Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martijn M

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Martijn M » 10 jun 2014, 12:14

Dat is wel de bedoeling. Zal af en toe wel een stukje snelweg tussen zitten maar veel binnendoor.

allen

Bericht door allen » 10 jun 2014, 12:35

Sjoerd MP BMW schreef:
Joy schreef:Bedankt Sjoerd, ik zal thuis je PB even lezen. Volgende maand komt er versterking van het wagenpark in de vorm van een Amarok. Dan zijn dit soort tripjes een leuk tijdverdrijf.
Ja, laat er dan wel AT's onder leggen. Leuk die wegbanden, maar presenteren niks in modder en nat gras. Sowieso is nat gras net een ijsbaan.

Ik heb mij een beetje in de banden verdiept. Ik gebruik de auto als een SUV++ zeg maar. Een Def is leuk, maar niet als je veel kilometers maakt en dat geldt ook voor banden. Het is altijd een compromis, maar ik wil niet vast komen te staan met in een beetje blubber met een aanhanger erachter.

De betere banden voor dat doel zijn dan: BF Goodrich A/T en de General Grabber AT. De laatste heb ik er onder zitten en ondanks het grovere profiel dat ze hebben, maken ze niet meer (hinderlijk) geluid dan de vorige typische SUV banden.

Verder is m'n smid nu een dakrek aan het maken omdat ik het irritant vond telkens een aanhangwagen mee te moeten nemen als ik enkel een ladder meenam. Verder heb ik net een mooie LED lamp binnengekregen die de achterkant mooi bij kan schijnen.

Ondanks de 9 ledjes met slechts een totale opname van 45W gaf een test met een accu in de garage een vol verlichtte garage. Voordat Land Reiziger iets verkoopt of inbouwt onderwerpen ze de producten uitvoerig aan diverse testen. Bij lampen is dat bijvoorbeeld de gehele armatuur een tijd in een emmer water dompelen om vervolgens te zien of deze het nog doet.
40.000 Kilometer per jaar en afgezien het non stop tanken, geen centje pijn in een Defender. Sterker nog, iedere keer dat ik instap heb ik weer een instant vakantiegevoel. :mrgreen:
Landreiziger is een vast adres voor me. Krap 6 kilometer bij me vandaan en het is een verademing om zo'n klein bedrijf volgens zo'n strak schema te zien werken. Je weet exact wanneer je de auto weer mee kunt nemen. Ik ben dat weleens anders gewend. :kikker:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 10 jun 2014, 12:51

Martijn M schreef:Hebben ondertussen een leuke route uitgestippeld voor komende zomer.

Eindhoven – Spa-Francorchamps – Luxembourg – Col du Grand Ballon – Geneva – Col de Madelaine – Col de la Bonette – Gorges du Verdon – St. Tropez – Cannes – Monaco – Col de Turini – Celle Ligure – Milan – Monza – Splugen Pass – San Bernardino Pass – Furka Pass – Grimsel Pass – Susten Pass – Klaussen Pass – Zürich – Stuttgart – Nürburgring – Eindhoven

Enorm veel zin in :blink:
Hé die route ga ik ook rijden :duh: .

Maar eerst van 26 juni - 18 juli Zuid-Afrika even onveilig maken per huurbak.

Route als volgt: Johannesburg - Hoedspruit - Hazyview - Swaziland - Hluhluwe Nationaal Park - Durban - Drakensbergen - Coffee Bay - East London - Addo Nationaal Park - Tsitsikamma Nationaal Park - Knysna - Hermanus - Kaapstad

Worden genoeg uren in de auto doorgebracht deze zomer dus :df:

Kan niet wachten!!

martll

Bericht door martll » 10 jun 2014, 13:28

Martijn M schreef:Hebben ondertussen een leuke route uitgestippeld voor komende zomer.

