Fabian schreef: 27 mei 2023, 15:06 Balen, ik zit variabel bij Delta, kreeg nog keurig wat ook moest betalen per kwh voor teruglevering. Dat is nu voorbij en naar 0,09 gegaan ex btw.
Oeh das wel zonde ja, PV dan maar uitgezet denk ik?
Fabian schreef: 27 mei 2023, 15:06 Balen, ik zit variabel bij Delta, kreeg nog keurig wat ook moest betalen per kwh voor teruglevering. Dat is nu voorbij en naar 0,09 gegaan ex btw.
Sinds kort 12 paneeltjes van 380wp op het dak, ook niet ontevreden met de opbrengst van gisteren.Paskal schreef: 27 mei 2023, 09:14 Gisteren de hoogste dagopbrengst van 2023 tot nu toe behaald en het is maar de vraag of die nog overtroffen wordt dit jaar.
jij hebt zeker een Envoy-S ? wel tof dat je verbruik/teruglevering van het net ook in je grafiek hebt staan. misschien voor mij wel eens reden om de envoy (non-s) om te wisselen.Peter-Paul schreef: 27 mei 2023, 16:18Sinds kort 12 paneeltjes van 380wp op het dak, ook niet ontevreden met de opbrengst van gisteren.Paskal schreef: 27 mei 2023, 09:14 Gisteren de hoogste dagopbrengst van 2023 tot nu toe behaald en het is maar de vraag of die nog overtroffen wordt dit jaar.
Enphase.jpg
Dat kan ook gewoon met een p1 meter op je slimme meter hoorvester86 schreef: 27 mei 2023, 20:58jij hebt zeker een Envoy-S ? wel tof dat je verbruik/teruglevering van het net ook in je grafiek hebt staan. misschien voor mij wel eens reden om de envoy (non-s) om te wisselen.Peter-Paul schreef: 27 mei 2023, 16:18Sinds kort 12 paneeltjes van 380wp op het dak, ook niet ontevreden met de opbrengst van gisteren.Paskal schreef: 27 mei 2023, 09:14 Gisteren de hoogste dagopbrengst van 2023 tot nu toe behaald en het is maar de vraag of die nog overtroffen wordt dit jaar.
Enphase.jpg
@Paskal: tnx!
ik heb een (domme) digitale meterFabian schreef: 28 mei 2023, 00:07Dat kan ook gewoon met een p1 meter op je slimme meter hoorvester86 schreef: 27 mei 2023, 20:58jij hebt zeker een Envoy-S ? wel tof dat je verbruik/teruglevering van het net ook in je grafiek hebt staan. misschien voor mij wel eens reden om de envoy (non-s) om te wisselen.Peter-Paul schreef: 27 mei 2023, 16:18
Sinds kort 12 paneeltjes van 380wp op het dak, ook niet ontevreden met de opbrengst van gisteren.
Enphase.jpg
@Paskal: tnx!![]()
Klopt, toekomstbestendig voor een thuisbatterij, die voorlopig niet gaat komen.vester86 schreef: 27 mei 2023, 20:58jij hebt zeker een Envoy-S ? wel tof dat je verbruik/teruglevering van het net ook in je grafiek hebt staan. misschien voor mij wel eens reden om de envoy (non-s) om te wisselen.Peter-Paul schreef: 27 mei 2023, 16:18Sinds kort 12 paneeltjes van 380wp op het dak, ook niet ontevreden met de opbrengst van gisteren.Paskal schreef: 27 mei 2023, 09:14 Gisteren de hoogste dagopbrengst van 2023 tot nu toe behaald en het is maar de vraag of die nog overtroffen wordt dit jaar.
Enphase.jpg
Hier nog een ferrarismeter hangen, na het aanmelden van de panelen bij de netheerder voor de tweede keer een brief ontvangen om over te stappen naar een digitale meter. Gaan we niet doen, moet niet hebben dat de Elite inzicht hebben in hoe vaak ik een wasje draai
Peter-Paul schreef: 30 mei 2023, 12:24 Gaan we niet doen, moet niet hebben dat de Elite inzicht hebben in hoe vaak ik een wasje draai![]()
Je kunt het ook omdraaien; zolang je meer opwekt dan gebruikt kost een kwh je nog geen 8 cent ipv 17 cent.Crookie schreef: 20 jun 2023, 12:05 Rip mensen die overcapaciteit aan panelen hebben genomen voor de saldering.
idd.matthyssie schreef: 20 jun 2023, 12:50Je kunt het ook omdraaien; zolang je meer opwekt dan gebruikt kost een kwh je nog geen 8 cent ipv 17 cent.Crookie schreef: 20 jun 2023, 12:05 Rip mensen die overcapaciteit aan panelen hebben genomen voor de saldering.
Dat valt reuze mee in mijn ogen mits je bereid bent je er een heel klein beetje in te verdiepen door simpelweg een topic op Tweakers te volgen. Afgelopen half jaar zo'n 89 ct/kWh terug gekregen en het half jaar daarvoor zo'n 50 ct/kWh. Je zag her en der de TLV al dalen rond april dit jaar. Dan is het zaak om op een gunstig moment toe te slaan. In mijn geval half mei toen Engie een vast jaarcontract aanbood met een TLV van 25 cent. Dat contract gaat bij mij in per 1 juli.Crookie schreef: 20 jun 2023, 12:05 Rip mensen die overcapaciteit aan panelen hebben genomen voor de saldering.
Paskal schreef: 20 jun 2023, 18:55 Net zoals de tarieven verschillen de voorwaarden ook per leverancier. In mijn Engie-contract is de TLV gekoppeld aan de leveringstariieven en dus staat die ook voor een jaar vast.
Gebruikers op dit forum: HansD en 6 gasten