Doe je de auto iets mee tekort, Erik. Hij stuurt 90% goed als een 997, maar heeft 150% looks van de 997.Erik Stoffelsen schreef:
Een V8 vantage heeft de grote afschrijving al gehad...
Lekker dikke V8, rechtuitknallen en redelijk sturen..
Porsche Boxster Spyder
- Tristan
Re: Porsche Boxster Spyder
-
90%, dat is wat ik bedoel tristan;)
Geen spyder kwa sturen, maar voor mijn idee genoeg voor Ferdi;)!
Geen spyder kwa sturen, maar voor mijn idee genoeg voor Ferdi;)!
-
Een Vantage V8 lijkt mij een top auto, serieus gaaf, maar niet naast een 135i met 360pk. De fun van de Vantage is vooral de looks, het geluid, V8 onder de kap en exclusiviteit. Als je beide auto's hebt is er één die minder de aandacht krijgt.
Zou dan meer een aanvulling kiezen.
Zou dan meer een aanvulling kiezen.
- RVV
Als ik dit zo allemaal lees, denk ik, wat is het leven van een M5 rijder toch makkelijk
Ferdinand als eens een M5 overwogen?

- Tom van H.
Dat lijkt me nou wel een mooi alternatief voor een boxter spyder jaRico schreef:Als ik dit zo allemaal lees, denk ik, wat is het leven van een M5 rijder toch makkelijkFerdinand als eens een M5 overwogen?

-
zo n m5 weegt bijna net zoveel als 2 spyders
- GTRene
eerlijk gezegd dat wow wat ik eerst had met de spyder is nu al "gewoon" niet echt blijvend? danis de afschrijving veels te groot, als je zo'n ding kan rijden voor 40dui ist een ander verhaal.
misschien als jij je wensen bij elkaar zet, bv
-cabrio
-power
-uitstraling
-rijgedrag
-waarde
en dat in de mix gooit en kijkt wat kan je daar voor kopen voor een leuk bedrag en waardevast...
voor zo'n muziek man als jij kan een TVR V8 mooi zijn, dat grijpt je zo'n ding.
wegligging kan af fabriek beter maar dat kun je aanpassen.
dingen zijn aardig waardevast en dikke fun, ook als je 20 of 30 rijd...zodra je het gas in trapt ist lol, tis dan wel geen go-kart maar als je hem wat aanpast...
1060kg wegen ze standaard(Griffith en Chimeara)...motoren 4.0<>5.0 240<>320pk standaard.
een auto met een hart/karakter...geen klok als een BMW of Porsche maar wel wat dat je raakt.
je ziet ze ook niet veel.
Als die Rover V8 je niet aanstaat kan er ook een Chevy LS in.
je ACS houd je toch, kan er mooi zoiets bij naast als je echt iets aparts wil met een kick en cabrio.
je moet voor de gein eens een goede proberen.
magoed misschien wil je wat nieuws, dan houd het op, tis al oude shit just like we are
misschien als jij je wensen bij elkaar zet, bv
-cabrio
-power
-uitstraling
-rijgedrag
-waarde
en dat in de mix gooit en kijkt wat kan je daar voor kopen voor een leuk bedrag en waardevast...
voor zo'n muziek man als jij kan een TVR V8 mooi zijn, dat grijpt je zo'n ding.
wegligging kan af fabriek beter maar dat kun je aanpassen.
dingen zijn aardig waardevast en dikke fun, ook als je 20 of 30 rijd...zodra je het gas in trapt ist lol, tis dan wel geen go-kart maar als je hem wat aanpast...
1060kg wegen ze standaard(Griffith en Chimeara)...motoren 4.0<>5.0 240<>320pk standaard.
een auto met een hart/karakter...geen klok als een BMW of Porsche maar wel wat dat je raakt.
je ziet ze ook niet veel.
Als die Rover V8 je niet aanstaat kan er ook een Chevy LS in.
je ACS houd je toch, kan er mooi zoiets bij naast als je echt iets aparts wil met een kick en cabrio.
je moet voor de gein eens een goede proberen.
magoed misschien wil je wat nieuws, dan houd het op, tis al oude shit just like we are

