[29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Hielke » 31 mar 2011, 13:04

Downforce Hans schreef:Wie was eigenlijk die jongen die met die rode 205 gti reed?
Kon je 'm niet bijhouden dan? :P

Die knaap wist het gas wel te vinden in ieder geval.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 13:11

Robin Hartog schreef:Rene, even een brutaal vraagje: als je ook gaat rijden op Zandvoort, kan ik dan misschien een rondje meerijden? :)
Tuurlijk :thumbup:
Als ik het plekkie vrij heb en je spot me ben je welkom.
Ik ga sowieso de eerste stint altijd alleen, eerst ff de baan en gedrag auto daarop wat aanvoelen...
daarna ben je welkom. (denk aan helm en polsbandje)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Robin Hartog » 31 mar 2011, 13:20

GTRene schreef:
Robin Hartog schreef:Rene, even een brutaal vraagje: als je ook gaat rijden op Zandvoort, kan ik dan misschien een rondje meerijden? :)
Tuurlijk :thumbup:
Als ik het plekkie vrij heb en je spot me ben je welkom.
Ik ga sowieso de eerste stint altijd alleen, eerst ff de baan en gedrag auto daarop wat aanvoelen...
daarna ben je welkom. (denk aan helm en polsbandje)
Top! :thumbup:

Ik ben er denk ik een uur of 11/12 hoop ik. Ik weet je wel te vinden. ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 13:38

Robin Hartog schreef:
GTRene schreef:
Robin Hartog schreef:Rene, even een brutaal vraagje: als je ook gaat rijden op Zandvoort, kan ik dan misschien een rondje meerijden? :)
Tuurlijk :thumbup:
Als ik het plekkie vrij heb en je spot me ben je welkom.
Ik ga sowieso de eerste stint altijd alleen, eerst ff de baan en gedrag auto daarop wat aanvoelen...
daarna ben je welkom. (denk aan helm en polsbandje)
Top! :thumbup:

Ik ben er denk ik een uur of 11/12 hoop ik. Ik weet je wel te vinden. ;)
Ik moet nog ff zien of men diff nog dat bijgeluid maakt dat ik op de terugweg van Assen had, vandaag of morgen ff proberen, maar als het nog oke is dan ga ik denk wel naar CPZ maar dan smiddags, kan ik "rustig" die kant op, ben er dus na 12u als ik ga (het meezit)

gister al wel ff op 2 krikken gezet en de wielen gedraaid (auto in vrij) maar dan hoor je natuurlijk niks :lol:
dus vandaag of morgen ff er uit en onder kracht/aandrijving teste/luisteren.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Hielke » 31 mar 2011, 14:00

@Rody,

Mooie strakke ronden.

Heb je een Performance Box in de auto gehad? Ben wel benieuwd naar je data. Gevoelsmatig denk ik dat je nog iets agressiever (lees: sneller bij ingang bochten) kunt rijden. Bij de chicanes (Geert Timmer en die snelle achterin) laat je gezien de ruimtes nog wat snelheid liggen. In deze configuratie moet een 2.10 haalbaar zijn.

Maar ik herhaal, Assen of Zandvoort, de 2.10 doorbreken blijft voor een straatauto op straatbanden, ongeacht de pk's, een magisch getal. Dat doe je niet even zomaar.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Knot » 31 mar 2011, 14:47

Heb nog geen box ik de auto gehad, wel getest in de M5 maar daar was het een probleem met ontvangst op de standaardantenne, misschien dat het in de E36 wel goed werkt.

Het is ook mijn streven een 2m10 te halen op Zandvoort en/of Assen maar het gaat lastig worden met al die kilo's aan boord op RE050a'tjes en standaard afmetingen remschijven vrees ik.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 15:19

wat weegt je auto Rody, en wat is de afmeting van de schijven...
die banden lijken me wel goed RE050 :df: , wat harder dan de vrij zachte 5P die het daardoor wel goed doen maar op het circuit, eigenlijk op een lichtere auto beter voldoen qua slijtage.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Reind » 31 mar 2011, 16:24

Met de Aprisco´s rijden we het hele seizoen op remmen met standaard afgemetingen. Ik rij zelf met Ate schijven icm Hawk HT10. En wij mishandelen de boel behoorlijk. Met de Aprisco´s word niet bepaald zachtzinnig gereden. Maar ik heb nooit echte problemen gehad met deze standaard remmen en snap dan ook niet dat iedereen zwaar investeerd in BBK. Kijk, een race opgebouwde M3 is een ander verhaal maar alles daaronder is een BBK in mijn ogen een onzinnige investering.

