Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rebel

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door Rebel » 14 apr 2012, 20:04

Ook een compleet vertekend beeld, die gegevens. Afgelopen 10 jaar zijn het aantal kleine makelaars als paddestoelen uit de grond gegroeid. Een klant met een "B&O" zaak heeft in zijn vrije tijd een makelaarscursusje gevolgd en ging dit "erbij" doen. Zo zijn er nog honderden die allemaal een deel van de koek wilde. Dit is ook gelukt een aantal jaren en nu komt de afvalrace. De bedrijven die het goed voor elkaar hebben blijven over en de rest gaat weer terug naar af.

Je 2e opmerking is ook niet geheel waar. Juist nu de verkoop van huizen stil ligt, merk je dat mensen hun eigen huis gaan aanpakken en bepaalde zaken vernieuwen, van badkamer tot keuken van inrichting tot tuin.
Ik hoor en zie het toch dagelijks met eigen ogen. Uiteraard zullen er een aantal over de kop gaan, maar dit zijn de bedrijven die hun zaakjes al niet op orde hadden voordat de crisis begon en vroeg of laat toch de genadeklap zouden krijgen.

Je ziet overal beren op de weg Romo. De waarheid ligt een stuk genuanceerder dan dat jij het "nieuws" brengt. ;-)

Maar nogmaals, blijf het internet goed volgen en hou ons op de hoogte! Dat geeft me een veilig gevoel.
Laatst gewijzigd door Rebel op 14 apr 2012, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2012, 20:11

Ik breng het genuanceerd lijkt me........just facts...........

Rebel

Bericht door Rebel » 14 apr 2012, 20:24

Feiten kun je ook aan verkeerde oorzaken koppelen. Jij/wij hebben niet de informatie en kennis om al dit soort berichten te rangschikken en op waarde te schatten. Sterker nog, je koppelt er gevolgen aan die nergens op slaan en compleet haaks staan op de werkelijkheid. Ik krijg meer het gevoel dat het jou met dit soort berichten, alleen te doen is om te laten zien hoe "goed" jij het voor elkaar hebt en dat je nergens bang voor bent. Klopt? :D

Daarentegen mijn bericht hierboven omtrent het "aanpakken van eigen huis" met de daarbij behorende bedrijven berust wel op kennis en informatie uit de branche ;-)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2012, 20:37

Nee, klopt niet, ik praat hier niet over mezelf uiteraard, maar ik hoor wel genoeg...........

Lezen doe ik ook nog, of wil je nu beweren dat het allemaal hosanna is vandaag de dag? :wink:

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2012, 18:49

mkay.

http://www.nu.nl/politiek/2788526/vs-wi ... istan.html
Salarissen
Het is niet zo dat Nederland zich al heeft vastgelegd op het betalen van salarissen van Afghaanse militairen en agenten, stelde Rosenthal. Nederland draagt nu 20 miljoen euro bij aan de Afghaanse krijgsmacht en politie.
Het gaat dit jaar om 12,6 miljard dollar. Dat kunnen we niet eenzijdig blijven doen, aldus de topdiplomaat van Nederlandse komaf.
De Amerikaanse NAVO-ambassadeur Daalder erkent dat iedereen wordt geconfronteerd met de financiële crisis. Toch hoopt hij ''dat het duidelijk is dat het veel goedkoper is voor ons allen om een Afghaans leger te steunen dan zelf grote aantallen strijdkrachten te moeten blijven ontplooien.''

Dan denk ik........ for f8ck sake... why !?
Laat ze daar lekker de rambam krijgen... En steek alle tijd, geld en moeite in eigen land / EU...