Eindhoven – Spa-Francorchamps – Luxembourg – Col du Grand Ballon – Geneva – Col de Madelaine – Col de la Bonette – Gorges du Verdon – St. Tropez – Cannes – Monaco – Col de Turini – Celle Ligure – Milan – Monza – Splugen Pass – San Bernardino Pass – Furka Pass – Grimsel Pass – Susten Pass – Klaussen Pass – Zürich – Stuttgart – Nürburgring – Eindhoven

Enorm veel zin in :blink:
Mooie route. Dat deel in Frankrijk heb ik ook vorige jaar gereden.
Ik moet dit jaar nog maar zien of wij met de auto (+tent) op vakantie gaan. Kost toch een hele berg meer geld dan een vliegreisje naar de warme landen. :lol:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 10 jun 2014, 16:37

Vliegen vind ik ook wel leuk, maar zo jammer dat je dan zelf niet mag sturen :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 jun 2014, 16:55

Hard aan het leren maar geloof niet dat m'n familie dan mee gaat. :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 jun 2014, 17:25

:mrgreen:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 15 jun 2014, 19:32

allen schreef: 40.000 Kilometer per jaar en afgezien het non stop tanken, geen centje pijn in een Defender. Sterker nog, iedere keer dat ik instap heb ik weer een instant vakantiegevoel. :mrgreen:
Landreiziger is een vast adres voor me. Krap 6 kilometer bij me vandaan en het is een verademing om zo'n klein bedrijf volgens zo'n strak schema te zien werken. Je weet exact wanneer je de auto weer mee kunt nemen. Ik ben dat weleens anders gewend. :kikker:
Ik ben nog nooit bij Landreiziger geweest, alles is via pm's van Facebook gegaan. Waar stroom wegpakken, hoe te monteren en wat te monteren. Een keer telefonisch contact en duidelijk info op website. Beetje ver rijden vanaf mij...

Soms overweeg ik een Octavia station en een Def 90 grijskenteken in bedrijfskleuren met belettering...

allen

Bericht door allen » 15 jun 2014, 21:01

Waeco cfx40 via hun besteld nu. Krijgt voorlopig de plaats van m'n linker achterstoel. Bedrading wordt ervoor aangelegd zodat het stroom krijgt en volgend jaar komen er losse stoelen achterin zodat de box naar het midden verhuist. Tevens wordt de electronica dan definitief gemaakt met een dubbele accu en kan ik thuis van buiten de alle apparatuur via 220 aansluiten.
Waterzak onder de achterbank, etc.
Doel is om binnen twee jaar een testronde te kunnen makendoor wat Scandinavische landen om het geheel te testen. Probeer een wagen klaar te maken met zo min mogelijk spullen en tegelijk alles bij de hand te hebben.
Waar de één prijs stelt op een vliegreis, mooi hotel en een luxe restaurant wil ik zelfvoorzienend rondreizen inclusief het nodige wildkamperen. Niets mooier dan alleen wakker worden bij een verlaten meer en de zo'n zien opkomen. :ken ik jou:

Defender 90 is leuk! Met een gezin voor mij overigens niet haalbaar.
Juli gaan we met z'n allen weer greenlanen in Wales.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 jun 2014, 22:52

Afgelopen week een leuk ritje gedaan voor het vwupforum.com.

Enschede - Hamburg - Odense - Kopenhagen - Malmö - Stockholm - Lulea - Muonio - Nordkapp - Alta - Muonio - Härnesund - Jönkoping - Malmö - Odense- Enschede.

Ruim 7k kilometers in een week. Genieten! Hoewel we in het hoge Noorden zaten was een Airco toch wel welkom geweest. :D

Aankomende zomer even naar Italie. Dat zullen wel niet zoveel kilometers worden. Wellicht evenveel maar dan ga ik er iets langer over doen. :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 jun 2014, 22:53

allen schreef:Waeco cfx40 via hun besteld nu. Krijgt voorlopig de plaats van m'n linker achterstoel. Bedrading wordt ervoor aangelegd zodat het stroom krijgt en volgend jaar komen er losse stoelen achterin zodat de box naar het midden verhuist. Tevens wordt de electronica dan definitief gemaakt met een dubbele accu en kan ik thuis van buiten de alle apparatuur via 220 aansluiten.
Waterzak onder de achterbank, etc.
Doel is om binnen twee jaar een testronde te kunnen makendoor wat Scandinavische landen om het geheel te testen. Probeer een wagen klaar te maken met zo min mogelijk spullen en tegelijk alles bij de hand te hebben.
Waar de één prijs stelt op een vliegreis, mooi hotel en een luxe restaurant wil ik zelfvoorzienend rondreizen inclusief het nodige wildkamperen. Niets mooier dan alleen wakker worden bij een verlaten meer en de zo'n zien opkomen. :ken ik jou:

Defender 90 is leuk! Met een gezin voor mij overigens niet haalbaar.
Juli gaan we met z'n allen weer greenlanen in Wales.
Hele vette plannen! Ga je voor een rooftop tent? :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 jun 2014, 23:16

Nog 2 weekjes werken en dan over een kleine 3 weken op vakantie. Ik kan niet wachten :D Wij slepen onze kids vanaf meet af aan van hot naar her en ook vliegen gaat uit de kunst. 2 jaar geleden naar Bordeaux geweest met de auto en ook dat ging niet gek (toen nog eentje van 2 jaar) maar twee dagen in de auto zou niet mijn persoonlijke keuze zijn. Vliegen is ook wel een hoop gesleep dus zo'n reis dag kun je wel wegstrepen tegen een dagje rijden.

Ipad of laptop met wat filmpjes erop doet wonderen :wink:

allen

Bericht door allen » 15 jun 2014, 23:49

Tom, ik kan helaas niet in de cabine slapen, maar ben niet weg van een tent op het dak vanwege het zwaartepunt. Wellicht komt er een lager frame in de laadbak. Bagage onderin en de tent erop. Maximale hoogte gelijk aan het dak van de auto.
Nadeel is dat je de bak dan weer niet als huiskamer kunt gebruiken.
Ik heb tijd om erover te denken, gelukkig.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 jun 2014, 00:13

allen schreef:Tom, ik kan helaas niet in de cabine slapen, maar ben niet weg van een tent op het dak vanwege het zwaartepunt. Wellicht komt er een lager frame in de laadbak. Bagage onderin en de tent erop. Maximale hoogte gelijk aan het dak van de auto.
Nadeel is dat je de bak dan weer niet als huiskamer kunt gebruiken.
Ik heb tijd om erover te denken, gelukkig.
Interessante afweging. Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 16 jun 2014, 12:08

Franeker - Duisburg - Frankfurt - Stuttgart - Insbruck - Trento - eindbestemming Gardameer voor de boeg. Met de kleine man van 15 maanden gaan we het in 1x doen en gaan 's morgens +- 5u weg en rond 8u daar. De iPad ook vol met wat videomateriaal. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Ik kijk er alvast naar uit :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 jun 2014, 12:09

Steven N. schreef:Franeker - Duisburg - Frankfurt - Stuttgart - Insbruck - Trento - eindbestemming Gardameer voor de boeg. Met de kleine man van 15 maanden gaan we het in 1x doen en gaan 's morgens +- 5u weg en rond 8u daar. De iPad ook vol met wat videomateriaal. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Ik kijk er alvast naar uit :D
Leuk man! :D Waar zit je aan het Gardameer?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 16 jun 2014, 12:58

Cisano. Ben zelf niet zo van 'de camping', maar met de kleine erbij is het wel erg leuk en makkelijk. En natuurlijk het altijd mooie italië om je heen :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 jun 2014, 13:08

Lekker man! Genieten! Top tip: https://suite.io/barbara-rogers/14be297

allen

Bericht door allen » 16 jun 2014, 17:39

Campings heb ik geen problemen mee zolang het niet zo'n commerciële grasdiscotheek is vol bezopen 16 jarigen of volwassenen die zich als dronken 16 jarigen gedragen.
Het liefst zit ik op een plek waar helemaal niemand is.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 17 jun 2014, 20:56

De Rossfeldstrasse in Beieren is een echte aanrader. Ik had de weg (bijna) geheel voor mezelf. Prachtig asfalt, breed en omdat het een afgesloten tolweg is heel erg weinig verkeer. Echt ideaal gestuurd vandaag.
Het blijft genieten.
Het blijft genieten.
IMG_3414.JPG (362.93 KiB) 1971 keer bekeken
Bijlagen
Is dit de ideale auto om een Alpenpas mee op te stormen? Het komt in de buurt.
Is dit de ideale auto om een Alpenpas mee op te stormen? Het komt in de buurt.
IMG_3412.JPG (343.52 KiB) 1968 keer bekeken
Driving Fun!
Driving Fun!
IMG_3438.JPG (500.42 KiB) 1971 keer bekeken
Een lege Alpenpas voor mezelf. Het moet niet gekker worden.
Een lege Alpenpas voor mezelf. Het moet niet gekker worden.
IMG_3446.JPG (249.62 KiB) 1971 keer bekeken
Geniaal uitzicht.
Geniaal uitzicht.
IMG_3430.JPG (441.54 KiB) 1971 keer bekeken

martll

Bericht door martll » 19 jun 2014, 10:10

Gaaf zeg! :df:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 03 jul 2014, 17:37

Tipje voor de Frankrijk-gangers........hou je aan de snelheid!!

Ik ben begin juni op en neer naar Zuid-Frankrijk geweest en heb tot nu toe 3 bekeuringen mogen ontvangen.
Ze zijn er echt een flitsoffensief begonnen!! Je kan er echt nergens meer lekker doorrijden of je moet de consequenties accepteren.

1x 2km/h te hard €45,-
1x 3km/h te hard €45,-
1x 22km/h te hard €90,-

Alles na correctie en die is gelukkig redelijk groot in Frankrijk.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 03 jul 2014, 17:52

Dat flitsoffensief is inderdaad iets van de laatste jaren. Veelal 3x per jr naar Zuid-France voor zowel zomer als skivakantie en je ziet ze steeds vaker staan.

Ik begrijp niet zo goed wat mensen zo fantastisch vinden aan het Gardameer. Veel te toeristisch, druk en het is bijna een NL enclave. Daarom eerste 1,5 wk aan het Lago di Caldonazzo gezeten wat daar niet zo heel ver vandaan ligt. Inmiddels zijn we een uurtje naar boven verkast net ten Westen van Bolzano op een mooie kleinschalige camping met uitmuntend sanitair. Heerlijke uitvalsbasis om wat passen te rijden en in de Dolomieten te wandelen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 jul 2014, 19:19

Paskal schreef:Dat flitsoffensief is inderdaad iets van de laatste jaren. Veelal 3x per jr naar Zuid-France voor zowel zomer als skivakantie en je ziet ze steeds vaker staan.

Ik begrijp niet zo goed wat mensen zo fantastisch vinden aan het Gardameer. Veel te toeristisch, druk en het is bijna een NL enclave. Daarom eerste 1,5 wk aan het Lago di Caldonazzo gezeten wat daar niet zo heel ver vandaan ligt. Inmiddels zijn we een uurtje naar boven verkast net ten Westen van Bolzano op een mooie kleinschalige camping met uitmuntend sanitair. Heerlijke uitvalsbasis om wat passen te rijden en in de Dolomieten te wandelen.
Gardameer is goed te doen, buiten het seizoen, aan de westkust. :tooth:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 jul 2014, 08:27

Gardameer ben ik een paar jaar geleden geweest. Ze denken allemaal dat je Duits bent.
Het eten is overal aangepast aan het tourisme de campings zijn enorm. En dan nog iedere avond regen en onweer hebben....nee....ik zal er niet snel meer naartoe gaan.

Ben er twee jaar geleden in december geweest en heb toen een rond meer gedaan in een 997 S cabriolet. Dat was dan weer wel heel erg leuk :df:

Plaats reactie