335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 18 sep 2006, 17:36

Is dit pakket alleen voor de coupe, of ook voor sedan en touring?

@romo: klopt xenon zit standaard op 335 coupe, maar niet standaard op sedan en touring.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 18 sep 2006, 17:51

satnav prof. hoort er gewoon op imho , en als je het door heb werkt I-drive subliem.

toch wel een volle auto zo voor 63K , komt er ook een e91/e90 335D met introductie pakket ?

(mijn e91 330D ter vergelijk had al een catalogus verkoopprijs van 77K ......)

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 18 sep 2006, 17:56

Ja, let wel mijn 330i koste ook ruim 68, dus is het niet gek hoor.

(Als je het even in guldens omrekend gaat het natuurlijk echt nergens meer over...
Maar ik weet het: er zijn geen guldens meer.)

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 18 sep 2006, 18:17

Marcelvv schreef:Is dit pakket alleen voor de coupe, of ook voor sedan en touring?

@romo: klopt xenon zit standaard op 335 coupe, maar niet standaard op sedan en touring.
Het wordt een introductiepakket genoemd, dus ik denk niet dat dit pakket beschikbaar is op een sedan of touring, die al wat langer op de markt zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2006, 20:05

Heb net het boekje er nog maar eens even op nagelezen; dat intro pakketje komt bijna geheel overeen met het executive pakket.

Daar komt dan idd nog als extra bovenop sat nav € 3256,-, pdc voor, prijs bij mij niet bekend, hifi actief luidspreker systeem € 778,-, universele handy voorbereiding € 1062,-, spraakbesuring telefoon € 576,-, adaptieve bochtverlichting met hoekverlichting € 609,-

Als ik het wel heb kost het exe pakket € 61.150

Intro pakket € 63.150

Conclusie; lijkt mi een goede aanbieding.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 18 sep 2006, 20:29

Mijn 330i kostte 55K en een beetje, Dynamic Exe, 162s. M'n 335i saloon kost 61K en een beetje incl afl kosten.

En dat vinnik al 'teveel'. 77k en 68k. Ik snap dat een satnav 3.5k kost en leer 2500 een aut bak 4k :?:

Hou ik bij Marcel nog 3k over voor wat :?: :?: :?: en voor Leen voor wat :?: :?: :?:

(geintje ik weet: de prijzen zijn 'te gek' bij BMW)

:D

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 18 sep 2006, 20:39

Komt overeen met High Exe. aangevuld met een paar mooie opties.

335i coupe High Exe kost 62.250,-
Introductie pakket kost 63.150,-

Prijs verschil is dus maar 900,- voor al deze opties:
-PDC voor 425,-
-Nav prof 3256,-
-Bluetooth 1062,-
-Spraakbesturing 567,-
-Hifi actief 778,-

Totaal €6088,- en je betaald er €900,- voor.

idd goede aanbieding!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2006, 20:41

Kijk eens aan, is nog beter dan ik dacht ( bijna in galop richting dealer, ware het niet dat die M3 nog moet komen, heb moeite om me in te houden......................... :wink: :wink: :lol: )

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 18 sep 2006, 21:36

Laatst gewijzigd door Robin op 18 sep 2006, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 18 sep 2006, 21:36

foutje

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2006, 21:38

Ik ken ze beide, maar ja, ben dan ook ongeveer verslaafd aan e90post :lol: :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2006, 22:16

Even een geheel andere vraag;

BMW rijdt tegenwoordig ( behoudens de M modellen) standaard met RFT`s. Kun je nu zomaar standaard banden op je auto zetten, bv omdat je zo graag andere velgen wil.
Of is het hele onderstel op RFT`s afgesteld en wisselen dus niet aan te raden. Wie heeft hier een onderbouwde visie op?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 22:22

Je onderstel zal idd wel afgesteld zijn op RFT's. Immers is een RFT zwaarder als een gewone band dus zal de demper iets meer uitgaande slag hebben en een iets zwaardere veer.

Maar in principe als jij een gewone band monteerd in plaats van een RFT kan je het weggedrag naar mijn mening alleen maar verbeteren, je onderstel is immers in staat om sneller op oneffenheden te reageren. Minder onafgeveerd gewicht is altijd goed.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2006, 22:28

Naar wat ik er van begrijp;
1 Een standaard band heeft betere eigenschappen dan een RFT ( daarom de M modellen ook niet op RFT ? )

2 Een RFT is veel duurder dan een normale band

Als dit waar is ben ik er snel uit.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 22:33

M modellen staan volgens mij niet op RFT vanwege het gewicht van die banden, het kost en acceleratievermogen en minder voor je ophaniging.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2006, 22:36

Dus mijn voornoemde punt 1 toch?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 sep 2006, 22:37

romo schreef:Ik ken ze beide, maar ja, ben dan ook ongeveer verslaafd aan e90post :lol: :lol:
Zit het zo diep joh ;-)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 22:38

romo schreef:Dus mijn voornoemde punt 1 toch?
Yeps :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2006, 22:41

