BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Arthur » 28 mei 2011, 11:04

Ik zeg ook niet dat je de Z4 niets vond. Alleen dat de 1M ook in die prijsregionen komt, ooit. En dan kan de verleiding wel eens groot zijn om er eentje te kopen. Atmo's ben je over 5 jaar nl vergeten :mrgreen: Daarom willen ze deze post bewaren :twisted:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mei 2011, 11:05

@Rico, wellicht als Andre de 1M test en jij staat toe te kijken, doch Andre maakt de drifthoek iets te ruim en jij staat daar nog en hij raakt je net...

zo kun je toch nog geraakt worden door de 1M :angel:

:D :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mei 2011, 11:11

Welke auto's Robin, Rico en Andre wel of niet nemen boeit niks. Uiteindelijk hebben ze op het eind van de rit ALLE BMW's gehad. Alleen over de volgorde kan nog gestreden worden :lol:

Over de natuurlijke tegenstanders van de 1M, ik heb daar eens over nagedacht. Als je gewicht, vermogen en prijs in beschouwing neemt zijn het er nog vrij veel. Soms is het prijsverschil groot, maar dan zitten de prestaties er vrij dicht bij. Soms is het net andersom. Gros van de concurrenten komt van BMW zelf:

RS3
130i
135i
Z4
335i
Genesis
370Z
Megane Coupe RS
Cayman S
Cayman RS

Ik twijfel of ik the likes van Golf GTI en Leon FR er ook bij moet zetten. Het gaat uiteindelijk om de real life prestaties. voor Golf en Leon geldt in iets mindere mate dan de Megane Coupe RS dat de auto's qua prestaties met een klein kuurtje heel dicht in de buurt van 135i en 1M kunnen komen. Stel ik was met één van de twee BMW's op De Ring en achter me, staande voor de poort, zou er een goede rijder in een gechipte VAG mobiel aansluiten, dan zou ik er wel even voor moeten gaan zitten om 'm voor te blijven. Dat lukt uiteindelijk wel, maar daar ben ik in het geval van een 300 pk Renault al niet meer zeker van. Met het tsjippen van dat soort auto's zou ik geen probleem hebben omdat ik weet dat ze die extra 70 pk's goed kunnen verdragen.

Zo'n Megane bijvoorbeeld zou in een gezelschap van een horde 1M's een absolute sleeper zijn. Gewoon om de sport en de reacties bij de BMW mensen zou die Renault dan mijn favoriete strijdmakker zijn. En dat voor minder dan 35k.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mei 2011, 11:14

@Hielke...Cayman RS? :mrgreen:
van de tunert ja, maar van Porsche nu nog niet...de R wel :forum:
hoop wel dat er zo 1 komt overigens :df:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 mei 2011, 11:15

Rico, allemaal prima. Maar als je ermee rijdt zou 't misschien wel eens anders kunnen zijn he?

De 3.0i is inderdaad 'n juweeltje, maar wél in de juiste, lees lichtere, koets. De 330i die ik had was heerlij, totdat de 335i kwam, gasrespons en toergejank is dan geneuzel in mijn ogen, vooral bij 'n toch wat zwaardere 3 serie, de 335i voelde gewoon als 100pk meer.

In 'n Z4 komt 'n 3.0 wél tot z'n recht, in de 130i ook, maar er is méér. Ik wil dan ook in de M traditie de laatste 1000rpm 'n schop in de rug. Dat doet 'n 3.0i gewoon niet. Hij haalt ook niet bij 7000rpm z'n 265pk, maar bij 6600 ofzo. Ook niet bepaald des M. Waarom dan zo himmeljauchend en de .35i/1M motor afffakkelen bij wijze van. Gasresponse gedoe, geef even bij 2500rpm bij 80 of 100 gas. Doe dat in 'n .35i/M.

