Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Bericht door Robin » 19 dec 2014, 08:07

Mooi dit, ook goedemorgen. :D

Ik zit in Reind z'n hoek qua DF , maar irriteer me dus helemaal niet aan 'een M3 liefhebber die alles tot in de puntjes wil hebben' en alles afketst omdat 't 'm niet is. En verder gaat met zoeken. Snap ik helemaal. Maar ik ben zo dus niet. :wink:

Each to their own.

Als ik theoretisch op zoek ben naar 'n CSL(want die komt er toch nóóit) , wil ik 't liefst zo'n blauwlichtgrijze mét xenon. Maar als er 'n zwarte gut gepflegte(die van 'n kennis van me) 'op m'n pad komt' (met 'n ander uitlaatsysteem en no xenon en 't lijkt erop doe ik dat ook:)

Ik herinner me de 'kop eraf' E46 M3 6MT die ik in 2002 aanschafte, ik kende de vorige eigenaar vaag, zat 'n kras op de C stijl rechts , 18 inch velgen waren vooral vóór niet 100% ganz fris(stoeprandschade jeweetwel) . Bestuurderstoel zat al 'n kont in gevormd(terwijl misschien 20k km pas).

En ik reed er 'n blok mee proef: VERKOCHT! BAM. Die beleving (waar Reind 't over heeft), die sound, dat doorlellen, dat zoeken naar tractie. Skitterend.
Dat heb ik in weinig auto's meer gevonden( ja de Impreza GTT die ik 'n paar jaar daarvoor had) en de E90 335i uit 2007. Gooi je 'n E46 M3 en 'n Subaru GTT in dezelfde slaapkamer, komt er na 9 maand uit wat ik nu rijd:)

En al was de 1M zwart of oranje geweest, had ik 'm na de proefrit óók gedaan. Het was nu 'n witte, met 'opties' die er op zaten, best vol. Dacht ik niet aan. Het ging/gaat om 't rijden, toen en nu(imo). Stiekum vind ik wit in die beperkte keus uit 3 kleuren wel 't mooist.

Succes met zoeken allemaal.

:coffee:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 19 dec 2014, 10:48

Robin schreef:Mooi dit, ook goedemorgen. :D

Ik zit in Reind z'n hoek qua DF , maar irriteer me dus helemaal niet aan 'een M3 liefhebber die alles tot in de puntjes wil hebben' en alles afketst omdat 't 'm niet is. En verder gaat met zoeken. Snap ik helemaal. Maar ik ben zo dus niet. :wink:

Each to their own.

Als ik theoretisch op zoek ben naar 'n CSL(want die komt er toch nóóit) , wil ik 't liefst zo'n blauwlichtgrijze mét xenon. Maar als er 'n zwarte gut gepflegte(die van 'n kennis van me) 'op m'n pad komt' (met 'n ander uitlaatsysteem en no xenon en 't lijkt erop doe ik dat ook:)

Ik herinner me de 'kop eraf' E46 M3 6MT die ik in 2002 aanschafte, ik kende de vorige eigenaar vaag, zat 'n kras op de C stijl rechts , 18 inch velgen waren vooral vóór niet 100% ganz fris(stoeprandschade jeweetwel) . Bestuurderstoel zat al 'n kont in gevormd(terwijl misschien 20k km pas).

En ik reed er 'n blok mee proef: VERKOCHT! BAM. Die beleving (waar Reind 't over heeft), die sound, dat doorlellen, dat zoeken naar tractie. Skitterend.
Dat heb ik in weinig auto's meer gevonden( ja de Impreza GTT die ik 'n paar jaar daarvoor had) en de E90 335i uit 2007. Gooi je 'n E46 M3 en 'n Subaru GTT in dezelfde slaapkamer, komt er na 9 maand uit wat ik nu rijd:)

En al was de 1M zwart of oranje geweest, had ik 'm na de proefrit óók gedaan. Het was nu 'n witte, met 'opties' die er op zaten, best vol. Dacht ik niet aan. Het ging/gaat om 't rijden, toen en nu(imo). Stiekum vind ik wit in die beperkte keus uit 3 kleuren wel 't mooist.

Haha, mooi! Precies zoals ik er over denk!

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 19 dec 2014, 17:41

Die bij Premiumclassics staat komt uit Barcelona en is niet in zo'n superstaat zoals Viktor hem wel omschrijft. :)

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 19 dec 2014, 18:09

535d schreef:Die bij Premiumclassics staat komt uit Barcelona en is niet in zo'n superstaat zoals Viktor hem wel omschrijft. :)
Kijk, iets meer kennis van zaken ;)

De auto's bij premium classics zijn lang zo 'premium' niet dan hij altijd beweerd.
Natuurlijk heeft hij ook pareltjes staan, maar het verhaal om de auto is vaak mooier dan de auto zelf :stom:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 19 dec 2014, 18:12

Robin schreef: En ik reed er 'n blok mee proef: VERKOCHT! BAM. Die beleving (waar Reind 't over heeft), die sound, dat doorlellen, dat zoeken naar tractie. Skitterend.
Kijk, dat zoek ik ook in een E46 M3 hoor. Maar bij mij moeten die 'randzaken' ook allemaal kloppen :mrgreen:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 19 dec 2014, 18:13

Robin schreef:Mooi dit, ook goedemorgen. :D

Each to their own.

Mooi gesproken, kan het wel waarderen hoe iemand "zijn perfecte auto" zoekt. Ik kocht de eerste M3 E46 die ik bekeek en had toch echt een half jaar "minder geleefd" :blink: als ik hem had laten staan......... Vanmiddag nog ff genoten van een heerlijk veegritje........ Toch wezenlijk wat anders dan de Bravo Sport van de vrouw :roll:

Gr Ron

Tim N

Bericht door Tim N » 22 dec 2014, 13:49

Deze al langs geweest? Carbon schwarz met zwart en volle knoppenbalk geen navi dat dan weer niet.
Maar 19K is wel een nette prijs lijkt mij zo. of heeft deze weer een gek verleden?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/25 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Joy

Bericht door Joy » 22 dec 2014, 17:16

Persoonlijk zou ik navi juist links laten liggen. Over een aantal jaar zit je met een gedateerde navigatie waar kaartupdates van zijn stopgezet. Lijkt me niks.

Martijn 327i
Auto: X3 M40i // M Performance

Bericht door Martijn 327i » 22 dec 2014, 17:41

Weet je wat het is.
De navi werkt op zich nog best goed, maar zal ook best wel verouderd zijn over een paar jaar.

Echter ziet het dashboard er zonder navi gewoon niet uit.
Dat was voor mij eigenlijk 99% de reden dat er navi in moest zitten.

Afbeelding

Afbeelding

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 22 dec 2014, 19:55

Daar issie weer

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 37868.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat een interieur. Imola rot Teilleder vind ik mooi maar dit niet. Wel de juiste versnellingsbak (IMHO) en relatief weinig km's.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 22 dec 2014, 20:20

Martijn 327i schreef:(...) Echter ziet het dashboard er zonder navi gewoon niet uit. (...)
Smaken verschillen. Ik vind het dashboard zonder navi veel mooier, zeker in het donker wanneer alles rustig & homogeen oranje verlicht is. Vind ik mooier want meer "old skool cockpit".

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 dec 2014, 20:24

FreudeamFahren schreef:
Martijn 327i schreef:(...) Echter ziet het dashboard er zonder navi gewoon niet uit. (...)
Smaken verschillen. Ik vind het dashboard zonder navi veel mooier, zeker in het donker wanneer alles rustig & homogeen oranje verlicht is. Vind ik mooier want meer "old skool cockpit".
+1 Idem voor de E90 trouwens.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2014, 21:42

535d schreef:Daar issie weer

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 37868.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat een interieur. Imola rot Teilleder vind ik mooi maar dit niet. Wel de juiste versnellingsbak (IMHO) en relatief weinig km's.
dat rood leder lijkt (althans zo op de foto's) wel wat op lippenstift...en dat vind ik te dik ook niet mooi staan bij vrouwen...zie ze liever zonder lippenstift. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2014, 17:21

voor de prijs en kmst e.d. is dit wel een mooie, foto's wat minder maar schijnt titansilber metallic te zijn, zoiets wat ik ook op mijn kar heb.
12.990 EUR
MwSt. nicht ausweisbar

Sportwagen/Coupé, Gebrauchtfahrzeug

EZ 09/2003
132.000 km
Benzin
252 kW (343 PS)
Automatik
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... n=3&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 24 dec 2014, 14:24

Roderik_ schreef:
Robin schreef: En ik reed er 'n blok mee proef: VERKOCHT! BAM. Die beleving (waar Reind 't over heeft), die sound, dat doorlellen, dat zoeken naar tractie. Skitterend.
Kijk, dat zoek ik ook in een E46 M3 hoor. Maar bij mij moeten die 'randzaken' ook allemaal kloppen :mrgreen:
Exact. Dan kun je de aller kaalste (en lichtste) versie kopen en heb je veel fun.