Rebel

Bericht door Rebel » 16 apr 2012, 18:57

dvh schreef:mkay.

http://www.nu.nl/politiek/2788526/vs-wi ... istan.html
Salarissen
Het is niet zo dat Nederland zich al heeft vastgelegd op het betalen van salarissen van Afghaanse militairen en agenten, stelde Rosenthal. Nederland draagt nu 20 miljoen euro bij aan de Afghaanse krijgsmacht en politie.
Het gaat dit jaar om 12,6 miljard dollar. Dat kunnen we niet eenzijdig blijven doen, aldus de topdiplomaat van Nederlandse komaf.
De Amerikaanse NAVO-ambassadeur Daalder erkent dat iedereen wordt geconfronteerd met de financiële crisis. Toch hoopt hij ''dat het duidelijk is dat het veel goedkoper is voor ons allen om een Afghaans leger te steunen dan zelf grote aantallen strijdkrachten te moeten blijven ontplooien.''

Dan denk ik........ for f8ck sake... why !?
Laat ze daar lekker de rambam krijgen... En steek alle tijd, geld en moeite in eigen land / EU...

Met als gevolg dat er weer een aantal afghanen vlieglessen gaan nemen?

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2012, 19:01

Actie > reactie > gevolg > oorzaak..

Ik zeg, gewoon wegblijven daar.. We hebben er helemaal niks te zoeken.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 apr 2012, 19:58

idd, doch der zal wel meer achter zitten zoals gewoonlijk...
in elk geval jammer geld, maja andere mensen gaat het juist om het "geld/macht"

ik hoor helemaal niks meer over al die rijkdommen die in de grond zitten, schijnt veel aan grondstoffen te zitten daaro.

romo

Bericht door romo » 16 apr 2012, 20:15

dvh schreef:Actie > reactie > gevolg > oorzaak..

Ik zeg, gewoon wegblijven daar.. We hebben er helemaal niks te zoeken.

Wij niet, maar onze regeringen willen wel olie, wel zeldzame metalen, Uranium, en vooral een Backdoor richting Iran................

Kortom, daar zitten we nog wel even, als het niet met manschappen is dan wel met geld............

dvh

Bericht door dvh » 16 apr 2012, 21:37

Dat zal vast de oorspronkelijke gedachte geweest zijn.
Maar volgens mij, let wel ik ben geen kenner , valt afghanistan wat tegen op zakelijk gebied. Land blijft erg gevaarlijk, oncontroleerbaar, transport is hopeloos, en investeerders durven het land niet in.

Heb zo geen bronnen, staat me bij van stuk(jes)ken die ik gelezen heb.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2012, 22:15

Dat de makelaardij aan het saneren is, daar kan ik echt helemaal niet mee zitten. Het zijn een stel bloedzuigers die ik in hoge mate (samen met de notarissen en hypotheekadviseurs/banken) verantwoordelijk acht voor de explosieve huizenprijsstijgingen tussen 2000 en 2007. Als er wel een groep belang had bij de verhoging van de huizenprijzen (courtage) dan waren het de makelaars. Met de benen op het bureau drie huizen op een dag verkopen. EN verkopen.. (vraag maar genoeg = teveel tov de werkelijke waarde) de verkopende partij voelde zich even de koning te rijk.. zomaar 50000 euro verdient in 5 jaar tijd aan waardevermeerdering.. dat was wel een paar duizend euro extra courtage waard... ondertussen vergetend.. dat het huis wat ze willen kopen door die andere handjeklap makelaar ook 80000 euro duurder werd getaxeerd. Bakstenen met een dak elke jaar zomaar meer dan 10 tot 15% meer waard dan het jaar ervoor. Terwijl er feitelijk niets waardevermeerdend werd toegevoegd. Maar het kon niet op.. want de hypotheekadviseurs wisten wel extra los te peuteren bij banken die hunkerde naar klanten die graag groter wilde wonen.. omdat ze toch zo goed konden cashen met hun verkochte huis....

Ik heb het altijd al een pact tussen de makelaars, hypotheekadviseurs, banken en notarissen gezien.. die luchtkastelen prijsverhoging in de bakstenen sector..

Die mannen heb zo hun zakken gevuld... met gebakken lucht.. dat ze nu op de blaren zitten en kapotgaan omdat hun mooie praatjes niet meer werken.. daar heb ik echt geen greintje meelij mee.