Die 3.0i had 8000 moeten draaien en 320pk. Maar as is verbrande turf, we rijden ook niet meer met paard en wagen....trouwens , 2 sportwagenmerken Porker en Ferrari gebruik(t) en ook turbos en hebben daar nogal wat successen mee behaald.(Vooral die eerste) en voor wie is de 288GTO/F40 geen jongensdroom(geweest)

nog dit:
Een 528i F10? Een 520d voelt al kwieker. :bag:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 28 mei 2011, 11:15

Hielke schreef:Welke auto's Robin, Rico en Andre wel of niet nemen boeit niks. Uiteindelijk hebben ze op het eind van de rit ALLE BMW's gehad. Alleen over de volgorde kan nog gestreden worden :lol:

Over de natuurlijke tegenstanders van de 1M, ik heb daar eens over nagedacht. Als je gewicht, vermogen en prijs in beschouwing neemt zijn het er nog vrij veel. Soms is het prijsverschil groot, maar dan zitten de prestaties er vrij dicht bij. Soms is het net andersom. Gros van de concurrenten komt van BMW zelf:

RS3
130i
135i
335i
Genesis
370Z
Megane Coupe RS
Cayman S
Cayman RS
Zo op papier auto's met zo'n beetje zelfde vermogen/prijsklasse vergelijken is toch vrij kansloos :hmmm:

Dan is de opmerking die je zelf plaatste enigzins ook op jouw zelf van toepassing:
Eerst even zitten in een Porsche Joy, dan nog eens commentaar leveren.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mei 2011, 11:28

Vrij kansloos?

Ik zou niet weten hoe ik anders een vergelijking moest starten :D

Vertel jij eens hoe dat moet dan. Als je van de 50% BMW fappers op het forum moet uitgaan dan is de vergelijking pas gerechtvaardigd als de technische specificaties van de te vergelijken auto's met die van een BMW overeen komen. Het liefst staat er dan ook nog een propellor op de steven. Maar zo werkt het niet. DF is in tegenstelling tot wat het vaak lijkt geen BMW forum.

Robin

Bericht door Robin » 28 mei 2011, 11:42

Een Renault van 35k qua prestaties tegenover 'n 1M zetten, kan prima, alleen denk ik dat de (meer dan) 2x zoveel kostende 1M(die natuurlijk niet 2x beter is, sec gezien), een ander publiek aanspreekt, met daarin het grootste punt, nee niet fwd/rwd/interieur/stuurgevoel/tracktijden etc. NEEN, de prijs.

Iemand die tot 40k ofzo een rappe kar wil, denkt alleen in z'n dromen over 'n 1M/RS3 laat staan 'n Cayman.

Andersom: Iemand die een 70/80/90k heeft te besteden, weet amper dat die Renault bestaat(of wil 't niet weten, boeit 't niet etc, 'n beetje de GTT beleviing van vroeger, in de GTT lachte je je rot dat je 'n Porker aankon, en die gast in die Porker was geirriteerd maar had WEL 'n Porker en sliep snachts prima)

Ik denk dat het in de basis van iemands dikte van portemonne afhangt, of in ieder geval wat ie WIL(en ook kán) betalen.

Kijk hoe Andre en Ferdi dat ding uit D halen....

Sterker: Als we toch vanalles met de haren ter vergelijking erbij slepen: Wat heb je aan kitcars voor 35k/40k/ of 60/70/80k.
:hmmm:

Tja dan is 't einde zoek. Nu al. Dit gaat over de 1M. Wil je 'm niet, nniet zeure, haal je 'n RS3 of 'n Cayman, of 'n Renault of Golf R. Klaar.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 mei 2011, 11:50

Zit wat in. Vind mijn 270 pk GTI werkelijk super maar als ik een 1M kon betalen, dan keek ik niet meer naar VAG mobielen. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mei 2011, 11:57

Zo makkelijk is het niet Robin.

Het topic gaat voor een groot deel over vergelijk. Jullie BMW mannen doen (met andere BMW's) niet anders. Wil je alleen over een 1M lullen dan ben je snel klaar. Dat bladen en video testers die RS3 en Cayman R erbij halen is omdat die auto's nieuw zijn en als importeursauto's voor die testers makkelijk te krijgen zijn. Maar de feitelijke lijst van concurrenten is veel langer. Kitcars horen daar niet bij, dat is echt een heel ander publiek.

Robin

Bericht door Robin » 28 mei 2011, 12:04

Hielke, wees eerlijk, at the end of the day draait 't gewoon om de prijs. En dus of je 't WIL of KAN betalen.

Met alles.

Waarom rij ik geen Ferrari FF, 458 ofzo?

Dus.

Sterker: Als die jakker Renault 35/40k kost he...en theoretisch die 1M ook 35/40k. Zag je binnenkort op elke hoek van de straat 'n 1M en waren ze 3 maanden terug al volledig uitverkocht(RS3 idem als ie dat kostte).....

wjn

Bericht door wjn » 28 mei 2011, 12:16

In de nieuwe Autobild Sportscars staat een vergelijk tussen de BMW 1 M, Audi TT RS en de Cayman R.

In de vorige editie "won" de RS3 nog een vergelijking (met name vanwege "normale" kwaliteiten), in deze vergelijking komt de 1 M als beste uit de bus.

Reden: Meer geschikt voor "normale" doordeweekse zaken als die andere 2 en de 1 M is iets goedkoper.

(Overigens is de 1 M de enige auto boven de 1500kg, valt me ook wel tegen van zo'n kleine auto.)

Andre

Bericht door Andre » 28 mei 2011, 12:41

Het excacte gewicht van de 1M is.

1495kg met 90% tankvulling. Tank is 53 liter. Liter benzine is volgens mij 0.7 kg.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mei 2011, 12:52

Robin, at the end of the day draait het om veel meer dan de prijs.

Waarom denk je dat het gros van de trackday enthousiastelingen met een Quote 500 beurs voor GT3's kiest terwijl ze even makkelijk voor exoten van 3 keer de prijs kunnen kiezen? Omdat die GT3 hen alles biedt wat ze nodig hebben.

Omgekeerd. Waarom heb jij voor een 535i iv een 335i gekozen. Omdat je primair, en dat wil je misschien niet toegeven, een statuskoper bent. Bigger is better bij jou. Dat is je goed recht en dat is helemaal niet erg, maar het mag niet betekenen dat je jouw visie op auto's zomaar op andermans keuzes voor auto's kunt projecteren. Bigger, more powerfull, en more expensive hoeft niet beter te zijn. Ik ken genoeg mensen die hun status niet uit auto's hoeven te halen maar die wel een leuke auto willen hebben omdat het rijden in die auto als sportieve beleving hun ding is.

Zou ik nog eens een aantal jaartjes trackday willen rijden, en wie weet, dan kom ik heel moeilijk aan een Clio RS cup voorbij. Out of the box is dat ding zoals ie moet zijn en bullit proof. Op de baan is het een positieve beleving en hij kost in vergelijk met de 1M (die het na een paar rondjes helemaal niet zo leuk meer vindt, en dat geldt dan ook voor de rijder) een schijntje.

Die status bepaalt je kijk Robin. Is helemaal niet erg, sterker nog, als klokjesverkoper in het dure segment is het voor jou een grote pré. Anderzijds, dat 535i slagschip is zelfs voor jou een brug te ver :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mei 2011, 12:55

Andre schreef:Het excacte gewicht van de 1M is.

1495kg met 90% tankvulling. Tank is 53 liter. Liter benzine is volgens mij 0.7 kg.
Is altijd nog 60 kilo meer dan een 135i geloof ik.

Robin

Bericht door Robin » 28 mei 2011, 12:58

Hielke, ik ben net als een ander misschien statuskoper. Vandaar mijn redenering. Die 5er vond ik mooi en te groot, ik ga weer terug naar 'n dreier.Waarom kocht ik 'n GTT, en 'n 1er? Die Quote enthousiastelingen trackday gekken met GT3's doen dat omdat het voor de PRIJS het langst heel blijft.

ALLES draait om de prijs at the end of the day, geen discussie Hielke.

Ik geef je nog 1 voorbeeld om jouw ietwat rare maatschappelijke kijk op zaken ,

Komt ie:

Als ik zie hoeveel IMITATIE Rolexen /Breitlings/IWC etc er worden verkocht/gedragen wereldwijd en wat ik hier krijg aangeboden ter reparatie van keurig nette normale mensen, is mijn redenering dat ze die nepper dragen omdat ze een echte niet willen of misschien wel niet KUNNEN betalen.