Rico v Velzen schreef:
romo schreef:Ik ken ze beide, maar ja, ben dan ook ongeveer verslaafd aan e90post :lol: :lol:
Zit het zo diep joh ;-)
Ik sta er mee op en ga er mee naar bed.................... :lol: :lol:


ps; ik slaap echt niet in de M3 hoor :lol: :lol: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 sep 2006, 23:31

Ik heb het een tijdje gevolgd maar de stemming op e90 is mij iets te halleluja. ik heb ook nog nooit geen warme gevoelens gehad voor de E90/e92.verdr geen kritiek op de nieuwe dreier, zou ook niet eens weten wat. wel vind ik hem te klinisch en te perfect. ik mis de emotionele snaar die ik wel altijd bij de E46 heb gehad en zelfs bij de 1 serie. die juist niet uitblonk door perfectie.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 sep 2006, 07:33

Rico v Velzen schreef:Ik heb het een tijdje gevolgd maar de stemming op e90 is mij iets te halleluja. ik heb ook nog nooit geen warme gevoelens gehad voor de E90/e92.verdr geen kritiek op de nieuwe dreier, zou ook niet eens weten wat. wel vind ik hem te klinisch en te perfect. ik mis de emotionele snaar die ik wel altijd bij de E46 heb gehad en zelfs bij de 1 serie. die juist niet uitblonk door perfectie.
Over die stemming ben ik het geheel met je eens, typisch Amerikaans, beetje bluf poker en branie schoppers, maar ach daar prik je toch zo door heen.
Het gaat mij puur om de info en de foto`s.................en dan maakt het mij niet uit waar ik die vandaan haal, ik moet zeggen, eerlijkheidshalve, dat ik op het gebied van de "nieuwste "info dat foum hoog inschat, mischien wel omdat het zo`n mondiaal karakter heeft. Mischien dat Robin daar ook iets over kan zeggen, hij post er natuurlijk ook wel eens.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 19 sep 2006, 08:06

@Romo, Die RFT's daarentegen gaan wel bijna 2 keer zo lang mee,

Robin had er ook al 45K+ meegereden , de mijne staat nu ook al op 42K en nog steeds hoeven ze niet vervangen te worden.

@ robin , De extra's nekken je dat weet je toch 8)

-panoramadak
-Xenon
-Leren bekleding met verwarmde stoelen
-M-sport pakket
-inklapbare trekhaak
-bluetooth
-18" M wielen ipv 17"
-verder alles wat op dyn exe zat maar icm met sportpakket niet mogelijk was

en dan schiet het jammer genoeg weer gelijk hard op met de opties.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 sep 2006, 08:12

RFT's zijn de way to go jongens. Ze zijn duurzaam, wat Leen zegt en hebben zo'n harde wang dat de uitwijk/slalomeigenschappen een tandje bewter worden daarddor:Meer gevoel, meer strakheid in de band. En inderdaad het onderstel werkt samen met de RFT.

En Richard van den Bos heeft/had RFT's op z'n M5 dacht ik.

Dus.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 sep 2006, 08:17

romo schreef: Mischien dat Robin daar ook iets over kan zeggen, hij post er natuurlijk ook wel eens.
Idd soms is dat zo, maar er zit wel veel know how daar, niet zozeer op track/drift/ideale lijn gebied, meer op bekerhouder niveau :P

Ik post daar ook wel eens: +1200posts :D (incl offtopic ruimte)

Zoals op elk forum heb je wel eens wat. Het Amerikanisme voel ik niet. Ja in OFF TOPIC praten we wel eens over Irak, Afghanistan etc ook omdat een paar forumleden daar(als militair) zitten. En 't immigratie/integratieprobleem van Latinos(Mexicanen vooral) in de USA....
Dat is net zo'n discussie als hier met ons.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 sep 2006, 10:44

Ja inderdaad nieuwswaarde is hoog van het e90 forum, word echt ook als een gek gepost volgens mij.

Over RFT, ik ben er altijd postief over geweest, De M3 heeft het idd niet, heeft denk ik ook met de bandenmaten te maken. En normale banden geven meer gevoel door.

De de Cooper S had ik mijn eerste ervaring met RFT, je merkte duidelijk dat het onderstel er op af was gestemd, toen ik daarna gewone banden monteerde reed de auto beduidend minder.

De 120d en de 130i hadden ook beide RFT. Ik heb de velgen 18 inch van de 120d met RFT banden onder de touring gegooid en het stuurgedrag/wegcontact verbeterde opmerkelijk, terwijl een E46 nooit met RFT is ontwikkeld !

Als ik de banden moet vervangen van de E46 gaan er weer dezelfde RFT onder. Maar ze slijten niet zo hard, groot pluspunt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 44 gasten