Echter als je in de auto zit, dan wil je gewoon overal knopjes en lampjes en schakelaars hebben.

Ook eens betreft de navi. Ziet er inmiddels niet meer uit, maar het dashboard is vele malen mooier.

Vooral die climate controle onderaan vind ik zoveel beter staan.

Ik moet wel zeggen, ik ben blij dat in de E36 geen navi scherm zit. Ik vind dat, hoe donker je ook zet, er toch een bak licht van zo'n monitor afkomt, wat de rest van de ambiance verstoord.

Of ga ik nu tè ver? :lol:

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 24 dec 2014, 14:28

Klikt Monitor off.

MParallel

Bericht door MParallel » 24 dec 2014, 14:58

Hugo Bos schreef:Klikt Monitor off.
Easy now Einstein!

Haha nee, dat spreekt voor zich. Maar om nou alleen die monitor te hebben voor de looks en het scherm nooit aan te hebben is ook weer zo iets.

Zie nu pas dat aantal voor me al diezelfde reactie hadden gegeven.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 dec 2014, 09:32

MParallel schreef:
Roderik_ schreef:
Exact. Dan kun je de aller kaalste (en lichtste) versie kopen en heb je veel fun.

Echter als je in de auto zit, dan wil je gewoon overal knopjes en lampjes en schakelaars hebben.

Ook eens betreft de navi. Ziet er inmiddels niet meer uit, maar het dashboard is vele malen mooier.

Vooral die climate controle onderaan vind ik zoveel beter staan.

Ik moet wel zeggen, ik ben blij dat in de E36 geen navi scherm zit. Ik vind dat, hoe donker je ook zet, er toch een bak licht van zo'n monitor afkomt, wat de rest van de ambiance verstoord.

Of ga ik nu tè ver? :lol:
Ieder zijn ding.

Van mij hoeven al die lampjes en schakelaars etc niet. Maar ik ben ook iemand die rustig 3 jaar met dezelfde CD in de auto rijd en waarbij de OBC al een jaar op tijd invoeren staat :mrgreen:

Ik hoef ook geen drivelogic met 45372 verschillende auto instellingen bijvoorbeeld. Als het aan mij ligt maken ze een 1M / 2M of een M4 met alleen electrische ruiten, airco en schakelcontrols voor M-DCT bak aan het stuur en thats it.

Als ik in de markt zou zijn voor een E46 dan zou dat maar 1 auto zijn, frisse M3 CSL en alleen met de AC optie. Zonder is een beetje warm in de zomer. Als je 1 keer zo'n ding gereden hebt op de Michelin Pilot Sport Cup welke er onder horen dan doet een gewone E46 M3 je niks meer, de CSL qua rijden is oneindig beter. Alleen een PFC remsysteem er op AUB. :mrgreen:

markk

Bericht door markk » 25 dec 2014, 10:03

Ga een behoorlijk stuk met je mee. Sterker nog ik vind het juist wel bij de auto horen dat er bijv. nog een cassette deck en een koelkast, non bluetooth, auto telefoon met full size sim in zit.

Onderstaande is echter wat mij betreft echt gewoon onzin:
Als je 1 keer zo'n ding gereden hebt op de Michelin Pilot Sport Cup welke er onder horen dan doet een gewone E46 M3 je niks meer, de CSL qua rijden is oneindig beter.
Heb zelf al jaren een e46 m3 (non CSL) en heb op Papenburg gereden met de CSL met Andre. Op nuances is een CSL idd wel scherper maar "oneindig beter" is m.i. echt b*llshit. Oneindig beter is een GT3 RS of een 430 Scuderia.

Verschil tussen e46 M3 CSL en e46 M3 is er wel degelijk maar is echt op detail / nuance niveau en bijv. veel kleiner dan het verschil tussen een e46 330Ci en een e46 M3 (komt met name door diff en S54 blok).