Ik daag iedereen uit met een BBK om mij uit te remmen voor Tarzan, Haarbocht, Veenslang, GT etc. Kwartje dat het niet lukt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Knot » 31 mar 2011, 16:31

Reind, dat heb ik dus ook ATE 286mm met HT10 en rem ook zat mensen uit zelfs met de zware straatauto. Alleen de schijven gaan wel hard achteruit, bijna set blokken en schijven tegelijk met inscheuren. Bij een BBK gaat het allemaal natuurlijk wat langer mee.

Rene, volgens mij rond de 1450kg op de weegbrug met volle tank en bestuurder.
Laatst gewijzigd door Knot op 31 mar 2011, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 16:34

wat wegen die auto's en hoe groot zijn die schijven van die aprisco's?
is die hawk ala pfc qua samenstelling of weer heel anders.
opzich ben ik tevreden wat mijn remdelen doen gezien de grote, maar zoek toch naar andere samen stellingen...dus wellicht dat bv de PFC-06 mij beter past, de Ds3000 is goed, maar die stof met ijzerdeeltjes en dan bv vocht erbij krijg je lastige plekken op den duur als je niet regelmatig reinigt :bag: :D
en bij deze schijf door bmw destijds vervangen vreet toch best met DS3000.
denk 2set blokken en dan schijven zoals ik het nu ongeveer kan zien...
maar de schijven koelen wel mooier af dan de enkele denk ik, ik heb die m zwevende 315mm

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Reind » 31 mar 2011, 16:38

Dat met ik met je eens. Dus even de kosten en baten afwegen.

Maar denk niet dat je met een BBK ook maar 1sec harder in de rondte gaat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 16:39

ik ben der voor lid geworden net...

http://www.e36-talk.com/showthread.php? ... remsanlage" onclick="window.open(this.href);return false;

had hij het schijnbaar verkocht maar staat niet in het draadje :protest:

wat een super prijs voor de complete set...damn.
maar dus te laat.

@Knot, oke volle tank en bestuurder 1450kg dus zeg 3/4 tank zonder bestuurder 1360 oid zag al net in DLD 1395kg voor sommige uitvoeringen dus kan wel kloppen.

een E36 M3 3.2 set zou wellicht mooi zijn voor jou als zoiets past 8) maar ook niet goedkoop.

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Remmie » 31 mar 2011, 16:47

Petrolhead Tom schreef:
Raymond S. schreef:Zo, gisteren ook het uitstekende weer in Assen gebruikt voor de eerste ronden van het nieuwe jaar.
Helaas dacht de E30 daar iets anders over en heb ik na 14 rondjes de spreekwoordelijke handdoek in de ring moeten gooien. (iets met nieuwe motor)

Maar de rondes die ik gereden had smaakte naar meer, super georganiseerd weer en er werd netjes gereden! :df:
Hij klonk wat "moe" heeft hij zijn beste tijd gehad na al die geweldige circuit dagen?!
Moe klonk hij volgens mij niet hoor, dit was juist een redelijk nieuw blokkie.
Liep wat minder netjes maar dat hoort zo :wink:
Zat in ieder geval flink power in, alleen olie verbruik was ietwat te hoog.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9586
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door smiley » 31 mar 2011, 17:05

Hielke schreef:straatauto op straatbanden, ongeacht de pk's, een magisch getal.
Zijn semi's straatbanden?
Enkele gevorderde speedsterrijders halen die 2.10 wel op 888's, met als toppunt een 1.58.8 (maar die rijd al zijn hele leven)
Gewicht gaat toch meetellen op een gegeven ogenblik.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door FrankS » 31 mar 2011, 17:06

Remmie schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Raymond S. schreef:Zo, gisteren ook het uitstekende weer in Assen gebruikt voor de eerste ronden van het nieuwe jaar.
Helaas dacht de E30 daar iets anders over en heb ik na 14 rondjes de spreekwoordelijke handdoek in de ring moeten gooien. (iets met nieuwe motor)

Maar de rondes die ik gereden had smaakte naar meer, super georganiseerd weer en er werd netjes gereden! :df:
Hij klonk wat "moe" heeft hij zijn beste tijd gehad na al die geweldige circuit dagen?!
Moe klonk hij volgens mij niet hoor, dit was juist een redelijk nieuw blokkie.
Liep wat minder netjes maar dat hoort zo :wink:
Zat in ieder geval flink power in, alleen olie verbruik was ietwat te hoog.

Wou net zeggen, vond bij het wegrijden in de pits er al een wat lichtblauwige walm achter hangen...

