Downforce Hans schreef:Wie was eigenlijk die jongen die met die rode 205 gti reed?
Kon je 'm niet bijhouden dan?
Die knaap wist het gas wel te vinden in ieder geval.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 13:11
door GTRene
Robin Hartog schreef:Rene, even een brutaal vraagje: als je ook gaat rijden op Zandvoort, kan ik dan misschien een rondje meerijden?
Tuurlijk
Als ik het plekkie vrij heb en je spot me ben je welkom.
Ik ga sowieso de eerste stint altijd alleen, eerst ff de baan en gedrag auto daarop wat aanvoelen...
daarna ben je welkom. (denk aan helm en polsbandje)
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 13:20
door Robin Hartog
GTRene schreef:
Robin Hartog schreef:Rene, even een brutaal vraagje: als je ook gaat rijden op Zandvoort, kan ik dan misschien een rondje meerijden?
Tuurlijk
Als ik het plekkie vrij heb en je spot me ben je welkom.
Ik ga sowieso de eerste stint altijd alleen, eerst ff de baan en gedrag auto daarop wat aanvoelen...
daarna ben je welkom. (denk aan helm en polsbandje)
Top!
Ik ben er denk ik een uur of 11/12 hoop ik. Ik weet je wel te vinden.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 13:38
door GTRene
Robin Hartog schreef:
GTRene schreef:
Robin Hartog schreef:Rene, even een brutaal vraagje: als je ook gaat rijden op Zandvoort, kan ik dan misschien een rondje meerijden?
Tuurlijk
Als ik het plekkie vrij heb en je spot me ben je welkom.
Ik ga sowieso de eerste stint altijd alleen, eerst ff de baan en gedrag auto daarop wat aanvoelen...
daarna ben je welkom. (denk aan helm en polsbandje)
Top!
Ik ben er denk ik een uur of 11/12 hoop ik. Ik weet je wel te vinden.
Ik moet nog ff zien of men diff nog dat bijgeluid maakt dat ik op de terugweg van Assen had, vandaag of morgen ff proberen, maar als het nog oke is dan ga ik denk wel naar CPZ maar dan smiddags, kan ik "rustig" die kant op, ben er dus na 12u als ik ga (het meezit)
gister al wel ff op 2 krikken gezet en de wielen gedraaid (auto in vrij) maar dan hoor je natuurlijk niks
dus vandaag of morgen ff er uit en onder kracht/aandrijving teste/luisteren.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 14:00
door Hielke
@Rody,
Mooie strakke ronden.
Heb je een Performance Box in de auto gehad? Ben wel benieuwd naar je data. Gevoelsmatig denk ik dat je nog iets agressiever (lees: sneller bij ingang bochten) kunt rijden. Bij de chicanes (Geert Timmer en die snelle achterin) laat je gezien de ruimtes nog wat snelheid liggen. In deze configuratie moet een 2.10 haalbaar zijn.
Maar ik herhaal, Assen of Zandvoort, de 2.10 doorbreken blijft voor een straatauto op straatbanden, ongeacht de pk's, een magisch getal. Dat doe je niet even zomaar.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 14:47
door Knot
Heb nog geen box ik de auto gehad, wel getest in de M5 maar daar was het een probleem met ontvangst op de standaardantenne, misschien dat het in de E36 wel goed werkt.
Het is ook mijn streven een 2m10 te halen op Zandvoort en/of Assen maar het gaat lastig worden met al die kilo's aan boord op RE050a'tjes en standaard afmetingen remschijven vrees ik.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 15:19
door GTRene
wat weegt je auto Rody, en wat is de afmeting van de schijven...
die banden lijken me wel goed RE050 , wat harder dan de vrij zachte 5P die het daardoor wel goed doen maar op het circuit, eigenlijk op een lichtere auto beter voldoen qua slijtage.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 16:24
door Reind
Met de Aprisco´s rijden we het hele seizoen op remmen met standaard afgemetingen. Ik rij zelf met Ate schijven icm Hawk HT10. En wij mishandelen de boel behoorlijk. Met de Aprisco´s word niet bepaald zachtzinnig gereden. Maar ik heb nooit echte problemen gehad met deze standaard remmen en snap dan ook niet dat iedereen zwaar investeerd in BBK. Kijk, een race opgebouwde M3 is een ander verhaal maar alles daaronder is een BBK in mijn ogen een onzinnige investering.
Ik daag iedereen uit met een BBK om mij uit te remmen voor Tarzan, Haarbocht, Veenslang, GT etc. Kwartje dat het niet lukt.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 16:31
door Knot
Reind, dat heb ik dus ook ATE 286mm met HT10 en rem ook zat mensen uit zelfs met de zware straatauto. Alleen de schijven gaan wel hard achteruit, bijna set blokken en schijven tegelijk met inscheuren. Bij een BBK gaat het allemaal natuurlijk wat langer mee.
Rene, volgens mij rond de 1450kg op de weegbrug met volle tank en bestuurder.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 16:34
door GTRene
wat wegen die auto's en hoe groot zijn die schijven van die aprisco's?
is die hawk ala pfc qua samenstelling of weer heel anders.
opzich ben ik tevreden wat mijn remdelen doen gezien de grote, maar zoek toch naar andere samen stellingen...dus wellicht dat bv de PFC-06 mij beter past, de Ds3000 is goed, maar die stof met ijzerdeeltjes en dan bv vocht erbij krijg je lastige plekken op den duur als je niet regelmatig reinigt
en bij deze schijf door bmw destijds vervangen vreet toch best met DS3000.
denk 2set blokken en dan schijven zoals ik het nu ongeveer kan zien...
maar de schijven koelen wel mooier af dan de enkele denk ik, ik heb die m zwevende 315mm
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 16:38
door Reind
Dat met ik met je eens. Dus even de kosten en baten afwegen.
Maar denk niet dat je met een BBK ook maar 1sec harder in de rondte gaat.
had hij het schijnbaar verkocht maar staat niet in het draadje
wat een super prijs voor de complete set...damn.
maar dus te laat.
@Knot, oke volle tank en bestuurder 1450kg dus zeg 3/4 tank zonder bestuurder 1360 oid zag al net in DLD 1395kg voor sommige uitvoeringen dus kan wel kloppen.
een E36 M3 3.2 set zou wellicht mooi zijn voor jou als zoiets past 8) maar ook niet goedkoop.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 16:47
door Remmie
Petrolhead Tom schreef:
Raymond S. schreef:Zo, gisteren ook het uitstekende weer in Assen gebruikt voor de eerste ronden van het nieuwe jaar.
Helaas dacht de E30 daar iets anders over en heb ik na 14 rondjes de spreekwoordelijke handdoek in de ring moeten gooien. (iets met nieuwe motor)
Maar de rondes die ik gereden had smaakte naar meer, super georganiseerd weer en er werd netjes gereden!
Hij klonk wat "moe" heeft hij zijn beste tijd gehad na al die geweldige circuit dagen?!
Moe klonk hij volgens mij niet hoor, dit was juist een redelijk nieuw blokkie.
Liep wat minder netjes maar dat hoort zo
Zat in ieder geval flink power in, alleen olie verbruik was ietwat te hoog.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 17:05
door smiley
Hielke schreef:straatauto op straatbanden, ongeacht de pk's, een magisch getal.
Zijn semi's straatbanden?
Enkele gevorderde speedsterrijders halen die 2.10 wel op 888's, met als toppunt een 1.58.8 (maar die rijd al zijn hele leven)
Gewicht gaat toch meetellen op een gegeven ogenblik.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 17:06
door FrankS
Remmie schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Raymond S. schreef:Zo, gisteren ook het uitstekende weer in Assen gebruikt voor de eerste ronden van het nieuwe jaar.
Helaas dacht de E30 daar iets anders over en heb ik na 14 rondjes de spreekwoordelijke handdoek in de ring moeten gooien. (iets met nieuwe motor)
Maar de rondes die ik gereden had smaakte naar meer, super georganiseerd weer en er werd netjes gereden!
Hij klonk wat "moe" heeft hij zijn beste tijd gehad na al die geweldige circuit dagen?!
Moe klonk hij volgens mij niet hoor, dit was juist een redelijk nieuw blokkie.
Liep wat minder netjes maar dat hoort zo
Zat in ieder geval flink power in, alleen olie verbruik was ietwat te hoog.
Wou net zeggen, vond bij het wegrijden in de pits er al een wat lichtblauwige walm achter hangen...