Banden doen wel veel voor de auto. Zoals voor veel auto's in deze klasse qua vermogen en onderstel overigens. Brakke Toyo's of verse Michelin Super Sports maken veel, heel veel, verschil.
Hoe de Michelin Super Sports zich verhouden tot Michelin Pilot Sport Cups -> geen flauw idee.

Tenslotte: Styling van een CSL versus non-CSL is m.i. ook smaakgevoelig. Zo vind ik de verschillen in het exterieur van de CSL t.o.v. de non CSL erg gaaf. Het interieur van de CSL kan me persoonlijk echter weer gestolen worden. Het alcantara is leuk maar erg slijtgevoelig en dat carbon vind ik tov de non CSL gewoon een achteruitgang. Heeft denk ik ook te maken hoe ik een M3 zie. Ik zie een M3 als een heerlijk snelle, luxe GT en niet als een hardcore sportauto. De balans die in een non CSL zit qua dagelijkse bruikbaarheid, verwennerij qua luxe maar ook toch ook de "drivers experience en feedback" vind ik echt geweldig. De CSL verpest wat mij betreft deze balans en probeert er iets als een GT3 (RS) van te maken wat het gewoon, excuses-le-moi, niet is en ook nooit zal worden.

En last but not least qua CSL verering: Die is er niet met een handbak en SMG-II is gewoon ruk voor de rijbeleving, duur in onderhoud en onderhoudgevoelig.

Mark.
(Maar qua investering -> go for the CSL, al ben ik ook wel benieuwd wat nette e46 M3's (non CSL) over 5 a 10 jaar gaan doen qua prijs. Bodem van 15k is denk ik wel al bereikt en zelfs alweer stijgende)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 dec 2014, 10:51

Wat mij destijds bij de CSL opviel Mark is dat banden juist alles voor die auto doen. Als een CSL op cups staat dan klopt het geheel samen met het onderstel, als hij op gewone PS2 staat dan niet.

Alleen het nadeel is dat die banden juist weer drama zijn in de regen dus dagelijkse bruikbaarheid is dan een heel stuk lager in Nederland zeker vergeleken met een gewone M3.

MParallel

Bericht door MParallel » 25 dec 2014, 14:57

markk schreef:Ga een behoorlijk stuk met je mee. Sterker nog ik vind het juist wel bij de auto horen dat er bijv. nog een cassette deck en een koelkast, non bluetooth, auto telefoon met full size sim in zit.
Hulde aan deze opmerking. Ben aan beide schuldig.

Ik cheat dan wel dat er onzichtbaar wel een ipod/usb op aangesloten kan worden.

En tot mijn groot verdriet, dank zij onnodige 4G, is de 900mhz frequency niet meer bruikbaar en doen de autotelefoons het sinds april dit jaar niet meer. :dood:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 dec 2014, 16:24

wat is een M3 CSL qua onderstel nou anders dan een gewone M3 e46, bedoel stel dat je die onderstel dingen precies zo maakt als bij de CSL ook banden/velgen/onderstel e.d. dan nog het rempakket en de airbox en tuning er op en wat kuipstoelen, dan moet je toch al aardig in de buurt komen, bedoel verschil is dan niet zo groot meer, dan kan je toch voor relatief leuk geld een beetje ala CSL rijden?

markk

Bericht door markk » 25 dec 2014, 17:45

remmen van een e46 m3 zij k*t. Ook van een CSL. Wil je echt remmen met een m3 ga je naar Movit e.d. toe.

Mark.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 dec 2014, 18:26

klopt, gewoon 1 pots zelfde op de M3 als op de CSL alleen grotere remschijven, wel wat beter en voor op straat niks mis mee, maar bedoel qua rijden, als je dezelfde sportieve goodies op een gewone M3 schroeft kom je vrij dicht bij lijkt me qua rij gedrag bewijze van en kun je best wat leuks maken als je niet speciaal een CSL hoeft, maar wel ongeveer dezelfde kicks oid.

MParallel

Bericht door MParallel » 25 dec 2014, 20:23

CSL is ook een stuk lichter gemaakt. Plus het meer vermogen en de pk/gewichtsverhouding is een stuk gunstiger vd CSL.

Plaats reactie