-
TVR?
Niet genoeg klasse voor 'de gentleman' zoals Ferdi overkomt.
Niet genoeg klasse voor 'de gentleman' zoals Ferdi overkomt.
- RVV
Ja goed punt, hoewel het iets minder is. Zal een 600 kilo schelen. Maar aan de andere kant een 135i is ook 'loodzwaar' en daar hoor ik Ferdi ook niet over klagen. Die Spyder is gewoon een bevlieging dat druipt er van af. Ferdi zoekt iets met 'ballen' of dat een M5 voor hem is? Geen idee, maar hij vind zijn 135i ook fantastisch..een M5 is wel een paar treetjes hoger qua beleving.
- Robin Hartog
G-Power M5 dan? Als dat niet genoeg ballen zijn...Rico schreef:Ja goed punt, hoewel het iets minder is. Zal een 600 kilo schelen. Maar aan de andere kant een 135i is ook 'loodzwaar' en daar hoor ik Ferdi ook niet over klagen. Die Spyder is gewoon een bevlieging dat druipt er van af. Ferdi zoekt iets met 'ballen' of dat een M5 voor hem is? Geen idee, maar hij vind zijn 135i ook fantastisch..een M5 is wel een paar treetjes hoger qua beleving.
- ErikMartijn
Een Maserati GranSport Spyder...
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vgsrmasgtmcw
Heerlijke cabrio, en ziet er echt prachtig uit.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vgsrmasgtmcw
Heerlijke cabrio, en ziet er echt prachtig uit.
-
Ook hier gooi ik ff een botte mening neer:
Die ASC1 is een auto met zoveel compromissen dat hij inmiddels met wat mods voor Ferdi's gebruik de perfectie nadert. Dus je hebt een (emergency) 4 zitter, je hebt een wintersportauto, je hebt iets waar je op de weg 99 van de 100 weggebruikers mee zoek rijdt en je hebt wat onopvallend is omdat elke paardekop met groen-label leasebudget en een hart voor DF ook in een 1-serie rondrijdt. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant zal het daardoor ook nooit iets echt bijzonders worden.
Een week of twee geleden was heer Nauta hier ff en natuurlijk kwam ook Zuffenhausen en de laatste creaties daarvan ter sprake. Zo'n SportClassic frikandel vindt ik dus echt helemaal 3x niks, een hoop extra vragen voor wat tupperware, een nauwelijks zichtbaar dak-met-deuk en een paar wielen die al jaren in nep nagemaakt worden in dezelfde maten. Porsche imiteert de imitatiebranche, hoezee! Wat toen ook ter sprake kwam was de Spyder. en om heel eerlijk te zijn vind ik het de leukste auto die in jaren van P op de markt gekomen is. Waarom? Basic! Het gewicht van een e30 M3 met de porrie van een e46 M3. Lekker boeiend dat het dak geen 4cm dik Sonnenland is en de bediening geen dakmechanisme van 50kg. LB dat de binnenuitrusting basic is. Mooi toch? Een kale RS M491 is nu ook een bekkie meer waard dan een toen-duurdere-Touring, en een 968CS was een kaalgeraapte verkoopspecial, al zou je gezien de gebruikte prijzen van nu bijna denken dat het een 20k optie was. Voor de luxe heb je dat hangbuikzwijn al!
Zou 'm lekker kaal bestellen zonder Xenon op std. remmen met een Beckertje voor de handsfree en de muziek en een paar sportpoefen. Als iemand achteraf perse xenon mot motten ze dat er tzt maar in zetten, dat deden we met 996en ook.