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 18:35
door Riceaux
@GTRené: Aldoor toen ik je zocht was je aan het rijden. En waarschijnlijk toen jij mij zocht was ik aan het meerijden. Zijn elkaar dus beetje mis gelopen in het begin. Zal de volgende keer als ik er ben je wat eerder proberen te spotten. Maar ik heb zeker genoten van de rondjes in de Hartge.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:19
door Wiebe GT
Hielke schreef:
Downforce Hans schreef:Wie was eigenlijk die jongen die met die rode 205 gti reed?
Kon je 'm niet bijhouden dan?
Die knaap wist het gas wel te vinden in ieder geval.
Dat is EricT, een maat van mij. Rijdt zeker niet onverdienstelijk. Had z'n racer nog niet klaar, dan dus maar met de aangepaste straatversie op pad. Heb je beelden van hem dan Hans? Volgens mij heeft hij een tijdje achter je gereden...enne...gezien de camera achter op je auto.....
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:33
door Gijs.
Voorproefje , wat een dikke sound!
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:38
door GTRene
wat loopt dat ding toch lekker die GT3
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:43
door Knot
smiley schreef:[Zijn semi's straatbanden?
Enkele gevorderde speedsterrijders halen die 2.10 wel op 888's, met als toppunt een 1.58.8 (maar die rijd al zijn hele leven)
Gewicht gaat toch meetellen op een gegeven ogenblik.
Op Semislicks haal ik mn E36 ook wel onder de 2m10 denkik, scheelt onwijs veel aan grip en aanremmen maar is natuurlijk niet echt een straatsetup. Als referentie straatband pak ik een Bridgestone RE050a of een Michelin Pilot Sport 2 bijvoorbeeld.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 19:54
door GTRene
ben ik het ook mee eens, een volle straatband is wat anders dan een semi-slick, immers die is meer half half.
in straatbanden kan een behoorlijk verschil zitten, per auto weer verschillend ivm gewicht en aandrijving enz....maja sommige zijn zo duur
en de 1 goed op droog maar niet op nat of de 1 goed in grip recht uit en de ander weer beter in bochten.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 20:05
door Knot
Ook al is het een wat oudere band, ik blijf op de E36 toch fan van de RE050a, op droog gelijk aan de PS2 maar op nat gewoon meer grip. Enige is dat hij de grens minder goed aangeeft maar hij houdt wel net wat langer vast op nat.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 20:29
door Hielke
GTRene schreef:wat loopt dat ding toch lekker die GT3
Alleen om het geluid voor de toeschouwers is een GT3 al ueber.
Als rijder word je door de rijke schakering aan prikkels minstens zoveel verwend. Alles klopt. Nissan GT-R mag hem in de meest recente trim ook op Assen kunnen bijhouden, maar ik kan me onmogelijk voorstellen dat de beleving van eenzelfde categorie is.
Perry, het Punto verslag, met video's en met Performance box analyse, komt eraan hoor. Zal waarschijnlijk zondag worden. Schandalig dat ik je niet herkende Ik geloof dat ik het gezicht van Teun Dappers aan jouw naam gekoppeld had
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 20:40
door Oscar29
Reind schreef:
Ik daag iedereen uit met een BBK om mij uit te remmen voor Tarzan, Haarbocht, Veenslang, GT etc. Kwartje dat het niet lukt.
Challenge accepted
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 31 mar 2011, 20:48
door Goedemans
Reind schreef:Met de Aprisco´s rijden we het hele seizoen op remmen met standaard afgemetingen. Ik rij zelf met Ate schijven icm Hawk HT10. En wij mishandelen de boel behoorlijk. Met de Aprisco´s word niet bepaald zachtzinnig gereden. Maar ik heb nooit echte problemen gehad met deze standaard remmen en snap dan ook niet dat iedereen zwaar investeerd in BBK. Kijk, een race opgebouwde M3 is een ander verhaal maar alles daaronder is een BBK in mijn ogen een onzinnige investering.
Ik daag iedereen uit met een BBK om mij uit te remmen voor Tarzan, Haarbocht, Veenslang, GT etc. Kwartje dat het niet lukt.
En wat versta je dan onder een BBK? Vallen Wilwood 6-pots remmen daar ook onder?