nog "gratis" ook.
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- GTRene
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
dat lijkt me nog leuker bekijken (die velden met auto's) dan de meeste races
nog "gratis" ook.
nog "gratis" ook.
-
Jeroen E21
De meeste parkeerterreinen zijn clubdomein dus idd gratis toegankelijk, het meeste Italiaanse spul en de Porsche's staan meestal wel binnen de hekken: de shortcut bij de Mercedes Arena wordt ingesteld om daarvoor extra parkeerruimte te creëren en meestal vult dat leuk, met name op zondag.
- Mathieu
Als je via maps.google.com kijkt bij de Nurburgring dan zijn de foto's tijdens de 24 uurs race genomen volgens mij.
http://maps.google.nl/maps?q=50.339243, ... 1&t=h&z=15
http://maps.google.nl/maps?q=50.339243, ... 1&t=h&z=15
-
FrankS
Nee met Rock am Ring
(Er staan ook auto's etc OP de baan)
- EmielS60
Heb je een leuke wandeling aan, vanaf je tentje op Hohe Acht naar de podia...

-
Happytree
Hier een filmpje van mijn 1e ronde van mijn 2e weekend Nurburgring, qua rondetijd niet echt representatief (9:20-9:30 al vaker gereden) maar wel een fatsoenlijke camera.
Het is een 106 GTI volledig standaard op een setje 206 GTI remklauwen voor na.
Het is een 106 GTI volledig standaard op een setje 206 GTI remklauwen voor na.
- GTRene
ding loopt lekker, het voordeel is je kan met zo'n lichte auto je snelheid wat meenemen en wat makkelijker de snelheid afschudden.
een 9.20 zou lijkt me netjes zijn, dit rondje leek al aardig en was iets van 10.12 ?
een 9.20 zou lijkt me netjes zijn, dit rondje leek al aardig en was iets van 10.12 ?
- Knot
Je stuurt nog wel wat vroeg in hier en daar vond ik, soms beter meer snelheid meenemen en iets later insturen...
Op 1m50.....> wel irritant hoor, dan kan je er op vermogen niet voorbij. Wel een mannetje hoor, remmen onderin fuchsrohre.... heb je m nog wel een duimpje gegeven bij Metzgesfeld?
Op 1m50.....> wel irritant hoor, dan kan je er op vermogen niet voorbij. Wel een mannetje hoor, remmen onderin fuchsrohre.... heb je m nog wel een duimpje gegeven bij Metzgesfeld?
-
Happytree
@ GTRene: Ja het autotje bevalt prima op circuit stuurt met standaard onderstel al erg lekker en de grip is prima, alleen merk ik wel als ik eenmaal van me gas af moet (trage voorganger) dat het relatief lang duurt voor er weer echt snelheid inzit.
De cameraman wou wel mee mits ik niet te gek zou doen dus ook niet gedaan, heb nog wel een filmpje van matige kwaliteit waar ik begin dit jaar een 9:28 rij met mijn nog standaard en dik onder bemeten remmen.
@ Knot:
Ben benieuwd welke bochten je bedoeld? wil graag richting de 9min btg.
Ja die Bmw vond ik niet zo fijn uitkomen Aremberg moest ik die behoorlijk hoge curbs op terwilj hij makkelijk de binnenkant had kunnen blijven rijden. maar eigenlijk had hij me voor flughtplatz er al langs kunnen laten.
Later indd heel sarcastisch me duimpje opgestoken!
Hier nog een filmpje van de eerste keer naar de Nurburgring met de 106:
De cameraman wou wel mee mits ik niet te gek zou doen dus ook niet gedaan, heb nog wel een filmpje van matige kwaliteit waar ik begin dit jaar een 9:28 rij met mijn nog standaard en dik onder bemeten remmen.
@ Knot:
Ben benieuwd welke bochten je bedoeld? wil graag richting de 9min btg.
Ja die Bmw vond ik niet zo fijn uitkomen Aremberg moest ik die behoorlijk hoge curbs op terwilj hij makkelijk de binnenkant had kunnen blijven rijden. maar eigenlijk had hij me voor flughtplatz er al langs kunnen laten.
Later indd heel sarcastisch me duimpje opgestoken!
Hier nog een filmpje van de eerste keer naar de Nurburgring met de 106:
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Aanschouw de typische Touristenfarhten mentaliteit; "Ik heb een dikkere/duurdere auto, dus NO WAY dat jij mij voorbij komt op de Nordschleife!" Dat zie je echt véél te vaak...
Verder een leuk en vermakelijk filmpje, lekker beppen in de auto terwijl je toch nette lijnen rijdt!
Verder een leuk en vermakelijk filmpje, lekker beppen in de auto terwijl je toch nette lijnen rijdt!