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Riceaux » 31 mar 2011, 18:35

@GTRené: Aldoor toen ik je zocht was je aan het rijden. En waarschijnlijk toen jij mij zocht was ik aan het meerijden. Zijn elkaar dus beetje mis gelopen in het begin. Zal de volgende keer als ik er ben je wat eerder proberen te spotten. Maar ik heb zeker genoten van de rondjes in de Hartge. :D

Gebruikersavatar
Wiebe GT
Berichten: 392
Lid geworden op: 16 sep 2008, 17:21

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Wiebe GT » 31 mar 2011, 19:19

Hielke schreef:
Downforce Hans schreef:Wie was eigenlijk die jongen die met die rode 205 gti reed?
Kon je 'm niet bijhouden dan? :P

Die knaap wist het gas wel te vinden in ieder geval.
Dat is EricT, een maat van mij. Rijdt zeker niet onverdienstelijk. Had z'n racer nog niet klaar, dan dus maar met de aangepaste straatversie op pad. Heb je beelden van hem dan Hans? Volgens mij heeft hij een tijdje achter je gereden...enne...gezien de camera achter op je auto.....

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Gijs. » 31 mar 2011, 19:33

Voorproefje :df:, wat een dikke sound!


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 19:38

wat loopt dat ding toch lekker die GT3 :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Knot » 31 mar 2011, 19:43

smiley schreef:[Zijn semi's straatbanden?
Enkele gevorderde speedsterrijders halen die 2.10 wel op 888's, met als toppunt een 1.58.8 (maar die rijd al zijn hele leven)
Gewicht gaat toch meetellen op een gegeven ogenblik.
Op Semislicks haal ik mn E36 ook wel onder de 2m10 denkik, scheelt onwijs veel aan grip en aanremmen maar is natuurlijk niet echt een straatsetup. Als referentie straatband pak ik een Bridgestone RE050a of een Michelin Pilot Sport 2 bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 19:54

ben ik het ook mee eens, een volle straatband is wat anders dan een semi-slick, immers die is meer half half.

in straatbanden kan een behoorlijk verschil zitten, per auto weer verschillend ivm gewicht en aandrijving enz....maja sommige zijn zo duur :'(

en de 1 goed op droog maar niet op nat of de 1 goed in grip recht uit en de ander weer beter in bochten.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Knot » 31 mar 2011, 20:05

Ook al is het een wat oudere band, ik blijf op de E36 toch fan van de RE050a, op droog gelijk aan de PS2 maar op nat gewoon meer grip. Enige is dat hij de grens minder goed aangeeft maar hij houdt wel net wat langer vast op nat.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Hielke » 31 mar 2011, 20:29

GTRene schreef:wat loopt dat ding toch lekker die GT3 :df:
Alleen om het geluid voor de toeschouwers is een GT3 al ueber.

Als rijder word je door de rijke schakering aan prikkels minstens zoveel verwend. Alles klopt. Nissan GT-R mag hem in de meest recente trim ook op Assen kunnen bijhouden, maar ik kan me onmogelijk voorstellen dat de beleving van eenzelfde categorie is.

Perry, het Punto verslag, met video's en met Performance box analyse, komt eraan hoor. Zal waarschijnlijk zondag worden. Schandalig dat ik je niet herkende :oops: Ik geloof dat ik het gezicht van Teun Dappers aan jouw naam gekoppeld had :lol:

Gebruikersavatar
Oscar29
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
Locatie: Bolton, UK

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Oscar29 » 31 mar 2011, 20:40

Reind schreef: Ik daag iedereen uit met een BBK om mij uit te remmen voor Tarzan, Haarbocht, Veenslang, GT etc. Kwartje dat het niet lukt.
Challenge accepted :mrgreen:

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I

Bericht door Goedemans » 31 mar 2011, 20:48

Reind schreef:Met de Aprisco´s rijden we het hele seizoen op remmen met standaard afgemetingen. Ik rij zelf met Ate schijven icm Hawk HT10. En wij mishandelen de boel behoorlijk. Met de Aprisco´s word niet bepaald zachtzinnig gereden. Maar ik heb nooit echte problemen gehad met deze standaard remmen en snap dan ook niet dat iedereen zwaar investeerd in BBK. Kijk, een race opgebouwde M3 is een ander verhaal maar alles daaronder is een BBK in mijn ogen een onzinnige investering.

Ik daag iedereen uit met een BBK om mij uit te remmen voor Tarzan, Haarbocht, Veenslang, GT etc. Kwartje dat het niet lukt.
En wat versta je dan onder een BBK? Vallen Wilwood 6-pots remmen daar ook onder?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten