BMW M2
- Macboy
-
Re: BMW M2
https://www.facebook.com/DinoCarrozzeri ... Vk&fref=nf
///M2cool.
Prachtig ding. Tijdje geleden eens even goed bekeken bij Dino!
///M2cool.
Prachtig ding. Tijdje geleden eens even goed bekeken bij Dino!

- Leen
Robin schreef: 18 aug 2017, 11:40 Ja ik mis de 1M heel soms, maar da's marginaal.
Punt is (voor mij) dat er in die klasse niks 'leukers' is op het moment.
ha , net gisteren weer het doek na 14 maanden stilstand van de 1M gehaald en de stallingsplek met de CSL weer verruild , wat is en blijft het toch een gaaf bommetje , en jemig wat is die analoge besturing toch veel lekkerder dan (hoewel zeker niet slecht is op de m2 ) de M2, het voelt ook allemaal veel compacter aan lijkt het wel . en op de een of andere manier (nu 5,5 jaar oud) lijkt hij degelijker in elkaar te steken dan m'n m2. althans zo voelt het .
Laatst gewijzigd door Leen op 19 aug 2017, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Geweldige kar Leen. Toch wel nog steeds redelijk ondergewaardeerd door de 'kenners' en 'liefhebbers' (geldt voor elke 1 serie Mk1 overigens), maar dat was vroeger veel erger. De 1 serie was de toorn van de duivel die BMW in z'n macht had, zo leek het wel op vele autofora.
We weten nu wel dat dat niet zo is(understatement):)
We weten nu wel dat dat niet zo is(understatement):)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
1M veel compacter idd, met name bij hard rijden veel meer het gevoel van versmelten met de kar. De M2 is de eerste BMW waar dat gevoel geheel ontbreekt, waar dat aan ligt? Ik weet het niet.
Ondanks een hogere zitpositie in de 1M kon ik mijn rechter been veel beter plaatsen en beter laten rusten tegen de middentunnel, ook dat versterkt het compacte gevoel. Bij de M2 met lagere zit klopt de middentunnel niet; te breed bij het gaspedaal, te smal bij de knie rechts, dat steun kussentje zit er dan ook echt voor spek en bonen. Vervelend is dan dat je rechter been los bungelt in de ruimte, bij lekker gassen wil je meer steun (althans ik dan). Ergonomisch/bio-mechanisch valt er wel wat te verbeteren. (Terwijl BMW zich zo daar op laat voorstaan)
De CGTS heeft een nog smallere middentunel, daar was het geen zwabber knie, maar een zwabber been
Ik vind dat persoonlijk niks.
Ondanks een hogere zitpositie in de 1M kon ik mijn rechter been veel beter plaatsen en beter laten rusten tegen de middentunnel, ook dat versterkt het compacte gevoel. Bij de M2 met lagere zit klopt de middentunnel niet; te breed bij het gaspedaal, te smal bij de knie rechts, dat steun kussentje zit er dan ook echt voor spek en bonen. Vervelend is dan dat je rechter been los bungelt in de ruimte, bij lekker gassen wil je meer steun (althans ik dan). Ergonomisch/bio-mechanisch valt er wel wat te verbeteren. (Terwijl BMW zich zo daar op laat voorstaan)
De CGTS heeft een nog smallere middentunel, daar was het geen zwabber knie, maar een zwabber been

-
Huh? Dat de 1M compacter(beetje)aanvoelt dan M2 mee eens. De rest...alsof ik Arabisch lees:)
-
Nog ff naar de nieuwe pagina.ErikS schreef: 19 aug 2017, 09:54 https://www.facebook.com/DinoCarrozzeri ... Vk&fref=nf
///M2cool.
Prachtig ding. Tijdje geleden eens even goed bekeken bij Dino!![]()
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef: 19 aug 2017, 10:33 Huh? Dat de 1M compacter(beetje)aanvoelt dan M2 mee eens. De rest...alsof ik Arabisch lees:)
Ik voel het echt zo, maar misschien ligt het aan mijn eigen bio-mechanica

-
ik zit meer dan prima, ding stuurt(qua electrisch) erg goed voor wat het is(turn in is ander verhaal dat is 10+)
Geen gezwabber met ledematen:)
Ja, ik ben niet de dikste en klein dus in snelle bochten/ G krachten zou ik wat meer zijdelingse steun willen.
Maar dat heb ik al 'n aantal keer gezegd.
Geen gezwabber met ledematen:)
Ja, ik ben niet de dikste en klein dus in snelle bochten/ G krachten zou ik wat meer zijdelingse steun willen.
Maar dat heb ik al 'n aantal keer gezegd.
- romo
Toch is er een groot verschil tussen been steun rechts 1M vs M2.
-
Ik geloof je meteen Robert, maar ik weet van niks:)
Vaag maar die lijnen en heupen...

Vaag maar die lijnen en heupen...

- romo
Pracht plaat.........hips don`t lie 

- Daan
Maandag jaag ik de kogel door de kerk!
Alle offertes vandaag op een rijtje kunnen zetten. Van alle jong gebruikte exemplaren waar ik eventueel interesse in had, is het bijbetalingsbedrag
maar een paar rooitjes minder ten opzichte van een nieuwe. Dan is de keuze voor een nieuwe eigenlijk een no-brainer (zelf kleur en uitvoering kiezen, LCI model en (waarschijnlijk) 2018 kenteken). Enige nadeel is natuurlijk een paar maanden wachten.
Ga er straks nog even een nachtje over slapen
Daan...
Alle offertes vandaag op een rijtje kunnen zetten. Van alle jong gebruikte exemplaren waar ik eventueel interesse in had, is het bijbetalingsbedrag
maar een paar rooitjes minder ten opzichte van een nieuwe. Dan is de keuze voor een nieuwe eigenlijk een no-brainer (zelf kleur en uitvoering kiezen, LCI model en (waarschijnlijk) 2018 kenteken). Enige nadeel is natuurlijk een paar maanden wachten.
Ga er straks nog even een nachtje over slapen

Daan...
-
Hahaha, zo te horen ben je er al uit

- Joop
Van harte dan maar Daan...!

- Daan
Is het zo duidelijk? 
Dank u!

Dank u!
- romo
Mooi!
Feli bij deze !!
Feli bij deze !!
- Will F.
Wordt dan het kenteken eind 2017 aanvragen en dan 2018 te naam stellen of wordt het nou eens een keer goedkoper die bpm volgend jaar?
Wat een eventuele andere motor in de normale M2 zeer waarschijnlijk wel zal hebben (zeker met de B58 als basis) is een lagere uitstoot dus lager bpm bedrag.
Wat een eventuele andere motor in de normale M2 zeer waarschijnlijk wel zal hebben (zeker met de B58 als basis) is een lagere uitstoot dus lager bpm bedrag.
- Macboy
Gefeliciteerd man, wat waanzinnig gaaf 

- Daan
Thanks Romo en Ilja!
@Will F. Idd eind 2017 aanvragen en 2018 te naam stellen. Echter, één van de dealers waar ik een offerte had aangevraagd, heeft reeds een gereserveerd slot lopen welke in week 36 geproduceerd wordt. In dat geval laat ik de auto natuurlijk al direct op kenteken zetten. Ook moet ik nog laten onderzoeken of dealers ook onderling slots uit kunnen/willen wisselen.
Goedkopere BPM kun je volgens meerdere dealers uit je hoofd zetten. De tendens is gewoon dat de BPM blijft stijgen op dit soort motoren. Zelfs als BMW opeens met een gekietelde B58 aan komt zeulen in een standaard M2. De verwachting is dat m.i.v. 1 januari 2018 de M2 wederom duurder wordt in NL. Net als de €7000,- price jump van 2016 naar 2017. Zal mij niets verbazen als een leuk aangeklede M2 volgend jaar gewoon door een ouderwetse ton gaat schieten. Laat staan een CS uitvoering. Genieten nu het nog kan is het devies!
Daan...
@Will F. Idd eind 2017 aanvragen en 2018 te naam stellen. Echter, één van de dealers waar ik een offerte had aangevraagd, heeft reeds een gereserveerd slot lopen welke in week 36 geproduceerd wordt. In dat geval laat ik de auto natuurlijk al direct op kenteken zetten. Ook moet ik nog laten onderzoeken of dealers ook onderling slots uit kunnen/willen wisselen.
Goedkopere BPM kun je volgens meerdere dealers uit je hoofd zetten. De tendens is gewoon dat de BPM blijft stijgen op dit soort motoren. Zelfs als BMW opeens met een gekietelde B58 aan komt zeulen in een standaard M2. De verwachting is dat m.i.v. 1 januari 2018 de M2 wederom duurder wordt in NL. Net als de €7000,- price jump van 2016 naar 2017. Zal mij niets verbazen als een leuk aangeklede M2 volgend jaar gewoon door een ouderwetse ton gaat schieten. Laat staan een CS uitvoering. Genieten nu het nog kan is het devies!

Daan...
- Leen
Idd gewoon zsm rijden , je leeft nu . Carpe diem .
M2 is gewoon top . Tip : als je voor een andere uitlaat gaat , altijd voor een Akra gaan , de kwaliteit van de performance uitlaat is bagger .( Ik heb spijt dat ik niet net als op de 1m voor een akrapovic ben gegaan . )
M2 is gewoon top . Tip : als je voor een andere uitlaat gaat , altijd voor een Akra gaan , de kwaliteit van de performance uitlaat is bagger .( Ik heb spijt dat ik niet net als op de 1m voor een akrapovic ben gegaan . )
- romo
Standaard uitlaat is ook gewoon dikke prima IMHO
- Daan
Bedankt voor de tip! Ik denk echter dat de standaard uitlaat eronder blijft zitten. Vind het een mooi compromis zo. In Sport(+) zeker niet te zacht ofzo. Mijn vriendin hoorde mij al van ver aan komen rijden met dat geknetter bij gaslosTip : als je voor een andere uitlaat gaat , altijd voor een Akra gaan , de kwaliteit van de performance uitlaat is bagger .

Daan...
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Gefeliciteerd alvast, goede keuze om dan maar voor nieuw te gaan gezien het geringe prijsverschil
...

-
Feli Daan!
Wat is er loos met de jouwe?
Bedenk ook dat 'n Akra minimaal 2x zoveel kost als de MPE. Dat zie en hoor ik er echt niet aan af(nu had ik 'n mazzeltje dat mijn Ti tips 'gratis' waren)
Die van mij had de bekende koude start rammel, maar ze hebben 'm vast(er) gelast en de tips staan zoals ze horen. Ben er supertevreden mee. Die sound met de kleppen open: Klappen dat ding met gas los en zo. Ge-wel-dig. Mooiste mod ooit op zo'n ding, voor mij dan hè.Leen schreef: 20 aug 2017, 07:12 Idd gewoon zsm rijden , je leeft nu . Carpe diem .
Wat is er loos met de jouwe?
Bedenk ook dat 'n Akra minimaal 2x zoveel kost als de MPE. Dat zie en hoor ik er echt niet aan af(nu had ik 'n mazzeltje dat mijn Ti tips 'gratis' waren)