Thanks, dat hoor ik graag!Ravin ///M schreef:Je hebt echt een eigen, herkenbare stijl ontwikkeld Martijn, chapeau.
Fotografie
- MartijnGizmo
Re: Fotografie
- Ravin ///M
- MartijnGizmo
Ja, hele vooruitgang! 
-
Tom
zet er even NSFW bij volgende keer 
Mooie foto's weer Martijn
Bij 1 zou ik alleen het contrast of de blacks een heel klein tikkie hoger zetten, zit nu een soort blauwe 'zweem' over (wat cool is en bij de foto past, maar het zit ook over de delen die zwart horen te zijn).
Mooie foto's weer Martijn
Bij 1 zou ik alleen het contrast of de blacks een heel klein tikkie hoger zetten, zit nu een soort blauwe 'zweem' over (wat cool is en bij de foto past, maar het zit ook over de delen die zwart horen te zijn).
- Fietsbel
HAHALuuk schreef:Jongens, jullie zien het allemaal verkeerd...
-
Xave30
Wonders of Adobe Ravin. Geinig.
@ Tom..... tja Tom en zijn NSFW
@ Tom..... tja Tom en zijn NSFW
- MartijnGizmo
Ik heb met 'split toning' de schaduwen wat blauw gemaakt, dus dat kan goed kloppen. Vind men bij BMW vet-cool-enzow, maar pakt hier inderdaad door het harde (tegen)licht niet helemaal lekker uit...Tom schreef:Mooie foto's weer Martijn![]()
-
Luuk
Toffe actiefoto, die eerste! Tweede vind ik niks. 
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Aangezien er toch niemand tijd heeft om foto's van z'n auto te laten maken ben ik maar weer met m'n eigen hok op pad gegaan
....moest toch wat foto's met de nieuwe wielen maken:

- markk
@Opa: Ik ga voor foto's 1 en 4. Erg mooi.
@Martijn: Je foto's van de cabrio beamer zijn echt subliem. Geen woorden voor. Echt heel erg mooi.
Morgen "panning" oefenen @ the ring
Mark.
@Martijn: Je foto's van de cabrio beamer zijn echt subliem. Geen woorden voor. Echt heel erg mooi.
Morgen "panning" oefenen @ the ring
Mark.
-
Xave30
1,2 en 4 Opa.
@ Markk. Veel plezier morgen!
@ Markk. Veel plezier morgen!
- Joop
Gisteren nog even bij Meilenwerk in Düsseldorf aan geweest (er staat echt teveel moois in die hallen)...

- Ravin ///M
Man man man wat is de 911 toch een parel qua design.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Gister genomen in een moeras in New Orleans.
- markk
@Joop: #2 vind ik erg leuk en boven de andere 911 foto's uitspringen. #5 vind ik echt GAAF !
Mark.
Mark.
- KW
Foto 1 en 3 vind ik wel cool.Opa schreef:Aangezien er toch niemand tijd heeft om foto's van z'n auto te laten maken ben ik maar weer met m'n eigen hok op pad gegaan....moest toch wat foto's met de nieuwe wielen maken:
http://i266.photobucket.com/albums/ii27 ... resize.jpg
Hoe doe je dat trouwens, een grote doorgaande weg even afsluiten voor je foto?
- Opa
Bedankt jongens!
Deze weg ligt er al een tijdje, maar is nog niet klaar en loopt dus dood.
Er ligt ook nog een weg vlak naast die meest gebruikt wordt om een aantal bedrijven te bereiken die daar achteraan liggen en dit was s'avonds, dus lekker rustig.
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=16

Deze weg ligt er al een tijdje, maar is nog niet klaar en loopt dus dood.
Er ligt ook nog een weg vlak naast die meest gebruikt wordt om een aantal bedrijven te bereiken die daar achteraan liggen en dit was s'avonds, dus lekker rustig.
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=16
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Hey wat grappig Ron, dat weggetje ben ik laatst ook nog opgereden. Ik dacht van 'zou het nou echt doodlopen', ja dus
.
- markk
Gisteren dagje Nurburgring gedaan. Was weer erg gezellig.
Alle foto's op: http://picasaweb.google.com/mrkinternet ... g_24072010#
Hieronder enige m.i. redelijk geslaagde panning-shots:
[1]

[2a] Ik vind [2a] mooier dan [2b]. M'n dochter is het niet met me eens. Dus plaats ze maar beide.

