@Knot :Alles tussen Embryo en Schijndood, ook al levert het een paar souveniertjes(soa) op,wat maakt het uit.
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Friso
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
@KW:slet en hoer zijn niet hetzelfde, net zoals Touristenfahrt geen Trackday is,Maar tijdens een touristenfahrt rijden met kooi en helm is tedoen.tijdens een trackday lijkt me het gebruik van een helm en kooi toch wel het minste dat je aan aanpassingen kan doen(het safe en niet safe verhaal)
@Knot :Alles tussen Embryo en Schijndood, ook al levert het een paar souveniertjes(soa) op,wat maakt het uit.
- Klokkie
Even voorstellen,
Ik ben nieuw (eerste bericht zelfs) op het forum, maar rij inmiddels zo'n jaar of drie regelmatig op de ring...Overigens rij ik met enige regelmaat op het circuit tijdens trackdays en doe (regelmatig) mee aan de Apriscocup.
Ik ben met velen een dat de TF voor het plezier is en je niet alles uit de kast kunt halen, volledig mee eens! Aangezien ik wel mijn eigen veiligheid enorm belangrijk vindt, kies ik ervoor om uitsluitend met een helm en rolkooi de baan op te gaan. Je weet i.d.d. nooit wat er gebeurd, dus wil ik zelf niet de dupe zijn van een letsel, veroorzaakt door olie of een dwars op de weg staande medeweggebruiker. Voor mij geldt als belangrijkste regel dat ik rekening houd met de medeweggebruikers en de verkeersregels. Zodra anderen in de buurt zitten, gas eraf en opletten dus, sterker nog ik ga zelfs voorzichtig rijden. Zodra de weg leeg is, is het aan mezelf en vindt ik dat er gas gegeven mag worden en dat mag ook op de ring, vandaar ook de veiligheidsmaatregelen.
Overigens zie ik de TF slechts als ontspanning om een weekend bij de Ring niet te hoeven en niets te moeten, het is geen competitie.....Ik zie het als weekendje uit, waarbij we de luxe hebben om in deze mooie natuur jezelf te mogen uitlaten en dat kan alléén op de Ring. Overigens is mijn mening dat een ieder die de tolpoort doorgaat zich wel bewust is van het feit moet zijn dat er hard gereden wordt door andere weggebruikers.
Ik ben nieuw (eerste bericht zelfs) op het forum, maar rij inmiddels zo'n jaar of drie regelmatig op de ring...Overigens rij ik met enige regelmaat op het circuit tijdens trackdays en doe (regelmatig) mee aan de Apriscocup.
Ik ben met velen een dat de TF voor het plezier is en je niet alles uit de kast kunt halen, volledig mee eens! Aangezien ik wel mijn eigen veiligheid enorm belangrijk vindt, kies ik ervoor om uitsluitend met een helm en rolkooi de baan op te gaan. Je weet i.d.d. nooit wat er gebeurd, dus wil ik zelf niet de dupe zijn van een letsel, veroorzaakt door olie of een dwars op de weg staande medeweggebruiker. Voor mij geldt als belangrijkste regel dat ik rekening houd met de medeweggebruikers en de verkeersregels. Zodra anderen in de buurt zitten, gas eraf en opletten dus, sterker nog ik ga zelfs voorzichtig rijden. Zodra de weg leeg is, is het aan mezelf en vindt ik dat er gas gegeven mag worden en dat mag ook op de ring, vandaar ook de veiligheidsmaatregelen.
Overigens zie ik de TF slechts als ontspanning om een weekend bij de Ring niet te hoeven en niets te moeten, het is geen competitie.....Ik zie het als weekendje uit, waarbij we de luxe hebben om in deze mooie natuur jezelf te mogen uitlaten en dat kan alléén op de Ring. Overigens is mijn mening dat een ieder die de tolpoort doorgaat zich wel bewust is van het feit moet zijn dat er hard gereden wordt door andere weggebruikers.
