Klopt Allen, alleen komt dit toch iets anders over als bv een M sportpaket bij BMW. Of een Audi S line paket bij Audi.
Macboy zo bedoel ik het niet helemaal. De Renault Megane sport is al een paar jaar op markt en er zijn diverse specials (gelimiteerde uitvoeringen) van gemaakt. Met stickerpakket, met sper, met meer vermogen.. etc..Toch hoorde je er nooit iets over op DFof indertijd op Gummen.
Op de een of andere manier hadden maar weinig mensen oog voor deze auto. Terwijl Sportauto (toch niet het minste blad) de Megane sport F1 uitvoering, zelfs in een supertest geweest.. roemde tot en met.
En wederom niemand die er oog voor had.
En nu omdat Renault een meer track look i like (want een echte trackauto is het bij lange na niet) meegeeft is het ineens allemaal (terecht) hosanna. Dat vind ik best opmerkelijk.
Wat een kooi en een paar racekuipjes niet kunnen doen ! Dat bedoel ik eigenlijk met een knap stuk marketing.
Uiteraard realiseer ik me gelijk als BMW bv een CSL achtige uitvoering van de 130i zou uitbrengen, 300pk atmo, 100 kilo lichter, 2 kuipstoelen er in en een soortgelijke kooi.. met een setje semi slicks en een paar geile stickers erop, ik ook helemaal door het dolle heen een koopkontrakt zat te ondertekenen.
En dan laat ik me netzo goed inpakken door de marketing
Dus nogmaal het initatief vind ik ook super van Renault, maar ik denk dat de "liefhebberij" voor dit model vooral word ingegeven door onderbuik gevoelens.
Want je kunt uiteindelijk pas een echt waardeoordeel geven over de auto als je er zelf in heb gereden.
Want er is nog 1 punt waar iedereen aan voorbij gaat... de Renault zou wel eens TE soft voor trackday gebruik kunnen zijn (stel: je moet alsnog alles aanpassen). En TE hardcore voor straatgebruik.
Iedereen lyrisch maar niemand kan er feitelijk wat mee.