Kortom Hielke, het is een prijskwestie met ALLES, neem dat een keer van iemand aan met een winkel.

Geen discussie.Ik zit trouwens niet in 't dure klokjessegment. Met jouw post heb je er buiten dat een BMW meer 'staus'is dan 'n skoda, klopt, er nog nooit zo ver naast gezeten als nu, kerel.

Cheers
Robin :beer: (waarvan jij daht dat ik wel 'n Porsche man ben zei je 'n keer, IK met 'n GT3, ik verkoop geen batterij meer, period)

Ik weet soms echt niet in wat voor maatschappij jij leeft man. :hmmm: :D

Hielke

Bericht door Hielke » 28 mei 2011, 13:05

Zo zie je maar weer hoeveel verstand ik van klokjes heb. Ik dacht dat jij vwb de dure klokjes THA MAN was.

Worden er zoveel neppers verkocht? Zal best, hier in de straat lopen de mensen er in ieder geval niet mee :D

En waarom ik dacht dat jij wel een Porsche man was? Om dezelfde reden waarom ik denk dat Steenwijk van de skoenenwinkel een Porsche man is. Om dezelfde reden waarom de meeste Porsches verkocht worden. Status, bling bling. :wink:

Robin

Bericht door Robin » 28 mei 2011, 13:10

Hielke schreef:Zo zie je maar weer hoeveel verstand ik van klokjes heb. Ik dacht dat jij vwb de dure klokjes THA MAN was.

Worden er zoveel neppers verkocht? Zal best, hier in de straat lopen de mensen er in ieder geval niet mee :D
LOL, dat is een miljardenindustrie, groter dan de echte merken. Kun je nagaan.Nep Lacoste polos , nep Louis Vuitton tassen...miljardenindustrie ook.

Wouter81 zei 't toch ook, blij met z'n 270pk Golf, maar als die 1M/RS3 zo duur was als die Golf reed ie geen Golf.

De mensheid denkt/redeneert in 't algemeen zo. Misschien ben JIJ wel 't buitenbeentje en niet IK. Ik weet 't wel zeker. :beer:

De Panamera van mijn 'buurman' moet ie zelf weten. In jouw ogen rijdt ie net zo goed als 'n GT3. LOL

Andre

Bericht door Andre » 28 mei 2011, 13:33

Robin is deels misschien status koper maar niet altijd. Hij heeft soms ook echt rijders keuzes gemaakt.

Hielke ook jij doet vreemde stappen. Voor de helft van het geld van een ipad had je ook een tablet kunnen kopen. Die ipad was niet nodig geweest. Net zo als elke ///M tov normale modellen niet nodig zijn.

Het is allemaal een beetje kort door de bocht zo.

Voor mij is het simpel.

Zou ik op dit moment een 135i kopen ipv een 1M en dan denken dat ik een auto rijdt die net zo goed is als een 1M dan mogen mensen mij echt gaan uitlachen.

Ik snap jou redenering wel. Een breder spatbord een M draagarm en een M diff en M remmen kost inkoop allemaal niet zoveel meer als wat er standaard al op een 135i zit. Nee dat klopt.

Je kan het ook niet kopen dat zijn keuzes. Bij de GTS was dat mij 1 brug te ver. Wat daar de meerprijs tov een standaard M3 was is in MIJN ogen overdone. Bij de 1M tov 135i vindt IK het wel acceptabel. Ieder heeft daar zijn eigen beleving bij. De een heeft er wel voor over en de ander niet.

Jij koopt voor 15.000 euro een punto evo. Ik zou voor 15000 euro een mooie 2e hands sportieve auto kopen.
Door zo n keuze als een punto evo zie je heel goed waar jou mening ligt tov de 1M. Jij zou altijd voor de 135i gaan zo zit je nou eenmaal inelkaar. Niet erg hoor ieder zijn keuze.