Dit is de mooiste diehard straatauto die er in jaren te koop is geweest, een soort 964RS zonder dak. Een echte lightweight zonder UK-schijt-bouwkwaliteit waar je gerust een kledder mee kunt maken zonder voor je leven te hoeven vrezen. En die gewoon start bij -15 en niet kookt bij +40 in de file. En zoals Andre in die andere draad zal zei een ECHT premium ding, iets bijzonders wat dat ook blijft. Trackdaytje knallen op semi's, straatbanden eronder de volgende dag en met een miepje richting Eifel of Alpen. Prima toch?
(Accu macbook leeg dus moet nu posten, rest volgt later wel)
(PS V8 Vantage is 10% van een slechte Porsche qua rijgedrag)
Die ASC1 is een auto met zoveel compromissen dat hij inmiddels met wat mods voor Ferdi's gebruik de perfectie nadert. Dus je hebt een (emergency) 4 zitter, je hebt een wintersportauto, je hebt iets waar je op de weg 99 van de 100 weggebruikers mee zoek rijdt en je hebt wat onopvallend is omdat elke paardekop met groen-label leasebudget en een hart voor DF ook in een 1-serie rondrijdt. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant zal het daardoor ook nooit iets echt bijzonders worden.
Een week of twee geleden was heer Nauta hier ff en natuurlijk kwam ook Zuffenhausen en de laatste creaties daarvan ter sprake. Zo'n SportClassic frikandel vindt ik dus echt helemaal 3x niks, een hoop extra vragen voor wat tupperware, een nauwelijks zichtbaar dak-met-deuk en een paar wielen die al jaren in nep nagemaakt worden in dezelfde maten. Porsche imiteert de imitatiebranche, hoezee! Wat toen ook ter sprake kwam was de Spyder. en om heel eerlijk te zijn vind ik het de leukste auto die in jaren van P op de markt gekomen is. Waarom? Basic! Het gewicht van een e30 M3 met de porrie van een e46 M3. Lekker boeiend dat het dak geen 4cm dik Sonnenland is en de bediening geen dakmechanisme van 50kg. LB dat de binnenuitrusting basic is. Mooi toch? Een kale RS M491 is nu ook een bekkie meer waard dan een toen-duurdere-Touring, en een 968CS was een kaalgeraapte verkoopspecial, al zou je gezien de gebruikte prijzen van nu bijna denken dat het een 20k optie was. Voor de luxe heb je dat hangbuikzwijn al!
Zou 'm lekker kaal bestellen zonder Xenon op std. remmen met een Beckertje voor de handsfree en de muziek en een paar sportpoefen. Als iemand achteraf perse xenon mot motten ze dat er tzt maar in zetten, dat deden we met 996en ook.
Dit is de mooiste diehard straatauto die er in jaren te koop is geweest, een soort 964RS zonder dak. Een echte lightweight zonder UK-schijt-bouwkwaliteit waar je gerust een kledder mee kunt maken zonder voor je leven te hoeven vrezen. En die gewoon start bij -15 en niet kookt bij +40 in de file. En zoals Andre in die andere draad zal zei een ECHT premium ding, iets bijzonders wat dat ook blijft. Trackdaytje knallen op semi's, straatbanden eronder de volgende dag en met een miepje richting Eifel of Alpen. Prima toch?
(Accu macbook leeg dus moet nu posten, rest volgt later wel)
(PS V8 Vantage is 10% van een slechte Porsche qua rijgedrag)
- Petrolhead Tom
Leuke post Steve haha. 

-
Ferdi heeft de spyder dood geredeneerd
Dank je wel voor deze post Steve
Gedeelte wat betreft Engelse auto's mag je weglaten. :fy:

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Prachtpost Steve, hulde.
Maar Ferdi moet erin rijden en betalen....

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat is waar Robin, het zijn Ferdi's centen en gevoelens, maar toch heeft Steve helemaal gelijk!!Robin schreef:Prachtpost Steve, hulde.![]()

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
+1Ruben schreef:Ferdi heeft de spyder dood geredeneerdDank je wel voor deze post Steve
![]()

Alleen wil Ferdinand het hangbuikzwijntje helemaal niet kwijt.. de Spyder of wat dan ook is voor erbij, hij zal dan ook nooit maar echt nooit met die Spyder het circuit op gaan.. daar is die veels te duur voor zegt die dan, klopt! Maar heb vertrouwen in jezelf Ferdi! Anders laat je mij maar rijden

- Macboy
Mensen, dit bedoel ik niet zonder respect, maar Ferdi is in principe een rechtuitbrander. De post van Steven is wel leuk en aardig, maar op iemand als Andre van toepassing, niet iemand als Ferdi.
Ferdi is iemand die op een ándere manier van het autorijden geniet, dan alleen puur hardcore rijden. Een Spyder biedt Ferdi als concept iets bijzonders, niet als feitelijk toegankelijke racer. Vanuit dat perspectief gezien is een Spyder in de uitvoering zoals hij hem wil wel te duur voor het gebodene in vergelijking met de auto die hij al heeft.
Natuurlijk: moest hij de winst dekken, dan zou dit de ideale kandidaat zijn geweest, maar als geld niet zomaar op zijn rug groeit, dan moet het wel een auto zijn waar hij 100% achter staat. Qua auto twijfelt niemand daar aan, maar qua geld natuurlijk wel.
Zo bezien vind ik de wending helemaal niet gek: Ferdi is een heer die met een Aston Martin als totaal concept gezien meer plezier zal beleven aan het stukslaan van 80k dan 100k aan een Spyder.
Mijn voorstel is dan ook om een Aston Martin draadje te gaan starten
Ferdi wat vind je ervan ?
Ferdi is iemand die op een ándere manier van het autorijden geniet, dan alleen puur hardcore rijden. Een Spyder biedt Ferdi als concept iets bijzonders, niet als feitelijk toegankelijke racer. Vanuit dat perspectief gezien is een Spyder in de uitvoering zoals hij hem wil wel te duur voor het gebodene in vergelijking met de auto die hij al heeft.
Natuurlijk: moest hij de winst dekken, dan zou dit de ideale kandidaat zijn geweest, maar als geld niet zomaar op zijn rug groeit, dan moet het wel een auto zijn waar hij 100% achter staat. Qua auto twijfelt niemand daar aan, maar qua geld natuurlijk wel.
Zo bezien vind ik de wending helemaal niet gek: Ferdi is een heer die met een Aston Martin als totaal concept gezien meer plezier zal beleven aan het stukslaan van 80k dan 100k aan een Spyder.
Mijn voorstel is dan ook om een Aston Martin draadje te gaan starten

-
Kun je je afvragen of een AMV8 meer rijplezier geeft dan een normale Boxster S met 320pk (die van het laatste model, tov de Spyder en AMV8, een stuk betaalbaarder zijn).
Tenzij een AMV8 de 135i moet vervangen, dan is het een ander verhaal.
Tenzij een AMV8 de 135i moet vervangen, dan is het een ander verhaal.
-
Ik zou gewoon een spyder kopen.
Maar wel even 2 jaar wachten dan koop je er een voor boxter instap prijzen.
Ik zal het anders schetsen. Een csl is een top apparaat voor tussen 50 a 60k euro. Voor 125k is ie veeeeeeeel te duur voor het gebodene. Soms moet je even geduld hebben. Een 997 GT3 voor 170k euro is ook absurd. Voor 80 a 90k begint het antrekkelijk te worden.

Maar wel even 2 jaar wachten dan koop je er een voor boxter instap prijzen.
Ik zal het anders schetsen. Een csl is een top apparaat voor tussen 50 a 60k euro. Voor 125k is ie veeeeeeeel te duur voor het gebodene. Soms moet je even geduld hebben. Een 997 GT3 voor 170k euro is ook absurd. Voor 80 a 90k begint het antrekkelijk te worden.
- Macboy
Je snapt mijn verhaal niet Tom. Ferdi is een gentleman. Die iets exclusiefs wil.
Hij heeft geen midlife-crisis.
Dus dan kom je niet snel bij de Boxster, maar bij Aston Martin denk ik dan. En als ie cabrio wil, dan kan je ook gewoon bij AM terecht, zie de mooie link van Hans !
Dus dan kom je niet snel bij de Boxster, maar bij Aston Martin denk ik dan. En als ie cabrio wil, dan kan je ook gewoon bij AM terecht, zie de mooie link van Hans !
- Sperdy
Tuurlijk heeft Steve helemaal gelijk. Dat is precies de reden waarom ik die Spyder zo ontzettend gaaf vind. Heb dus in dat ding gezeten, maar de klasse en kwaliteit druipt van deze auto af. Dit is echt nog een stapje verder dan BMW. Topklasse materialen en afwerking. Die sportstoelen zitten als gegoten, wat een fantastische rijderspositie. Je kruipt ook als het ware in deze auto, maar net wat comfortabeler als bijv. in een Wiessman. Heerlijk, het ontbreken van accecoires!! Echt, deze auto is helemaal af. Is het een droomauto? Ja, voor mij wel.
Maar, het moet geen opwelling zijn deze aanschaf. En dat is nu precies de reden waarom ik wacht. Blijft het knagen nadat ik alle voor-en-tegens heb afgewogen, dan is het een verantwoorde aankoop. Maar, vergeet ik de Spyder, en kan ik 'm zo maar laten vallen voor een AMV8 of wat anders, dan is het een opwelling en heb ik 100k in de sloot gegooid. Ik wil dus overtuigd zijn (en jullie opmerkingen zijn zeer welkom, het helpt zeker!) dat de aanschaf goed is. Waarbij 'goed' bijna niet te definieren valt. Zelfs al krijg ik voor die Porsche niets terug, maar rijdt er bijv. 5 jaar met plezier in rond, heb ik het goed gedaan.
Wat knaagt is natuurlijk wel doe hoge afschrijving. Dat is duur geld. Tuurlijk, mijn ACS1 schrijft in verhouding net zo veel af, alleen zijn de bedragen een stuk vriendelijker. Voor BMP ben ik niet zo bang,want dat wordt een communicerend vat met de CO2 tax. Wat er bij de ene af gaat, komt er bij de andere bij. Nee, ik heb niet het inkomen van Guus Hiddink, maar aan de andere kant kan ik de uitgave voor de Spyder prima dragen. Ook in een 'worse case' scenario, waarbij ik de auto direct na aanschaf onverzekerd in zee gooi, gaat het leven voor mij gewoon door zonder problemen. Maar vaak kan ik spelletje niet herhalen, en dat kan Hiddink dan weer wel.
Maar, het moet geen opwelling zijn deze aanschaf. En dat is nu precies de reden waarom ik wacht. Blijft het knagen nadat ik alle voor-en-tegens heb afgewogen, dan is het een verantwoorde aankoop. Maar, vergeet ik de Spyder, en kan ik 'm zo maar laten vallen voor een AMV8 of wat anders, dan is het een opwelling en heb ik 100k in de sloot gegooid. Ik wil dus overtuigd zijn (en jullie opmerkingen zijn zeer welkom, het helpt zeker!) dat de aanschaf goed is. Waarbij 'goed' bijna niet te definieren valt. Zelfs al krijg ik voor die Porsche niets terug, maar rijdt er bijv. 5 jaar met plezier in rond, heb ik het goed gedaan.
Wat knaagt is natuurlijk wel doe hoge afschrijving. Dat is duur geld. Tuurlijk, mijn ACS1 schrijft in verhouding net zo veel af, alleen zijn de bedragen een stuk vriendelijker. Voor BMP ben ik niet zo bang,want dat wordt een communicerend vat met de CO2 tax. Wat er bij de ene af gaat, komt er bij de andere bij. Nee, ik heb niet het inkomen van Guus Hiddink, maar aan de andere kant kan ik de uitgave voor de Spyder prima dragen. Ook in een 'worse case' scenario, waarbij ik de auto direct na aanschaf onverzekerd in zee gooi, gaat het leven voor mij gewoon door zonder problemen. Maar vaak kan ik spelletje niet herhalen, en dat kan Hiddink dan weer wel.
-
Hij begon een pagina terug pas over de AM.Macboy schreef:Je snapt mijn verhaal niet Tom. Ferdi is een gentleman. Die iets exclusiefs wil.
Hiervoor heeft ie een Mini gereden, nu een 135i en hij vind de Spyder gaaf. Dat zijn totaal andere auto's dan een AM.
- Sperdy
Zeker MacBoy, je hebt hier natuurlijk een punt. Boven de tafel ben ik zeker een gentleman. lol. Nee, zonder gekheid. Klopt ook el, ben zeker geen racer. Maar moet wel zeggend at ik die ACS1 steeds beter begrijp en ik leer ook wel. De snelheden waarmee ik rotondes en flye-overs aan het nemen ben is inmiddels absurt. Driftend achterkantje. En het erge is, ik heb hetzelf niet eens meer door.Macboy schreef:Mensen, dit bedoel ik niet zonder respect, maar Ferdi is in principe een rechtuitbrander. De post van Steven is wel leuk en aardig, maar op iemand als Andre van toepassing, niet iemand als Ferdi.
Mijn voorstel is dan ook om een Aston Martin draadje te gaan starten![]()

Maar een Boxter Spyder is minder hardcore dan we denken. Een GT3RS = hardcore, twee stoelen, grote rolkooi etc. 400+pk etc. Dat is een Spyder niet. Met twee kuipstoelen in een Spyder, maak je nog geen GT3RS. Een AMV8 neigt natuurlijk wel meer naar het ACS1 karakter, terwijl de Spyder dat niet doet (middenmotor + cabrio). Als er een AMV8 komt, dan wordt het bestaansrecht van de ACS1 wankel naast een AMV8. En dan wordt het dus wel een keuze tussen twee auto's. Wat biedt een AMV8 - naast de onovertroffen looks - dan meer tov. een ACS1? Dat wordt moeilijk denk denk ik. Bovendien - en daar kom ik weer - een tweedehands AMV8 kun je alleen kopen met fulley loaded aan opties. En ik hou niet van opties. Het ergste is stoelverwarming, alsof je in je broek hebt gepist..