- Friso
@klokkie: allereerst welkom.
duidelijk verhaal.
+1
duidelijk verhaal.
+1
- PD power
Als je volle polle wilt op de NS, moet je deze alleen afhuren, dit doen ze ook tijdens ronde record pogingen, zoniet dan die je gewoon rekening te houden met het onverwachte, doe je dit niet, dan kom je vanzelf in het rijtje vangrail kooplieden/ eigenaren van oud ijzer of in ergere gevallen tussen de witte lakens en gips of tussen 6 plankjes.
Er valt niks te winnen, alleen wat te verliezen, tijdens TF of trackday.
@Hielke
Ik verbaas me ook over de keer op keer denigrerende opmerkingen (machotaal) over mensen die het wat rustiger aan doen, ik ken je niet persoonlijk en daar zal mijn te kort koming wel liggen.
Niet iedereen wil of kan zich veroorloven, zijn of haar speeltje de eeuwige jachtvelden op te jagen, of met een gipspoot thuis te zitten.
Zie trouwens jou inschrijving er nog niet tussen staan.
Er valt niks te winnen, alleen wat te verliezen, tijdens TF of trackday.
@Hielke
Ik verbaas me ook over de keer op keer denigrerende opmerkingen (machotaal) over mensen die het wat rustiger aan doen, ik ken je niet persoonlijk en daar zal mijn te kort koming wel liggen.
Niet iedereen wil of kan zich veroorloven, zijn of haar speeltje de eeuwige jachtvelden op te jagen, of met een gipspoot thuis te zitten.
Zie trouwens jou inschrijving er nog niet tussen staan.
-
Metchu
PD power schreef: Zie trouwens jou inschrijving er nog niet tussen staan.
- Macboy
Racen is prima, maar inderdaad op trackdays. Bij TF is een marge inbouwen noodzakelijk. Al was het maar uit respect voor alle mensen zonder race-intenties (de essentie van TF).
Verder enorm moeten lachen om Stefan zijn stuur-overpak-techniek: wat een lef om te durven posten dat je niet kan sturen
Verder enorm moeten lachen om Stefan zijn stuur-overpak-techniek: wat een lef om te durven posten dat je niet kan sturen
-
steve smith
Die zal je ook niet zien. Hielke heeft alleen een hele grote mond, en daar blijft het helaas bij.Metchu schreef:PD power schreef: Zie trouwens jou inschrijving er nog niet tussen staan.
- Remmie
Welkom!Klokkie schreef:Aangezien ik wel mijn eigen veiligheid enorm belangrijk vindt, kies ik ervoor om uitsluitend met een helm en rolkooi de baan op te gaan. Je weet i.d.d. nooit wat er gebeurd, dus wil ik zelf niet de dupe zijn van een letsel, veroorzaakt door olie of een dwars op de weg staande medeweggebruiker. Voor mij geldt als belangrijkste regel dat ik rekening houd met de medeweggebruikers en de verkeersregels. Zodra anderen in de buurt zitten, gas eraf en opletten dus, sterker nog ik ga zelfs voorzichtig rijden. Zodra de weg leeg is, is het aan mezelf en vindt ik dat er gas gegeven mag worden en dat mag ook op de ring, vandaar ook de veiligheidsmaatregelen.
En zoals jij het beschrijft is precies de reden waarom ik ook met kooi en helm rijd tijdens TF.
Ik heb al meerdere malen bij ongelukken gestopt welke nog op me netvlies staan.
Risico's zijn aanwezig ondanks dat je niet 100% rijdt.
Ik rij liever een BTG van 10:00 met kooi en helm op me gemakkie dan een 8:30 zonder de veiligheids maatregelen.
Zolang ik maar plezier heb.
-
OnlineHielke
Zou er vanuit jullie hoek niet iets geregeld worden met huurauto's zodat we het op tempo tegen elkaar konden opnemen? Staat me een discussie daarover van vorig jaar bij.steve smith schreef:Die zal je ook niet zien. Hielke heeft alleen een hele grote mond, en daar blijft het helaas bij.Metchu schreef:PD power schreef: Zie trouwens jou inschrijving er nog niet tussen staan.
Over die discussie of je wel of niet op tempo moet rijden. Tussen als een slak rondgaan en je auto door overmoed of een teveel aan risico in de vangrail zetten zit een hele wereld. Omdat De Ring een circuit is (Touristenfahrten bla bla, Strassenverkehrs dit en dat, allemaal hypocriete noodzaak om De Ring open te houden daargelaten) hoort er met de intentie gereden te worden om tempo te maken. Nergens propageer ik om idiote risico's te nemen.
- Marius
Je kan op een moment dat je dat voor de onderbouwing van een mening beter uitkomt de recht-status van een object/straat, zoals het ook door de eigenaar naar de bezoeker van die straat aangeboden wordt, niet zomaar wijzigen.Hielke schreef:Omdat De Ring een circuit is (Touristenfahrten bla bla, Strassenverkehrs dit en dat, allemaal hypocriete noodzaak om De Ring open te houden daargelaten) hoort er met de intentie gereden te worden om tempo te maken.
-- edit, verkeerd gequote.
- Erik dB
Ik ken je communicatieve vaardigheden alleen via dit forum, maar ik zou denken dat je ook prima zelf een huurauto moet kunnen regelen voor de 15e november. Toch?Hielke schreef:Zou er vanuit jullie hoek niet iets geregeld worden met huurauto's zodat we het op tempo tegen elkaar konden opnemen? Staat me een discussie daarover van vorig jaar bij.steve smith schreef:Die zal je ook niet zien. Hielke heeft alleen een hele grote mond, en daar blijft het helaas bij.Metchu schreef: Zie trouwens jou inschrijving er nog niet tussen staan.Je hoeft alleen maar te zeggen dat ik een grote mond heb en/of geen deuk in een pakje boter kan rijden, en dan ben ik er!
![]()
Over die discussie of je wel of niet op tempo moet rijden. Tussen als een slak rondgaan en je auto door overmoed of een teveel aan risico in de vangrail zetten zit een hele wereld. Omdat De Ring een circuit is (Touristenfahrten bla bla, Strassenverkehrs dit en dat, allemaal hypocriete noodzaak om De Ring open te houden daargelaten) hoort er met de intentie gereden te worden om tempo te maken. Nergens propageer ik om idiote risico's te nemen.
- Peter Tunissen
Ja, en regel dan ook meteen even het circuit ook.
Ik zit in ieder geval niet te wachten op een stuk of wat dodo's die als een debiel de baan over gaan trappen omdat ze per sé de snelste rondetijd van de dag moeten rijden.
Mensen die die behoefte wel hebben kunnen prima terecht in welke raceklasse dan ook.
Ik zit in ieder geval niet te wachten op een stuk of wat dodo's die als een debiel de baan over gaan trappen omdat ze per sé de snelste rondetijd van de dag moeten rijden.
Mensen die die behoefte wel hebben kunnen prima terecht in welke raceklasse dan ook.
-
steve smith
Oh dus gewoon een eigen auto regelen en komen rijden kan niet, maar huren voor 1k per dag + 8k eigen-risico daar draai je je hand niet voor om? Tja, je kan maar wat te bewijzen hebben. Hielke, kom gewoon lekker daagjes rijden man, of hou anders gewoon je grote bek. Want meer dan dat is het niet. All bark, no bite.Hielke schreef:Zou er vanuit jullie hoek niet iets geregeld worden met huurauto's zodat we het op tempo tegen elkaar konden opnemen? Staat me een discussie daarover van vorig jaar bij.steve smith schreef:PD power schreef: Zie trouwens jou inschrijving er nog niet tussen staan.
