
romo schreef:Ik wil er mee proefrijden, als de persslet in Heerenveen is verwacht ik een app.............![]()
Ik ga er van uit dat er toch ook een olie temp meter beschikbaar is ?
Voor de rest een koopje tov een M3-M4 IMHO
14-10 pagina 9 reeds deze vraag gesteld
Dus idd, waar is de olie temp meter?
-
Jij vroeg het toen al weet ik, maar we hebben nog geen antwoord:)
Hoe meer ik de specs lees hoe meer ik zie dat ze tov M3/4 dingen 'vergeten' zijn, marketingtechnisch, net als met de 1M. (En Cayman vs 911)
Hoe meer ik de specs lees hoe meer ik zie dat ze tov M3/4 dingen 'vergeten' zijn, marketingtechnisch, net als met de 1M. (En Cayman vs 911)
- romo
Robin schreef:Jij vroeg het toen al weet ik, maar we hebben nog geen antwoord:)
Geheel mee eens.
Dit afgezet tegen de ontwikkelingstijd, waarbij de 1M aanzienlijk minder bedeeld kreeg (tijd) en toch mooie specs , incluis een olie temp meter

De M2 heeft veel meer ontwikkelingstijd gegund gekregen, dan zou je denken dat ze het huiswerk beter was gedaan (uiteraard even op basis van wat we uiterlijk zien) Maar het lijkt toch vooral een bezuinigings verhaal; motor, tellers, stoelen.
Laat onverlet dat het een dik ding is, en zeer waarschijnlijk toch benchmark (onder voorbehoud)
- tomgtr
Heel apart. Zelfs een auto met 0 sport aspiraties als een X5 heft een olie temp meter. GTR was echt geweldig qua meters. Snap echt niet dat andere merken dat niet gecopieerd hebben. Alle meters die je wil hebben zichtbaar en zelf instelbaar waar op je scherm.
- FreudeamFahren
Mocht BMW nou echt zitten te tukken, dan zijn er heul mooie aftermarket Lösungen voor te krijgen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Handig, maar mooi?
Ze hadden er toch gewoon een olietemp meter in kunnen zetten, zoals bij andere modellen.
Waarom zou je, bv, die onrustige verbruiksmeter willen zien? Die heb ik meteen uitgezet. Prut daar een olietemp aanduiding ofzo, ipv die onzinnige verbruiksmeter of efficiënt dynamics geneuzel
Ze hadden er toch gewoon een olietemp meter in kunnen zetten, zoals bij andere modellen.
Waarom zou je, bv, die onrustige verbruiksmeter willen zien? Die heb ik meteen uitgezet. Prut daar een olietemp aanduiding ofzo, ipv die onzinnige verbruiksmeter of efficiënt dynamics geneuzel

- Leen
awron is mooi spul , heb het ook in de 1M , en straks waarschijnlijk ook in de M2
- RVV
Dat is natuurlijk altijd al marketing gelul geweest...MarkS schreef:
Vind het totaal gewicht dan toch best nog wel fors. Was mooi geweest als ze hem onder de 1400KG hadden kunnen houden. Zeker ook omdat ze hem zo nadrukkelijk als "track car" positioneren.

- MarkS
Ik neem dat gelul anders wel serieus hoor. Eerste wat ik doe als hij is ingereden is DF CPZ.
En laten we eerlijk zijn, er wordt met mindere BMWs op het circuit gereden. De laatste generatie M's schijnen het daar ook best aardig te doen in standaardvorm. De remmen (standaard BMW M aandachtspunt) zijn serieus verbeterd. Koeling schijnt ook goed te zijn. Alleen een paar andere blokken en remvloeistof en gaan!
Natuurlijk allemaal nog even onder voorbehoud en op basis van de ervaringen met de huidige M3/M4. En tov van die wagens is de M2 sowieso lichter.

En laten we eerlijk zijn, er wordt met mindere BMWs op het circuit gereden. De laatste generatie M's schijnen het daar ook best aardig te doen in standaardvorm. De remmen (standaard BMW M aandachtspunt) zijn serieus verbeterd. Koeling schijnt ook goed te zijn. Alleen een paar andere blokken en remvloeistof en gaan!
Natuurlijk allemaal nog even onder voorbehoud en op basis van de ervaringen met de huidige M3/M4. En tov van die wagens is de M2 sowieso lichter.

- Riceaux
Gewichtsverschil is 35 kg? Lijkt me niet zo erg merkbaar met het remmen.
- MarkS
Een M3 weegt 1635KG, ik had het over dat verschil.
BMW M2 1495kg (= wss handbak, DCT zal iets zwaarder zijn)
BMW M235i 1530-1545kg
BMW M4 1612kg DCT
BMW M3 1635kg DCT
BMW M2 1495kg (= wss handbak, DCT zal iets zwaarder zijn)
BMW M235i 1530-1545kg
BMW M4 1612kg DCT
BMW M3 1635kg DCT
- Joost
Dat gewicht van 1495 kg voor de M2, is dat leeg gewicht of massa rijklaar?
- MarkS
Cijfers komen van BMW.nl en persbericht intro M2. Ik meen dat dit leeggewicht cijfers zijn.
Lijkt me ook het meest logisch.
Massa rijklaar is toch incl berijder 75kg en bijna volle tank?
Maakt voor de vergelijking niets uit want betekent dat de andere ook zwaarder worden.
Lijkt me ook het meest logisch.
Massa rijklaar is toch incl berijder 75kg en bijna volle tank?
Maakt voor de vergelijking niets uit want betekent dat de andere ook zwaarder worden.
Laatst gewijzigd door MarkS op 20 okt 2015, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joost
Heb het even opgezocht.
Mijn M3 is op kenteken leeg 1535 kg, rijklaar 1635 kg.
Lijkt er dus op dat het massa rijklaar gewichten zijn. Anders zou een M3 maar 40 kg zwaarder zijn dan een M2. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Mijn M3 is op kenteken leeg 1535 kg, rijklaar 1635 kg.
Lijkt er dus op dat het massa rijklaar gewichten zijn. Anders zou een M3 maar 40 kg zwaarder zijn dan een M2. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
- MarkS
Waar heb je die gegevens vandaan Joost?
BMW geeft op hun eigen website namelijk 1635kg aan als ledig gewicht EU.
Een M3 is ruim 100kg zwaarder dan een M2. Ook in mijn lijstje obv ledig gewicht.
Maw zolang we appels met appels vergelijken ook al blijken het allemaal peren te zijn
dan gaat de vergelijking nog op.
BMW geeft op hun eigen website namelijk 1635kg aan als ledig gewicht EU.
Een M3 is ruim 100kg zwaarder dan een M2. Ook in mijn lijstje obv ledig gewicht.
Maw zolang we appels met appels vergelijken ook al blijken het allemaal peren te zijn
dan gaat de vergelijking nog op.

Laatst gewijzigd door MarkS op 20 okt 2015, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.