EURO 2008

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Europees Kampioen van 2008 is:

Peiling eindigde op 14 jun 2008, 17:01

Zwitserland
0
Geen stemmen
Tsjechie
1
1%
Portugal
5
7%
Turkije
3
4%
Oostenrijk
1
1%
Kroatie
1
1%
Duitsland
11
14%
Polen
2
3%
Nederland
24
32%
Italie
15
20%
Roemenie
2
3%
Frankrijk
6
8%
Griekenland
0
Geen stemmen
Zweden
1
1%
Spanje
2
3%
Rusland
2
3%

Totaal aantal stemmen: 76

Pescatore

Bericht door Pescatore » 22 jun 2008, 12:45

Metchu schreef:
Pescatore schreef: @Metchu; no offence, maar ik vrees eenzelfde reactie van de Turkse supporters indien zij uitgeschakeld worden..

non-taken, maar denk het niet. Turkije is allang tevreden met de halve finale plaats ;) Na verlies tegen duitsland is er nog 3/4e plek. in 2002 is gebleken dat Turkije in de wolken was met 3e van de wereld zijn ;)

ik voorzie eenzelfde scenario en geen ongeregeldheden :wink:
Ok, dan moet ik mijn beeld van de Turkse supporters wat bijschaven. :wink:

Nu nog het toeteren afleren en ze zijn hét modelpubliek; begaan met het voetbal, maar gelaten wanneer het allemaal toch al ten einde is.. :)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 22 jun 2008, 12:47

Eerst zien dan geloven :wink:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 22 jun 2008, 13:16

Tommy schreef:half nederland nu al met spiritus in de weer om plaksel van de welpies van de auto af te krijgen
Ha, die Tommy;

Hier in de straat had iemand vrijdag nog even zijn Range Rover Sport met oranje folie laten overtrekken, dan valt dat gedoe met die welpies nog wel mee....

Rodney

Bericht door Rodney » 22 jun 2008, 13:23

Zoals ik ook al eerder zij :

Man van de wedstrijden - Man van het ek : is edwin van der sar,

Beste keeper ter wereld de enigste die zich de tering werkte was hij..

ik baal nog steeds zo erg.

heb er verder niets op te zeggen, gwn bar en bar slecht

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 jun 2008, 13:27

Nederland ten voeten uit.

Zo kennen we Nederland weer.

De eerste 3 wedstrijden waren on-Nederlands....................

Wie is er nu verbaasd? Niemand gaf een stuiver voor de kansen van Nederland in de poule....................( voor aanvang toernooi)

Waar winnaars zijn, zijn ook verliezers, inherent aan het spel, accepteer het maar...................................

Harrie

Bericht door Harrie » 22 jun 2008, 13:51

Ronduit slecht vond ik het. Is er nu niemand die de evaluatie van v. Basten even doet? Advocaat is afgemaakt, en v. Basten? dat accepteren we maar gewoon (we kunnen weinig anders :wink: het is maar een spelletje)

De eerste 2 wedstrijden waren erg leuk, erg goed zelfs. We hadden daar wel het geluk dat de doelpunten vielen, maar goed spel. Roemenie vond ik het begin vam het einde. B-elftal opstellen (sorry Johan C.) omdat ook die jongens onderdeel zijn van oranje. We vergeten dat je daarmee de zwung uit het elftal haalt, dat is diverse malen door verschillende topclubs aangetoond.

Het verbaasde me dat Johan C een analyse van het spel gaf wat volgens hem de Russen gingen spelen. Mijn mond viel open toen bleek dat dat inderdaad zo was en oranje daar totaal niet van op de hoogte leek te zijn, oftewel totaal niet op reageerde. Stil staan was het moto van deze wedstrijd, we winnen toch wel, want wij zijn de beste. Sukkels.

Wissels? Waarom Boula eruit? Vanwege de gele kaart....dan had hij gelijk, maar qua spel was het niet nodig. Kuyt eruit? Waarom...waarschijnlijk de enige speler die met opgerolde mouwen de wedstrijd te lijf ging. Had dan v.d. Vaart (waarom staat die gast er eigenlijk nog in, terwijl er in Italie een speler rondloopt met veel meer kwaliteit) gewisseld en daarvoor v. Persie ingezet.

Robben? Volgens mij was er nog gezegd door v. Basten dat hij geblesseerd was en alleen in een uiterst geval erin zou komen. Wanneer is dat dan volgens diMarco? Wat te denken van het solistisch gedrag van Sneijder, kon de trainer daar ook niets aan doen?

Och...en positief lichtpuntje. Ik weet nu dat Ajax volgens seizoen geen kampioen wordt. :wink:

Respect voor Guus, die toch weer een team neerzet wat gaat voetballen.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 22 jun 2008, 14:28

Bekijk het van de positieve kant. Nederland heeft drie mooie resultaten behaald. De vorige EK winnaar lag er na twee wedstrijden. De 2e van de WK(Frankrijk) kwam de ronde niet door. Portugal ligt er uit en vanavond misschien Italie ook.

De verwachtingen waren hoog gespannen door de voorgaande wedstrijden en ik dacht dat Rusland ook wel makkelijk zou zijn voor Nederland. Bij een Knock-out systeem kan dit gebeuren.

Vanavond Spanje-Italie. Ik hoop dat Spanje wint.

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jun 2008, 14:40

ja vanavond bij het Centro Español hier spanje - italie kijken 8)

go España! kunnen de russen zich revancheren op de spanjaarden

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 jun 2008, 15:07

Ik vond het opmerkelijk dat er geen tranen waren na de wedstrijd. Twee opmerkingen van Van der Vaart na de wedstrijd vond ik ook dodelijk.

"Er zijn belangrijkere dingen in het leven" en "We hadden niet verwacht dat we in de kwartfinale zouden worden uitgeschakeld". Dat zegt toch iets over hoe je de wedstrijd hebt benaderd!

Guus Hiddink gaf het mooi aan dat mentale capaciteiten voor hem een belangrijk selectiecriterirum is. Ik denk dat dat voor het Nederlands elftal ook wel goed zou zijn. Het 'voor elkaar door het vuur gaan' bleek gisteren toch flinterdun is zijn.

JC had bij de analyses van de poulewedstrijden toch gelijk toen hij zei dat oranje een zeer goede aanval heeft maar het spel niet in handen heeft achterin en op het middenveld. Het spel bleek inderdaad daardoor makkelijk te ontregelen door 3 spelers geen ruimte te geven om de voorhoede in stelling te brengen. Boula mocht de vrije ruimte hebben van Hiddink om dingen te doen die hij niet kan. Rusland had daardoor een mannetje extra over om vdV en Sneijders volledig het spelen te beperken.

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jun 2008, 15:54

OMG
Terim ziet in reservekeeper potentiële spits

Tolga Zengin krijgt mogelijk speelminuten op het EK. Na de UEFA-weigering ziet bondscoach Fatih Terim de derde Turkse keeper als potentiële spits.

Turkije wordt in de aanloop naar de halve finale tegen Duitsland geplaagd door blessures en schorsingen. Terim heeft woensdag waarschijnlijk slechts veertien man tot zijn beschikking, onder wie twee keepers.

De personele problemen deed Turkije de UEFA verzoeken nieuwe krachten op te roepen. Maar de Europese voetbalbond was doof voor de Turkse smeekbedes. 'Na de eerste wedstrijd van het toernooi kunnen spelers niet meer worden vervangen', was UEFA-woordvoerder William Gaillard duidelijk. 'We beseffen dat sommige ploegen problemen hebben, maar het is een harde toernooiregel.'

'Als een team nog maar acht man tot zijn beschikking heeft, zouden we een spoedvergadering kunnen inlassen', aldus Gaillard. 'Maar we hebben geen verzoek daartoe gekregen en zouden het ook lastig vinden nu de reglementen aan te passen.'

Terim ziet zich gedwongen onorthodoxe maatregelen te nemen. Voor Tolga moet een nieuw shirt worden gemaakt, aangezien de derde keeper in de Turkse selectie mogelijk als veldspeler wordt ingezet. 'Hij zou aan het einde van de wedstrijd kunnen worden ingebracht als laatste man of spits', zegt Terim quasi serieus.

quasi-serieus, hahahaha

maar goed, het zou met recht een stunt zijn als Turkije als bovenliggende partij hieruitkomt. Voordeel is wel dat iedereen weer terug is met de finale (behalve de geblesseerden)...

dit wordt echt een knaller! :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 22 jun 2008, 15:58

Haha keeper als spits en dan het beslissende doelpunt scoren in de 89e minuut tegen de duitsers :D :D

Dat gun ik de duitsers wel :D :D

Shakes

Bericht door Shakes » 22 jun 2008, 16:02

Maar ehm,

die Hiddink snapt het spelletje wel een beetje geloof ik.

N.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 jun 2008, 16:40

Nandor schreef:Maar ehm,

die Hiddink snapt het spelletje wel een beetje geloof ik.

N.
Die mening deel ik wel. :)

Ik hoop dat Van Marwijk ervoor kan zorgen dat langzaam het eeuwige Ajax-sausje qua voetbal (en inzet) weg kan krijgen en er meer ruimte komt voor 'anders denkende'.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 jun 2008, 17:22

Paul schreef:G*dverdomme wat een stelletje sufkutten dat NLse eftal.. ik heb me dood zitten ergeren zeg.. stukjes omhoog gevallen stront zijn het.. lopen een paar rond die alleen al meer verdienen dan die elf van Rusland bijelkaar..en dan zo presteren..

Verdediging? dat kun je toch niet eens meer een verdediging noemen.. het mandekken gebeurd nog beter bij de amateurs..

Tis dat wij idd de Allerbeste keeper van de wereld hebben.. maar wij hadden vandaag gewoon met 6-0 aan de kont moeten hebben.

Heb me ook mateloos lopen irriteren aan die commentator.. jammer dat die lul niet naast me op de bank zat want dan had ie morgen zijn microfoon uit kunnen scheiten met de bovenste en onderste rij van zijn tanden.. kneus!

tegen Italie top! tegen de Fransen hadden we mazzel.. tegen Roemenie ronduit slecht! en hier lagen we op de slachtbank.. Blij dat het voorbij is.. we verdienden de 1-1 al niet eens..

Man van het EK : overduidelijk Edwin vd Sar!!!!!!!!
Helemaal mee eens! Beetje chauvinisme kan absoluut geen kwaad.
Trouwens had die Rus absoluut een 2e gele kaart moeten krijgen en daarmee dus rood voor de overtreding op Snijder die de bal netjes binnen de lijnen hield. Fatale beslissing van de lijnrechter. Dergelijke beslissingen kunnen een wedstrijd kantelen.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 22 jun 2008, 18:54

Sterker nog, de scheidsrechter had hem niet meer in mogen trekken die kaart. Als Nederland kwaad wil moet de wedstrijd overgespeeld worden....

Michel P

Bericht door Michel P » 22 jun 2008, 20:10

indobesar schreef:
Paul schreef:G*dverdomme wat een stelletje sufkutten dat NLse eftal.. ik heb me dood zitten ergeren zeg.. stukjes omhoog gevallen stront zijn het.. lopen een paar rond die alleen al meer verdienen dan die elf van Rusland bijelkaar..en dan zo presteren..

Verdediging? dat kun je toch niet eens meer een verdediging noemen.. het mandekken gebeurd nog beter bij de amateurs..

Tis dat wij idd de Allerbeste keeper van de wereld hebben.. maar wij hadden vandaag gewoon met 6-0 aan de kont moeten hebben.

Heb me ook mateloos lopen irriteren aan die commentator.. jammer dat die lul niet naast me op de bank zat want dan had ie morgen zijn microfoon uit kunnen scheiten met de bovenste en onderste rij van zijn tanden.. kneus!

tegen Italie top! tegen de Fransen hadden we mazzel.. tegen Roemenie ronduit slecht! en hier lagen we op de slachtbank.. Blij dat het voorbij is.. we verdienden de 1-1 al niet eens..

Man van het EK : overduidelijk Edwin vd Sar!!!!!!!!
Helemaal mee eens! Beetje chauvinisme kan absoluut geen kwaad.
Trouwens had die Rus absoluut een 2e gele kaart moeten krijgen en daarmee dus rood voor de overtreding op Snijder die de bal netjes binnen de lijnen hield. Fatale beslissing van de lijnrechter. Dergelijke beslissingen kunnen een wedstrijd kantelen.
En dat was niet alleen deze wedstrijd, gruwelijke schijt commentaar!

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jun 2008, 20:14

Stefan R schreef:Sterker nog, de scheidsrechter had hem niet meer in mogen trekken die kaart. Als Nederland kwaad wil moet de wedstrijd overgespeeld worden....
uefa is met een officieel standpunt gekomen: de grensrechter had niet zijn vlag omhoog omdat de bal achter was, maar omdat de grensrechter constateerde dat het geen overtreding was. Dus er is geen discussie meer mogelijk en dan mag de gele kaart wel ingetrokken worden wordt er gezegd. Nu kan je discussieren of het inderdaad een overtreding was of niet ...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 jun 2008, 21:38

Metchu schreef:
Stefan R schreef:Sterker nog, de scheidsrechter had hem niet meer in mogen trekken die kaart. Als Nederland kwaad wil moet de wedstrijd overgespeeld worden....
uefa is met een officieel standpunt gekomen: de grensrechter had niet zijn vlag omhoog omdat de bal achter was, maar omdat de grensrechter constateerde dat het geen overtreding was. Dus er is geen discussie meer mogelijk en dan mag de gele kaart wel ingetrokken worden wordt er gezegd. Nu kan je discussieren of het inderdaad een overtreding was of niet ...
Wat een nonsens! Volgens mij werd er achterbal gegeven.

Metchu

Bericht door Metchu » 22 jun 2008, 21:44

ja dat is dan wel weer zo :roll:

0-0 nog bij de spanjaarden en italianen\

edit: het was dus beide, en achter en geen overtreding volgens de grens:
UEFA: 'Intrekken tweede gele kaart Kolodin geen fout'

22/06/2008 16:46

Het intrekken van de sanctie voor Rus Denis Kolodin riep veel vraagtekens op. Volgens de UEFA heeft de Slowaakse arbiter Lubos Michel 'conform de regels' gehandeld.

In de slotfase van de reguliere speeltijd van Nederland-Rusland hield Michel de Russische verdediger Kolodin diens tweede gele kaart van de wedstrijd voor. Maar de straf voor de overtreding op Wesley Sneijder verdween even snel als hij was uitgedeeld. Op advies van de assistent-scheidsrechter kwam de Slowaak terug op zijn beslissing.

In eerste instantie leek Michel te reageren op het oordeel dat de bal in de ogen van zijn assistent over de achterlijn was geweest voordat Kolodin in de fout was gegaan. En daarom zou hij de gele kaart hebben ingetrokken. Dat zou in strijd zijn geweest met de reglementen.

Maar de UEFA gaf na overleg met het Slowaakse arbitrale trio uitleg over de zaak 'Kolodin'. De assistent maakte Michel er namelijk niet alleen attent op dat de bal de achterlijn had overschreden, maar hij vertelde ook dat de overtreding geen gele kaart waard was. En daarom was de beslissing van Michel 'conform de regels', aldus de UEFA.

Het blijft natuurlijk de vraag in hoeverre een assistent van meer dan zestig meter beter kan zien of een overtreding een gele kaart waard. Maar de uitleg ontslaat Michel wel van een foutieve toepassing van de regels.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 22 jun 2008, 21:59

Benieuwd of de laatste van de 4 groepswinnaars ook naar huis zal gaan, voorlopig nog steeds 0-0.

Knot

Bericht door Knot » 22 jun 2008, 22:04

Geen idee hoe het ermee staat.. lekker TopGear gekeken! 8)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 jun 2008, 22:22

Nederland:

[img:400:387]http://www.insurancetechguru.com/loser.jpg[/img]

En verder lekker boeiend dat ze d'r uit liggen, dat de beste mogen winnen. :)

Roy

Bericht door Roy » 22 jun 2008, 22:27

Ik gun het Guus wel. Flikt het toch elke keer maar weer om goede resultaten met mindere teams neer te zetten.

Joy

Bericht door Joy » 22 jun 2008, 22:30

Inderdaad. Guus heeft in ieder geval een goed gevoel hoe een team op poten gezet moet worden. Hoe het team van Zuid-Korea destijds door het toernooi ging vond ik ook erg lovenswaardig. Het was ook gewoon aantrekkelijk voetbal om te zien. Rusland speelt ook om te winnen. Dat zie ik graag.

Roy

Bericht door Roy » 22 jun 2008, 23:20

Godverdomme wat een spannende penalty's bij Spanje - Italie 8)

EDIT: Spanje door! Mooizo

Plaats reactie