Die zal je ook niet zien. Hielke heeft alleen een hele grote mond, en daar blijft het helaas bij.Je hoeft alleen maar te zeggen dat ik een grote mond heb en/of geen deuk in een pakje boter kan rijden, en dan ben ik er!
![]()
-
steve smith
+100 @ Marius.Marius schreef:Je kan op een moment dat je dat voor de onderbouwing van een mening beter uitkomt de recht-status van een object/straat, zoals het ook door de eigenaar naar de bezoeker van die straat aangeboden wordt, niet zomaar wijzigen.Hielke schreef:Omdat De Ring een circuit is (Touristenfahrten bla bla, Strassenverkehrs dit en dat, allemaal hypocriete noodzaak om De Ring open te houden daargelaten) hoort er met de intentie gereden te worden om tempo te maken.
-- edit, verkeerd gequote.
- stefan740
Tsja ik heb dat roze papiertje maar verder kan ik ook helemaal niet echt rijden. Als 23 jarige student heb ik nog geen tijd/geld gehad om dat aan te leren. Nu ben je op het mini forum de koning als je überhaupt op de ring durft te rijden en hier op df ben je de traagste van allemaal met mijn 9:11. Ik rij gewoon lekker op mijn eigen tempo om wat ervaring op te doen en ondertussen het veilig voor iedereen te houden.Macboy schreef:Verder enorm moeten lachen om Stefan zijn stuur-overpak-techniek: wat een lef om te durven posten dat je niet kan sturen
Het schijnt een enorme no no te zijn om dat te durven toegeven maar dat interesseert mij verder weinig. De manier om hier respect te krijgen is om met een GT2RS buitenom Andre te driften op de ring in november .....en ja dat zit er niet helemaal in.
Ik ben heel blij met steve zijn opmerking. Hij is een van de ervaren mannen, ik heb zijn Beetle chase filmpje wel 10x bekeken. Oftewel ik neem het serieus en zal nooit meer zo rijden
- PD power
Peter Tunissen schreef:Ja, en regel dan ook meteen even het circuit ook.
Gelukkig Peter, was al bang dat ik me bij de verkeerde club had ingeschreven........
-
OnlineHielke
Voor de goede orde. Het was Peter die jarenlang heeft getracht een DF race met huur BMW's op te zetten. Dus zonder de vereiste veiligheidseisen die bij racen horen, zonder licenties, maar wel met een hele meute tegelijk en tegen elkaar de baan op. En dan krijg ik nu een verwijt voor een plan waarover meerdere mensen het vorig jaar eens waren. Een plan waarbij slechts tegen de klok gereden wordt.PD power schreef:Peter Tunissen schreef:Ja, en regel dan ook meteen even het circuit ook.
Gelukkig Peter, was al bang dat ik me bij de verkeerde club had ingeschreven........
Het kan verkeren
- Peter Tunissen
Sterker nog, dat is al twee keer georganiseerd, maar met de goede veiligheidsvoorbereidingen en niet met alle auto's tegelijkertijd de baan op, maar om de beurt een ronde op een lege baan in dezelfde auto; de enige manier waarop je zo'n challenge eerlijk en veilig kunt organiseren.
Dat er toen niemand uit Friesland aanwezig was, kan ik verder niks aan doen, dat Ton 0.1 seconde sneller was over twee rondjes vond ik vervelender.
Dat er toen niemand uit Friesland aanwezig was, kan ik verder niks aan doen, dat Ton 0.1 seconde sneller was over twee rondjes vond ik vervelender.
- Knot
Ik weet dat Hielke best aardig kan sturen, hij zal voor mij iig niet onderdoen heb ik het idee... maar ik vind eigenlijk wel dat er bij deze manier van uitspraak en discussie een eigen tracktool hoort.