Rebel

Bericht door Rebel » 16 apr 2012, 22:37

Dat lucht op heh Rico :D

romo

Bericht door romo » 16 apr 2012, 22:38

Gespschoenen worden ze bij de buren genoemd................heerlijke term idd.................... :lol:

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2012, 22:49

Rebel schreef:Dat lucht op heh Rico :D

Ik liet me huis net voor deze gekkigheid periode (gebakkenlucht waardevermeerdering) bouwen (heb het over 1999). Met als bedoeling in dit huis wil ik oud worden. Dus die hele hausse, daarmee heb ik persoonlijk nooit mee te maken gehad. Ja in theorie zag ik de waarde stijgen. Maar ik vond het in de basis al nooit kloppen.

Eigenlijk zou er een soort herwaardering moeten komen. Maargoed daar zitten ook weer zoveel haken en ogen aan als die geregisseerd moet worden. Laat de markt het zelf maar oplossen. Al die rotte makelaarstroep uit de mand laten vallen.. Er zijn best goeien bij hoor.. Die hoeven dan weer niet naar de hel :devil: :D

GTRene

Bericht door GTRene » 16 apr 2012, 23:42

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 17 apr 2012, 08:31

RVV schreef:
Rebel schreef:Dat lucht op heh Rico :D

Ik liet me huis net voor deze gekkigheid periode (gebakkenlucht waardevermeerdering) bouwen (heb het over 1999). Met als bedoeling in dit huis wil ik oud worden. Dus die hele hausse, daarmee heb ik persoonlijk nooit mee te maken gehad. Ja in theorie zag ik de waarde stijgen. Maar ik vond het in de basis al nooit kloppen.

Eigenlijk zou er een soort herwaardering moeten komen. Maargoed daar zitten ook weer zoveel haken en ogen aan als die geregisseerd moet worden. Laat de markt het zelf maar oplossen. Al die rotte makelaarstroep uit de mand laten vallen.. Er zijn best goeien bij hoor.. Die hoeven dan weer niet naar de hel :devil: :D
Laat maar eens een echte taxateur komen ipv een makelaar, ik denk dat de reanimatie afdeling in het ziekenhuis het ineens druk krijgt :blink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 apr 2012, 08:54

Een paar jaar terug waarschuwden we hier al voor deflatie en de gevolgen daarvan voor de economie. Onlangs maakte ik mij nog sterk voor loonsverhogingen ipv de nullijn. Nu heeft ook het IMF het deflatiespook herontdekt.

Politici, bankiers, werkgevers etc. hebben allemaal niets gedaan om het deflatiespook tegen te houden de afgelopen jaren. Misschien konden ze dat ook niet, maar een duidelijke visie van een echte leider ontbrak op dit gebied.
--

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... 103943.xml

De eurozone riskeert een "langdurige periode van deflatie" wanneer het niet meer doet om in te grijpen in de vicieuze cirkel die de schuldencrisis in het valutablok veroorzaakt, verklaart het Internationaal Monetair Fonds (IMF) dinsdag in twee speciale hoofdstukken in zijn nieuwe World Economic Outlook.

Het IMF roept de Europese Centrale Bank (ECB) op om het belangrijkste rentetarief te verlagen en vast te houden aan de niet-standaard methoden die de centrale bank de afgelopen maanden hanteerde om de bankensector te ondersteunen.

Ook moeten de regeringen binnen de eurozone meer directe verantwoordelijkheid nemen voor elkaars risico's en de risico's die hun respectievelijke bankensystemen met zich meebrengen.

"Het is van cruciaal belang om de negatieve feedback loops tussen de middelmatige groei, de verslechterende fiscale posities, het verhogen van de bank herkapitalisatie en schuldafbouw, te doorbreken, omdat die het risico van een langdurige periode van deflatie verhogen", aldus het IMF.

Het fonds bepleit verder meer directe investeringen in banken door de noodfondsen binnen de eurozone, alsmede regio-brede mechanismen voor depositogarantie en bankenresolutie.

Het IMF wijst erop dat Europese overheden hun lokale banksystemen tot nu toe hebben geprobeerd te stimuleren met hun eigen middelen, hetgeen tot onpopulaire belastingverhogingen leidde in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland en zelfs catastrofale gevolgen had in Ierland.

Op het gebied van fiscaal beleid adviseert het IMF specifiek Duitsland om hun fiscale consolidatie te vertragen, maar noemt het fonds ook Spanje die mogelijk te snel te veel willen bezuinigen.

De nieuwe doelstelling voor het Spaanse begrotingstekort van 5,3% van het bruto binnenlands product in 2012 "zou meer aangepast moeten zijn aan de impact van de zwakke groeiprognose", aldus het IMF.

Het fonds verklaart verder dat een relatief hoge inflatie nodig was ter compensatie van de wringende aanpassingen die door eurozonelanden zijn gedaan om hun concurrentiepositie te verbeteren, maar wijst er ook op dat het snijden in lonen en kosten kunnen leiden tot "interne deflatie".

De outlook schetst een basisscenario waarbij beleidsmakers in de eurozone een langzame groei bevorderen en een einde zullen maken aan de volatiliteit op de financiele markten van de afgelopen jaren. Het fonds waarschuwt wel dat het grootste risico gevormd wordt door een nieuwe golf aan volatiliteit als gevolg van de schuldencrisis.

Ondanks de waarschuwing stelt het IMF in zijn outlook wel de prognose van groei in de eurozone voor 2012 en 2013 opwaarts bij.

Na een korte recessie in de eerste helft van 2012, zal de economie in de eurozone naar verwachting dit jaar met 0,3% krimpen, waarna de economie in 2013 weer met 0,9% groeit.

In januari voorzag het IMF nog dat de economie in het valutablok met 0,5% zou krimpen in 2012 en er in 2013 sprake zou zijn van een groei van 0,8%.
--------

romo

Bericht door romo » 18 apr 2012, 21:52

Rebel

Bericht door Rebel » 18 apr 2012, 22:09

Daar schrik ik toch wel van!

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 apr 2012, 22:18

Heb je met pijn en moeite een akkoord om op 3% tekort uit te komen (waarom eigenlijk niet streven naar 0% ?), ga je van AAA naar AA. Rente een stuk hoger dus kun je weer opnieuw beginnen...

dvh

Bericht door dvh » 18 apr 2012, 22:23

waarom eigenlijk niet streven naar 0%
Dan breekt er waarschijnlijk een burgeroorlog uit in Nederland :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 apr 2012, 22:27

Tja, blijft toch raar dat structureel 3% meer uitgeven dan als er binnenkomt blijkbaar als normaal wordt gezien. Als ik dat zakelijk doe, dan komt het niet goed.

Gaat ergens dus toch iets goed mis, dat je met de torenhoge belastingdruk in dit land nog steeds te weinig geld binnenkrijgt cq. teveel uitgeeft. Boven je stand leven / uitgeven noemen we dat.

romo

Bericht door romo » 18 apr 2012, 22:30

Het lijkt er op dat alles is geoorloofd om de druk op te voeren, mogelijk ook de € te verzwakken, c.q. te liquideren.......

Systematisch gaan deze bureaus het rijtje af, Griekenland, Italie..........Spanje en Portugal staan op de nominatie........there`s a financial war going on, and we are not on the winning side.

dvh

Bericht door dvh » 18 apr 2012, 22:31

Maar niet alleen de euro verzwakt, ook de dollar, de yen , en noem het maar op.
Dus wie wint er dan ?

romo

Bericht door romo » 18 apr 2012, 22:31

Wouter81 schreef:Tja, blijft toch raar dat structureel 3% meer uitgeven dan als er binnenkomt blijkbaar als normaal wordt gezien. Als ik dat zakelijk doe, dan komt het niet goed.

Gaat ergens dus toch iets goed mis, dat je met de torenhoge belastingdruk in dit land nog steeds te weinig geld binnenkrijgt cq. teveel uitgeeft. Boven je stand leven / uitgeven noemen we dat.

Dat is ook zo, maar de VS die het nog veel slechter doet, daar horen we dan weer niets van..........er zit een strategie achter ben ik bang................

Plaats reactie