- Tommy
Niet om lullig te doen maar haal ook alleen in als je zeker weet dat ze je zien. Toeteren op de NS heeft zo weinig zin. Sterker nog, als iemand gaat toeteren om erlangs te mogen, mag die op eigen kracht erlangs en succes ermee. Dat werkt vaak averechts. Als ik ik iemand laat inhalen zet ik m'n knippertje naar rechts en blijf ik rechts. Zelfde als ik iemand inhaal, kijk ik of ze me gezien hebben en als ik een knippertje zie ga ik erlangs. Maar je kan niet verwachten dat je hem ernaast zet in de buitenbocht en iemand anders niet z'n lijn rijdt.
Bovendien kan hij ook best gedacht hebben dat je na de bocht weer in de weg zou hebben gereden als hij meer dan het dubbele va jouw motorvermogen onder de kap heeft. Het is touristenfahrt en dat geldt ook voor de vent in de BMW, van hem kan je ook niet verwachten dat hij alles weet van de baan en waar je erlangs gelaten kan worden. "touristenfahrt mentaliteit" met dikke bakken zie je met alle auto's, ook met tdi'tjes die denken dat ze een veyron in een golf jasje hebben gekocht.
Ook hij heeft gewoon betaald voor z'n rondje lol. Kwestie van doorademen en je vooral niet druk maken, bij de slagboom begint een volgend rondje.
Bovendien kan hij ook best gedacht hebben dat je na de bocht weer in de weg zou hebben gereden als hij meer dan het dubbele va jouw motorvermogen onder de kap heeft. Het is touristenfahrt en dat geldt ook voor de vent in de BMW, van hem kan je ook niet verwachten dat hij alles weet van de baan en waar je erlangs gelaten kan worden. "touristenfahrt mentaliteit" met dikke bakken zie je met alle auto's, ook met tdi'tjes die denken dat ze een veyron in een golf jasje hebben gekocht.
Ook hij heeft gewoon betaald voor z'n rondje lol. Kwestie van doorademen en je vooral niet druk maken, bij de slagboom begint een volgend rondje.
- Knot
Het mag natuurlijk niet, maar als je m er dan met een 106 (oid) langsprikt (buitenom miss/hit/miss bijvoorbeeld nemen) dan wil zo'n figuur perse revange en dan haalt ie t dus niet tot Breidscheid dan.....
Beste is om idd netjes te volgen en iig je lijnen te rijden en bij een andere rijder of clubje aanhaken om zo met meerderen tegelijk in te halen.
Bochten algemeen, hatzenbach viel het me als eerste op, of komt omdat je een kleinere/fwd auto hebt maar ik pak het net allemaal wat later.
Beste is om idd netjes te volgen en iig je lijnen te rijden en bij een andere rijder of clubje aanhaken om zo met meerderen tegelijk in te halen.
Bochten algemeen, hatzenbach viel het me als eerste op, of komt omdat je een kleinere/fwd auto hebt maar ik pak het net allemaal wat later.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Leuk filmpje, toeteren was imho niet nodig geweest.
-
Happytree
@ Tommy: Ik mag toch hopen dat hij mij allang gezien had. Aangezien ik bij aankomen flughtplatz al helemaal links bleef rijden om duidelijk in zijn spiegel zichtbaar te zijn. natuurlijk is het voor hem touristenfahrt maar voor mij net zo! Dat ik buitenom Aremberg inging was omdat hij nog langzamer ging en hij makkelijk de binnenkant had kunnen houden met die snelheid, dat ik vervolgens zo de curb opgezet word vind ik wel een toeter momentje waard! Ik blijf op zulke momenten ook gewoon rustig en zal in tegenstelling tot die Bmw rijder niet zulk gefrustreerd/opgefokt gedrag vertonen.
@ Knot: Ik zal volgende keer eens kijken of dat beter uitvalt. wel merk ik dat door het gebrek aan echt vermogen ik beter de bochten wat "ronder" kan rijden, maar het is het proberen waard
@ Knot: Ik zal volgende keer eens kijken of dat beter uitvalt. wel merk ik dat door het gebrek aan echt vermogen ik beter de bochten wat "ronder" kan rijden, maar het is het proberen waard
- Tommy
Het is niet alleen dat hij moet zien dat je er bent, maar ook je de ruimte geeft om in te halen. Zien dat je er bent betekent nog niet dat hij erover uit is waar hij je erlangs gaat laten. Voor hetzelfde geldt is het "opgefokte" wat jij in hem ziet zijn onzekerheid in de zoektocht om je een goede inhaalplek te bieden. Dat dat uiteindelijk bij Kallenhard gebeurt is een 2e. Die BMW rijder kan best gewoon een toerist zijn die touristenfahrt doet, niet iedereen is een professionele racer. Gewoon afwachten en erlangs als het eenmaal veilig kan ipv meermaals te toeteren. Dat mag alleen in een italiaanse auto, in italie toeteren ze al als ze op een kruising afrijden.