De punto EVO heb ik ook, dan wel in de vorm van een Toyota Aygo, maar het zijn de 2 BMW's waar ik veel mee geleerd heb en veel heb deelgenomen aan tientallen drift- en trackdays en waar 100 ronden Nordschleife mee gereden zijn. Dat helpt wel mee om enige vorm van respect te krijgen als mensen zien dat je er tijd, geld en moeite in steekt en je actief meedoet heb ik het idee.
De punto EVO heb ik ook, dan wel in de vorm van een Toyota Aygo, maar het zijn de 2 BMW's waar ik veel mee geleerd heb en veel heb deelgenomen aan tientallen drift- en trackdays en waar 100 ronden Nordschleife mee gereden zijn. Dat helpt wel mee om enige vorm van respect te krijgen als mensen zien dat je er tijd, geld en moeite in steekt en je actief meedoet heb ik het idee.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Zoals laatst hier al gepost: http://www.rent4ring.de/en/info/rentals ... leife.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Slechts 299 euro inclusief 12 rondes.

Slechts 299 euro inclusief 12 rondes.
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Peter Tunissen schreef:Sterker nog, dat is al twee keer georganiseerd, maar met de goede veiligheidsvoorbereidingen en niet met alle auto's tegelijkertijd de baan op, maar om de beurt een ronde op een lege baan in dezelfde auto; de enige manier waarop je zo'n challenge eerlijk en veilig kunt organiseren.
Je hebt ze er ook bij die volgas wegrijden in de "R" van race.... :boogie:
-
OnlineHielke
Dat gevoel en die behoefte heb ik niet Knot.
Om je als rijder met andere rijders te meten heb je een gelijkwaardige of gelijke auto nodig. Een E36 koopman BMW zoals we die tijdens de challenge op Assen gebruikt hebben bijv.
Om je als rijder met andere rijders te meten heb je een gelijkwaardige of gelijke auto nodig. Een E36 koopman BMW zoals we die tijdens de challenge op Assen gebruikt hebben bijv.
- Knot
Het gaat mij meer om het actief meedoen Hielke.
Ik kon met Yorick vorig jaar ook prima rond komen. 2x 328i waarvan ene op semi met kooi en de andere op straatbanden met interieurtje, totaal verschillend maar ging prachtig rond voor en achter elkaar aan.
Zelfde (huur) auto is leuk maar je kunt je niet altijd achter dat item blijven verschuilen mijn inziens.
Ik kon met Yorick vorig jaar ook prima rond komen. 2x 328i waarvan ene op semi met kooi en de andere op straatbanden met interieurtje, totaal verschillend maar ging prachtig rond voor en achter elkaar aan.
Zelfde (huur) auto is leuk maar je kunt je niet altijd achter dat item blijven verschuilen mijn inziens.
-
OnlineHielke
Verschuilen?
Een eerlijker manier om uit te maken welke rijder de snelste is bestaat er mijns inziens niet. Ja, een race met 100% gelijkwaardige auto's. Maar dat realiseer je niet zomaar.
Voor de goede orde. Zo'n nieuwe challenge maar dan op De Ring gaat niet gebeuren. Het gros van de Ringrijders zijn er de mensen niet naar. Ik organiseer 'm niet. Hoe we nou weer op dit thema gekomen zijn is me even een raadsel.
Een eerlijker manier om uit te maken welke rijder de snelste is bestaat er mijns inziens niet. Ja, een race met 100% gelijkwaardige auto's. Maar dat realiseer je niet zomaar.
Voor de goede orde. Zo'n nieuwe challenge maar dan op De Ring gaat niet gebeuren. Het gros van de Ringrijders zijn er de mensen niet naar. Ik organiseer 'm niet. Hoe we nou weer op dit thema gekomen zijn is me even een raadsel.
- Erik dB
Ik zou zeggen: kijk eens naar je eigen post van 11:27 vandaag en doe nog een poging om je raadsel op te lossen.Hielke schreef:Verschuilen?