Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Op de glossy foto's:Wennen. Maar op die foto's met die mensen erbij:Prima. IRL in orde. Alhoewel ik geen E92 fan ben wacht ik op de E90. Hij mocht gedrongener en 'rustiger' niet zo plakspoilertje achtig. Wat hier ook al is gezegd.
En profil heb ik de wielbasis ff een aantal cm's ingekort en de kofferbak ook. Ook de voorkantoverhang iets korter en ietsie verlaagd. Ff tussendoortje dus:
[IMG:800:533]http://i171.photobucket.com/albums/u298 ... dified.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/1fa ... a6c956.jpg[/img]
En profil heb ik de wielbasis ff een aantal cm's ingekort en de kofferbak ook. Ook de voorkantoverhang iets korter en ietsie verlaagd. Ff tussendoortje dus:
[IMG:800:533]http://i171.photobucket.com/albums/u298 ... dified.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/1fa ... a6c956.jpg[/img]
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
En hiero de E90 sedan M3. LOL
[IMG:800:533]http://i171.photobucket.com/albums/u298 ... ified2.jpg[/img][/img]

[IMG:800:533]http://i171.photobucket.com/albums/u298 ... ified2.jpg[/img][/img]
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Opvallend, na nog beter de plaatjes te hebben bekeken;
1 De achterwielen liggen erg mooi in de wielkast, de band en spatscherm zijn verticaal nagenoeg gelijk ..........................eindelijk zoals het moet ( Audi doet dat al jaren veel beter)
2 de kilometer teller is asymetrisch, eerst met stappen van 20 km/h, vanaf 120 met stappen van 30 km/h..........................walgelijk dus ( zie ook en ander draadje)
3 Ik kan nergens de binnenspiegel zien, die zou m.i. ook zo`n mooie ovale form als in de E46 M3 mogen hebben, iemand wel foto`s van dit detail?
1 De achterwielen liggen erg mooi in de wielkast, de band en spatscherm zijn verticaal nagenoeg gelijk ..........................eindelijk zoals het moet ( Audi doet dat al jaren veel beter)
2 de kilometer teller is asymetrisch, eerst met stappen van 20 km/h, vanaf 120 met stappen van 30 km/h..........................walgelijk dus ( zie ook en ander draadje)
3 Ik kan nergens de binnenspiegel zien, die zou m.i. ook zo`n mooie ovale form als in de E46 M3 mogen hebben, iemand wel foto`s van dit detail?
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik vind 'm ook wat aan de drukke kant. De vorm van de bumpers op zich is al erg contrasterend (de M5-lookalike bumpers uit het M-pakket ogen harmonieuzer). De powerdome moet minder en de luchtuitlaten in de motorkap hadden ze van mij achterwege mogen laten. De opplakspoiler op de koffer is ook een beetje jammer. Ik zou liever een in de kofferklep geïntegreerde spoiler gezien naar voorbeeld van de CSL. In werkelijkheid zal het desalniettemin waarschijnlijk een indrukwekkende auto zijn.
Het is goed om te zien dat de wielen nu eindelijk eens goed in de wielkasten staan. Jammer dat dit zo moeilijk is op normale coupé of sedan met kleine velgjes. Een E90 met 16 inch velgen is geen gezicht, je zou er spoorverbreders van 4cm op moeten monteren. Ik zie Audi's rondrijden met wielen die wel gewoon goed strak op de hoeken staan.
Overigens moet je goed blind zijn als je een E46 M3 niet van een normale E46 coupé kunt onderscheiden. Een M3 is een stuk dikker en dat zie je aan alles.
De verwachting over het vermogen van de auto waren mijn inziens nogal hooggespannen en onrealistisch. 440pk is erg veel voor een atmosferisch 4,0 liter blok.
Het is goed om te zien dat de wielen nu eindelijk eens goed in de wielkasten staan. Jammer dat dit zo moeilijk is op normale coupé of sedan met kleine velgjes. Een E90 met 16 inch velgen is geen gezicht, je zou er spoorverbreders van 4cm op moeten monteren. Ik zie Audi's rondrijden met wielen die wel gewoon goed strak op de hoeken staan.
Overigens moet je goed blind zijn als je een E46 M3 niet van een normale E46 coupé kunt onderscheiden. Een M3 is een stuk dikker en dat zie je aan alles.
De verwachting over het vermogen van de auto waren mijn inziens nogal hooggespannen en onrealistisch. 440pk is erg veel voor een atmosferisch 4,0 liter blok.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
8.12 op de ring? valt me tegen. ook niet zo belangrijk natuurlijk. dit is gewoon geen liefde op het eerste gezicht. ik weet nog goed dat ik minstens een half uur met mijn bek open heb staan te kijken naar de e46 M3 concept op de IAA in '99 en toen was ik een echte Audi man. maar het was ook wel te verwachten de e92 was al niet een al te beste basis. Met als Robin wat ik maar in op de e90 uitvoering.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Sla maar gauw die 95k stuk ik wacht wel even af op een 1 serie coupe m versie.
pfff 1600kg plus daar wordt mij de pis niet lauw van. Zelfs al heeft ie 900 pk. en staan er 36 m3 badges op.
Een 4 deurs e90 m3 wordt mooier dat weet ik nu al.
Hij oogt niet gedrongen en dik zoals als een e46 m3 dat doet. De basis e92 is gewoon te groot gegroeit voor een stoere gedrongen auto.
Ik tuf nog wel lekker even door met me 130i en wacht af komt er niks leuks van M ook prima. Getweakte 130i gaat voortreffelijk nog nog geen minuut in verveeld.
pfff 1600kg plus daar wordt mij de pis niet lauw van. Zelfs al heeft ie 900 pk. en staan er 36 m3 badges op.
Een 4 deurs e90 m3 wordt mooier dat weet ik nu al.
Hij oogt niet gedrongen en dik zoals als een e46 m3 dat doet. De basis e92 is gewoon te groot gegroeit voor een stoere gedrongen auto.
Ik tuf nog wel lekker even door met me 130i en wacht af komt er niks leuks van M ook prima. Getweakte 130i gaat voortreffelijk nog nog geen minuut in verveeld.
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Goh.... verrassend....Andre schreef:Sla maar gauw die 95k stuk ik wacht wel even af op een 1 serie coupe m versie.
pfff 1600kg plus daar wordt mij de pis niet lauw van. Zelfs al heeft ie 900 pk. en staan er 36 m3 badges op.
Een 4 deurs e90 m3 wordt mooier dat weet ik nu al.
Hij oogt niet gedrongen en dik zoals als een e46 m3 dat doet. De basis e92 is gewoon te groot gegroeit voor een stoere gedrongen auto.
Ik tuf nog wel lekker even door met me 130i en wacht af komt er niks leuks van M ook prima. Getweakte 130i gaat voortreffelijk nog nog geen minuut in verveeld.


-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Omdat iedereen zijn persoonlijke interpretatie van de officiële persfoto's laat zien, wil ik deze keer mijn visie wel laten zien.
In 1280x960 formaat dus als bureaublad bruikbaar...
[img:1280:960]http://www.creativephotoart.nl/m3-concept-1.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.creativephotoart.nl/m3-concept-2.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.creativephotoart.nl/m3-concept-3.jpg[/img]
In 1280x960 formaat dus als bureaublad bruikbaar...

[img:1280:960]http://www.creativephotoart.nl/m3-concept-1.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.creativephotoart.nl/m3-concept-2.jpg[/img]
[img:1280:960]http://www.creativephotoart.nl/m3-concept-3.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Even over de kleur: BMW levert de persfoto's altijd aan in CMYK (prima geschikt voor vierkleuren offsetdruk) en niet in (driekleuren) RGB.
Dus heb ik mijn foto's in Photoshop eerst omgezet naar RGB en daarna naar een kleurruimte die geschikt is voor het internet.
Vervolgens heb ik onder andere nog wat zitten spelen met de levels en daarmee is het geheel qua kleur geworden zoals IK het mooi vind!
En dat geldt dus ook voor de kleur van de auto.....
Dus heb ik mijn foto's in Photoshop eerst omgezet naar RGB en daarna naar een kleurruimte die geschikt is voor het internet.
Vervolgens heb ik onder andere nog wat zitten spelen met de levels en daarmee is het geheel qua kleur geworden zoals IK het mooi vind!

En dat geldt dus ook voor de kleur van de auto.....

- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Dit word gewoon weer een top-model, zoals elke M3 tot nu toe geweest is. De pers zal hem vergelijken met zijn concurrenten en die zal hij qua handling zowieso weer te slim af zijn. BMW is niet gek, BMW maakt elke keer weer één van de best sturende auto's, in elk segment.
Ik durf te wedden dat de BMW M3 weer de maatstaf word in dit segment.
Ook al is hij zwaarder, groter en logger. Zijn concurrenten zijn dat immers ook.
En qua uiterlijk, ik denk dat het in het echt een geweldig dikke auto word, echter, een E46 word het nooit.
Ik durf te wedden dat de BMW M3 weer de maatstaf word in dit segment.
Ook al is hij zwaarder, groter en logger. Zijn concurrenten zijn dat immers ook.
En qua uiterlijk, ik denk dat het in het echt een geweldig dikke auto word, echter, een E46 word het nooit.
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Zo te zien is BMW voor de luchtinlaten even bij Mitsu langs geweest. 
[img:1280:960]http://www.creativephotoart.nl/m3-concept-1.jpg[/img]
[img:680:425]http://www.maximum-cars.com/Cars/Mitsub ... evo-vi.jpg[/img]

[img:1280:960]http://www.creativephotoart.nl/m3-concept-1.jpg[/img]
[img:680:425]http://www.maximum-cars.com/Cars/Mitsub ... evo-vi.jpg[/img]