Voor al het andere is er altijd de botsklasse bij diverse circuitdagjes.
Voor al het andere is er altijd de botsklasse bij diverse circuitdagjes.
Laatst gewijzigd door Tommy op 18 aug 2011, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Asief
- Tommy
Brrrr.. heel gaaf Ring auf Rad, maar niks voor mij. Zou me zelf kompleet om zeep helpen met een motorrijbewijs 
-
Happytree
Komop wees realistisch het beeld wat jij schetst is wel een erg vergaande theorie. ik heb voldoende rondjes gereden en mensen erlangs gelaten en voorbijgegaan om te weten waar dat kan. Als je op elke auto moet wachten tot hij zijn knipperlicht uitzet kan je 5/10 rondes in een treintje rijden.
Zie bijv. mijn eigen filmpje waar ik in Aremberg een Megane RS erlangs laat zonder tempo te verliezen en gewoon de binnenkant hou met een veel hogere snelheid dan die Bmw.
En voor dat ik een verkeerd beeld schets dit is pas de 2e keer dat dit mij overkomt in zo'n 65 rondes.
Zie bijv. mijn eigen filmpje waar ik in Aremberg een Megane RS erlangs laat zonder tempo te verliezen en gewoon de binnenkant hou met een veel hogere snelheid dan die Bmw.
En voor dat ik een verkeerd beeld schets dit is pas de 2e keer dat dit mij overkomt in zo'n 65 rondes.
- Tommy
Als je zoveel ervaring hebt, gewoon relaxen vent. Uiteindelijk kom je er voor de lol, niet voor de punten. Misschien is dat z'n enige rondje ooit. Of misschien wel z'n eerste. Niet alles heeft te maken met de prijs van een auto.
-
Happytree
Volgens mij mis je mijn punt. ik heb respect voor mensen die langzaam rond gaan.Tommy schreef:Als je zoveel ervaring hebt, gewoon relaxen vent. Uiteindelijk kom je er voor de lol, niet voor de punten. Misschien is dat z'n enige rondje ooit. Of misschien wel z'n eerste. Niet alles heeft te maken met de prijs van een auto.
Maar een beetje wederzijds respect kan geen kwaad knipper naar rechts en de snellere rijder is er vaak binnen 3 seconden langs.
Voor de rest bezorgde die Bmw rijder mij minder ergernis dan de manier waarop jij me aanspreekt komt beetje betweterig over maar ik kan ernaast zitten.
- Kasteel
Misschien was het wel gewoon oprecht goed bedoeld advies (weet ik wel zeker, Tommy kennende)Happytree schreef: Voor de rest bezorgde die Bmw rijder mij minder ergernis dan de manier waarop jij me aanspreekt komt beetje betweterig over maar ik kan ernaast zitten.
- Knot
Vette shit!!!
Nu zie je eens hoe gek het eigenlijk gaat en hoe plat.
Nu zie je eens hoe gek het eigenlijk gaat en hoe plat.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ik vraag me af of het tijdens toeristenfahrten nut heeft om de tijd bij te houden. Lijkt me eerder frustrerend (ivm ander verkeer) dan nuttig.
-
steve smith
Leren ze vanzelf af als ze een keer een brommerrijder in delen van het asfalt geschraapt zien worden. En die dag komt vanzelf.veejay schreef:Ik vraag me af of het tijdens toeristenfahrten nut heeft om de tijd bij te houden. Lijkt me eerder frustrerend (ivm ander verkeer) dan nuttig.
- RVV
Happytree, persoonlijk vind ik het een raar moment om op die plek die BMW in te willen halen. Je duikt daar de Fuchsröhe in zo'n BMW KAN onderin wel 240 klokken (dat ie het niet doet wist je van te voren niet), dat zou je toch al nooit redden met de 106. Je had kunnen inschatten dat die BMW veel meer snelheid zou maken dan jou. Ook al lijkt die BMW rijder wat klungelig te rijden, jij had hem gegarandeerd in de weg gereden. Dit is gewoon typische toeristenfahrt ergenis. Ik herken het wel hoor. Indertijd veel rondjes gereden met een 100pk Seat Arosa.. je mist gewoon vermogen met dit soort auto's om deze vervelende situaties van je af te schudden. Weet je wat ik deed? Gewoon even heel rustig op zo'n moment. Gat groot maken.. BMW laten gaan en zelf weer alle ruimte hebben.. onder de streep minder ergenis meer lol van je rondje..
En toeteren uit frustratie is idd not done
En toeteren uit frustratie is idd not done