Daarmee zie je gewoon dat ook journalisten uiteindelijk hun eigen mening neer pennen.

Voorbeeld

Een auto tester die 1200 netto verdient pm of een auto tester 5000 netto verdient pm of een auto tester die 20.000 pm verdient zullen alledrie anders aankijken tegen de testauto die zie op dat moment ter beschikking hebben. Daarom zijn ook zoveel verschillende meningen in autobladen. Een chris harris koopt zelf een GT3. Die zal anders schrijven dan een Sandor van Es die waarschijnlijk een leaser rijdt bij autoweek. Iedereen kijkt er tegenaan met zijn eigen beurs.

Robin

Bericht door Robin » 28 mei 2011, 13:41

Andre schreef:Jij koopt voor 15.000 euro een punto evo. Ik zou voor 15000 euro een mooie 2e hands sportieve auto kopen.
Door zo n keuze als een punto evo zie je heel goed waar jou mening ligt tov de 1M. Jij zou altijd voor de 135i gaan zo zit je nou eenmaal inelkaar. Niet erg hoor ieder zijn keuze.
Voor 15 mille kocht ik netaan een Patek Nautilus LOL. Over waardevastheid gesproken.
Andre schreef: Iedereen kijkt er tegenaan met zijn eigen beurs.
Precies.

Robin

Bericht door Robin » 28 mei 2011, 13:45

Wat ook zo vaak hoor:

"Goh 300pk, 3 liter turbomotor, je mag hier maar 120 , dus wat heb je eraan?"

Ja joh met de hele familie in een Albert Hein winkelwagentje met solexaandrijving jesuskristus. :bag:

Edit: Maandagavond jl gingen we met 't gezin hier naar de bios:de nieuwe Pirates of the Carribean, in zaal 1 was ie in 3D en zaal 2 in 2D gewoon, blijkbaar.

Ik koop 4 kaartjes voor zaal 1 in 3D, ik geloof dat ie in 2D 8 euro is en in 3D 11 euro(?) anyway. Tent was behoorlijk vol, in 3D.

Maar toch: Ook in zaal 2 zaten een aantal mensen. Blijkbaar allemaal familie van Hielke?
:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 28 mei 2011, 14:02

Vind het wel wat jammer van Hielke dat die Robin's keuze van de status laat afhangen. Robin had een 335i gaat naar een M3, dan komt de nieuwe 5, pad wat Robin heeft bewandeld zou ik ook doen ipv weer naar een 335i terugstappen. Niks ten nadele van 335i, maar je wilt ook eens wat anders proberen. Bovendien is de nieuwe 5 serie een prachtig mooie auto. Straks nieuwe 335i is voor Robin hierna de logische keuze. Denk niet dat de keuze door Robin door status wordt ingegeven.

Robin ik ben echt niet compleet anti .35i in een drie serie en ook 5 serie vind ik het de motor heel goed passen.

Voor mezelf is het niet ondenkbaar dat ik in de toekomst een 335i variant koop.

RVV

Bericht door RVV » 28 mei 2011, 14:07

Robin ik zou dan toch de film in 2D kijken, maar dat is omdat ik koppijn krijg van 3D :bag: kleine ventje van mij is trouwens helemaal gek van de Pirates filmserie :D

Robin

Bericht door Robin » 28 mei 2011, 14:08

Ach, als ik 'm kon betalen had ik voor 't gezin(...) al 'n Ferrari FF gedaan en voor mezelf een Aventador of 458 ofzo. Status? Zal wel en no problem, maar dan kan niks meer. Dat soort karren zijn toch emotie? Een mens wil wel eens wat. Een oude kennis was verwoed sportvisser, carbon hengels weetikveel, 1000den euros. Laat hem.

Waarom betaalt een rijke verzamelaar miljoenen voor zeg eens een Picasso en bij Hielke op de plee hangt de replica van 7,95 bij de xenos.

Tja. :lol:

JP

Bericht door JP » 28 mei 2011, 14:10

Een verzamelaar veegt zijn reedt af met replica's. Letterlijk.....want hij kan het zich veroorloven...

Plaats reactie