[2b] M'n dochter vind deze mooier dan [2a]. Ik niet, anders had ik de paal wel weggeshopped

[3]

[4] Vind 'em aardig maar had de GT3 qua compositie liever iets meer naar rechts gehad

[5]

Staan er nog wel meer, maar ze zijn mij allemaal toch nog wat te onscherp. Heb nu getest met 1/80s (allemaal weg kunnen gooien) en 1/100s. Blijkbaar moet ik toch nog wat korter gaan zitten met de sluitertijd.
Hoe stellen jullie bij "panning" je auto-focus in?
Ik heb 'em staan op centre-field en AF-C (continuous autofocus) en schiet tijdens het pannen op high-rate (4frames / s) in de hoop dat er een paar scherp zijn.
Vooral over dat AF-C twijfel ik. AF-C geeft nl. shutter-priority kortom hij schiet gewoon, of ie in-focus is of niet, hij druk gewoon af. AF-S geeft focus-priority en druk alleen af als ie in-focus is maar dan hapert ie met de vele shots en hij stel maar 1x scherp.
Moet ik gaan experimenten met AF-S icm met 3d-tracking ofzo ?
Mark.
Alle foto's op: http://picasaweb.google.com/mrkinternet ... g_24072010#
Hieronder enige m.i. redelijk geslaagde panning-shots:
[1]
[2a] Ik vind [2a] mooier dan [2b]. M'n dochter is het niet met me eens. Dus plaats ze maar beide.
[2b] M'n dochter vind deze mooier dan [2a]. Ik niet, anders had ik de paal wel weggeshopped
[3]
[4] Vind 'em aardig maar had de GT3 qua compositie liever iets meer naar rechts gehad
[5]
Staan er nog wel meer, maar ze zijn mij allemaal toch nog wat te onscherp. Heb nu getest met 1/80s (allemaal weg kunnen gooien) en 1/100s. Blijkbaar moet ik toch nog wat korter gaan zitten met de sluitertijd.
Hoe stellen jullie bij "panning" je auto-focus in?
Ik heb 'em staan op centre-field en AF-C (continuous autofocus) en schiet tijdens het pannen op high-rate (4frames / s) in de hoop dat er een paar scherp zijn.
Vooral over dat AF-C twijfel ik. AF-C geeft nl. shutter-priority kortom hij schiet gewoon, of ie in-focus is of niet, hij druk gewoon af. AF-S geeft focus-priority en druk alleen af als ie in-focus is maar dan hapert ie met de vele shots en hij stel maar 1x scherp.
Moet ik gaan experimenten met AF-S icm met 3d-tracking ofzo ?
Mark.
-
Xave30
Markk- 1,3 et 5
-
Fransbmw7
Vandaag mijn velgen gepoetst en meteen even detailfoto's proberen te maken.

spiegeling van het velgbed,

Maar hoe komt het dat op de ene foto de scherpte horizontaal loopt en op de andere verticaal?
Ze zijn genomen met een standaard 18-55 lens, die kwam het dichtste bij, welke lens kan dit beter (macro?)
spiegeling van het velgbed,
Maar hoe komt het dat op de ene foto de scherpte horizontaal loopt en op de andere verticaal?
Ze zijn genomen met een standaard 18-55 lens, die kwam het dichtste bij, welke lens kan dit beter (macro?)
- Joop
Heeft te maken met het evenwijdig zijn van het object (of een deel daarvan) aan de lens.
Bij de bovenste is het deel van het loopvlak, dat horizontaal scherp is, evenwijdig aan de lens qua afstand.
Bij de 2 daaronder loopt het object schuin van de lens weg; m.a.w. het vlak van boven naar onder loopt evenwijdig aan de lens.
Bij de bovenste is het deel van het loopvlak, dat horizontaal scherp is, evenwijdig aan de lens qua afstand.
Bij de 2 daaronder loopt het object schuin van de lens weg; m.a.w. het vlak van boven naar onder loopt evenwijdig aan de lens.
- Opa
Moest je niet gelijk een paar foto's schieten daar?Mark Nauta schreef:Hey wat grappig Ron, dat weggetje ben ik laatst ook nog opgereden. Ik dacht van 'zou het nou echt doodlopen', ja dus.
Dat heeft misschien ook met de hoeveelheid licht te maken die je op dat moment voorhanden hebt.......als 't zonnig is zou je misschien een iets snellere sluitertijd kunnen gebruiken, is 't wat donkerder buiten dan pak je een iets langzamere sluitertijd.markk schreef:Staan er nog wel meer, maar ze zijn mij allemaal toch nog wat te onscherp. Heb nu getest met 1/80s (allemaal weg kunnen gooien) en 1/100s. Blijkbaar moet ik toch nog wat korter gaan zitten met de sluitertijd.
- Linc (Bas)
Ondanks dat ik deze foto met m'n iPhone heb gemaakt, vind ik hem best mooi. Boven op de Stelvio pas met de carbagerun auto: