BMW 1 Serie M Coupé
- Jelmer850i
Re: Nieuwe 1-serie ///M! >>Test verplaatst naar 11 juni
pittige brul voor zo'n 1 mmmetje 8)
Komt natuurlijk ook door de parkeergarage
- Sperdy
Nee, mij moet je filmen. Ziet er altijd goed uit. Zeg, gaan we nu als BMW-lullo's een kringetje maken om een sinaasappelkleurige BMW 1 serie?? Hoe ver kunnen we wegzinken. Ferdi op de film met zijn Mule - naast de 1M/// - snap ik wel. Maar de rest? Andre stuurt die 1M///, met helm op neem ik aan? Is beter voor de film. Wie regelt het lekkere wijf?
(wat een heerlijke bijdrage weer in deze draad
)
(wat een heerlijke bijdrage weer in deze draad
- JoostSchouten
Maar ook doordat in bijna alle andere tests die er zijn je alleen maar een presentator hoort praten, er toffe muziek klinkt, of dat het geluid gewoon wegwaait.Jelmer850i schreef:pittige brul voor zo'n 1 mmmetje 8)
Ben benieuwd of ik dat tegen die tijd wat zuiverder vast kan leggen, zowel van binnen als van buiten.
-
Andre
Ik zie de dag ook als film dag voor DF. Ik heb zelf 3 go pro klaar staan voor evt onboards. En inderdaad ik hoef zelf niet eens te rijden. A. ik heb morgen afspraak er komt een kennis langs met 1M en B. heb ik een 1M in bestelling staan.
De mensen die voor de test ritten biets insteek komen worden goed geholpen bij de bmw dealer.

De mensen die voor de test ritten biets insteek komen worden goed geholpen bij de bmw dealer.
- dvh
Hoe lang is de levertijd nou op zo'n 1m ?
- Sperdy
Wat een k*t-herrie. Nee zeg, weg er mee. Of laat die berstuurder gewoon een dikke scheet ?Erik K. schreef:Koude start:
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Ferdi aka Hielke? :jenna: 
- Sperdy
Ha Ilja,Macboy schreef:Ik lees hier nou al een paar keer dat mensen roepen dat het geluid van de 1M niet mooi zou zijn omdat er een turbo op zit. Geluid wordt met name bepaald door het aantal cilinders (in combinatie met de uitlaat). Je kunt van alles roepen over de 130i vs 135i maar als geluid je sterkste argument is om de turbo af te kraken heb je het toch écht niet begrepen.
Of ben ik nou gek ?
Ja, gek ben je wel. Maar dat zijn we allemaal.
Het 1M/// geluid: combineer het geluid van je stofzuiger en kruimeldief, en je hebt de soundtrack van de 1M///. Het ontluchten van je snelkookpan, is als de uilaatplofjes. Best wel stoer eigenlijk!
Ferdiacs1 :banaan:
- Robin Hartog
En toch, als mij stofzuiger zo zou klinken, zou ik hem nóóit meer wegdoenFerdiACS1 schreef:Ha Ilja,Macboy schreef:Ik lees hier nou al een paar keer dat mensen roepen dat het geluid van de 1M niet mooi zou zijn omdat er een turbo op zit. Geluid wordt met name bepaald door het aantal cilinders (in combinatie met de uitlaat). Je kunt van alles roepen over de 130i vs 135i maar als geluid je sterkste argument is om de turbo af te kraken heb je het toch écht niet begrepen.
Of ben ik nou gek ?
Ja, gek ben je wel. Maar dat zijn we allemaal.
Het 1M/// geluid: combineer het geluid van je stofzuiger en kruimeldief, en je hebt de soundtrack van de 1M///. Het ontluchten van je snelkookpan, is als de uilaatplofjes. Best wel stoer eigenlijk!
Ferdiacs1 :banaan:
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/ ... w-1m-coupe" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fizbin
- RVV
6 cilinder 3500 cc motor met 350 pk 
pphfff ff aangehoord, maar wat een slap gelul zeg.
- Fizbin
Niveau is ver te zoeken inderdaad...RVV schreef:6 cilinder 3500 cc motor met 350 pk
Ook raadselachtig waarom ze er geen filmpje bij maken
- Sperdy
Ha lachen man. Die kerel heeft altijd - ookal zegt hij iets onaardigs - een smile op zijn face. Het verhaal is natuurlijk gelul, maar wel leuk zo'n luister-bericht. Leuk idee BNR!Fizbin schreef:Bas van Werven over de 1M![]()
http://t.co/wxPFE97" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik ken die gast niet, maar was vuur ein geloel mann. M1 studiemodel, sedan 2 deurs nee geen coupe, en inderdaad 3500cc 350pk.

-
Thijs-v-d-H
Re: Nieuwe 1-serie ///M! Test 25 mei gaat niet door!
Op mijn werk hebben wij hem voor de 16e gereserveerd, dus ik weet jullie te vindenTom schreef:Weten de testers van 15 juni al dat ze hetzelfde bericht te horen krijgen?![]()
Maar wel jammer hoor. Enige voordeel is dat Ferdi er dan wellicht gewoon bij kan zijn... test met 135i+135i ACS+1M zou helemaal top zijn.
- Sperdy
Robin, dat is die 'dikke' van het tv-programma 1 Vandaag. Hij zit ook in een - welliswaar waardeloos - radioprogramma over auto's bij BNR. Is een nette rechtse meneer. Gaat natuurlijk nergens over, maar lachen man dat BNR. Vind ik trouwens een uitstekende Radio-zender.Robin schreef:Ik ken die gast niet, maar was vuur ein geloel mann. M1 studiemodel, sedan 2 deurs nee geen coupe, en inderdaad 3500cc 350pk.
![]()
![]()
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Aha hier altijd Radio 2, actualiteiten van de iets minder rechtse kant, houdt me scherp en strijdlustg.FerdiACS1 schreef:Robin, dat is die 'dikke' van het tv-programma 1 Vandaag. Hij zit ook in een - welliswaar waardeloos - radioprogramma over auto's bij BNR. Is een nette rechtse meneer. Gaat natuurlijk nergens over, maar lachen man dat BNR. Vind ik trouwens een uitstekende Radio-zender.Robin schreef:Ik ken die gast niet, maar was vuur ein geloel mann. M1 studiemodel, sedan 2 deurs nee geen coupe, en inderdaad 3500cc 350pk.
![]()
![]()
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik probeer als het even kan 1 Vandaag te volgen ( en Buitenhof op zondag, meer TV kijk ik niet), ik had nog nooit van die Bas van Werven gehoord, tot ie dus opdook in 1 Vandaag..................en ik moet zeggen dat ondanks zijn niet geheel appetijtelijke postuur (ook in het geheel niet van belang overigens), de man een absolute relevatie is op de TV..............goede stem, goede korte, heldere en zakelijke vragen, betrokken en neemt je mee in het onderwerp.................
Ik zeg; laat die man Buitenhof presenteren, gooi die Clairy Polak maar op de keien, daar krijg je plaatsvervangnede schaamte van als ik daar naar kijk. Het is een absolute aanwinst voor presenterend Nederland...........
Hoe is het eigenlijk met 1M Vandaag?...................................
Ik zeg; laat die man Buitenhof presenteren, gooi die Clairy Polak maar op de keien, daar krijg je plaatsvervangnede schaamte van als ik daar naar kijk. Het is een absolute aanwinst voor presenterend Nederland...........
Hoe is het eigenlijk met 1M Vandaag?...................................
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nou, iemand moet het toch doen...................
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FRKrpWjGDEw&feature[/youtube]

Bron; http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=536169" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FRKrpWjGDEw&feature[/youtube]
Equipped with the company's N54 twin-turbo 3.0-liter direct injected inline-6, the 1 Series M Coupe is rated by the factory (that is, at the flywheel) at 335 hp at 5,800 rpm and 332 lb-ft from 1,500-4,500 rpm.
Peak torque rises to 370 lb-ft during an overboost period, the command for which is not driver-activated. That little "M" button on the steering wheel sharpens the throttle response, and nothing more.
We'll assume the overboost function was live because, well, just have a look below at the result from the Dynojet chassis dyno (see above).
Whoa! Now that's some torque. From 2,500-4,500 rpm, there's more than 350 lb-ft on tap, and then it rolls off linearly between 5,100 and 6,700 rpm. It's pretty much done at that point, and the fuel cut arrives at 7,000 rpm. Peak power of 331 hp arrives at 5,150 rpm.
Torque peaks at 362 lb-ft and hits early in the rev range. As explained in a previous post, it's nigh unto impossible to replicate on a chassis dyno the drawn-with-a-laser-level torque plateaus that manufacturers provide for their turbo cars.
While BMW says it reaches peak torque at 1,500 rpm, you'll never achieve that result in the real world unless you wood it at 1,000 rpm in 5th or 6th while climbing a hill. No matter, since only a complete toolshed would drive an M car -- or any car -- that way. Downshifting. Learn it.
So, no, the 1 Series M Coupe definitely doesn't provide the power delivery characteristic we're used to seeing in M cars. Revving it to red doesn't provide the rush it once did. This one's all about midrange. But, man, there is an awful lot of grunt here.
This was no fluke outlier of a dyno run, either. Check out all six pulls here. They're all pretty tightly clustered, and there was no discernible trend of heat soak or degradation as the runs progressed. All the variation you see was random.
Speaking of heat, it is part of the reason the torque noses over around 5,200 rpm on these engines. The mixture is richened up and boost ramped out in order to keep exhaust gas temperatures at a level that will keep the catalytic converters and turbine componentry alive for the duration of the 150k mile life required by EPA.
BMW tends to rate its turbo sixes pretty conservatively, as we've seen similarly robust results like this on previous dyno tests of the 335i and 135i. It's likely that BMW employs a very conservative (read: hot) intercooler temperature when performing the power certification test. This would tend to de-rate the output claimed by the manfacturer.
Waitasec, the 135i has a turbo N54 and so does this thing. Beyond the peak numbers, what's the difference in sauce delivery?
Glad you asked. Here's the 1 Series M Coupe dyno result overlaid with our old 2008 BMW 135i long-termer that we tested on this very dyno a while back.
The 1 Series M Coupe just smacks down the 135i everywhere in the rev range. In particular, though, look at that additional meat slab of torque that the 1 Series M Coupe provides between 2,500 and 5,200 rpm.
So what do you say, fair IL reader? Is a small M car with boost the kind of car for which you hunger? Not that you really have a choice, as they're all headed this direction. In fact, contrary to what you've heard recently, we've got it on good authority that the next M3 is getting a hotted-up version of the N55...
--Jason Kavanagh, Engineering Editor
Bron; http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=536169" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erik K.
Het sterke midden gebied doet dus qua kracht een hoop goed t.o.v. de M3 e46.
Zou graag ook eens een sprint doen tegen de 1///M
Zou graag ook eens een sprint doen tegen de 1///M
- Erik K.
- Sperdy
Ok, de 340pk haalt ie dus niet. Nou ja, ook goed 
- Fizbin
Het schijnt dat je bij de pk's die de dyno aangeeft juist 15% bij moet tellen vanwege het verlies van pk's door het rollen zelf. Tenminste, dat is wat ik begrijp uit het draadje op 1addictsFerdiACS1 schreef:Ok, de 340pk haalt ie dus niet. Nou ja, ook goed
- Erik K.
Dan zou hij dus vrijwel dezelfde specs hebben als de auto van Ferdi.
490Nm aan de wielen is +15% 563,5Nm. En dus beide zo'n 380pk
Ferdi hoe is jou gevoel, even snel of....?
490Nm aan de wielen is +15% 563,5Nm. En dus beide zo'n 380pk
Ferdi hoe is jou gevoel, even snel of....?